فواید یوگای ترمیمی شما را شگفت زده خواهد کرد

یوگای ترمیمی در حفظ آرامش و عدم استرس کم کننده است. به طور کلی ورزش یوگا برای افرادی که تجربه اضطراب بیش از حد را دارند مناسب است. فرآیند خواب نیازمند رعایت موارد مختلفی است تا بتواند انرژی مناسبی را برای شما ایجاد کند. خیلی از مادر زمینه خواب مشکلات بسیاری داریم. کمبود خواب می‌تواند آسیب های بسیاری از جمله ایجاد اختلالات روانی را به همراه داشته باشد. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات خواب است. اختلالات خواب در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات خواب شوند. یعنی اوقات هم برخی از بیماری های زمینه ای باعث اختلالات خواب می شوند.

ورزش یکی از راه هایی است که برای اختلالات خواب هستند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم اختلالات خواب را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید. خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است.

وجود اختلالات خواب در دنیا و تاثیر یوگای ترمیمی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با فواید یوگای ترمیمی شما را شگفت زده خواهد کرد، صحبت کنیم.

یوگای ترمیمی یک تمرین باستانی است

یوگا یک تمرین باستانی است که ترکیبی از حرکات مدیتیشن، تمرین بدنی، کشش، تنفس و توجه است. این می تواند طیف گسترده ای از مزایای سلامتی از جمله خواب بهتر داشته باشد. از آن جایی که یوگا می تواند آرامش بخش و ترمیم کننده باشد، راهی عالی برای رهایی از یک روز شلوغ است. اگر شب‌های زیادی را با حالت بی خوابی می‌گذرانید، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه‌تان می‌تواند مفید باشد. این تمرین قدیمی می تواند ابزار ارزشمندی برای مبارزه با استرس باشد، بنابراین اگر بی خوابی شبانه شما با استرس مرتبط باشد، اغلب مفید است. یوگا راهی سالم برای مبارزه با احساس اضطراب و نگرانی است. این مقاله به برخی از دلایل مفید بودن ورزش برای خواب، بهترین انواع یوگا برای تمرین قبل از استراحت و ژست هایی برای امتحان می پردازد. همچنین نحوه تبدیل ورزش قبل از خواب را به یک عادت معمولی پوشش می دهد.

چرا یوگای ترمیمی برای خواب مفید است؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا یوگا ممکن است به بهبود خواب شما کمک کند. برخی از این موارد عبارتند از:

آگاهی از تنفس

تنفس بخشی ضروری از یوگا است، بنابراین تمرین منظم یوگا می تواند به شما کمک کند تا از تنفس خود و چگونگی تأثیر آن بر ذهن و بدن خود آگاه شوید. به ویژه تنفس عمیق می تواند به آرامش بدن و بهبود خواب شما کمک کند. 1

ذهن آگاهی

یوگا همچنین ممکن است مفید باشد زیرا رویکردی آگاهانه برای فعالیت بدنی است. نشان داده شده است که ذهن آگاهی، که شامل تمرکز توجه و آگاهی بر زمان حال است، باعث افزایش سطح ملاتونین در بدن می شود که می تواند به بهبود خواب کمک کند.

فعالیت بدنی

مطالعات متعدد نشان داده اند که ورزش منظم می تواند در کمک به خواب بهتر افراد نقش داشته باشد. در حالی که به طور کلی باید از فعالیت بدنی شدید در ساعات عصر خودداری کنید، اما ورزش های سبک تا متوسط ​​مانند یوگای ملایم با خواب تداخلی ایجاد نمی کند و در واقع می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید.

خلاصه ای در ارتباط با این زمینه

یوگا آرامش بخش است و می تواند به شما کمک کند پس از یک روز پر استرس آرام شوید. همچنین می‌تواند خواب را با بهبود هوشیاری تنفس، افزایش تمرکز حواس و افزایش سطح فعالیت بدنی بهبود بخشد که همه این ها کیفیت خواب را افزایش می‌دهند.

آن چه پژوهش ها در ارتباط با تاثیر ورزش می گوید

تحقیقات همچنین از استفاده از یوگای ترمیمی به عنوان یک کمک خواب حمایت می کند. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده است که:

  • زنان بارداری که  تمرینات ورزشی می کنند، اختلالات خواب کمتری را تجربه می کنند
  • سالمندانی که  تمرین می کنند گزارش می دهند که کیفیت خواب بالاتری دارند

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه که نتایج تحقیقات گذشته را تجزیه و تحلیل کرد به این نتیجه رسید که یوگا تأثیر مفیدی بر زنانی که مشکلات خواب را تجربه می‌کنند دارد.

برخی شواهد همچنین نشان می‌دهند که یوگا ممکن است به تسکین علائم سندرم پای بی‌قرار (RLS) کمک کند. این اختلالی است که باعث حرکات اجباری پا می‌شود که اغلب با خواب تداخل می‌کند.

بهترین مدل های یوگای ترمیمی برای خواب

انواع مختلفی از یوگا وجود دارد که ممکن است آن ها را امتحان کنید. اما همه آنها برای کمک به خواب بهتر مناسب نیستند. انواع خاصی از ورزش می توانند چالش برانگیزتر و نیروبخش تر باشند. به عنوان مثال، یوگای وینیاسا هر دو شکلی از یوگا هستند که شدت بیشتری دارند. اگر هدف شما خواب بهتر است، مهم است که رویکردی را انتخاب کنید که بیشتر بر روی آرامش و کشش متمرکز باشد. در این جا بهترین انواع یوگا برای انجام قبل از خواب آورده شده است:

یوگای ترمیمی

این تمرین آرامش بخش بدن را به استراحت در حالت هایی که هر کدام بیش از 20 دقیقه نگه می دارند دعوت می کند. بدن با استفاده از وسایلی مانند پتو، بلوک و تکیه گاه برای اطمینان از آرامش عمیق و تنفس دیافراگمی پشتیبانی می شود.

یوگا نیدرا

همچنین به عنوان خواب یوگا شناخته می شود. این شکل از یوگا در حالت دراز کشیدن انجام می شود و از آرامش هدایت شده برای کناره گیری از حواس و فرو رفتگی به حالت آرامش عمیق در حالی که هنوز هوشیاری کامل را حفظ می کند، استفاده می شود.

هاتا یوگا

این نوع یوگا بر روی موقعیت های مختلف بدن متمرکز است که به آسانا معروف است. معمولاً با سرعت کمتری انجام می شود و از تنفس عمیق، کشش و حرکات کنترل شده استفاده می شود.

حرکات یوگای ترمیمی برای خواب بهتر

خوشبختانه، برای بهره مندی از این تمرین، نیازی به تبدیل شدن به یک متخصص یوگا ندارید. یادگیری چند حرکت ساده و تمرین آن ها به عنوان بخشی از روتین شبانه شما می تواند تنش را کاهش دهد و بدن شما را آرام کند تا بتوانید با آرامش بخوابید. روال یوگای شبانه شما باید بر روی حالت هایی تمرکز کند که آرامش را تشویق می کند. صحبت با یک مربی یوگا می تواند مفید باشد.

فواید یوگای ترمیمی شما را شگفت زده خواهد کرد

تمرین یوگای ترمیمی قرن هاست که وجود داشته است. افراد یوگی کار با خرد درونی خود در تلاش برای ایجاد ارتباط ذهن-بدن-روح هستند که تمام جنبه های خود را تقویت می کند، ارتباط زیادی برقرار می کنند. آن‌ها مردم را تشویق می کنند تا یک بار دیگر آن احساس را بیابند که باعث اتحاد و قدرت می شود. یوگای ترمیمی یک تمرین جسمانی، ذهنی و معنوی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. یوگا با تمرین عشق به خود و مراقبت از خود ترکیب می کند تا همه جنبه های زندگی را بهبود بخشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که برخی ممکن است یوگا را عملاً به دلایل فیزیکی غیرممکن بدانند. اما برخی از انواع یوگا می توانند فوایدی را برای بدن به ارمغان بیاورند. یوگای ترمیمی شکلی مهربان تر و ملایم تر از یوگا است. اغلب شامل وسایل کمکی مانند بلوک های مخصوص و زیرانداز برای راحتی است. در حالی که یوگای ترمیمی ممکن است در ابتدا برای برخی کسل کننده یا بسیار کند به نظر برسد. اما حتی فعال ترین افراد نیز می توانند از کاهش سرعت و انعکاس هر از گاهی یک تمرین ترمیمی سود ببرند.

ورزشکار با تجربه در زمینه یوگای ترمیمی

چه یک ورزشکار باتجربه باشید و چه کسی که تازه به دنبال شروع یک فعالیت تناسب اندام هستید، در این‌جا دلایل محکمی وجود دارد که باید این نوع منحصر به فرد یوگا را در روال سلامتی و تناسب اندام خود در نظر بگیرید. در ادامه فواید یوگای ترمیمی را خواهیم گفت:

انعطاف پذیری را افزایش می دهد

تمرین یوگا به طور منظم مستلزم حفظ وضعیت بدن برای دو دقیقه یا بیشتر است. این کشش ایستا ماهیچه ها را کشیده و انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد و شما را قوی تر و کمتر مستعد آسیب می کند. استفاده از تکیه‌گاه‌هایی مانند بلوک‌ها برای حفظ راحت‌تر موقعیت‌ها برای مدت زمان طولانی‌تر تنها کشش‌ها را عمیق‌تر می‌کند و آن‌ها را مؤثرتر می‌کند.

یوگای ترمیمی تنش عضلانی را کاهش می دهد

با گذشت زمان، عضلات تنش و انرژی منفی را در فیبرهای خود ذخیره می کنند. بدون راهی برای رفع این تنش، موارد منفی می‌تواند بر عضلات، تاندون‌ها و استخوان‌های شما آسیب وارد کند. در نهایت، ممکن است همه چیز را از هماهنگی خارج کند و باعث عدم تعادل شود که منجر به بیماری شود.

از طریق تمرین یوگا، عضلات به حدی کشسان می شوند که می توانند تنش و انرژی ذخیره سازی را آزاد کنند. زمانی که ماهیچه‌هایتان شل می‌شوند و انرژی دوباره آزادانه جریان می‌یابد، تنش فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

ذهن ناآرام و سرگردان را آرام می کند

هنگامی که به تمرین درستی انجام شود، یوگای ترمیمی به اندازه اشکال خاصی از مدیتیشن از نظر ذهنی نیروبخش است. نگه داری موقعیت‌ها برای مدت طولانی‌تر شما را مجبور می‌کند روی وضعیت بدنی، تنفس‌تان و در نهایت همه بخش ها تمرکز کنید. زیرا فضای آرامشی را پیدا می‌کنید که ذهن درونی شما را آشکار می‌کند. هرچه بیشتر این تمرین را با تمرکز بر نفس انجام دهید، به طور موثرتری می توانید این مکان آرامشی جدید را برای خود حفظ کنید.

بدن را التیام می بخشد

یوگای ترمیمی به لطف سنت های خود که هزاران سال را در بر می گیرد، PNS یا سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند. سیستم عصبی ناخودآگاه شما مسئول کنترل ضربان قلب، تنفس، فعالیت گوارش و سایر عملکردهای بدن است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که PNS شما از طریق یوگای ترمیمی به تعادل می رسد، ضربان قلب شما کاهش می یابد. بنابراین سطح کورتیزول شما کاهش می یابد، و همه اندام ها و سیستم های بدن می توانند عملکرد مطلوب خود را در یک محیط آرام تر پیدا کنند. یوگا ذهن و بدن را آرام می کند و تمام سیستم های بدن را به حالت تعادل باز می گرداند که باعث بازیابی و بهبودی از درون می شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا