چگونه از افزایش افسردگی جلوگیری کنیم؟ 

افزایش افسردگی معمولا بعد از یک دوره افسردگی در گذشته اتفاق خواهد افتاد. به همین دلیل روانشناسان تاکید دارند که در دوره اول افسردگی سعی کنید این آسیب را رفع کنید. بیماری همه‌گیری بر اقتصاد و به خصوص روان مردم تاثیرات بسیاری گذاشته است. اما خوشبختانه به علت واکسیناسیون اوضاع کمی بهتر شده است. حال سوال اینجا است که ما چه کاری باید انجام دهیم تا در برابر این مسائل قوی باشیم.

اگر قبلا هم دچار این مشکلات نبوده ایم خود به خود به خاطر این بیماری آسیب های به ما وارد شده است. سلامت روان زنان همیشه بیشتر از مردان در معرض خطر بوده است. طبق تحقیقات انجام شده فشارهای روانی وارد شده بر خانوم ها بیشتر از آقایان است. اما این اثبات نمی کند که آقایان به هیچ وجه دچار مشکلات روانی نمی شوند. حال بیماری همه گیری باعث افزایش این اختلالات روانی شده است.

اختلالات ناشی از افزایش افسردگی در همه گیری

همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که مطالعات نشان می دهد که چگونه از افزایش افسردگی جلوگیری کنیم، چگونه است.

افزایش افسردگی و رهایی از عدم محبت در طول همه گیری

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت کافی داشته باشید. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه جوانان می توانند استرس پس از همه گیری را در هنگام کسب شغل کاهش دهند، صحبت کنیم.

افزایش افسردگی – رهایی از عدم محبت در طول همه گیری

این بیماری همه گیر بر سلامت روان همه افراد، به ویژه برای زنان تأثیر گذاشته است. فشار ترکیبی از دست دادن شغل و مسئولیت خانوادگی باعث افزایش استرس شده است. اختلال در مسئولیت های خانوادگی، هم برای زنانی که شاغل هستند و هم برای آنهایی که نیستند، منبع استرس است.

این بیماری همه گیر باعث ناراحتی و آسیب های روانی، استرس و بیکاری برای مردم در سراسر جهان شده است. با این حال، زنان – به ویژه مادران – این اثرات را به میزان بالاتری تجربه می کنند.

نکته ای در ارتباط با تاثیر افزایش افسردگی در زنان

بر اساس آمار اداره آمار کار، 2.5 میلیون زن از ابتدای شیوع بیماری همه گیر، در مقایسه با 1.8 میلیون مرد، بازار کار را ترک کردند. زیرا آن ها مسئولیت های بیشتری را در زمینه آموزش در خانه و فرزندپروری روزمره بر عهده گرفتند.

کارهایی که در حین عدم محبت در طول همه گیری افراد قوی انجام می دهند

همه گیری جهانی کووید-19 به عنوان یکی از مخرب ترین اتفاقات، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی، در تاریخ ثبت خواهد شد. یادگیری یک واقعیت جدید چالش برانگیز است زیرا زندگی روزمره شما با فاصله گذاری اجتماعی، ماسک ها و عوامل استرس زا دائمی در برابر تهدید نامرئی که در کمین شماست تغییر می کند. استرس مالی ناشی از از دست دادن شغل ویرانگر است. با این حال، افراد قوی با تمام مشکلات سازگار خواهند شد. آیا جای تعجب است که مردم مضطرب، افسرده و درگیر مشکلات سلامت روان هستند؟ این اولین بحران در تاریخ دنیا نیست، اما بحرانی است که به خاطر تلفات جانی و ویرانی مالی ناشی از آن به یادگار خواهد ماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کشورها یاد می‌گیرند که با این مشکل کنار بیایند و ادامه دهند، اما بخش زیادی از نحوه واکنش شما به یک بحران از قدرت اصلی شما ناشی می‌شود. یک فرد با ذهنی قوی می‌تواند این تجربیات نامطلوب را بهتر از کسی که انعطاف‌پذیر نیست مدیریت کند. بیرون آمدن از این کابوس با رشد پس از سانحه به جای استرس پس از سانحه امکان پذیر است.

مقابله با افزایش افسردگی و عدم محبت در طول همه گیری

اگر اصطلاح رشد پس از سانحه را نشنیده اید، تنها نیستید. وقتی یک تجربه استرس زا را پشت سر می گذارید، به جای تغییرات منفی، تغییرات روانی مثبت ایجاد می کنید.

کارهایی که افراد قوی برای محافظت از عدم محبت در طول همه گیری خود انجام می دهند

وقتی این بیماری همه گیر تمام شود، و خواهد شد، می توانید قوی تر از قبل از شروع آن باشید. با این حال، اعمال شما نشان می دهد که چگونه در طرف مقابل این بیماری در حال تلاش باشید. اگر می خواهید مطمئن شوید که از نظر روانی آسیبی ندیده اید، در این‌جا چند مورد وجود دارد که افراد قوی برای جلوگیری از مشکلات سلامت روان طولانی مدت بیماری همه‌گیری انجام می دهند.

آن‌ها یاد می گیرند که چگونه احساسات خود را کنترل کنند

اگر در طول این بیماری همه گیر گاهی اوقات کمی غمگین هستید و گریه می کنید، پس باید بدانید که تنها نیستید. یک فرد سالم از مسائل عاطفی خود دوری نمی کند. در عوض، آن‌ها یاد می گیرند که چگونه آن را کنترل کنند.

راه های رهایی از افزایش افسردگی در طول همه گیری

رهایی از استرس بیماری همه گیری جهانی بسیار چالش برانگیز است. بسیاری از مردم به دلیل الزامات قرنطینه، مشکلاتی با اضطراب، افسردگی و سایر مسائل مربوط به سلامت روان دارند.

مطالعات نشان می دهد که عدم محبت در طول همه گیری باعث افزایش افسردگی و تنهایی می شود

عدم محبت در طول همه گیری نتیجه فاصله گذاری اجتماعی و انزوا در طول همه گیری COVID-19 بود. مردم از افزایش افسردگی، تنهایی و استرس در نتیجه کمبود محبت رنج می بردند. تمرکز بر سایر زمینه های سلامتی، حفظ ارتباطات مجازی و صحبت با یک متخصص می تواند به افراد کمک کند تا با ارتباطات محبت آمیز از دست رفته کنار بیایند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

«محبت از لمس فیزیکی به تعامل مجازی غیرشخصی تبدیل شد. اولیویا چانته فریزر، مدیرعامل Transform You LLC توضیح می‌دهد که مردم باید در نحوه تعامل خود با دیگران خلاق می‌شدند. سپس کسانی نیز بودند که انزوا و اجتناب از تعامل را انتخاب کردند.

چگونه از افزایش افسردگی جلوگیری کنیم؟

آمارهای مختلف حدود 50 درصد احتمال بازگشت به افسردگی را نشان می دهد. اگر بیش از یک بار افسردگی بالینی داشته باشید، بیشتر می شود. پس از دومین مقابله، احتمال عود تا 70 درصد و پس از سومین دوره به 90 درصد افزایش می یابد. پیشگیری از عود پس از اولین دوره افسردگی بسیار مهم می شود و شانس ادامه آسیب از افسردگی پس از اولین قسمت به طور چشمگیری افزایش می یابد. پیشگیری صرفاً یک درمان پزشکی است که پس از بهبودی علائم ادامه می یابد. داشتن یک برنامه پیشگیری و جلوگیری از محرک هایی که می تواند باعث افزایش افسردگی شود بسیار مهم است.

چه کاری انجام دهیم تا بعد از اولین بار دچار افسردگی نشویم؟

در صورت بازگشت مجدد به افسردگی، انجام این کارها به شما کمک می کند تا از آن جلوگیری کنید:

برنامه خود را دنبال کنید

بزرگ‌ترین محرک افزایش افسردگی، عدم ادامه درمان پس از شروع از بین رفتن علائم است. فقط به این دلیل که دیگر آن‌ها را احساس نمی کنید به این معنی نیست که آن‌ها در انتظار شما نیستند. اگر شما مراقب خود باشید، آماده بازگشت به زندگی خواهید بود. جلسات درمانی ذهنی یا عاطفی را که نیاز دارید صرفاً به این دلیل که احساس بهتری دارید نادیده نگیرید.

نکته

اگر برای رسیدن به جلسات درمانی مشکل دارید، صحبت کنید و کمک بخواهید. اگر موضوعی یک عارضه جانبی ناراحت کننده ایجاد کرد، در مورد تجربیات خود به دنبال متخصص مراقبت های بهداشتی خود باشید. نکته کلیدی این است که برنامه ای بیابید که برای شما مفید باشد و از بازگشت مجدد به افسردگی جلوگیری کند.

برای جلوگیری از افزایش افسردگی افکار منفی را از بین ببرید

تمرکز بر دیدگاه‌های مخالف خود می‌تواند باعث عود بیماری در بیماران با سابقه افسردگی شود. نگاه منفی به خود و تمرکز بر شکست ها یا اشتباهات گذشته برای سلامت روان شما معکوس است. درمان شناختی رفتاری و درمان مبتنی بر ذهن آگاهی می تواند به کاهش یا حذف چنین افکار منفی از نفوذ به ذهن شما کمک کند.

بدانید روی چه چیزی آسیب پذیر هستید

موقعیت هر فردی متفاوت است و هرکسی آسیب پذیری های منحصر به فردی در برابر وضعیت روحی و روانی خود دارد. شما باید محل آسیب پذیری خود را شناسایی کنید و تماس با آن افراد یا مکان ها را به حداقل برسانید. همچنین مراقب روزهای خاص سال در زندگی یا تعطیلات خود باشید که ممکن است از نظر عاطفی دشوارتر از میانگین روز باشد.

نکته

فصل پر استرس تعطیلات می تواند عامل بزرگی در افزایش افسردگی باشد. سالگرد آسیب‌ها یا آسیب‌های گذشته نیز می‌تواند منجر به عود شود. بنابراین مطمئن شوید که برای دوره‌هایی که ممکن است آسیب‌پذیرتر باشید، از قبل برنامه‌ریزی کنید.

یک دفترچه یادداشت نویسی احساسی داشته باشید

حالات عاطفی روزانه خود را پیگیری کنید. این می تواند به شما کمک کند افزایش افسردگی را در هنگام بروز آن تشخیص دهید. همچنین برای کمک به جلوگیری از یک دوره افسردگی، درمان فوری دریافت کنید. با توجه به حالات عاطفی و روانی خود هر روز، می توانید به جای اینکه قربانی شوید، کنترل بیماری را به دست آورید.

حتی ممکن است برنامه‌هایی وجود داشته باشند که به شما کمک می‌کنند تا احساس روزانه خود را فهرست کنید. اگر به مدت هفت تا ده روز متوجه الگویی از احساسات منفی شدید، فوراً به پزشک خود مراجعه و کمک بگیرید. ممکن است فقط نیاز به تنظیم داروهای خود داشته باشید یا روان درمانی را ادامه دهید.

به دیگران اهمیت دهید

چه با یک گروه حمایتی خاص یا گروهی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده تماس بگیرید، مهم است که به خاطر داشته باشید که اجازه ندهید از نظر اجتماعی منزوی شوید. افزایش افسردگی می تواند باعث شود موقعیت های اجتماعی احساس خوشایندی نداشته باشند و حتی دردناک باشند. انزوای اجتماعی نشانه بازگشت به افسردگی است. هنگام گذراندن وقت با افراد دیگر مراقب عادات خود باشید.

خواب به اندازه کافی

کمبود خواب می تواند عامل مهمی در افسردگی و بازگشت به افسردگی باشد. اگر از بی خوابی رنج می برید یا زمانی که به خواب رفتید نمی توانید بخوابید، باید به پزشک مراجعه کنید. آپنه خواب و سایر اختلالات نیز می توانند به خواب ضعیف و بازگشت به افسردگی کمک کنند. اگر یک اختلال فیزیکی دارید که خواب را مهار می کند یا آن را مختل می کند، به پزشک یا درمانگر خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است باعث ایجاد یک دوره افزایش افسردگی دیگر شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا