وقتی کسی احساس رها شدگی عاطفی می کند چه اتفاقی می افتد

احساس رها شدگی عاطفی در دو زوج چه زن و مرد اتقاق می افتد. مسائل عاطفی نیازمند راهنمایی از سوی مشاوران ازدواج است. متاسفانه یکی از دلایل جدایی در بین زوج های امروزی فشارهای روانی و مشکلات عاطفی است. ارتباط با دیگران اصلا فرآیند بدی نیست. اما این که کودک شما به علت تربیت اشتباه در دوران کودکی وابسته به افراد دیگر باشد اشتباه است. یکی از آسیب هایی که این گونه اشخاص در آینده می خورند احساس کمبود محبت است.

علائم احساس رها شدگی عاطفی در افراد مختلف متفاوت است. در واقع در روان شناسی تعاریف متفاوتی از آسیب های احساسی در زوجین وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشناسید و برخی تا آشنا و جدید هستند. یکی از مواردی که ارتباط مستقیمی با آن ها دارد مشکلات کودکی است. برای مثال اگر می بینید که شخصی در نزدیکی شما از آسیب های روانی رنج می برد یکی از دلایل آن می تواند مشکلات عاطفی در دوران کودکی باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که وقتی کسی احساس رها شدگی عاطفی می کند چه اتفاقی می افتد؟

اختلالات افراد و احساس رها شدگی عاطفی

تمامی اختلالات روانی قابل حل است به شرط این که فرد قبول کند که این مشکل را دارد و راه حل ها و تمرینات را انجام دهد. عصبانیت ها می تواند در فرد به گونه ای مختلفی ایجاد شود. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با وقتی کسی احساس رها شدگی عاطفی می کند چه اتفاقی می افتد. صحبت کنیم.

احساس رها شدگی عاطفی و مشکلات عاطفی شما همیشه آسان نخواهد بود.

احساس رها شدگی عاطفی و مشکلات عاطفی شما همیشه آسان نخواهد بود. برخی از افراد برای کنترل نحوه واکنش به شرایط خاص بسیار سخت هستند. اگر با موقعیتی استرس زا رو به رو شدید، ممکن است احساس کنید که نمی توانید از خشم جلوگیری کنید. این می تواند مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است به شما آسیب برساند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی. مسائل مربوط به عصبانیت و مشکلات عاطفی اغلب به هم نزدیک هستند. شرایط مختلف سلامت روانی خود را با حملات شدید خشم نشان می دهد. اگر با این مشکل سر و کار دارید، یا اگر عزیزی دارید که این مشکل را تجربه می کند، ممکن است از دست دادن کاری که انجام می دهید ناتوان باشید. باید بدانید که می توان از کمک ها استفاده کرد و شرایط را تغییر داد.

مشاوره برای کنترل خشم و احساس رها شدگی عاطفی

مشاوره یکی از بهترین درمان های ممکن برای خشم و مشکلات عاطفی خواهد بود. این می تواند به بیماران در رفع علل برخی مسائل کمک کند و در عین حال راههای مقابله را نیز به آنها آموزش دهد. اگر خشم و مسائل عاطفی به یک مشکل جدی در زندگی شما تبدیل شده است ، باید درمان را در نظر بگیرید.

اختلال دوقطبی و احساس رها شدگی عاطفی

این شرایطی است که باعث می شود افراد دوره های خلق و خوی پایین و بالا را پشت سر بگذارند.

چند مشکل ناشی از احساس رها شدگی عاطفی

غفلت عاطفی در دوران کودکی فوق العاده مضر است و اثرات آن تا بزرگسالی باقی می ماند. به عنوان یک بزرگسال، ممکن است به ظاهر بدون دلیل، منفی بافی را تجربه کنید.

وقتی کسی احساس رها شدگی عاطفی می کند چه اتفاقی می افتد

آیا احساس رها شدگی عاطفی دارید و فکر می کنید این احساس از دوران کودکی شما نشات می گیرد؟ احساس بی توجهی غیرمعمول نیست، اما ممکن است نتوانید علت اصلی را در خودتان پیدا کنید. این یک اشتباه است که این احساسات فقط ناشی از مواردی مانند بدرفتاری، طلاق، مرگ یا بیماری است. حقیقت این است که شما می توانید هر شب کسی را در آغوش بگیرید و همچنان این احساس رها شدگی را داشته باشید. پیش فرض این نگرانی ذهنی ربطی به نزدیکی فیزیکی فرد ندارد. با این حال، بیشتر در مورد عدم ارتباط با آن فرد است، یا نیازهای عاطفی شما نادیده گرفته می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساسات شما چیزی نیست که به طور کامل از آن آگاه باشید و ممکن است ندانید که چه چیزی در زندگی شما کم است. روابط شما هم نیازهای فیزیکی و هم نیازهای عاطفی دارد و وقتی یکی از آن‌ها برآورده نمی شود، می تواند باعث بی قراری شما شود. نیازهای اساسی سلامت روان یک فرد شامل موارد زیر است:

  • کسی که به او گوش دهد
  • فهمیده شدن
  • پرورش و رشد
  • استقبال
  • پذیرفته شدگی توسط اطرافیان
  • ارزشمندی
  • حس دوست داشتن

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی همه چیز در رابطه شما درست نیست، نیازهای عاطفی شما برآورده نمی شود. این اغلب در مواردی مشاهده می شود که آزار عاطفی، جسمی یا جنسی وجود داشته باشد یا درگیری بین زوجین زیاد باشد. موضوع دیگری که می تواند احساس رها شدن عاطفی را به همراه داشته باشد، خیانت است. در مورد مواردی که یکی از شرکا مشکل سوء مصرف مواد دارد چطور؟ این طبیعی است که طرف مقابل احساس کند مورد بی توجهی قرار گرفته است و می تواند به احساس رها شدگی عاطفی تبدیل شود. وقتی فردی عمیقاً در تنگنای اعتیاد است، مشکل سوء مصرف مواد نیروی محرکه زندگی اوست.

اعتیاد در رابطه مانع از این می شود فرد تمام توان خود را در آن بگذارد

اعتیاد به یک ماده غیرقانونی مانع از آن می شود که فرد تمام توان خود را برای یک رابطه صرف کند و در نتیجه فرد دیگر آسیب می بیند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا یکی از طرفین ممکن است احساس کند نیازهای عاطفی آن‌ها در یک رابطه برآورده نمی شود. اما نکته کلیدی این است که تشخیص دهید چه چیزی کار نمی کند و آن را برطرف کنید. اگر ارتباط قابل بازیابی نباشد، ماندگاری در یک موقعیت سمی سالم نیست.

ریشه های رها شدن عاطفی

باید توجه داشته باشید که احساس رها شدگی عاطفی یک موضوع مهم است، و حتی زمانی که در یک رابطه سالم هستید، ممکن است ایجاد شود. طبیعی است که لحظاتی داشته باشید که افکار یا احساسات شما را به این مسیر هدایت می کنند، و این می تواند ناخودآگاه یا یک دیدگاه عمدی باشد. در این‌جا مواردی وجود دارد که روانپزشکان و مشاوران مشاهده کرده اند که می تواند این احساسات را تحریک کند:

  • خواسته های والدین
  • برنامه های کاری شلوغ
  • عدم ارتباط
  • فقدان محبت
  • خودداری عمدی از صمیمیت
  • بیماری شدید یا مداوم
  • عدم گذراندن وقت با هم
  • وجود یک شریک خودشیفته
  • صدمات حل نشده
  • ترس از صمیمیت
  • زندگی جداگانه
  • خیانت
  • عدم وجود عشق و علاقه

ایجاد زمینه های مشترک

این یک باور رایج است که افراد متضاد جذب هم می شوند، و داشتن علایق مختلف برای جالب نگه داشتن روابط خوب است. با این حال، اگر به اندازه کافی علایق مشترک داشته باشید که از گذراندن وقت با هم لذت ببرید، کمک خواهد کرد. فرض کنید که دوست دارید به فروشگاه‌های دست‌فروشی و بازارهای لباس فروشی بروید، طبیعتاً هر کس در آن جا علایق خود را دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، شریک زندگی شما از این مکان ها متنفر است و آن‌ها را اتلاف وقت می داند. زمانی که دوست ندارید کارهای مشابهی انجام دهید، پیدا کردن زمانی برای با هم بودن سخت است. اگر می‌خواهید به سینما بروید و شریک زندگی‌تان ترجیح می‌دهد در خانه بماند، به راحتی می‌توانید ببینید که چگونه این می‌تواند باعث احساس رها شدگی عاطفی شود.

زمانی برای گذراندن وقت با هم مهم است

اگر زمانی را برای گذراندن با هم اختصاص دهید به رابطه شما کمک خواهد کرد. اگر هیچ علایق آشکاری ندارید، پس کارهای جدیدی برای انجام دادن پیدا کنید که هر دو از آن‌ها لذت ببرید. وقتی تجربیات جدیدی داشته باشید، این رابطه را زنده نگه می دارد. وقتی همان کار را روز به روز انجام می دهید، فقط باعث می شود که احساس رکود کنید.

مقابله با رنجش

الگوهای ارتباطی مخرب و مضر زمانی اتفاق می‌افتد که نمی‌دانید چگونه با یکدیگر روراست و صادق باشید. شما باید بتوانید احساسات و افکار خود را بدون ترس از عواقب با همسرتان در میان بگذارید. وقتی احساس می کنید که شریک زندگی شما به آنچه می گویید اهمیتی نمی دهد، به نظرات شما احترام نمی گذارد، یا حتی واقعاً گوش نمی دهد، ممکن است تلاش برای برقراری ارتباط را متوقف کنید. ساختن احساس رها شدگی عاطفی کار سختی است، زیرا در هر صورت شما با یکدیگر زندگی می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از زوج ها زندگی جداگانه ای دارند و حتی دیگران یا خانواده آن را نمی دانند. وقتی بیشتر با همسایگان، دوستان و اقوام خود صحبت می کنید تا با شریک زندگی خود، نشانه آن است که چیزی در رابطه شما درست نیست.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا