چند رفتاری که یک فرد با خلق و خوی تلخ را آشکار می کند

فرد با خلق و خوی تلخ دارای ویژگی های خاصی است. در روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است قبلاً شناخته باشید. روان شناسی موضوعات جالبی را مورد بررسی قرار می دهد. این موضوعات می تواند برای بسیاری از ما به عنوان کمک یا راهنمایی در طول زندگی باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با مکانیسم های دفاعی در برابر انواع رفتار ها صحبت کردیم. مکانیسم های دفاعی اشکال مختلفی دارد. گاهی اوقات اما افراد در طول زندگی دچار بدبینی می شوند. ممکن است بدبینی حتی در فرآیند های دفاعی هم وجود داشته باشد.

علائم رفتاری در فرد با خلق و خوی تلخ

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. برای همین امر شما باید در نظر داشته باشید که منظور از حالت تدافعی و واکنش‌های رفتاری در برابر اتفاقات مختلف چیست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند رفتاری که یک فرد با خلق و خوی تلخ را آشکار می کند، صحبت کنیم.

شکست بدبینی و شناخت فرد با خلق و خوی تلخ در خدمت یک هدف

چه کسی می دانست که بدبینی می تواند در خدمت یک هدف باشد؟ برای بسیاری از مردم، این یک ابزار قدرتمند در مبارزه با اضطراب و ناامیدی است. گر چه بدبینی دفاعی چیست؟ و آیا همیشه مفید است یا مواردی وجود دارد که می تواند ناسالم شود؟

واکنش به فرد با خلق و خوی تلخ

بدبینی دفاعی را استراتژی تنظیم تأثیر می نامند. این یک روش پیش بینی بدترین حالت ممکن است حتی اگر شواهدی دارید که بدترین اتفاق نخواهد افتاد. وقتی از نظر دفاعی بدبین باشید، هر موفقیتی را که در گذشته داشته اید نادیده می گیرید و به راحتی تصور می کنید که در شرایط فعلی عملکرد خوبی نخواهید داشت. وقتی شما بدبینی دفاعی را تمرین می کنید، فقط به خود نمی گویید که بدترین اتفاق خواهد افتاد. درعوض، شما با اصطلاحات واضح و مشخص به شکست فکر می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما دقیقاً تصور می کنید که چگونه شکست خواهید خورد، و ممکن است چندین روش خاص مختلف برای شکست را تصور کنید. شما ممکن است لیستی از همه مواردی که به اشتباه پیش می روند را مرور کنید. یا به طور سیستماتیک هر امید موفقیت را از بین می برید.

برخی از رفتارهای موقعیت ها واقعاً از کنترل همه ما خارج هستند

برخی از رفتارهای فرد با خلق و خوی تلخ واقعاً از کنترل شما خارج هستند. با این حال، هنوز هم می توانید بدبینی دفاعی را با تصور بدترین حالت و سپس آماده سازی خود برای مقابله با هر اتفاقی ، تمرین کنید. از آن جا که اتفاقات بدی را که ممکن است رخ دهد تصور کرده اید، اگر اتفاق بیفتد شما را از تعادل دور نمی کنند. به علاوه، اگر در عوض اتفاق مثبت حتی ملایمی رخ دهد، می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. از این گذشته، شما اصلاً انتظار اتفاق خوبی نداشتید، بنابراین حتی کوچکترین خوشبختی هم از آنچه انتظار داشتید بهتر است.

عدم شکست بدبینی و بازیابی شادی و عدم موفقیت

با تنظیم انتظارات بسیار کم، شما شرایطی را ایجاد می کنید که موفقیت بسیار ناچیز هم غافلگیرکننده است. در همین حال، شما خود را برای بدترین حالت آماده می کنید، به این معنی که برای هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد آماده می شوید. اگر اتفاق بدی رخ دهد، شما از قبل می دانید که چگونه می توانید از پس آن برآیید. اگر اینگونه نباشد، شما به راحتی از طریق شرایط عبور می کنید.

چگونه بدبینی یک فرد با خلق و خوی تلخ می تواند دفاعی باشد؟

دفاع در بدبینی دفاعی، دفاعی در برابر اضطراب است. هنگامی که برای انجام فشار شدید احساس می کنید، اضطراب می تواند شدید شود. با تمرکز بر روی بدترین حالت ممکن، شانه های خود را جمع کرده و دیگر نگران آن نیستید.پس از همه، اگر مطمئن هستید که شکست خواهید خورد، نیازی به سرمایه گذاری عاطفی زیادی برای تلاش برای موفقیت نیست. اضطراب شما فروکش می کند و یک اتفاق خلاف اتفاق می افتد. بدون تأثیر اضطراب که مانع شما می شود، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشید. در همین حال، علائم اضطراب کاهش می یابد یا حتی ممکن است به طور کلی از بین برود.

چند نمونه از راه هایی برای شکست بدبینی کنترل فرد با خلق و خوی تلخ

آیا با ناراحتی راه می روید که انگار همیشه منتظر سقوط خودتان در زندگی هستید؟ آیا شما فردی هستید که به نظر می رسد نیمه خالی لیوان را به جای نیمه پر می بینید؟ نگران نباشید، زیرا بسیاری از مردم تمایل دارند که دیدگاهی منفی داشته باشند که با بدبینی ظاهر می شود. دنیایی که در آن زندگی می کنید این روزها مکان ترسناکی است، و دلایل زیادی وجود دارد که به جای تمرکز بر جنبه های مثبت، روی جنبه های منفی زندگی خود تمرکز کنید. بدبینی چیزی نیست که به طور طبیعی برای بسیاری از مردم ظاهر شود. این ذهنیتی است که برای رسیدن به آن باید سخت تلاش کنید.

چند رفتاری که یک فرد با خلق و خوی تلخ را آشکار می کند

زندگی با فرد با خلق و خوی تلخ سخت است. آن‌ها به همه اطرافیان خود حمله می کنند. مردم تعجب می کنند که چگونه تلخی را تشخیص دهند. بنابراین، چند رفتاری که یک فرد تلخ را آشکار می کند چیست؟ و چگونه با آنها کنار می آیید؟ وقتی نشانه‌های رفتار یک فرد با خلق و خوی تلخ را یاد بگیرید به راحتی می توانید نحوه برخورد با او را تشخیص دهید.

عدم سپاسگزاری

افراد تلخ احساس می کنند که توسط زندگی فریب خورده اند. حتی اگر تجربه خوبی داشته باشند، سپاسگزاری نمی کنند. لیوان همیشه نیمه خالی است. آن‌ها از خانواده یا دوستان، خانه یا شغل خود تشکر نمی کنند زیرا هنوز در هر یک از این چیزها مشکلی وجود دارد. چیزی یا کسی آن‌ها را ناامید کرد.

چگونه با یک فرد با خلق و خوی تلخ کنار بیاییم:

به یاد داشته باشید، این شخص فرد وحشتناکی نیست. درعوض، آن‌ها احساس می‌کنند مملو از احساساتی هستند که نمی‌توانند آن‌ها را ایجاد کنند. مهربانی و صبر باعث می شود که آن‌ها احساس کنند شما یک دوست واقعی هستید.

بدبینانه

بدبینی بی اعتمادی و بدگمانی است. شما نمی توانید یک فرد با خلق و خوی تلخ را خوشحال کنید. از نظر آن‌ها، شما در انجام کاری که آن‌ها “انتظار داشتند” کوتاهی خواهید کرد. آن‌ها چیزی شبیه به این خواهند گفت: “من تعجب نمی کنم. این کاری است که مردم همیشه با من انجام می دهند.»

بدبینی آن‌ها بر هر کاری که می کنند و می گویند سایه می اندازد.

چگونه با افراد بدبین در زندگی خود کنار بیایید

ممکن است دوست یا فرد با خلق و خوی تلخ شما مدتی طول بکشد تا به شما اعتماد کند. حتی ممکن است در ابتدا شما را از خود دور کنند، اما پیگیر باشید. اجازه ندهید تلخی آن‌ها شما را پایین بکشد، در آنچه هستید محکم بایستید. دوست تلخ شما بدون شک ناراحت است.

فرد با خلق و خوی تلخ کینه دارد

برای شما عادی است که با کسی سوء تفاهم دارید. اما می توانید آن را حل کنید و سپس آن را رها کنید. شما کینه به دل نمی گیرید حتی اگر نمی توانید روی راه حلی به توافق برسید، آن را رها خواهید کرد. زیرا نمی خواهید وقت یا انرژی خود را صرف نگه داشتن کینه کنید. اما افراد تلخ نمی توانند چیزها را رها کنند. آن‌ها گرفتار کینه های خود و افرادی می شوند که به آن‌ها ظلم کردند.

چگونه با احساسات کینه توز دیگران کنار بیایم:

با ارزیابی آن‌ها از دیگران موافق نباشید. اگر می خواهند خشم خود را تخلیه کنند، با صدایی مهربان اما محکم به آن‌ها بگویید که مخالف هستید. به آن‌ها نشان دهید که وارد تله تلخی آن‌ها نمی شوید.

حسادت

فرد با خلق و خوی تلخ به دیگران حسادت می‌کند و فکر می‌کنند به چیزی که لیاقتش را دارند می‌رسند. مطالعات نشان دادند که احساسات شما بر قضاوت شما تأثیر می گذارد. ابتدا از شرکت کنندگان خواسته شد تا احساس عاشقانه ایجاد کنند، سپس از آن‌ها خواسته شد که به شیرینی ها و شکلات های مختلف امتیاز دهند. شرکت کنندگانی که احساس عشق کردند، آب نبات ها و شکلات ها را بسیار شیرین ارزیابی کردند. اما شرکت کنندگانی که حسادت را تجربه کردند، گفتند که شیرینی و شکلات کمتر دلپذیر بودند. تلخی بر ادراک فرد تأثیر می گذارد. وقتی دوستان یا همکارانشان در مورد موفقیت اخیر، خانه جدید یا ترفیع خود صحبت می کنند، حسادت می کنند. آن‌ها نمی توانند تحمل کنند که دیگران چیزهایی را دریافت کنند که فرد با خلق و خوی تلخ نمی تواند آن را داشته باشد.

نحوه کنار آمدن با این موضوع

این ایده خوبی نیست که چیزهای شخصی را با یک فرد تلخ به اشتراک بگذارید. حسادت آن‌ها به شایعه پراکنی در مورد شما برای دیگران تبدیل می شود و شما را در وضعیت بدی قرار می دهد.

در مورد ویژگی های فرد با خلق و خوی تلخ خود با صدای بلند صحبت می کنند

افراد تلخ عصبانیت خود را پنهان نمی کنند. آن‌ها به همه می گویند که زندگی آن‌ها ناعادلانه است. فرد با خلق و خوی تلخ به دنبال کسی هست که با آن‌ها موافق باشد تا بتوانند احساسات خود را توجیه کنند. کار و فعالیت با یک آدم تلخ طاقت‌فرسا است، زیرا آن‌ها با شکایت مستمر زندگی‌شان را از شما نابود می کنند.

نحوه کنار آمدن با این موضوع

گرفتار غوغای تلخ آن‌ها نشوید. اگر زمانی که با فرد با خلق و خوی تلخ خلوت می‌کنید، آن شخص برای شما مانند یک دوست است. بنابراین سعی کنید برخی از رفتارهای بد آن ها را گوش رد کنید.

جابجایی نحوه سرزنش

یک فرد با خلق و خوی تلخ به جای قبول مسئولیت، دیگران را به خاطر شرایطشان سرزنش می کند. آن‌ها خود را به عنوان “فرد ایده آل” معرفی می کنند. دیگران کسانی هستند که در محل کار مشکل ایجاد کردند.

آن‌ها هیچ مسئولیتی ندارند زیرا احساس می کنند قربانی هستند. در حقيقت این افراد هستند كه رنج مي برند (در ذهنشان). همچنین، این شخص مسئولیت احساسات تلخ و خشمگین خود را نمی پذیرد. آن‌ها سرزنش خود را با زبان توهین آمیز توجیه می کنند.

فرد با خلق و خوی تلخ چیزهایی از این قبیل خواهد گفت: “اگر او کارش را انجام می داد، مجبور نبودم این کار را انجام دهم!” یا “او آنقدر مرا عصبانی کرد که می توانستم او را بزنم.”

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا