چند عادتی که احساس تعادل در فرد درون گرا را حفظ می کند

احساس تعادل در فرد درون‌ گرا زمانی است که آن ها همانند افراد دیگر در جامعه احساس راحتی کنند. خیلی ها فکر می کنند این افراد دارای یک نوع اختلالات روانی هستند. بسیاری از مردم رفتارهای این افراد را با بی ادبی اشتباه می گیرند. شخصیت ها انواع مختلفی دارند و در هر فرد دارای ویژگی های مختلفی هستند. یکی از مواردی که در شخصیت مهم است روند آن به سوی پیشرفت و تعالی است. در واقع نباید شخصیت به گونه ای باشد که بخواهد به افراد آسیب بزند. شخصیت به گونه ای باید باشد که به ما و همه افراد کنارمان کمک کند. یکی از شخصیت های که ممکن است در اطرافیان خود دیده باشید شخصیت درون گرا است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند عادتی که احساس تعادل در فرد درون گرا را حفظ می کند، چگونه است.

عادات احساس تعادل در فرد درون گرا

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند عادتی که احساس تعادل در فرد درون گرا را حفظ می کند، صحبت کنیم.

عادات احساس تعادل در فرد درون گرا که اکثر مردم آن را اشتباه می دانند

تو درون نگری یا برون نگر؟ همه به یکی از این دو ویژگی شخصیتی تمایل دارند. برونگراها از نظر اجتماعی ماجراجوتر هستند، در حالی که طبق عادات درون گراها آن ها تنهایی را دوست دارند. بنابراین، مردم اغلب رفتار خود را اشتباه می خوانند زیرا آن را گیج کننده می دانند. بنابراین، برخی از عادات درون گراها که مردم آن را اشتباه می فهمند چیست؟

تفاوت بین احساس تعادل در فرد درون گرا و برونگراها چیست؟

شما به احتمال زیاد با این دو ویژگی مشترک شخصیتی آشنا هستید. اما به یاد داشته باشید، هیچ کس دقیقاً در جعبه درون گرا یا برون گرا قرار نمی گیرد. در هر دو تیپ شخصیتی درجات مختلفی وجود دارد. با وجود این، در هر تیپ شخصیتی تمایلات خاصی وجود دارد. شخصیت های درونگرا تمایل دارند:

  • در گروهی از افراد ترکیب شوند
  • دارای رفتار متمایزی نیستند.
  • از تنهایی لذت می برند
  • قبل از اینکه صحبت کنند خوب فکر می کنند
  • از سکوت و تنهایی لذت می برند

شخصیت‌های برون‌گرا همانند:

  • قرارگیری در مرکز توجه
  • افکار دیگران را با صدای بلند پردازش می کنند
  • تمایل به تصمیم گیری سریع دارند
  • از بودن در کنار مردم انرژی می گیرند
  • از کار گروهی لذت می برند

درک اشتباه احساس تعادل در فرد درون گرا

اگر دارای عادات درون گراها هستید، ممکن است احساس کنید که به خاطر نحوه عملکردتان یک بازتاب بد دریافت می کنید. مردم حتی ممکن است برخی از رفتارهای شما را عجیب و غریب بدانند. برون گراها توجه مثبت زیادی را به خود جلب می کنند: اما زمان آن است که تفکر اشتباه در مورد عادات درون گراها را از بین ببریم. بنابراین، در این‌جا چند ویژگی درونگرایی که معمولاً توسط مردم اشتباه می شود، بیان خواهد شد.

درونگراها ترجیح می دهند گروه های کوچک را به مهمانی ها انتخاب کنند

شخصیت درونگرا تمایل دارد از شرایط اجتماعی دور شود. آن‌ها اغلب متهم به گوشه گیری هستند و به سختی می توان آن‌ها را شناخت. اما محققان دریافتند که وقتی درونگراها و برونگراها در موقعیت های اجتماعی قرار می گیرند، واکنش متفاوتی نشان می دهند. در یک محیط اجتماعی، سیستم عصبی افراد برونگرا سیگنالی را ارسال می کند که به سرعت توسط منابع توجه آن‌ها پذیرفته می شود. از سوی دیگر، سیگنال‌های اجتماعی افراد درون‌گرا توسط سیستم عصبی آن‌ها رانده می‌شود. بنابراین عادات درون گراها یک علت بیولوژیکی دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این تحقیق توضیح می دهد که چرا افراد درونگرا گروه های بزرگی از مردم را خسته کننده می دانند. اگر آن‌ها در یک مهمانی یا کنفرانس باشند، ممکن است به گوشه ای بروند تا از همه فعالیت ها استراحت کنند. مردم این را اشتباه می‌فهمند و فکر می‌کنند که فرد بی‌ادب است یا ناراحت هستند.

از حریم خصوصی خود محافظت می کنند

اشخاص با فرآیند احساس تعادل در فرد درون گرا از حریم خصوصی خود محافظت می کنند. آن‌ها دوست ندارند در مورد خودشان صحبت کنند. این عادات درون گراها می تواند برای افرادی که دوست دارند صحبت کنند خسته کننده باشد. آن‌ها می‌توانند درون‌گرا را به‌عنوان یک فرد سرگردان به صورت کاملاً، اشتباه قضاوت کنند. درونگراها می خواهند دوست پیدا کنند، فقط مراقب هستند با چه کسی دوست شوند. وقتی دوستی پیدا می‌کنند، با آن‌ها می‌مانند.

احساس تعادل در فرد درون گرا یعنی آن ها همیشه از فعالیت های گروهی لذت نمی برند

انجام کار در گروه می تواند برای یک فرد دارای عادات درون گراها خسته کننده باشد. به عنوان یک درونگرا، ترجیح می دهید خودتان کار کنید. تنهایی به شما زمان بیشتری برای تفکر می دهد.

چند عادتی که احساس تعادل در فرد درون گرا را حفظ می کند

ما به عنوان افراد درون‌گرا، به خوبی می‌دانیم که باید خود را مجبور کنیم از رختخواب بیرون بیاییم تا به محل کار، مدرسه یا سایر تعهدات برسیم، در حالی که واقعاً تمایلی به برخورد با مردم نداریم. مطمئناً، اگر مجبور بودیم یک یا دو بار در هفته افراد را ببینیم، احتمالاً انرژی بیشتری برای معاشرت خواهیم داشت. اما انجام هر روز آن برای ما ضرر دارد. درونگراها انرژی خود را از درون می‌گیرند، بنابراین منطقی است که برخورد با محرک‌های بیرونی زیاد اعصاب حساس ما را تحت فشار قرار دهد.

نکته

طبق تحقیقات، افراد درونگرا بین 16 تا 50 درصد جمعیت را تشکیل می دهند. این بدان معناست که ما درونگراها باید راهی برای ایجاد فرآیند احساس تعادل در فرد درون گرا در بیت برونگراها پیدا کنیم. در واقع آنقدر خسته کننده است که می تواند منجر به چیزی به نام فرسودگی درون گرا شود، که به نظر می رسد – اساساً یک فروپاشی عصبی در دنیای درونگراها است.

با این حال، همه ما باید در این دنیا زندگی کنیم و به نحوی با آن کنار بیاییم. پس چگونه درونگراها می توانند با زندگی در دنیایی پرسرعت، پر سر و صدا و پرحرف بدون دیوانگی احساس تعادل در فرد درون گرا را ایجاد کنند؟ ما چند نکته داریم که در زیر ممکن است برای شما مفید باشد. در این‌جا چند نکته برای احساس تعادل در فرد درون گرا که با فرسودگی مقابله می کنند وجود دارد:

برای ایجاد احساس تعادل در فرد درون گرا هر روز زمان تنهایی را در نظر بگیرید

برای وقت گذاری برای خود احساس خودخواهی نکنید. همه افراد، برای احساس تعادل در فرد درون گرا خود به خلوتی نیاز دارند. با این حال، افراد درونگرا به طور قابل توجهی به زمان بیشتری برای خود نیاز دارند زیرا آن‌ها انرژی را از درون خود می گیرند تا از تجربیات اجتماعی. اگر به صورت معمولی کار می کنید، از رئیس خود بپرسید که آیا می توانید هر روز 5 تا 10 دقیقه بیشتر استراحت کنید. این کار باعث می شود تا بیرون بروید و هوای تازه بخورید. ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر در محل کار بمانید. اما اگر بتوانید زمان بیشتری برای بازگردانی خود داشته باشید، ارزشش را دارد.

نکته

زمانی که از محل کار به خانه برگشتید، سعی کنید زمان کمی را برای مدیتیشن، نوشتن یا پیاده روی کوتاه در طبیعت در نظر بگیرید. اگر بتوانید هر روز کمی به تنهایی کار کنید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

به سراغ اتفاقاتی نروید که می دانید شما را دچار مشکلات می کند

این بدان معنا نیست که می توانید از هر دور همی مانند تولد یا عروسی اجتناب کنید. اما سعی کنید در بسیاری از رویدادهایی که می دانید باعث تحریک شما می شود شرکت نکنید. کارهایی را انجام دهید که واقعاً از آن لذت می برید. این کار باعث می شود با افرادی که شخصیت و نیازهای شما را «دریافت» می کنند، برنامه ریزی کنید. حتی گردهمایی های کوچک می تواند احساس تعادل در فرد درون گرا را دچار مشکلاتی کند، اگر زیاد در آن شرکت کنند.

نکته

همچنین، اگر باید به رویدادی بروید که می‌دانید افراد زیادی در آن حضور خواهند دارند، حتماً از قبل برنامه‌ریزی کنید. هیچ چیزی را چند روز یا حتی یک هفته قبل از رویداد برنامه ریزی نکنید تا زمان زیادی در تنهایی برای شارژ و آماده سازی خود داشته باشید. وقتی روز جمع شد، در صورت لزوم کمی زودتر آنجا را ترک کنید.

یک روال آرام را در مهمانی ها یا رویدادها تمرین کنید.

وقتی بیرون می‌روید، مطمئن شوید که یک روال خودآرام‌بخش دارید تا دوباره به آن بازگردید. چند دقیقه مدیتیشن بیرون از خانه، یا حتی کمی دوری از  دنیای مجازی و هر کاری که برای شما مفید است را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که فرآیند احساس تعادل در فرد درون گرا را در اختیار دارید. این کار باعث می شود تا صحبت با مردم چندان خسته کننده به نظر نرسد.

سبک زندگی داشته باشید که از شخصیت شما حمایت کند.

به عبارت دیگر، اگر می‌دانید که از صحبت با مردم متنفرید، شغلی مرتبط با این موضوع را انتخاب نکنید. در باشگاه‌ها و فعالیت‌های زیادی که می‌دانید بیشتر اوقات به آن‌جا نخواهید رفت، ثبت نام نکنید. با افرادی که انرژی شما را تخلیه می کنند و شما را دچار آسیب می کنند معاشرت نکنید. زندگی‌ای داشته باشید که دوست دارید و از آن لذت می‌برید. به خاطر شخصیتی که هستید از اینکه متفاوت از دیگران زندگی می‌کنید، عذرخواهی نکنید.

برای ایجاد فرآیند احساس تعادل در فرد درون گرا طبیعت درونگرای خود را در آغوش بگیرید

افراد درونگرا برای دهه ها مجبور بودند با انگ ها دست و پنجه نرم کنند و حتی برخی از افراد به دلیل عدم علاقه به صحبت به اندازه دیگران به سوی درمان رفتند. ممکن است دنیا شما را درک نکند، اما نباید اجازه دهید که شما را آزار دهد. به یاد داشته باشید که درونگراها درست مثل شما باید با چالش هایی که زندگی مدرن ایجاد می کند کنار بیایند.

بنابراین مجبور نیستید احساس تنهایی کنید. خودتان را همانطور که هستید دوست داشته باشید. یاد بگیرید که از عذرخواهی دیگران به خاطر شخصیت خود یا احساس اینکه باید انتظارات دیگران را برآورده کنید دست بردارید. تنها کسی که باید راضیش کنید خودتان هستید.

سختی های ایجاد احساس تعادل در فرد درون گرا

درون‌گرایی در یک دنیای برونگرا ممکن است گاهی اوقات بسیار خسته کننده باشد. اما لازم نیست چنین احساسی داشته باشید. اگر از این تکنیک های مقابله ای استفاده کنید و یاد بگیرید که درون گرا را در درون خود بپذیرید، برخورد با جامعه بسیار آسان تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا