پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی

شروع روابط جدید زمانی که بیش از 40 سال دارید می تواند دشوار باشد، اما پیوستن به یک کلاس یا داوطلب شدن می تواند آن را آسان تر کند. وقتی جوان هستید دوست یابی می تواند نسبتاً آسان باشد. مدرسه، کالج، و گروه های خارج از مدرسه فرصت های متعددی را برای پیدا کردن دوستان جدید فراهم می کنند. اما وقتی در 40 سالگی خود هستید، پیدا کردن دوستان جدید ممکن است چالش برانگیز باشد. در این نوشته از وب سایت همکده ما تکنیک هایی برای پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی بیان می کنیم. مرکز مشاوره همکده شرایط مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را در پیکار های سخت روانی ارائه می کند.

آیا دهه چهل دهه تنهایی است؟

به طور معمول، شما می توانید به دلیل تغییر تدریجی در شرایط خود یا به دلیل تغییر ناگهانی در شرایط خود تنها شوید. سپس یا به تدریج متوجه می‌شوید که تنها هستید – احساس می‌کنید که از دیگران جدا شده‌اید یا از تنهایی ناگهانی آگاه می‌شوید. شرایط زیر می تواند شما را وارد احساس تنهایی کند:

  • یک رابطه رو به وخامت، ناراضی یا طلاق.
  • اگر فرزندان نوجوان دارید، آنها کمتر به شما نیاز دارند یا ممکن است خانه را برای دانشگاه یا محل کار ترک کرده باشند.
  • پدر و مادر شدن برای اولین بار – زمانی که فرزندان همه دوستان شما بسیار بزرگتر هستند
  • یک شغل ناکام، که اکنون باید از خانه کار کنید، بیکاری و بدون شغل بودن.
  • تغییر در شرایط خانواده و دوستان – شاید آنها دور شوند، یک رابطه جدید داشته باشند، یک خانواده تشکیل دهند.

پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط منبع معتبر 2020، بیش از یک سوم (35٪) از بزرگسالان 45 ساله و بالاتر در بسیاری کشور ها احساس تنهایی می کنند. تنهایی می تواند بر سلامت روان شما تأثیر منفی بگذارد. در حالی که قرار دادن خود در آنجا دشوار است، پیدا کردن دوستان جدید می تواند نوعی مراقبت از خود باشد. اگر می‌خواهید بعد از ۴۰ سالگی روابط و دوستی‌های جدیدی پیدا کنید، سعی کنید از حلقه اجتماعی فعلی‌تان استفاده کنید و به جلسات حضوری که حول علایق شما می‌پیوندید، بپیوندید.

کسانی هستند که آماده ملاقات با دیگران و دوست‌یابی نیز هستند. شما فقط باید آنها را پیدا کنید. از طرف شما به تلاش نیاز دارد. شما باید مایل باشید که دیگران را ملاقات کنید، خودتان باشید و چیزی از خودتان بدهید. یک راه خوب این است که با علایق خود شروع کنید. وقتی علایق و فعالیت هایی دارید که از آنها لذت می برید، می توانید با افرادی با علایق مشابه ملاقات کنید و به آنها بپیوندید. چه بازی یا تماشای یک ورزش، یک فعالیت خلاقانه یا لذت بردن از هنر و فرهنگ، دور هم جمع شدن با افرادی که از چیزهای مشابه شما لذت می برند و از آنها لذت می برند، صحبت کردن با آنها و پیدا کردن دوستان را برای شما آسان تر می کند زیرا قبلاً چیزی مشترک؛ شما علایق و ارزش های مشابهی دارید.

چرا بعد از ۴۰ سالگی برقراری ارتباط جدید سخت است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2020، دوستی برای سلامت روحی و جسمی ما مهم است و با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین، چرا ملاقات با دوستان جدید و قرار ملاقات در 40 سالگی اینقدر سخت است؟ چند عامل ممکن است در بازی وجود داشته باشد. برخی عوامل یکه پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی را سخت تر می کنند عبارتند از:

فرصت های کمتر

وقتی جوان تر هستیم، آشنایی با دوستان جدید از طریق مدرسه و دانشگاه نسبتاً آسان است. وقتی بزرگ‌تر می‌شویم، کمتر در فضاهایی قرار می‌گیریم که افراد جدید زیادی را ملاقات می‌کنیم و هر روز با آنها وقت می‌گذرانیم. این بیماری همه گیر، معاشرت شخصی را سخت تر کرد، به خصوص در محل کار – جایی که بسیاری از افراد در دهه 40 خود با دیگران ملاقات می کنند.

کمبود وقت

وقتی در 40 سالگی یا بیشتر هستیم، اغلب وقت کمی برای ملاقات با دیگران داریم. ممکن است فهرست بلندبالایی از مسئولیت‌هایی مانند کار، تربیت فرزندان یا نوجوانان و گذراندن وقت با شرکا و اعضای خانواده داشته باشید. حتی اگر هنوز انرژی لازم برای ملاقات با افراد جدید را داشته باشید، افراد هم سن و سال شما ممکن است نتوانند. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان می‌دهد که افراد بالای 30 سال به کیفیت روابط بر کمیت اهمیت می‌دهند، بنابراین ممکن است حفظ دوستی را به ملاقات با افراد جدید ترجیح دهند.

تجربیات گذشته

اگر روابطی داشته اید که تیره شده است – چه افلاطونی یا عاشقانه – ممکن است از ایجاد ارتباطات جدید عصبی شوید. اما تو تنها نیستی همسن و سال های شما نیز ممکن است محتاط باشند.

نکاتی برای پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی

چند راه برای ارتباط با افراد جدید و ایجاد روابط عاشقانه و افلاطونی سالم وجود دارد. این راه ها برای افراد مختلف عبارتند از:

دوستان قدیمی

دوستی های قدیمی شما می توانند به شما در ایجاد دوستی های جدید کمک کنند. دوستان دوستان شما می توانند به صمیمی ترین افراد زندگی تان تبدیل شوند. به دوستان فعلی خود بگویید که می خواهید حلقه اجتماعی خود را گسترش دهید. آنها ممکن است بخواهند دوستی را به شما معرفی کنند که فکر می کنند دوست دارید. این کار باعث می شود تا بتوانید دایره ارتباط خود را روز به روز افزایش دهید.

مهمانی های مختلف

در حالی که گذراندن یک به یک با دوستانتان بسیار خوب است، سعی کنید در مجالس اجتماعی – مانند مهمانی ها، باربیکیو یا شام – که در آن افراد جدید حضور دارند شرکت کنید. اگر تمایل به میزبانی یک مهمانی دارید، دوستان خود را تشویق کنید که دوستان جدید خود را بیاورند. سعی کنید این قضیه را بیان کنید که هدف از مهمانی تان این است که دوستان جدید پیدا کنید. شما هرگز نمی دانید، برخی از دوستان شما ممکن است بخواهند دایره دوستی خود را نیز گسترش دهند!  پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی با این روش می تواند ساده تر باشد.

مسافرت کردن

اگر از سفر لذت می برید و توانایی انجام این کار را دارید، می تواند فرصتی برای ملاقات با افراد جدید برای شما به ارمغان بیاورد. به عنوان یک امتیاز، آنها علاقه شما را به سفر به اشتراک خواهند گذاشت، بنابراین هیچ کمبودی در سردی روابط نخواهد بود. سفرهای دریایی و سفرهای گروهی به خارج از کشور می تواند راهی عالی برای ایجاد دوستی های جدید باشد، اما سفرهای یک روزه و تورهای پیاده روی در شهرهای مجاور نیز می تواند فوق العاده باشد. گردش های توریستی مانند بازدید از موزه ها و رفتن با اتوبوس های گشت و گذار را امتحان کنید. اینها می توانند فرصت های فوق العاده ای برای ملاقات با افراد جالب فراهم کنند.

شرکت در کلاس های مختلف روشی برای پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی

اگر همیشه می‌خواستید چیز جدیدی یاد بگیرید، شرکت در کلاس می‌تواند فرصتی عالی برای کار روی مهارت‌هایتان در حین دوست‌یابی باشد. خواه کلاس ورزش، کلاس رقص یا درس سفالگری باشد، مطمئناً با فردی با علاقه مشترک ملاقات خواهید کرد. این تکنیک به شما کمک می کند به راحتی بتوانید با افراد جدید در ارتباط باشید.

پیوستن به گروه های سرگرمی و علاقه مند

مانند کلاس‌ها، گروه‌های سرگرمی فرصتی برای ارتباط با افرادی که علایق مشابهی دارند فراهم می‌کنند. این گروه ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • گروه های پیاده روی
  • باشگاه های کتاب
  • گروه های مذهبی
  • باشگاه های ورزشی
  • باشگاه های باغبانی
  • گروه های بهبود روانی
  • باشگاه ها و گروه های هنری

پیوستن به یک گروه سرگرمی می تواند راهی سرگرم کننده برای پرورش علایق شما در حین ملاقات با دیگران باشد.

معاشرت در فضاهای اجتماعی

صرف وقت صرف در فضاهای اجتماعی مانند کتابخانه ها یا موزه ها می تواند به ایجاد دوستی های جدید منجر شود. اگر چیزی برای شما لذت بخش است – برای مثال، گذراندن وقت در افلاک نما یا تماشای پرندگان در پارک – سعی کنید در آنجا با افراد جدید ملاقات کنید.

شرکت در رویدادهای محلی

رویداد ها و جشن های مختلف محلی در بخش های مختلف می تواند راهی برای آشنا شدن با افراد جدید باشد. برخی گروه ها در پارک ها یا جاهای دیگر رویداد هایی دارند . این فرصتی عالی برای ارتباط با همسایگان خود و گذراندن وقت با افرادی که در آن نزدیکی هستند فراهم کنند. این مورد خود روشی برای پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی خواهد بود.

فعالیت در فرایند های داوطلبانه

داوطلب شدن می تواند راهی عالی برای بازپرداخت و ارتباط با افراد جدید باشد. دلیلی را انتخاب کنید که به قلب شما نزدیک است و احتمالاً با افرادی که ارزش های مشابهی دارند ملاقات خواهید کرد. شما می توانید برای مواردی مانند گزینه های زیر داوطلب شوید:

  • مدارس مختلف
  • باشگاه محیط زیست
  • انواع ان جی او ها
  • کتابخانه های محلی
  • پناهگاه حیوانات
  • آشپرخانه های دارای فعالیت داوطلبانه

مطالعات نشان می دهد که فعالیت داوطلبانه به طور منظم می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و رضایت از زندگی را با افزایش سن بهبود بخشد. داوطلبان تقریباً هر کاری را می توانند انجام دهند. طیف وسیعی از فرصت های داوطلبانه در دسترس شماست. چه سرو کردن چای در یک آسایشگاه محلی، کمک در یک پروژه غذایی محلی یا یک مرکز نجات حیوانات، کار با پناهندگان، حمایت از فردی با ناتوانی یادگیری یا مشکل سلامت روان، نه تنها می توانید کاری ارزشمند و ارزشمند انجام دهید، بلکه شما می توانید در چیزی که با ارزش ها و علایق شما مرتبط است درگیر شوید.

مقابله با احساس فردگرایی روشی برای پیدا کردن روابط جدید و دوستان جدید بعد از 40 سالگی

تحقیقات کمی موجود نشان می دهد که مردم به طور فزاینده ای فردگرا، مادی گرا و خودشیفته می شوند. هزاره ها به دلیل این احساس فردگرایی، بسیاری از روندهای اجتماعی گذشته را تغییر می دهند. مردم بیشتر و بیشتر زمان خود را آنلاین می گذرانند و بنابراین، خود را حفظ می کنند. یکی از راه‌های پرداختن به این موضوع این است که احساس فردگرایی خود را پیدا کنید. خودت را بشناس یاد بگیرید که به تنهایی شاد باشید تا در تعاملات اجتماعی به شما سختگیر نشوید. برای ارزیابی خود کمی زمان بگذارید. مسائلی را که باعث می‌شود افراد را از خود دور کنید یا در دیگران عیب‌جویی کنید، حل کنید.

بودجه بندی برای فعالیت ها

اگر حقوق و دستمزد مناسبی ندارید، زمانی که مردم بخواهند کارهایی را انجام دهند که هزینه دارد، می تواند برای شما شرایط سختی ایجاد کند. شما نمی خواهید به آنها تحمیل کنید یا آنها را از بین ببرید، اما همچنین نمی خواهید فرصت های اجتماعی را رد کنید. بودجه بندی را یاد بگیرید. وقتی صورت حسابی را پرداخت می کنید، بخشی از آن درآمد جدید را برای اهداف اجتماعی اختصاص دهید. آن را در یک حساب پس انداز ریخته و فقط برای مناسبت های اجتماعی از آن استفاده کنید.

 

 

منابع
psychcentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا