چه چیزی به یک خانواده شاد کمک می کند؟

خانواده مهم ترین عضو در جامعه است. اولین جایی که ما در آن عضو می شویم خانواده است. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زند. حال این ارتباطات کی تواند در محیط کار یا در زندگی باشد. موضوع مهم در جوامع امروز این است که افراد در خانواده خود ارتباط خوبی داشته باشند. در مقاله های قبل گفتیم که شادی چه تاثیر بر زندگی ما دارد. حتی ما گفتیم که سلامت روان انسان و شادی چگونه با هم ارتباط دارند. حال می خواهیم ببینیم که یک خانواده شاد چگونه می تواند باشد. شادی در خانواده اهمیت زیادی دارد. هر چه یک خانواده شاد تر باشد می تواند مشکلات را راحت تر حل کند.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چه چیزی به یک خانواده شاد کمک می کند؟ زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چه چیزی به یک خانواده شاد کمک می کند؟ صحبت کنیم.

تقریباً همه می خواهند خانواده شاد داشته باشند.

خانواده شاد

تقریباً همه می خواهند خانواده ای شاد داشته باشند. با وجود این، بسیاری از خانواده ها با شادی، رضایت و شیوه زندگی سالم دست و پنجه نرم می کنند. عوامل گوناگونی در خوشبختی (یا فقدان آن) در خانواده موثر است. ثبات مالی، سلامت روان و غیره هریک بر کیفیت زندگی خانواده ها تاثیر می گذارند. حتی بر ایجاد یک خانواده شاد هم تاثیر گذار است.

یا این که به نحوه برخورد و نگرش آن ها در جهان تأثیر می گذارد. در صورت مشارکت کودکان اهمیت خانواده شاد به طور تصاعدی افزایش می یابد. آن چه اغلب در تلویزیون و سایر رسانه ها ارائه می شود درست نیست. ایجاد یک خانواده شاد به کار سخت، خرد و گاهی فداکاری نیاز دارد. قضاوت خوب نیز یک عامل مهم است. با این حال، اولین قدم برای داشتن یک خانواده شاد این است که بدانید چه چیزی به یک خانواده شاد کمک می کند.

ثبات اقتصادی برای خانواده شاد

گفته شده است که “پول همه چیز نیست”. مطمئناً ثبات مالی می تواند عامل مهمی برای یک خانواده شاد باشد. اگر چه موارد دیگری وجود دارد که می تواند به رضایت خانوادگی کمک کند. اما بی ثباتی مالی می تواند برای افراد و خانواده استرس زا باشد.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

به گفته ایموم، فقدان ثبات مالی با استرس، چاقی، افسردگی، سکته مغزی و بیماری های قلبی مرتبط است. نظرسنجی انجمن روانشناسی آمریکا تأیید می کند که 73 درصد افراد پول را عامل استرس در زندگی خود می دانند. وقتی به دنبال ایجاد یک خانواده شاد هستید، پول به عنوان ثبات مالی اهمیت دارد. توانایی نگه داشتن سقفی بر سر خانواده، پرداخت قبوض، گذاشتن غذا روی میز و مشارکت در فعالیتهای دیگر مهم است. برای داشتن یک خانواده شاد افراد به صرف غذا در خارج از منزل، رفتن به سینما و غیره یا به پول و امنیت مالی نیاز دارد.

ثبات مالی نیز می تواند به کیفیت ازدواج کمک کند

What helps a happy family?
What helps a happy family?

باور کنید یا نه، ثبات مالی نیز می تواند به کیفیت ازدواج کمک کند. اگر چه عوامل متعددی در ایجاد یک ازدواج شاد دخیل هستند.  اما مسائل مالی برای ایجاد فشار بر افراد و در برخی موارد پایان دادن به ازدواج ها بدنام است. پایان ازدواج می تواند بسیار آسیب زا و ناراحت کننده باشد، به ویژه اگر کودکان درگیر شوند. علاوه بر این، هرکسی که تصمیم به بچه دار شدن می گیرد باید نکاتی را رعایت کند.  باید مطمئن شود که آن ها در محیطی امن، سالم و مناسب بزرگ می شوند. این امر بدون ثبات مالی و توانایی تامین هزینه های زندگی امکان پذیر نیست.

کودکانی که در خانه هایی با امنیت مالی بزرگ می شوند به احتمال زیاد در بزرگسالی از امنیت مالی برخوردار هستند. بسیاری از مردم تعجب خواهند کرد اگر بفهمند بچه ها چقدر چیزهای اطراف خود را انتخاب می کنند. خوب یا بد، کودکان از چیزی که بیشتر در معرض آن هستند تقلید می کنند. به منظور پیشرفت فرزندان و موفقیت آینده برای داشتن یک خانواده شاد، والدین وظیفه دارند که یک خانواده سالم و شاد را حفظ کنند. دستیابی به ثبات مالی برای وظیفه بالا بسیار مهم است.

سلامت روان و سلامتی برای خانواده شاد

همانند ثبات مالی، سلامت روانی و سلامتی یکی دیگر از بسترهای اساسی و اساسی یک خانواده شاد است. همان طور که توسط بهداشت روان توضیح داده شده است، سلامت روانی بر توانایی مشارکت در کارهای مولد مفید است.  این بر مقابله با استرس و مشکلات و انتخاب عاقلانه تأثیر می گذارد. تعامل با دیگران و رفتار شخصی چیزهای دیگری هستند که تحت تأثیر کیفیت سلامت و سلامت روانی افراد قرار می گیرد.

خانواده ای که از سلامت روانی برخوردار است، می تواند در انتخاب شیوه زندگی مثبت شرکت کند. غذا خوردن و خوابیدن، انجام فعالیت های مولد از این موارد هستند. حتی  القای ارزش های شرافتمندانه در کودکان و غیره به بهترین وجه زمانی امکان پذیر است. بنابراین خانواده از نظر روحی و روانی  باید در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد.

سلامت عاطفی همچنین ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد

خانواده شاد

سلامت عاطفی همچنین ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. در حالی که خانواده ها برای دستیابی به داشتن یک خانواده شاد تلاش می کنند، اهمیت دارد. بهزیستی احساسی (یا فقدان آن) بر نحوه برخورد او با دیگران در اطراف او تأثیر می گذارد. این تعیین می کند که چگونه آن ها با دیگران و فرزندان مهم خود رفتار می کنند. سلامت عاطفی همچنین عاداتی را که کودکان رعایت و از آن ها تقلید می کنند، تعیین می کند. کودکانی که شاهد این هستند که والدینشان عصبانیت خود را به شیوه ای مولد و بدون خشونت کنترل می کنند تقلید انجام می دهند. آن ها احتمالاً در هنگام یادگیری، رشد و سرانجام ورود به جهان از این روش پیروی می کنند.

به همین ترتیب، کودکانی که والدین خود را در هنگام عصبانیت با حالت های دیگر می بینند.  همانند این که اشیاء پرتاب می کنند یا دست به خشونت می زنند. به احتمال زیاد از این رفتارهای قابل قبول برای تقلید دیدن می کنند.

خوردن شام با هم برای داشتن یک خانواده شاد

فناوری به یک نیروی غالب در جامعه مدرن تبدیل شده است. به نظر می رسد تقریباً همه MacBook، تلفن هوشمند و iPad را در خانه خود دارند. در حالی که فناوری مزایا و مزایای خاص خود را دارد، دانستن زمان رها کردن دستگاه ها ضروری است. بر اساس گزارش TIME، خانواده هایی که با یکدیگر شام می خورند شاد تر هستند. آن ها مزایای بی شماری را برای خود آماده می کنند، به ویژه اگر کودکان بخشی از خانواده باشند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعات نشان داده است که جوانانی که با اعضای خانواده خود شام می خورند، کمتر دچار رفتارهای خطرناک می شوند. علاوه بر این، خانواده هایی که با هم غذا می خورند بیشتر به داشتن یک خانواده شاد نزدیک می شوند. آن ها دارای فرزندانی خوش اخلاق، سالم، از نظر فکری و با اعتماد به نفس هستند. شام با هم بر عملکرد و عملکرد تحصیلی تأثیر می گذارد.

اخلاق و ارزش ها

اخلاق و ارزش ها، عوامل تعیین کننده ای در خوشبختی یا فقدان آن در خانواده هستند. اخلاق و ارزش ها تعیین می کند که آیا دیگران قابل توجه به یکدیگر صادق و وفادار هستند یا خیر. آن ها نحوه رفتار اعضای خانواده در کار و زندگی را تعیین می کنند. وقتی کودکان درگیر می شوند ، ارزش و رفتاری که آن ها مشاهده می کنند می تواند اخلاق درونی شده را تعیین کند.

صداقت

خانواده شاد

یکی از مهمترین ارزش‌ هایی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند صداقت است. جوانان باید بدانند که صداقت مهم است. متأسفانه اهمیت صداقت همیشه در جامعه ترویج نمی شود. جامعه اغلب برعکس صداقت را ترویج می کند. اغلب اوقات، تقلب، سرقت و درگیر شدن در رفتارهای منفی دیگر در موسیقی، فیلم، نمایش تلویزیونی و سایر رسانه ها تبلیغ می شود. به همین دلیل، والدین باید تلاش بیشتری برای القای ارزش ها در فرزندان خود انجام دهند. مشابه صداقت، شفقت، احترام، سپاسگزاری و مسئولیت شخصی از جمله اصول اخلاقی است. این أصول اخلاقی برای داشتن یک خانواده شاد  باید به کودکان آموزش داده شود. آموزش این ارزش ها به کودکان در سال های رشد آن ها واقعاً با رشد آن ها در نوجوانی مفید خواهد بود.

مواد مخدر، الکل و کنار گذاشتن مدرسه تنها نوک کوه یخ است. جوانانی که به ارزش ها القا شده اند، به احتمال زیاد می توانند در برابر تأثیرات نامطلوب مقاومت کنند.  و تصمیماتی را اتخاذ کنند که منافع کوتاه مدت و بلند مدت را به همراه داشته باشد.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا