روانشناسی توضیح می دهد که چرا افراد صریح بهترین دوستان را می سازند

افراد صریح همان گونه که از نظر خیلی ها رفتار سرسختانه دارند اما بهترین همراه برای یک فرد یا یک دوست هستند. برای این که رابطه ای قدرتمند داشته باشیم نیاز است که ابتدا نقاط ضعف خود را تشخیص دهیم. همه ما فکر می کنیم اگر در یک رابطه از لحاظ مادی همه چیز تا تعیین کنم عشق و علاقه پشت سر آن خواهد آمد. اما تحقیقات درباره روابط بین دو فرد این نتیجه را رسانده که نحوه برخورد با همسرتان بسیار اهمیت دارد. غافل از این که برخی از افراد نمی توانند این مشکلات را حل کنند. همان طور که موفقیت در روابط و زندگی نیازمند عوامل مختلفی است شکست نیز همین گونه است. روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد.

روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد. بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند. خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد.

قوی ترین روابط در افراد صریح

خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم روانشناسی توضیح می دهد که چرا افراد صریح بهترین دوستان را می سازند، چگونه است.  البته پایان رساندن یک رابطه دوستی با این افراد می تواند برای مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی توضیح می دهد که چرا افراد صریح بهترین دوستان را می سازند، صحبت کنیم.

رفتار افراد صریح با قوی ترین روابط چگونه است؟

زمان و شرایط می توانند قوی ترین روابط را تغییر دهند. با گذشت ماه‌ها، ممکن است متوجه شوید که بخش‌های خاصی از رابطه‌تان ضعیف‌تر می‌شود، یا حتی ممکن است احساس کنید که عشق کمتری بین شما رد و بدل می شود. ممکن است زمان آن  باشد که برای تقویت رابطه خود اقدام مستقیمی انجام دهید. برخی شکاف ها در قوی ترین روابط می تواند نگران کننده باشد. اما نگران نباشید و تفکر مثبت خود را حفظ کنید. بهبود رابطه همیشه امکان پذیر است. در این‌جا چند راه برای تقویت رابطه و ایجاد عشق بیشتر بیان خواهد شد.

برای ایجاد قوی ترین روابط در افراد صریح خود سؤالات جدیدی بپرسید

هرچه بیشتر وقتی را با کسی بگذرانید، همانطور که قبلاً چیزهای زیادی می دانید، کمتر در مورد او یاد خواهید گرفت. اما این بدان معنا نیست که شما اصلا نمی توانید چیز جدیدی یاد بگیرید. اغلب، زوج‌ها عادت می‌کنند که فقط با هم صحبت کنند. همه این‌ها نیز دوست داشتنی است، اما باید برای گفتگوهای عمیق تر نیز زمان وجود داشته باشد. افراد در طول زمان رشد می کنند و تغییر می کنند، و شریک زندگی شما با گذشت سال ها تغییر خواهید کرد. علایق تکامل می‌یابند، ارزش‌ها تغییر می‌کنند و موارد دلخواه جدید پدیدار می‌شوند. کمی وقت بگذارید و از همدیگر سوال بپرسید که چه کسی هستید، یا از آن‌ها در مورد زمان حال بپرسید: فیلم مورد علاقه آن‌ها امسال چه بود؟ متوجه خواهید شد که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

برای ایجاد قوی ترین روابط به عنوان افراد صریح فعالیت های جدید را امتحان کنید

وقتی با شریک زندگی‌تان چیزهایی را امتحان می‌کنید، انواع فعالیت‌های جدید و هیجان‌انگیز را انجام می‌دهید که عناصر تازگی، هیجان و طراوت را به رابطه اضافه می‌کند. احتمال کمتری وجود دارد که به اشتباه بیفتید و بتوانید با تجارب جدید ترکیبی خود پیوند برقرار کنید.

  • به یک کلاس بروید
  • آشپزی یا پختن چیز جدیدی را یاد بگیرید
  • به جایی بروید که هرگز نرفتید
  • کلمات جدیدی را به صحبت های صمیمی خود وارد کنید

زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید

زبان عشق نحوه ارتباط طبیعی و درک ما از عشق است. از طریق زبان خود، محبت خود را ابراز می کنید و می خواهید در ازای آن قوی ترین روابط را دریافت کنید. اگر شما و همسرتان زبان عشق متفاوتی دارید، می توانید به طور مداوم عشق خود را به یکدیگر ابراز کنید بدون اینکه هیچ کدام از شما محبت طرف مقابل را ثبت کنید. دانستن زبان عشق یک فرد و استفاده از آن برای ایجاد احساس قدردانی و گرامی داشتن در آن‌ها بسیار مهم است و مطالعات نشان می دهد که تأثیرات مثبتی بر روابط دارد. این پنج زبان عشق است:

اعمال خدمات

این بدان معنی است که شما فکر می کنید اعمال بهتر از کلمات عمل می کنند. فردی که این زبان عشق را دارد، زمانی که شریک زندگی‌اش در انجام وظایف، کارهای روزمره و کارهای کوچک مهربانانه و متفکرانه به او کمک می‌کند، بیشتر احساس دوست داشتن خواهد کرد.

کلمات تاییدی در قوی ترین روابط افراد صریح

این به این معنی است که دوست دارید کسی به شما بگوید که چقدر شما را دوست دارد. شخصی با این زبان عشق زمانی بیشترین احساس را خواهد داشت که به طور مستقیم از میزان قدردانی، توجه و گرامیداشت او مطلع شود. به عنوان مثال، شخصی ممکن است بارها در روز به شما بگوید که دوستتان دارد یا شما را تشویق کند.

هدایا

این بدان معنی است که شما عاشق دریافت نمادهای بصری عشق هستید و ارزش مورد انتظار تلاش و فکر کسی را برای ساختن یا خرید هدیه دوست دارید. فردی که این زبان عشق را دارد، با دریافت اقلام به خوبی انتخاب می شود و دارای ارزش عاطفی از طرف شریک زندگی خود، بیشتر احساس دوست داشتن خواهد کرد. این نیازی به اهمیت مادی ندارد. به عنوان مثال، شخصی ممکن است برای شما نامه ای عاشقانه بنویسد، برای شما زیورآلاتی بخرد، چیزی برای شما بخرد که گفتید به آن نیاز دارید، یا چیزی برای شما درست کند.

زمان کافی در قوی ترین روابط

این به این معنی است که وقتی کسی مطمئن می شود که با شما وقت می گذراند آرامش پیدا می کنید. فردی که این زبان عشق را دارد از جلب توجه بی‌نظیر و درگیری در تعاملات معنادار با کسانی که دوستشان دارد لذت می‌برد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی یک قرار ملاقات را برنامه ریزی کند، هنگامی که با او صحبت می کنید ممکن است او بحث های معنی دار یا عمیقی را با شما شروع کند، یا تمام کارهای خود را کنار بگذارد تا 100% روی شما تمرکز کند.

روانشناسی توضیح می دهد که چرا افراد صریح بهترین دوستان را می سازند

همه ما می دانیم که یک نفر که آن را مثل برادر یا خواهر می نامیم از هر چیزی ارزشمندتر است. دوستی که به طرز جذابی با ما صادق است و انگیزه‌ای که برای گذراندن آن روز به آن نیاز داریم به ما می دهد. همه ما کسی را دقیقاً مانند آن می شناسیم. چرا به نظر می رسد همه یک دوست صریح را دارند؟ طبق جامعه شناسی، افراد صریح   در واقع بهترین نوع دوستان را پیدا می کنند. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا افراد صریح بهترین دوستان را پیدا می کنند

هر چیزی را همانطور که هست می گویند

این بدان معنی است که آن‌ها با شما صادق خواهند بود، حتی زمانی که شما نمی خواهید آن را بشنوید. دکتر ویلیام ب. بردشاو می‌گوید: افراد صریح معتقدند که « شرایط همان‌طور که هست باید بیان شود تا طرف مقابل بتوانند با ‌این وضعیت مقابله کنند».

اگرچه این بدان معنا نیست که آن‌ها ظالمانه رفتار خواهند کرد. عشق صادقانه و سخت به معنای گفتن دقیق چیزی است که به کسی نیاز دارد، حتی اگر آن چیزی نباشد که می خواهد بشنود. یک دوست صریح هرگز به شما دروغ نمی گوید تا از احساسات شما در امان بماند. شما دقیقا می دانید که چه چیزی به دست می آورید. به این معنی که عدم اطمینان کمتری در دوستی وجود خواهد داشت. شما همیشه می دانید که وقتی دوست صریح شما چیزی به شما می گوید، این حقیقت خواهد بود.

همیشه می دانید که آن‌ها می خواهند دوست شما باشند

بهترین چیز در مورد افراد صریح این است که آن‌ها هیچ دلیلی برای تظاهر به دوستی با کسی که دوست ندارند ندارند. آن‌ها همچنین دلیلی برای دروغ گویی در مورد احساس خود ندارند. افراد صریح قرار است به شما بگویند که آیا شما را دوست دارند یا نه. بنابراین، وقتی یک فرد صریح تصمیم می گیرد که شما را دوست دارد، دیگر نیازی به حدس احساس او نخواهید داشت. آن‌ها می خواهند دوست شما باشند و مشکلی برای ایجاد یک دوستی قوی و پایدار با شما نخواهند داشت.

آن‌ها شما را به سمت رشد بهتر سوق می دهند

وقتی نوبت به کاستی‌های دیگران می‌رسد، بیشتر مردم به سختی می‌توانند به دوستان خود بگویند که چه چیزی نیاز به بهبود دارد. این معمولاً به دلیل تمایل به ایجاد شکاف در روابط دوستانه یا تمایل به عدم آسیب به احساسات طرف مقابل است. افراد صریح دقیقاً به شما خواهند گفت که برای رشد بهتر خود باید دقیقاً چه کاری انجام دهید، و شما متوجه خواهید شد که منظور آنها این است.

نکته

“وقتی خود را با دوستانی مانند این محاصره کنید، زندگی شما کاملاً تغییر خواهد کرد. چلن جانسون، کارشناس سبک زندگی و کسب و کار، می‌افزاید: شما مثبت‌تر، هدایت‌گرتر و متمرکزتر روی اولویت‌های خود می‌شوید. وقتی به دنبال بازخورد و انتقاد صادقانه هستید، آن‌ها بهترین فرد هستند.

افراد صریح از عذرخواهی نمی ترسند

اعتراف به زمانی که اشتباه می کنید ممکن است برای برخی افراد سخت باشد. برای افراد صریح، اعتراف به اشتباه بسیار آسان تر است. این به این دلیل است که آن‌ها مشکلی ندارند که به دیگران بگویید وقتی اشتباه می کنند، پس چرا باید خودشان با اعتراف به آن مشکل داشته باشند؟ دوستی با افراد صریح معمولاً عاری از همان نوع بحث هایی است که در روابط دیگر رخ می دهد. کسی که دارای رفتار رک و پوست کنده باشد، حاضر خواهد بود به اشتباه خود اعتراف کند و از عذرخواهی برای آن ترسی نخواهد داشت.

آن‌ها اجازه نمی دهند به شما آسیب برسد

یک دوست صریح هیچ نوع رفتار نادرستی علیه خود یا دوستانش را تحمل نمی کند. از آنجایی که افراد صریح از بیان منظورشان هراسی ندارند، و از آنچه می گویند، نمی ترسند، یک فرد صریح اولین کسی است که در گوشه و کنار شما به آن نیاز دارید.

نکته

آن‌ها در کنار شما خواهند بود و پشت شما هستند یه خصوص زمانی که با یک موقعیت استرس زا روبرو هستید. اگر دیگران سعی می کنند پشت سر شما صحبت کنند، دوست صریح شما اولین کسی است که به جای شما وارد این بحث می شود. آن‌ها بهترین دوستان را پیدا می کنند زیرا از جنگیدن برای عزیزانشان نمی ترسند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا