نشانه هایی که انرژی بد در رابطه شما را نشان می دهد

انرژی بد در رابطه آسیب های زیادی را به افراد می رسانند. روابط اگر به درستی مدیریت شوند از پس هر مشکلی بر می آیند. روابط می تواند در زمان های مختلف دچار مشکلاتی سود. اما اگر هر دو فرد هم دیگر را بشناسند می توانند مشکلات را حل کنند. غافل از این که برخی از افراد نمی توانند این مشکلات را حل کنند. همان طور که موفقیت در روابط و زندگی نیازمند عوامل مختلفی است شکست نیز همین گونه است. روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد.

روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد. بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند. خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد.

انرژی بد در رابطه و حل رابطه دچار شکست

خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم دلایل شکست روابط  چیست و البته پایان رساندن یک رابطه آیا می تواند برای مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که انرژی بد در رابطه شما را نشان می دهد با شما صحبت کنیم.

نشانه هایی که باید برای یک انرژی بد در رابطه بجنگید

انرژی بد در رابطه دردناک، ناخوشایند و اغلب بسیار دشوار است. گاهی اوقات، ممکن است به راحتی احساس کنید که زمان تسلیم است، به خصوص زمانی که هر دوی شما می دانید که رابطه دچار شکست است. وقتی به نظر می رسد همه علائم نشان می دهد که باید رابطه تمام شود، چگونه می دانید که هنوز ارزش تلاش برای با هم ماندن را دارد؟ حقیقت این است که وقتی یکی از طرفین تصمیم می گیرد که دست از کار بکشد، یک رابطه کار نمی کند. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد باید رابطه دچار شکست است

مشکلات شما قابل حل هستند

یک قدم به عقب برگردید و به مشکلاتی که در روابط خود با آن روبرو هستید فکر کنید. اگر متوجه شدید که وقتی روی چیزهای مهم تمرکز می کنید، هر مشکلی که هر دو با آن مواجه می شوید قابل رفع و حل است، نشانه آن است که رابطه ای ارزش حفظ را دارد. در حال حاضر، برخی از مسائل وجود دارد که می تواند به این معنی باشد که یک رابطه دچار شکست ممکن است ارزش رفع آن را نداشته باشد. این‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سو استفاده
  • خیانت
  • دروغ گویی
  • دستکاری – اعمال نفوذ
  • اهداف ناسازگار
  • در حین دعوا زیاده روی کنید
  • عدم تمایل به اصلاح مسائل

اگر مشکلاتی که شما و شریک زندگی تان با آن روبرو هستید بزرگ نیستند، معمولاً به این معنی است که می توان آن‌ها را برطرف کرد.  و اگر هر دو غرور خود را کنار بگذارید و تلاش واقعی برای رشد با هم انجام دهید، می توانید انرژی بد در رابطه را برطرف کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساس درونی شما نیز ممکن است بر سر شما فریاد بزند که هنوز هم می توانید آن را عملی کنید. به خودتان گوش دهید و به آن‌چه منطقی می دانید گوش دهید. اگر شما و شریک زندگیتان هر دو تمایل دارید که آن را به نتیجه برسانید و هیچ کدام از شما مشکلاتی ایجاد نکردید که به هیچ وجه قابل حل نیست، هنوز امیدی وجود دارد.

شما از نظر فیزیکی جذب یکدیگر هستید

در بسیاری از موارد، شرکای یک رابطه ممکن است وقتی از هم جدا می شوند، دیگر احساس جذابیت فیزیکی نسبت به یکدیگر نکنند. بسیاری از مردم علاقه را به عنوان بخش مهمی از یک رابطه غیرجنسی نادیده می گیرند. اما واقعاً می تواند تأثیر مثبتی بر ارتباط شما به عنوان یک کل داشته باشد.

اگر شما و شریک زندگیتان همچنان به یکدیگر علاقه دارید و می خواهید با یکدیگر صمیمی باشید، احتمالاً امیدی برای رابطه شما وجود دارد. اگر هر دو از همدیگر خسته شدید، اهمیت چندانی ندارد.

نکته

یکی دیگر از نشانه های مشابه این است که شما هر دو هنوز سعی می کنید برای یکدیگر خوب به نظر برسید. اگر سعی می کنید جذاب به نظر برسید، برای شما سخت است که از ظاهر یکدیگر لذت نبرید.

برای حل انرژی بد در رابطه شما سالم مبارزه می کنید

بله، دقیقاً در این لحظه از زمان، از آنجایی که هر دو با ناامیدی بر سر یکدیگر فریاد زدید، احتمالاً از یکدیگر متنفر هستید. اما حتی در شدیدترین دعواهای خود، همچنان به احترام یکدیگر احترام می گذارید. این بدان معناست که شما و شریک زندگیتان:

  • به یکدیگر توهین کنید
  • شخصی شوید
  • اگر طرف مقابل به حرف شما گوش ندهد، تهدید کنید که آن جا را ترک خواهید کرد
  • علائم خشونت کلامی یا فیزیکی را نشان دهید
  • تهدید به خودآزاری یا خودکشی
  • بر سر هم فریاد بزنید
  • عقاید یا احساسات طرف مقابل را بی اعتبار کنید

در عوض، وقتی با رابطه دچار شکست می جنگید، شما:

  • با هم در برابر مشکل مبارزه کنید
  • به آن‌چه طرف مقابل می گوید گوش دهید
  • واضح است که مشکل چیست
  • در مسیر خود بمانید و مصمم به حل مشکل باشید
  • سعی کنید ارتباط موثر برقرار کنید
  • اگر نیاز دارید استراحت کنید
  • به دنبال مصالحه باشید

شما به اشخاص دیگر اهمیت نمی دهید

به این فکر کنید که اگر شما و شریک زندگی تان از هم جدا شوید یا به رابطه خود پایان دهید چه اتفاقی می افتد. هیچ کدام از این‌ها شما را هیجان زده نمی کند؟ آیا از تفکر با کسی دیگر امتناع می ورزی؟ این نشانه آن است که شما باید برای یک رابطه دچار شکست بجنگید. این نشان می دهد که با وجود همه مشکلات شما، شریک زندگی شما می خواهید با او باشید. شما نمی توانید شخص دیگری را در کنار خود تصور کنید.

نشانه هایی که انرژی بد در رابطه شما را نشان می دهد

ما هر روز با افراد مختلفی در تعامل هستیم – والدین، فرزندان، همسر، همکاران، افراد مهم، رئیس و غیره. نحوه انجام این تعاملات به شدت بر دید شما از خود، شغلتان، سبک فرزندپروری، روابط و زندگی شما تأثیر می گذارد. همه ما می توانیم توافق کنیم که یک رابطه خوب باید مبتنی بر اعتماد، ارتباط سالم، احترام، صداقت و تعیین حد و مرز برای خود و دیگران باشد. ایجاد و حفظ آن جنبه های مبارزه با انرژی بد در رابطه مستلزم تلاش، زمان و تعهد است. شما باید برای آن رابطه ارزش قائل شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک رابطه ناسالم یا انرژی بد در رابطه اتفاقات منفی را بین شما و طرف مقابل ایجاد می کند. معمولاً روابط سمی تقریباً از ابتدا نشانه های واضحی دارند. چند نشانه که انرژی بد را در رابطه شما آشکار می کند چیست؟

رابطه سمی چیست؟

لیلیان گلس، کارشناس روانشناسی که ادعا می کند اصطلاح “روابط سمی” را در کتاب خود “مردم سمی” آغاز کرد، انرژی بد در رابطه را چنین تعریف می کند: “انرژی بد در رابطه [بین افرادی که] از یکدیگر حمایت نمی کنند، جایی که درگیری وجود دارد و یکی به دنبال تضعیف است. دیگری، جایی که رقابت وجود دارد، جایی که بی احترامی و عدم انسجام وجود دارد. در این‌جا ذکر این نکته مهم است که او روابط سمی و توهین آمیز را متمایز می کند. او توضیح می‌دهد که رابطه‌ی توهین‌آمیز رابطه‌ای است که در آن یکی از افراد از طریق آزار فیزیکی، تاکتیک‌های روان‌شناختی، آزار کلامی یا ترکیبی از هر یک بر دیگری کنترل می‌کند.

نکته

انرژی بد در رابطه معادل منفی بافی است. افراد تفکر و رفتار منفی را از طریق شرایط مختلف می آموزند: کودکی، بیماری روانی، تجربیات آسیب زا، یا ذهنیت مبتنی بر ترس. به گفته دکتر راج راگوناتان، نویسنده کتاب برخورد با افراد منفی، ترس از بی احترامی، ترس از دوست داشتنی نبودن و ترس از اینکه دنیا مکانی خطرناک است می تواند انرژی منفی در روابط ایجاد کند. ترس و عشق نمی توانند در یک رابطه سالم وجود داشته باشند. اکنون که کمی در مورد روابط سمی می دانید، به برخی از نشانه های انرژی بد در رابطه عاشقانه شما می پردازیم.

مدام بحث می کنید

همانطور که در بالا گفته شد، ارتباطات سالم یکی از عناصر سازنده برای پایه و اساس یک رابطه خوب است. ناتوانی در توافق یا سازش و بازگشت همیشه به بحث به این معنی است که نمی دانید چگونه با یکدیگر ارتباط موثر برقرار کنید. مردم همیشه اختلاف نظر دارند. اما در نهایت، اکثر مردم به مصالحه می‌رسند. بحث مداوم به مشکلی در نحوه انتقال یا درک اطلاعات اشاره می کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که مشاجره شامل بی احترامی، توهین و عدم دستیابی به توافق متقابل باشد.

شکایت مداوم از یکدیگر و انرژی بد در رابطه

نیاز به اظهار نظر گهگاهی با یک دوست در مورد مشکلات رابطه طبیعی است. به هر حال، برخی موقعیت‌ها در روابطی پیش می‌آیند که در آن یک طرف خارجی می‌تواند توصیه‌های مفیدی ارائه دهد. معمولاً به ما در کاهش استرس و درک طرف مقابل کمک می کند. اگر شما یا شریک زندگیتان به طور مزمن شکایت کنید، هرگز دیدگاه دیگری را مشاهده نکنید، یا در مورد مسائل بی اهمیت استرس داشته باشید، اتفاقات منفی آشکار می شود.

دیگر در مورد روزیرکه گذراندید چیزی با یکدیگر به اشتراک نمی گذارید

به اشتراک گذاری با مردم در مورد زندگی شما راهی طبیعی است که مردم با دیگران ارتباط برقرار می کنند. خواه به‌روزرسانی‌هایی در مورد عملکرد در محل کار یا مدرسه، یا اتفاقات ناامیدکننده‌ای که اتفاق افتاد یا یک شوخی گذرا، همه این‌ها راه‌هایی برای برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. اگر شما و شریک زندگی تان متوجه می شوید که درباره روز یکدیگر چیزی نمی دانید، دیگر روی یکدیگر سرمایه گذاری نمی کنید.

در کنار شریک زندگی خود احساس شادی یا راحتی نمی کنید

چرا ما انرژی بد در رابطه داریم؟ اساساً، ما نیاز ذاتی داریم که از نظر عاطفی با کسی احساس نزدیکی کنیم. ما روابط زندگی خود را انتخاب می کنیم زیرا آن شخص باعث می شود در پوست خود احساس شادی، مهم و راحتی داشته باشیم. احساس عصبانیت، حالت تدافعی یا تنش در اطراف یکدیگر نشان دهنده فقدان شادی و راحتی در رابطه است.

برای مثال، اگر فردی را از روی تنهایی یا ناامیدی انتخاب کنید، ممکن است به دلیل یک ارتباط اجباری، احساسات منفی در اطراف او ایجاد کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا