چند راه محبت آمیز برای حمایت از فرد جداشده از رابطه توهین آمیز

رابطه توهین آمیز به فرد آسیب های روانی زیادی می رساند. اگر یکی از دوستان یا نزدیکان ما دچار این رابطه هستند و به تازگی جدا شدند باید بدانیم چگونه با آن ها صحبت کنیم. رابطه باعث پیشرفت می شود اما به شرطی که افراد بتوانند به درستی از آن استفاده کنند. روابط همیشه آن گونه که ما می خواهیم پیش نمی رود. گاهی اوقات روابط به خاطر دخالت های بی جا از سوی والدین یا دوستان دچار مشکل می شود.

طبیعتاً شخصی که دریک رابطه آسیب بیشتری داده باشد سخت تر اعتماد خود را به دست می آورد. این عدم اعتماد به گونه ای است که آن شخص برای برقراری رابطه مجدد دچار مشکل خواهد شد. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. نکته مهم این است که بدانیم چند راه محبت آمیز برای حمایت از فرد جداشده از رابطه توهین آمیز چگونه است. چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه محبت آمیز برای حمایت از فرد جداشده از رابطه توهین آمیز چگونه است.

ناراحتی ها در رابطه توهین آمیز

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. اما برخی از روابط توهین آمیز نیاز به جدایی دارند حتی اگر فرزند داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه محبت آمیز برای حمایت از فرد جداشده از رابطه توهین آمیز، صحبت کنیم.

داشتن مشکلات اعتماد در رابطه توهین آمیز به چه معناست؟

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که بگوید کمی OCD دارد؟ این می تواند برای درک این نکته مفید باشد که دوست شما روی چیزهای کوچک خاصی متمرکز است. اما تفاوت بین آن چه که آن ها تجربه می کنند و OCD بالینی بسیار زیاد است. استفاده از این اصطلاح مشکلی نیست، اما درک تفاوت مهم است. با این حال، خط مسائل مربوط به اعتماد کمی مبهم‌تر است. این امکان وجود دارد که یک درمانگر یا روانشناس حرفه ای تصمیم بگیرد که شما با مشکلات اعتماد شدیدی دست و پنجه نرم می کنید. این توانایی شما را برای عملکرد محدود می کند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که تشخیص دهید بدون کمک حرفه ای با اعتماد به افراد دیگر مشکل دارید.

مسائل مربوط به اعتماد در رابطه توهین آمیز چگونه ایجاد می شود؟

همه ما در مقطعی با اعتماد یا درد ناشی از عدم صداقت، شاید حتی خیانت دست و پنجه نرم کرده‌ایم. دروغ بخشی از زندگی روزمره است و آسیب های متفاوتی را وارد می کند. مشکلات اعتماد زمانی پدیدار می شوند که این آسیب یا شدید، مکرر، طولانی مدت یا هر ترکیبی از این سه باشد. عامل مهم آسیب جدی به ظرفیت یک فرد برای باور آن چه دیگران می گویند، این است که دیگران نیت خوب و قضاوت شما دارند.

آسیب هایی مانند این می تواند از منابع مختلف ناشی شود و از فردی به فرد دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد.

آیا دوران کودکی تاثیری بر این روابط دارد؟

سال‌های اولیه ما منابع زیادی برای آسیب‌های روانی پایدار هستند. بزرگ شدن در خانواده ای که در آن خشم و ترس یک هنجار بودند، می تواند عمیقاً مضر باشد. داشتن والدینی که طلاق گرفته اند می تواند باعث ترس دائمی از رها شدن شود. البته، بزرگ شدن در یک خانه بدرفتار به احتمال زیاد باعث مشکلات اعتماد می شود.

عدم روابط عاشقانه در رابطه توهین آمیز

این که یک شریک عاشقانه به شما خیانت کند یکی از دردناک ترین تجربیات دنیاست. فرقی نمی کند که در این مورد احساس گناه می کردند یا نه. اگر همسری دارید که وارد یک رابطه عاشقانه می شود یا شریکی دارید که مرتباً در مورد چیزهای کوچک به شما دروغ می گوید، نتیجه یکسان است. شما در تلاش هستید که باور کنید شرکای عاشقانه دیگر به شما اهمیت می دهند.

مشکلات مربوط به اعتماد در رابطه توهین آمیز چگونه به نظر می رسند؟

اگر خوش‌شانس باشید، افرادی که می‌شناسید با مشکلات اعتماد در مورد آن صحبت می‌کنند. اگر این کار را نمی کنند، ممکن است مجبور شوید یاد بگیرید که رفتار آن ها را به عنوان نشانه هایی از چالش آن ها تفسیر کنید.

مشکلات احساسی در رابطه توهین آمیز

برعکس، برخی از افرادی که با اعتماد دست و پنجه نرم می‌کنند، در لحظات احساسی دچار مشکل می‌شوند. زیرا این‌گونه یاد گرفته‌اند که با موقعیت‌های دشوار کنار بیایند. این بخشی از این است که چرا آن ها دیگر اعتماد ندارند. آن ها انتظار ندارند دیگران واکنش معقولی نشان دهند.

چگونه به کسی کمک کنیم بر رابطه توهین آمیز خود غلبه کند؟

اول، درک کنید که تنها کسی که می تواند بر مشکلات اعتماد دوست شما غلبه کند، خود شما هستید. شما می توانید تمام تلاش خود را برای حضور و حمایت از او انجام دهید. اما در نهایت، دوست شما تنها کسی است که می تواند یاد بگیرد که مشکل خود را حل کند. نقش شما کمک کردن است نه شفا دادن آن ها. انجام آن کار به صبر، حضور و یک شبکه پشتیبانی نیاز دارد. غلبه بر آسیب های عاطفی زمان زیادی طول می کشد. درباره منبع ترومای آن ها بیشتر بدانید.

چند راه محبت آمیز برای حمایت از فرد جداشده از رابطه توهین آمیز

“اگر از یک رابطه توهین آمیز  یا دوستی سمی، منفی و یک طرفه فاصله گرفتید – برنده شدید.” – لاله دلیا. با فردی که اخیراً از یک رابطه توهین آمیز  بیرون می آید باید با احترام و شفقت با او رفتار شود. آن‌ها به حمایت زیادی نیاز دارند تا به آن‌ها کمک کند دوباره روی پای خود بایستند.”سوء استفاده بیشتر در مورد قدرت و کنترل است. بنابراین یکی از مهم ترین راه هایی که می توانید به یک فرد در یک رابطه توهین آمیز کمک کنید چیست؟ این است که در نظر بگیرید چگونه می توانید آن‌ها را برای تصمیم گیری خود توانمند کنید.”

نکته

بسیاری از مردم دقیقاً نمی دانند چگونه می توانند به حمایت از شخصی که اخیراً یک رابطه توهین آمیز را ترک کرد، کمک کنند. همیشه مهم است که بهترین راه‌ها را برای حمایت از کسی در این شرایط بدانید. زیرا هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است  پشتیبان کسی باشید. در این‌جا بهترین راه‌ها برای حمایت دلسوزانه از فردی که به تازگی رابطه‌ای توهین آمیز را تمام کرد، بیان خواهد شد. در این‌جا چند راه برای حمایت از کسی که به تازگی یک رابطه توهین آمیز را اتمام داده بیان خواهد شد.

اجازه دهید صحبت کنند

تخلیه عاطفی برای افرادی که اخیراً یک رابطه توهین آمیز  را ترک کردند مهم است. برای برخی افراد، رابطه آن‌ها شامل سکوت توسط شریک خشونت آمیزشان بود. آن‌ها قادر به صحبت در مورد احساسات خود نبودند. شما هرگز نمی دانید که یک نفر چقدر زمان صرف سکوت یا اجبار جهت عدم ابزار افکار و احساسات خود را دارد.

حمایت از این افراد

برای حمایت، مهم است که به آن‌ها اجازه دهید در مورد آزاری که متحمل شدند صحبت کنند. روانشناسان می گویند: “به آن‌ها اجازه دهید بدانند که سوء استفاده تقصیر آن‌ها نیست.” اجازه دهید آن‌ها خود را تخلیه کنند. زیرا ممکن است اولین باری باشد که در مدت زمان بسیار طولانی صحبت می کنند.

آن‌ها را مجبور به صحبت نکنید

همان اندازه که مهم است از آن‌ها حمایت کنید، به همان اندازه مهم است که آن‌ها را مجبور به صحبت نکنید. کسی که یک رابطه توهین آمیز  را ترک می کند، احساسات زیادی دارد. آن‌ها ممکن است ندانند که از کجا شروع به پردازش اتفاقات کنند. آن‌ها همچنین ممکن است نخواهند در مورد آزاری که متحمل شدند صحبت کنند. اگر بخواهند موارد را به صورت خصوصی پردازش کنند، از هیچ جهت اشکالی ندارد.

یک فرد متمرکز برای آن ها باشید. اما سعی نکنید آن‌ها را مجبور کنید در مورد چیزی که نمی خواهند صحبت کنند. اگر آماده صحبت نیستند، به آن‌ها احترام بگذارید و بگذارید سکوت کنند. گاهی سکوت قوی ترین دلسوزی است.

با آرامش و منطق در مورد شخص آزارگر صحبت کنید

ممکن است واقعاً وسوسه انگیز باشد که به کسی بگوییم که سوءاستفاده کننده اش یک انسان شرور است. در حالی که همه این چیزها ممکن است درست باشد، بسیاری از افرادی که از روابط سوء استفاده می کنند هنوز نسبت به سوء استفاده کنندگان احساس وفاداری می کنند. استفاده از آرامش و منطق زمانی که با آن‌ها در مورد سوء استفاده کنندگان صحبت می کنید بسیار مهم است. اگر نیازی به دفاع از متجاوز خود احساس نکنند، به احتمال زیاد صحبت می کنند و در مورد تجربیات خود صحبت می کنند.

به آن‌ها کمک کنید تا یک مشاور حرفه ای پیدا کنند

گاهی اوقات، ما چیزهای درستی برای گفتن نداریم. ممکن است همیشه ندانیم که چگونه با احساسات یک نفر در برخورد با قربانی آزار رفتار کنیم. متخصصان، مانند مشاوران و درمانگران، زمان بهتری را برای کمک به افرادی که اخیراً رابطه توهین آمیز  خود را ترک کردند، خواهند داشت.

نکته

به آن‌ها کمک کنید تا با یک متخصص ارتباط برقرار کنند. همچنین متوجه شوید که توصیه شما ممکن است بهترین چیزی نباشد که آن‌ها در حال حاضر به آن نیاز دارند. کمک به آن‌ها برای جستجوی یک مشاور حرفه ای یکی از دلسوزانه ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

اجازه دهید حواسشان پرت شود

قربانیان آزار و اذیت باید به اندازه دیگران از زندگی لذت ببرند. بعضی روزها بهتر از روزهای دیگر خواهند بود. برای کسی که اخیراً یک رابطه توهین آمیز را ترک می کند، بازگشت زندگی به حالت عادی بسیار مهم است. اگر می خواهید از آن‌ها حمایت کنید، ایده خوبی است که به خودتان اجازه دهید حواسشان را پرت کنید.

به آن ها ثابت کنید که هنوز آن‌ها را همان آدمی می‌بینید که بودند، حتی اگر احساس کنند که مثل یک شخص عادی نیستند. آن‌ها را به سینما ببرید یا یک روز را با هم خرید کنید. اگر بخواهند هر چند وقت یکبار وانمود کنند که همه چیز عادی است، اشکالی ندارد.

سخن آخر

روابط توهین آمیز زندگی را تغییر می دهد. برخی از افراد سریعتر از دیگران به حالت عادی باز می گردند. اگر خود را در موقعیتی می بینید که پشتیبان کسی هستید، مهم است که بهترین راه ها را برای انجام آن بدانید.

هرکسی ایده متفاوتی از حمایت دارد. برخی از افراد ممکن است رویکرد مادرانه را اتخاذ کنند. در حالی که دیگران سعی می کنند از عشق سخت استفاده کنند. اما در واقع، چیزی که کسی که به تازگی این نوع رابطه را کنار می گذارد نیاز دارد، شفقت است. شفقت به افراد کمک می کند تا از روابط بد خود بهبودی یابند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا