نشانه های شخصیت ترسناک شما در برابر افراد

شخصیت ترسناک در افراد زمانی ایجاد می شود که اطرافیان به یک شخص حس بد یا ترس داشته باشند. حتی ممکن است آن شخص کار خطرناکی هم انجام نداده باشد. زندگی به طور کلی با چالش های زیادی رو به رو است. برای این که در مقابل این چالش ها مقاومت کنیم باید راه حل های مختلفی از امتحان کنیم. ترس از موارد مختلف در زندگی از یک سمت می تواند مفید و از سمت دیگر می تواند مضر باشد. اگر این ترس ها در ذهن ما باقی بماند و ما آن ها را کنار نکنیم دچار مشکلاتی خواهیم شد. از زمانی که ما به دنیای می آییم ممکن است ترس های داشته باشیم. برخی از ترس ها طبیعی هستند.

در آن سمت هم برخی از ترس ها هستند که اگر درمان نشوند و فرد نتواند آن ها را کنترل کند تبدیل به آسیب های روانی خواهد شد. این گونه ترس ها ممکن است زندگی فرد را مختل کند. همه ما ترس های مختلفی داریم اما بیشتر اوقات می توانیم آن را کنترل کنیم. یکی از ترس های عمومی ترس از ارتفاع است. ترس و فوبیا حتی برای افراد بزرگسال هم وجود دارد و ممکن است ریشه در کودکی داشته باشد.

فوبیا ها و وجود شخصیت ترسناک در برخی افراد

ترس ها و فوبیا ها می تواند در طول زندگی اگر کنترل نشود همراه فرد بماند. بهتر است برای درمان آن ها با مشاور یا درمانگر مشورت کنید. ما در ارتباط با فوبیاهای ارتفاع یا ترس از پرواز برای شما صحبت کردیم و گفتیم که این گونه افراد چه ویژگی های دارند. یا ما در ارتباط با ترس برخی از افراد حتی از دندان پزشکی هم صحبت کردیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه های شخصیت ترسناک شما در برابر افراد، صحبت کنیم.

شخصیت ترسناک  در دنیا یک “هراس خاص” است

شخصیت ترسناک  در دنیا یک “هراس خاص” است و به ترس از آینده، اشاره دارد.

نظر پزشکان در ارتباط با شخصیت ترسناک

اندرسون می گوید: «ترس از آینده، یا بیشتر به عنوان ترس پیش بینی شناخته می شود، بسیار رایج است و در موارد شدید می تواند کاملاً ناتوان کننده باشد. زمانی که مردم نگران نتیجه یک رویداد آینده هستند که قبلاً هرگز تجربه نکرده اند، با ترس دست و پنجه نرم می کنند.

ترس پیش بینی کننده نیز می‌تواند به عدم تحمل عدم اطمینان مرتبط باشد. این  می‌تواند منجر به عدم تصمیم‌گیری در تصمیم‌های بزرگ و کوچک و همچنین افزایش احتمال مقایسه مداوم شود. عدم تحمل عدم اطمینان می تواند منجر به ترس پیش بینی شود، زیرا باعث می شود افراد به طور مداوم در مورد نتایج احتمالی تصمیمات خود فکر کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مقاله به این می‌پردازد که چگونه ترس ممکن است از طریق عادات و اعمال یک فرد ظاهر شود. همچنین روش‌های مقابله و نکاتی را برای جستجوی درمانگرانی که می‌توانند به این موضوع کمک کنند، تشریح می‌کند.

شخصیت ترسناک چگونه ممکن است به نظر برسد؟

اندرسون سه راه را توضیح داد که افراد ممکن است ترس پیش بینی را تجربه کنند. به نظر می رسد این روش مغز برای کمک به مدیریت هرگونه پیامد منفی در رویدادهای آینده است.

اجتناب از تجربیات دردناک قبلی

این یک دلیل رایج است که چرا افراد ممکن است شخصیت ترسناک را تجربه کنند. تجربیات منفی گذشته می تواند باعث شود مردم احساس نگرانی کنند که مجموعه ای از رویدادها در کنار هم قرار می گیرند و به گذشته اجازه می دهند خود را بازسازی کند. وقتی ترس از آینده ریشه در یک رویداد یا تجربه گذشته دارد، اغلب با ترس همراه است، که می‌تواند از نظر فیزیولوژیکی شدید باشد و اغلب با چیزی شوم یا آسیب‌زا همراه باشد. برخی از انواع تروما اغلب در ریشه یک واکنش ترسناک است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که یادگیری از تجربیات گذشته تا حدی مهم است. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که موقعیت ها می توانند برای بهتر شدن تغییر کنند.

پاسخ های حفاظتی افراد در برابر شخصیت ترسناک

البته، اعصاب و انتظاری که از تجربیات گذشته نشات می‌گیرد، در واقع تنها راهی است که مغز شما برای محافظت از شما تلاش می‌کند. یک مطالعه  بر روی دانشجویان کشور های مختلف در طول ترم اول تحصیلی آن ها در خارج از کشور انجام شد، نشان داد که سطوح متوسط ​​ترس پیش بینی شده با سطوح بالاتری از نتایج انطباقی در دانشجویان مرتبط است. گفته می‌شود، اگر سطوح بالایی از وحشت را تجربه می‌کنید، پاسخ‌های محافظتی می‌تواند منجر به ناتوانی در فکر کردن واضح، ترس از خروج از خانه یا حتی ترس از بیشتر تعاملات اجتماعی شود. این زمانی است که وقت آن است که از یک درمانگر مجاز کمک بگیرید.

مشغله پیشگیرانه

اندرسون از مشغله های پیشگیرانه به عنوان دلیلی نام می برد که چرا بسیاری از مردم شخصیت ترسناک را تجربه می کنند. این زمانی است که مردم شروع به وسواس در مورد خطرات بالقوه در نتیجه اتفاقاتی می کنند که در گذشته اتفاق افتاده است. اغلب افرادی که با بی اشتهایی عصبی یا سایر اختلالات خوردن دست و پنجه نرم کرده اند تجربه می شود، زیرا روانشناسان دریافتند.  در واقع بسیاری از بازماندگان بیش از حد درگیر ترس از عود یا افزایش وزن هستند.

راه های مبارزه با ترس پیش بینی کننده

در زیر چند راه وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با ترس کمک کند.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

تحقیقات نشان می دهد که ذهن آگاهی می تواند تنظیم هیجان را بهبود بخشد، که در کاهش استرس فوق العاده مفید است.

نشانه های شخصیت ترسناک شما در برابر افراد

آیا تا به حال توجه کردید که برخی افراد به طور طبیعی ترسناک هستند؟ یا شاید متوجه شدید که مردم از شما می ترسند؟ شخصیت ترسناک موقعیت چالش برانگیزی است، زیرا می‌توان گفت که چرا مردم در اطراف شما عصبی هستند – به خصوص اگر از نظر جسمی فردی “ترسناک” نباشید، دشوار است. اما در واقع ممکن است این ویژگی های شخصیتی شما باشد که باعث ناراحتی می شود. در این‌جا چند نشانه شخصیت ترسناک  شما که ممکن است افراد را بترساند وجود دارد.

شما به حرف های دیگران اهمیت نمی دهید

رک بودن می تواند بسیار ترسناک باشد، و اگر با این توصیف مطابقت داشته باشید، زمان را با صحبت های بیهوده تلف نمی کنید. شما احتمالاً به علت شخصیت ترسناک رفتارهای دیگران را بیهوده می‌دانید. ترجیح می‌دهید مستقیماً به سر اصل مطلب بروید و در مورد مسائل مهم و ضروری صحبت کنید. این به این معنی است که شما اغلب از کارهای خوشایند صرف نظر می کنید یا مستقیماً از صحبت با افرادی اجتناب می کنید که باعث شروع یک مکالمه جذاب و سازنده نمی شود. این می‌تواند باعث فرافکنی شما شود که برای دیگران بی‌ادبی به نظر می‌رسد، و این مطمئناً ترسناک است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به خاطر داشته باشید که صحبت های کوچک می تواند یک چیز مثبت باشد. بسیاری از جوامع در سراسر جهان آن را بخش مهمی از تعاملات و پیوند خود می دانند.

شما دارای مهارت های تفکر انتقادی هستید

داشتن مهارت های تفکر انتقادی لازم برای حلال مشکل خوب است، اما گاهی اوقات می تواند افراد را بترساند. این به این دلیل است که شما همیشه به طور مستقل راه حل ها را پیدا می کنید و مسئولیت را بر عهده می گیرید. اطرافیان شما ممکن است احساس کنند که در کانون توجه قرار می گیرید، مثل اینکه دارید با یک شخصیت ترسناک آن‌ها را کنار می گذارید. این می تواند باعث شود که آن‌ها شما را ترسناک بدانند.

شما اهداف بزرگی دارید

کسی با اهداف بزرگ همیشه در تلاش است تا بهترین نسخه از خود باشد. آن‌ها این کار را با تعیین اهدافی برای موفقیت انجام می دهند، و این اهداف اغلب جاه طلبانه و هیجان انگیز هستند، با انگیزه و تعهدی که آن‌ها را به جلو سوق می دهد. اگر این توصیف با شما مطابقت داشته باشد، می تواند برای افراد اطراف شما کاملاً ترسناک باشد. خبر خوب این است که افرادی که دارای شخصیت ترسناک خواهند شد، کسانی هستند که نسبت به خود و دستاوردهای خود ناامن هستند.

شما اعتماد به کسی ندارید

افراد اغلب توسط کسی که فقط به خود اعتماد دارد، می ترسانند. اگر شما یک متفکر مستقل هستید، نظرات شما اغلب توسط افراد اطرافتان به اشتراک گذاشته نمی شود. بنابراین دیگران با اعتماد به نفس پایین به سختی می توانند درک کنند که چگونه می توان خود را تایید کرد و به دنبال تایید دیگران نبود. علاوه بر این، افرادی که در برخی موضوعات دانش کمتری دارند، ممکن است برایشان ناراحت کننده باشد که شما بسیار بیشتر از آن‌ها آگاه هستید. بار دیگر، این موضوع برای افرادی که شخصیت ترسناک دارند و برای اعمال خود فکر مثبتی دارند، مشکلی نخواهد بود.

شما قاطع هستید

برای یک درون گرا، افراد برون گرا می توانند ترسناک باشند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که آن برونگراها قاطع باشند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به سرعت صحبت می کنید در حالی که از دیگران انتظار دارید همین کار را انجام دهند، می توانید به عنوان شخصیت ترسناک تصور شوید. برخلاف برخی از نکات قبلی ما، این ارعاب لزوماً نشانه ناامنی نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در واقع، با اشغال تمام فضای اتاق و بی توجهی به سبک های مختلف ارتباطی دیگران، ممکن است افراد اطراف خود را از خود دور کنید. این بدان معنا نیست که شما باید قاطعیت را متوقف کنید. بلکه فقط به این معنی است که به جای تسلط مداوم بر آن، باید تعادل را در یک مکالمه پیدا کنید. در این‌جا چند کاری است که می توانید در زمینه شخصیت ترسناک انجام دهید:

برای ارزیابی افراد اطرافتان وقت بگذارید

آیا آن‌ها هم مثل شما صحبت می کنند؟ آن‌ها از آن دسته افرادی هستند که سخنرانی های قاطعانه طولانی شما را قطع می کنند. یا احتمالاً منتظر خواهند ماند تا صحبت خود را متوقف کنید – که ممکن است تا زمانی که هدف از بین نرود این اتفاق نمی افتد؟

توجه داشته باشید که افراد به طور غیرعادی نسبت به شما حساس هستند. سعی کنید این افراد را تشویق کنید تا صحبت کنند یا از آن‌ها بپرسید که چه فکر می کنند.

با سرعت دیگران را هماهنگ کنید

مطمئنا، شما ایده های خوبی دارید، اما اجازه دهید دیگران نیز ایده های خود را به اشتراک بگذارند. وقتی نوبت شماست که صحبت کنید، می توانید برای جلوگیری از ایجاد شخصیت ترسناک بر مکالمه مسلط شوید.

شما دارای عقاید سخت هستید

داشتن عقیده های سخت همچنین می تواند برای دیگران ترسناک باشد. اگر از به چالش کشیدن روابط اجتماعی نمی ترسید و حتی با آن عقاید مستقل هستید، قدرتی از خود می دهید که ممکن است باعث شود دیگران احساس ترس یا ناراحتی کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا