علائم خطرناک ناسازگاری با شریک زندگی

ناسازگاری با شریک زندگی در رابطه های امروزی با شدت بسیاری دیده می شود. تمامی روابط نیاز به هماهنگی و سازگاری با هم دارند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند.

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت اصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که علائم خطرناک ناسازگاری با شریک زندگی چگونه است؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در خانواده و ناسازگاری با شریک زندگی

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم خطرناک ناسازگاری با شریک زندگی، صحبت کنیم.

ناسازگاری با شریک زندگی و شخصی که عاشقش هستید

اگر عاشق کسی هستید که از نظر شما نقص دارد، ممکن است امیدوار باشید که طرف مقابلتان با گذشت زمان به سمت بهتر شدن تغییر کند. این باعث می شود تا تردیدهای آزاردهنده به طرز جادویی از بین بروند. بسیاری از زوج‌ها با این باور که می‌توانند عیب‌های یکدیگر را برطرف کنند وارد روابط خود می‌شوند و عادت‌های بد به‌طور جادویی پس از گذشت زمان از بین می‌روند، اما متأسفانه این اتفاق به ندرت می‌افتد.

شما نباید تصور کنید که شریک زندگی شما تغییر خواهد کرد تا رابطه به نتیجه برسد. پذیرفتن آن ها و دوست داشتن آن ها مهم است. زیرا رفتار آن ها احتمالاً به این زودی ها تغییر قابل توجهی نخواهد داشت. همان طور که احتمالاً از تجربه خود می دانید، تغییر می تواند بسیار دشوار باشد.

چیزهایی که احتمالاً تغییر نخواهند کرد

کارهای خاصی وجود دارد که شریک زندگی شما انجام می دهد که ممکن است ارزش تلاش برای تغییر آن ها را نداشته باشد. اگر هنوز نتوانستید برای تغییر همسر خود کاری کنید، ممکن است بخواهید در مورد میزان تلاش خود برای حفظ رابطه تجدید نظر کنید.

شما را در اولویت قرار نمی دهد

ناسازگاری با شریک زندگی یعنی که در ابتدا شما را در اولویت قرار نمی دهند. اگر بعد از کار، دوستی، خانواده یا سرگرمی های شریک زندگی خود در رتبه دوم قرار دارید، مهم است که بدانید این امر احتمالاً تغییر نخواهد کرد.

برای اکثر مردم، این یک رابطه منفی خواهد بود. اگر نمی‌توانید به شریکتان اعتماد کنید که شما را در اولویت قرار دهد. همان طور که او را در اولویت قرار می‌دهید، این امر عواقب قابل‌توجهی در زمان مذاکره با هم و مدیریت اولویت‌ها با تکامل زندگی‌تان خواهد داشت.

رفتار توهین آمیز و ناسازگاری با شریک زندگی

اگر شریک زندگی شما از نظر جسمی یا عاطفی آزاردهنده است، بسیار مهم است که مشکل را بشناسید و متوجه شوید که این تقصیر شما نیست. در واقع در توان شما نیست که آن را اصلاح کنید. صرف نظر از علت رفتار شریک زندگی تان، امنیت شما مهمترین نکته است. با فردی که به او اعتماد دارید در مورد وضعیت و کارهایی که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید صحبت کنید.

تفاوت های شخصیتی

گاهی اوقات شخصیت های بد نزد بسیاری از افراد جذابیت دارند. اما کنار آمدن با کسی که از انجام کارهای مشابه شما لذت می‌برد، بسیار آسان‌تر است. اگر تفاوت‌های زیادی در شخصیت شما وجود دارد، مثلاً یکی از شما از پذیرایی از مهمان‌ها در آخر هفته لذت می‌برد در حالی که دیگری تنهایی را ترجیح می‌دهد، این می‌تواند در دراز مدت باعث دردسر شود. ویژگی های شخصیتی مانند درون گرایی و برون گرایی ذاتی هستند و به احتمال زیاد تغییر نمی کنند.

اگر شما و شریک زندگیتان شخصیت خودتان را حفظ کنید و دچار دوگانگی نشوید، فرآیند تغییر همسر هم می تواند آسان تر شود. مطمئناً نقاط مشترکی وجود دارد. اگر بتوانید کارهایی را که دوست دارید با هم انجام دهید بیابید و از ویژگی‌های خاص یکدیگر لذت ببرید، تفاوت‌های شخصیتی کمتر احتمال دارد که معامله‌کننده باشد.

استراتژی های مقابله ای برای ناسازگاری با شریک زندگی

روابط شاد به شدت به سازگاری شخصیت بستگی دارد. عادات، علایق و رفتارهای آزاردهنده شریک زندگی شما در نهایت می تواند باعث ایجاد اصطکاک شود.

جنگ و جدال های ناشی از ناسازگاری با شریک زندگی خود را عاقلانه انتخاب کنید

رابطه شما یک معامله بسته است. صرف نظر از این که در ابتدا چقدر عالی به نظر می رسیدند، همسرتان همیشه عادت هایی دارد که شما را آزار می دهد. یاد بگیرید که نبردهای خود را انتخاب کنید و استدلال های خود را برای مسائل مهم تر حفظ کنید. هیچ رابطه ای کاملاً عاری از تعارض نیست. این روشی است که شما با اختلافات برخورد می کنید که همه تفاوت را ایجاد می کند.

علائم خطرناک ناسازگاری با شریک زندگی

وقتی با شریک زندگی خود هستید، هر دوی شما باید احساس کنید که قرار بود یک زوج باشید. اما اگر با مسائل ناسازگاری دست و پنجه نرم کنید، این ارتباط لذت بخش را قطع می کنید. جذابیت و سازگاری یکسان نیستند و ناسازگاری با شریک زندگی  مسئله بزرگی است.  این احساسات جذب فیزیکی و شیفتگی هستند. ممکن است با آن شخص ملاقات کنید و این فرآیندهای احساسی همچنان وجود دارند. با این حال، هنگامی که آن‌ها را بشناسید و به چند قرار ملاقات بروید، ممکن است که شما دو نفر با هم سازگار نباشید. حتی اگر آن‌ها به اندازه کافی خوب به نظر می رسند و خانواده و دوستان شما تأیید می کنند، ممکن است برای ادامه یک رابطه خیلی متفاوت باشید.

چند نشانه ناسازگاری با شریک زندگی

برخی افراد درگیر یک رابطه می شوند و تفاوت های گسترده بین خود و همسرشان را نادیده می گیرند. این اتفاق اغلب با جدایی بدی ختم می شود که به آن‌ها و احتمالاً دیگران صدمه می زند. مراقب باشید و به دنبال این چند علائم باشید که ناسازگاری را نشان می دهد.

شما هیچ چیز مشترکی ندارید

برخی از چیزهایی که برای اولین بار شما را جذب دیگری کرد چه بود؟ اگرچه جذابیت فیزیکی در درجه اول است، اما سازگاری چیزی است که افراد را در کنار هم نگه می دارد. از طرفی هم می گویند اضداد جذب می کنند. در حالی که این در برخی سطوح صادق است، شما برای ایجاد یک پیوند به چیزی نیاز دارید که هر دو دوست دارید. اگر نمی توانید زمینه مشترک پیدا کنید و علاقه ای به اشتراک گذاری علایق جدید ندارید، ممکن است با ناسازگاری با شریک زندگی داشته باشید.

شما در حال مبارزه با شریک زندگی خود هستید

وقتی می شنوید که زن و شوهری می گویند که آن‌ها هرگز اختلاف نظر ندارند، در این صورت یا ناصادق هستند یا یکی از آن‌ها با خودش صادق نیست. شما ممکن است با هم باشید. اما شما و شریک زندگی تان هنوز افرادی با نظرات و تفاسیر متفاوت هستید. این طبیعی است که گاهی اوقات با ناسازگاری با شریک زندگی برخورد کنیم. تنها تفاوت این است که زوج های سازگار یکدیگر را می شناسند و سعی می کنند اختلافات از کنترل خارج نشود. هر یک از شما می‌دانید که کدام بحث ها را انجام  ندهد و چه زمانی بحث بیش از حد داغ می‌شود. ممکن است کمی دعوا کنید. اما مشاجرات جدی شما یک اتفاق روزمره نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، اگر شما و همسرتان بیشتر دعوا می کنید، باید به ناسازگاری با شریک زندگی توجه داشته باشید. در این مورد، شما یک منطقه جنگی ناسازگار ایجاد کردید و نه فضایی که برای عشق مساعد باشد.

شما با فرهنگ های مختلف خود در تضاد هستید

وقتی دو بزرگسال عاشق می شوند و فرهنگ های متفاوت خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند بسیار زیباست. در حالی که ترکیب دو فرهنگ و مصالحه آسان نیست، اما می توان آن را انجام داد. اگر شما و معشوقتان تفاوت های فرهنگی، قومیتی یا ملی دارید، برای رابطه نیاز به عشق و صبر دارد. متأسفانه، برخی از زوج‌ها نمی‌توانند در مورد فرآیند ناسازگاری با شریک زندگی و باورهای متفاوت خود امتیازی قائل شوند. درگیری اغلب خانواده را از هر دو طرف احاطه می کند و اینکه چگونه فرزندان خود را تربیت خواهید کرد به یک بحث همیشگی تبدیل می شود. اگر هیچ یک از شما نمی توانید با هم کنار بیایید و مدام احساس اختلاف می کنید، ممکن است عاقلانه باشد که در رابطه خود تجدید نظر کنید.

ناسازگاری با شریک زندگی یعنی برای اهداف آینده هم نظر نیستید

برای تحقق بخشیدن به سرنوشت خود، باید اهدافی برای آینده داشته باشید. البته ممکن است در نوجوانی و جوانی بارها تغییر کنند. در نهایت، هنگام ترسیم مسیرهایی که شما را به آن‌ها می رساند، اهداف خود را در ذهن خواهید داشت. طرف مقابل شما نیز رویاهای دیرینه ای دارد. فقط به این دلیل که هر دوی شما برنامه های متفاوتی دارید به این معنی نیست که نمی توانید با هم باشید. هنگامی که زوج ها عاشق می شوند، اهداف خود را به اشتراک می گذارند و در صورت نیاز آن‌ها را به هم متصل می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی شریک زندگی شما در مورد آینده صحبت می کند، شامل شما می شود یا فقط خودشان؟ آیا آن‌ها در آینده شما را کنار خودشان می بینند؟ اگر نمی توانید گفتگوهای صادقانه داشته باشید و در صورت لزوم مصالحه کنید، شاید قرار نیست با هم باشید.

ناسازگاری با شریک زندگی باعث می شود در رابطه احساس ناامنی کنید

یکی از نیازهای اساسی انسان امنیت است، چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی. البته دغدغه اصلی شما این است که نسبت به خود مطمئن باشید. شما نمی توانید به کسی متکی باشید که این کار را برای شما انجام دهد. با این حال، انسان ها باید در روابط خود احساس امنیت کنند. باید بدانید که شریک زندگی شما حامی شماست و بهترین منافع شما را در نظر می گیرد. آن‌ها به شما وفادار خواهند بود و بزرگترین تشویق کننده شما در زندگی خواهند بود.

اگر آن امنیت را نداشته باشید چه؟ آیا در مورد صداقت، عشق و وفاداری شخص خود سوء ظن یا شک دارید؟ اگر اعتماد و امنیت در رابطه وجود نداشته باشد، احتمالاً دچار ناسازگاری با شریک زندگی خود هستید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا