ویژگی شخصیت INFJ در عاشقی

در دنیای روان شناسی موضوعات جالبی وجود دارد. شخصیت شناسی یکی از موضوعات روان شناسی است. شخصیت در همه انسان ها مهم است. شخصیت ها انواع مختلفی دارند. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که شخصیت یکسان داشته باشند. شخصیت نشانگر ویژگی های رفتاری ما است. و همینطور رفتار ما نشانه شخصیت ما است.،بذخی از افراد را ممکن است دیده باشید که شخصیت‌ های چند گانه ای دارند. در واقع آن ها هر جا که می خواهند منافعی کسب کنند شخصیت خود را تغییر می دهند. خیلی از افراد هستند که دچار اختلالات شخصیتی هستند. در دنیای روان شناسی اختلالات شخصیتی بسیار وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از شخصیت های محبوب INFJ است.

در ادامه می خواهیم ببینیم که ویژگی شخصیت INFJ در عاشقی چگونه است. ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ویژگی شخصیت INFJ در عاشقی صحبت کنیم.

تیپ شخصیت یک ابزار جالب است

شخصیت INFJ در عاشقی

تیپ شخصیت یک ابزار جالب است. با مقداری پاسخ به یک پرسشنامه یا چند صد پاسخ بر روی یک پرسشنامه، می توانید مجموعه ای از ویژگی های خود را تعیین کنید. شخصیت INFJ در عاشقی نمونه جالبی است. بسیاری از مواردی که به شما انگیزه می دهد و چه نوع مشکلاتی ممکن است مستعد آن باشید تعیین می کند. ویژگی  آزمون های شخصیتی بی شماری در جهان وجود دارد.  بسیاری از آن ها بی اهمیت و برای سرگرمی طراحی شده اند (“شما دارای چه شخصیتی هستید؟)).  در حالی که برخی از آن ها برای ارائه نگاهی جدی به خود و جهان پیرامون شما ایجاد شده اند. مانند آزمون Enneagram و The Myers-Briggs. آزمون مایرز بریگز از 16 نوع و بر اساس چهار ویژگی خاص تشکیل شده است و شامل نوع INFJ می شود.

آزمون شخصیت مایرز بریگز و شخصیت INFJ در عاشقی

Myers-Briggs Type Indicator یک سیستم تیپ شخصیت است.  این نوع که توسط یک تیم مادر و دختر ایجاد شده است. آن ها این آزمون را بر اساس تصور کارل یونگ در مورد انواع شخصیت توسعه دادند. این کار باعث می شود تا ایده های یونگ را کامل کرده و آثار او را برای مخاطبان گسترده ای به کار گیرند. یونگ معتقد بود که همه افراد دارای یکی از دو دوگانگی شخصیتی در چهار دسته جداگانه هستند. او معتقد بود انگیزه ها و رفتارهای افراد را می توان بر اساس نحوه تعامل هر یک از این چهار ویژگی ترسیم کرد. این اساس سیستم تایپ مایرز بریگز را تشکیل می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

خود سیستم تایپ از چهار دسته جهان، اطلاعات، تصمیمات و ساختار تشکیل شده است. در آن دسته ها دو نوع وجود دارد. برون گرایی در مقابل درون گرایی، حس در مقابل شهود، تفکر در مقابل احساس و قضاوت در مقابل درک. به هر تیپ شخصیتی نامه ای برای هر دسته داده می شود. این کار باعث می شود تا تصویر کامل تری از شخصیت INFJ در عاشقی ایجاد شود.

INFJ چیست؟

INFJ یک تیپ شخصیتی مایرز بریگز است. حروف آن درون گرایی، شهود، احساس و قضاوت را تشکیل می دهد. این بدان معناست که تیپ های شخصیتی INFJ از تنهایی انرژی می گیرند. برای یادگیری و کشف اطلاعات به شهود خود تکیه می کنند. یا بر احساسات خود تکیه می کنند و مسائل را دارای پاسخ ها و انگیزه های مشخص می دانند. INFJ ها به داشتن “احساسات ” نسبتاً قابل اعتماد مشهور هستند. آن ها ممکن است بتوانند بدون داشتن شواهدی برای اثبات آن، به زندگی و انگیزه های دیگران بینشی ارائه دهند. اما به هر حال اغلب احساست آن ها به عنوان یک شخصیت INFJ در عاشقی درست هستند.

چرا INFJ ها منحصر به فرد هستند؟

شخصیت INFJ در عاشقی

INFJ ها منحصر به فرد هستند. چرا که آن ها نادرترین نوع شخصیتی در سیستم تایپ مایرز بریگز هستند که کمتر از 2 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. INFJ ها ممکن است بتوانند در شرایط ناراحت کننده نقش آفتاب پرست را ایفا کنند. همچنین  در صورت عدم توجه دقیق به ترجیحات خود، به جای رفتارهای خود، برای مدتی به عنوان سایر ترکیب ها اشتباه تایپ کنند. INFJ ها به دلیل نادرترین نوع آن ها منحصر به فرد هستند.

بسیاری از مردم آن ها را به نوعی حس ششم تشبیه می کنند. زیرا اغلب به نظر می رسد که بصورت شهودی به پاسخ صحیح می پردازند. بدون آن که لازم باشد از قبل همه حقایق را بدانند. برخی از تحلیلگران سیستم تیپ شخصیت معتقدند که این جهش ها به هیچ وجه یک جهش نیستند. اما شخصیت INFJ در عاشقی انواع خاصی از اطلاعات را بسیار سریعتر از حالت عادی پردازش می کند.

INFJ ها نیز منحصر به فرد هستند زیرا شخصیت آن ها مملو از پارادوکس است.

شخصیت INFJ در عاشقی

INFJ ها نیز منحصر به فرد هستند زیرا شخصیت آن ها مملو از پارادوکس است. INFJ ها اگر چه کم هزینه هستند، اما معمولاً علاقه زیادی به یادگیری دارند. آن ها برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می توانند علایق خود را تقریباً با وسواس مطالعه کنند. INFJ ها غالباً یکی از مهربان ترین أنواع شخصیت در سیستم مایرز بریگز محسوب می شوند. اما اگر آن ها را شخص غیرقابل اعتمادی بدانند، به طور کامل در را بر روی یک فرد یا یک رابطه می بندند.

بیشتر آن ها برای شخصیت INFJ در عاشقی تلاش می کنند. زیرا بسیاری از ویژگی های آن ها با یکدیگر مغایر هستند. حتی بسیاری از آن ها می توانند از کمک یک متخصص بهداشت روانی برای تحریک برخی از مبارزات خود بهره مند شوند.

شخصیت INFJ در عاشقی

این نوع شخصیت در زمینه عشق متفاوت است و برای هر فردی می تواند پیچیده باشد. یک شخصیت INFJ در عاشقی کمی متفاوت از INFJ دیگر خواهد بود. اما چند اثبات وجود دارد که به نظر می رسد اکثر INFJ ها به آن پایبند هستند. در عشق، بعید است که INFJ ها به دنبال رابطه ای سریع یا عاشقانه باشند. INFJ ها معمولاً در رویکردهای خود نسبت به زندگی بسیار روح انگیزتر و گسترده تر هستند. آن ها عشق و روابط را بی اهمیت نمی دانند. به همین دلیل، INFJ ها معمولاً در ابتدا محتاط هستند. اما هنگامی که ارتباطی پیدا کردند، بدون تردید قلب خود را در آن ارتباط می ریزند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شخصیت INFJ در عاشقی

INFJ ها به احتمال زیاد نارضایتی زناشویی را تجربه می کنند. این اغلب به دلیل فقدان ارتباط و صمیمیت در یک رابطه است. زیرا هر دو ارتباط و صمیمیت برای احساس رفاه INFJ حیاتی هستند. در روابط بدون صمیمیت و ارتباط واقعی، INFJ ها کنار گذاشته می شوند. آن ها احتمالاً رابطه را به طور کلی ترک خواهند کرد. مگر این که شریک زندگی آن ها راه‌های ارتباطی خود را باز کرده و برای نزدیکتر شدن تلاش کند.

INFJ ها اغلب بسیار اصولی هستند

INFJ ها اغلب بسیار اصولی هستند و استانداردهای بسیار بالایی برای خود خواهند داشت‌. این استانداردهای بالا غیر واقعی بوده و حرکت برای شرکا دشوار است. همه استانداردهای یک شخصیت INFJ در عاشقی  به طور عجیبی بالا نیستند. اما تیپ های شخصیتی INFJ ممکن است دشوار باشد. خصوصا ممکن است برای ایده آل نکردن شرکای خود یا حداقل تمرکز بر جنبه های مثبت ماهیت آن ها دشوار باشد. تیپ های شخصیتی INFJ ممکن است فشارهای بیجا را بر شرکای خود وارد کنند. این کار باعث می شود تا همیشه رفتار خاصی داشته باشند یا بدون هیچ سوالی به مجموعه ای از باورها ملحق شوند.

بسیاری از مردم فقط استقامت احساسی ندارند تا بتوانند همه این انتظارات را برآورده کنند. شخصیت INFJ در عاشقی، عشق جاودانه در شعر را جستجو می کنند.  ممکن است هرگز به راضی نباشند تا زمانی که آن را نیابند. حتی اگر به معنای فدای شادی خود در کوتاه مدت باشد-واقعاً راضی نخواهند شد.

انواع شخصیت های مشابه INFJ

INTJ ها و INFP ها می توانند شبیه INFJ ها باشند.  INFJ ها نیز ممکن است یکی از آن ها را اشتباه تشخیص دهند. درونگرا و شهودی ترکیبی قدرتمند است. این می تواند برخی از ویژگی های لازم برای تعیین این که آیا شما متفکر هستید.  یا حتی احساس می کنید یا درک می کنید یا داور را تحت الشعاع قرار می دهد. اما در شخصیت INFJ در عاشقی، هر یک از این تیپ های شخصیتی کاملاً متفاوت است.

INTJ ها به احتمال زیاد دارای ضریب هوشی بالا هستند. یا علاقه و سرگرمی های باهوش تر را دنبال می کنند.  INTJ ها اغلب منتظر عشق می مانند، اگر اصلاً شریکی پیدا کردند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا