رفتارهای ظالمانه اشخاص که قبل از افشای نیات خود از خود نشان می دهند

رفتارهای ظالمانه اشخاص می تواند تاثیرات بسیاری بر اطرافیان آن ها داشته باشد. گاهی اوقات برخی از ما رفتارهایی انجام می دهیم که باعث آسیب به دیگران می شود. آسیب فقط از نوع جسمی نیست. بسیاری از آسیب های روانی می تواند به خاطر یک رفتار ظالمانه از سوی اشخاص انجام شود. موضوعی که باید درباره آن بدانیم این است که چگونه بتوانیم این تنبیه بدنی را به روش دیگری در مورد تربیت فرزندان تبدیل کنیم. متاسفانه خانواده های سنتی همچنان از این روش برای تربیت فرزندان خود استفاده می کنند.

اختلالات روانی یک عملکردی که دارند این است که بیشتر اوقات می توانند باعث آسیب های جسمی شوند.با وجودی که این آسیب ها ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا احساس شود اما اگر اختلالات کنترل تواند اتفاق خواهد افتاد. یکی از مواردی که باعث شروع اختلالات در فرد می شود اتفاقات ناگوار است. گاهی اوقات فشار های وارد شده در زندگی یا جامعه نیز باعث این اختلالات می شود. استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در دنیا وجود دارد. استرس می تواند به شدت زندگی را مختل کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که رفتارهای ظالمانه اشخاص که قبل از افشای نیات خود از خود نشان می دهند چگونه است؟

تنبیه بدنی و رفتارهای ظالمانه اشخاص

همان طور که در مقاله های قبل گفتیم هر فردی می تواند دچار خشم یا استرس شود. حال این خشم می تواند یک خشم درونی چندین ساله باشد یا یک خشم آنی که به علت وجود شرایط مختلف ایجاد شده باشد. در دورانی که زندگی می کنیم ممکن است فرد به علت های مختلف دچار این فرآیند استرسی شوند. برخی با داشتن استرس ممکن است خشم را هم در خود به وجود بیاورند. در این موقعیت است که مشاوره وارد کار می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهای ظالمانه اشخاص که قبل از افشای نیات خود از خود نشان می دهند، صحبت کنیم.

رفتارهای ظالمانه اشخاص باعث بدتر شدن رفتار کودک می شود

رفتارهای ظالمانه اشخاص مانند کتک زنی به مرور زمان رفتار کودک را بدتر می کند. بچه ها بدون توجه به جنسیت، نژاد، فرهنگ یا شیوه فرزندپروری تحت تأثیر منفی کتک زنی قرار می گیرند. روش های انضباطی جایگزین می تواند نتایج رفتاری را بهبود بخشد.

کتک زدن کودکان به دلیل رفتار نادرست، روش انضباطی منتخب برای بسیاری از نسل‌ها، در فرهنگ‌های بی‌شماری بوده است. در برخی کشورها، تنبیه بدنی کودکان هنوز در خانه  و در مدارس دولتی  قانونی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بر اساس مطالعه جدیدی که در The Lancet منتشر شده است، تنبیه بدنی نه تنها برای کودکان مضر است، بلکه رفتار آن ها را بدتر می کند تا بهبود آن. نتایج در مورد جنسیت، نژاد، فرهنگ و سبک های فرزندپروری صادق است. علاوه بر این، این مطالعه افسانه های رایج در مورد تنبیه بدنی را از بین می برد. نویسندگان مطالعه امیدوارند سیاست عمومی در مورد تنبیه بدنی علیه کودکان را در نتیجه تحقیقات خود تغییر دهند.

رفتارهای ظالمانه اشخاص که قبل از افشای نیات خود از خود نشان می دهند

افراد ظالم می توانند اطرافیان خود را تا زمان مناسب فریب دهند. آن ها باعث می شوند فکر کنید که آن ها فردی مهربان و خوب هستند و سپس در یک لحظه به شما تلنگر می زنند. وقتی اینطور از رفتارهای ظالمانه اشخاص غافل می شوید، این می تواند یک شوک باشد که فردی که فکر می کردید می شناسید می تواند بسیار سمی باشد. ظلم می تواند از جانب هر کسی، از جمله والدین، خواهر و برادر، همکاران، دوستان و شرکای عاشقانه باشد. آن ها احتمالاً در پنهان کردن مقاصد خود مهارت دارند تا زمانی که شما آماده شوند تا راه های مضر آن ها را ببینید. با این حال، حتی اگر آن ها سعی کنند آن را پنهان کنند، نشانه هایی از کیست آن ها وجود خواهد داشت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر می دانید به دنبال چه چیزی باشید، از همان ابتدا نشانه های ظریفی از مقاصد واقعی آن ها خواهید دید. به احساسی که مردم روزانه در شما ایجاد می کنند توجه کنید، و اگر احساس زودگذری دارید که چیزی خاموش است، آن را نادیده نگیرید. از بین بردن رفتارهای ظالمانه اشخاص در مراحل اولیه شناخت شخصی آسان است، اما این علائم می‌توانند تفاوت ایجاد کنند.

چند رفتارهای ظالمانه اشخاص که قبل از افشای نیت خود نشان می دهند

یادگیری رفتارهایی که یک فرد شرور قبل از افشای نیات خود از خود نشان می دهد، در دراز مدت از شما محافظت می کند. این شما را یک قدم جلوتر از شخص ظالم نگه می دارد و به شما امکان می دهد برای آن چه قصد دارند آماده شوید. شما می توانید قبل از تشدید رفتار مضر از وضعیت سمی فرار کنید.

افراد ظالم به مرزها احترام نمی گذارند

زمانی که افراد حتی پس از پاسخ منفی به آن ها پیگیر هستند، نشانه بدی است. ممکن است در ابتدا آن را به عنوان یک رفتار سمی تشخیص ندهید، اما رعایت نکردن مرزهای ساده بیانگر مسئله بسیار عمیق تری است. با نزدیک‌تر شدن به فرد، او همچنان محدودیت‌های شما را نادیده می‌گیرد و رفتارش شدیدتر می‌شود. رعایت نکردن مرزها نشانه آن است که شخصی می خواهد قدرت و کنترل شما را به دست آورد. آن ها ممکن است از احساس گناه یا اجبار برای متقاعد کردن شما برای تکمیل نیازها یا خواسته هایشان استفاده کنند.

افراد با رفتارهای ظالمانه اشخاص از بدبختی دیگران لذت می برند

یک فرد شرور ممکن است با دیدن بدبختی دیگران لبخند بزند یا هیجان زده شود. چه آن ها فاجعه را مستقیماً از آن ها ببینند یا در اخبار، از شنیدن همه چیز در مورد آن لذت خواهند برد. طبیعی است که مردم کنجکاو باشند. اما ایجاد شادی در بدبختی یک ویژگی سمی است. به دلایلی که برای بقیه ناشناخته است، این افراد در احساسات بد دیگران غرق می شوند. حتی اگر در گذشته وضعیت ناگوار مشابهی را تجربه کرده باشند، به نظر می رسد که برای زمان آن را فراموش کرده اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

متأسفانه، ممکن است در نهایت یک قدم فراتر بروند و شروع به ایجاد موقعیت های بد برای شما و اطرافیانتان کنند. آن ها می خواهند از لحظات بدشانسی که به ارمغان آورده اند لذت ببرند. اگر بتوانید آن ها را در همان ابتدا تشخیص دهید، می توانید از وقوع این حملات مخرب جلوگیری کنید.

از دیگران اخطار دریافت می کنید

اگر دوستان و خانواده کسی در مورد رفتارهای ظالمانه اشخاص به شما هشدار دهند، این یک خطر بزرگ است. آن ها ممکن است مستقیماً آن را نگویند، اما هشدارهایی را در قالب داستان هایی در مورد زندگی خود صادر می کنند. اگر آن ها به شما بگویند که دوران سختی را پشت سر گذاشته اند. اما مسائل را رد کرده اند یا بهانه می آورند. این یک علامت هشدار دهنده از فاجعه قریب الوقوع است.

دوستان و خانواده نمی خواهند در مورد شخص بد صحبت کنند، اما سرنخ هایی به شما می دهند. این راهی است که به شما اطلاع می‌دهد چیزی اشتباه است و باید کاری برای آن انجام دهید. مواقع دیگر، دوستان و خانواده بلافاصله بیرون می آیند و به شما می گویند که آن فرد سالم نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در هر صورت، هشدارهای نزدیکترین افراد را نادیده نگیرید. با این حال، عدم هشدار دوستان و خانواده را نیز نشانه خوبی تلقی نکنید. گاهی اوقات افراد نزدیک به آن ها چیزهایی را پنهان می کنند یا برای کمک به آن ها دروغ می گویند.

رفتارهای ظالمانه اشخاص باعث می شود افراد خود را آشکار نکنند

فردی که نیت بدی دارد، خود واقعی خود را آشکار نمی‌کند و باعث سردرگمی شما می‌شود. یک روز آنها مهربانی، عشق و قلبی دلسوز را به تصویر خواهند کشید. روز بعد ممکن است بی دلیل خشن، بی ملاحظه یا دور از ذهن باشند. این افراد زمانی که می خواهند چیزی به دست آورند، همان چیزی خواهند بود که باید باشند. افراد شرور بسته به این که کجا هستند و با چه کسی هستند ممکن است تغییر کنند که چه کسی هستند. افراد بی رحم رفتارهای خود را تغییر می دهند و خود را پنهان می کنند تا با دیگران بازی کنند. آن ها این کار را برای تسلط بر شما و حفظ کنترل انجام می دهند.

آن ها نشانه های رفتارهای منفی را نشان می دهند

هر چه مدت طولانی تری کسی را بشناسید که نیت بدی دارد، آسیب های بیشتری از او تجربه خواهید کرد. در ابتدا این آسیب ها کوچک خواهد بود، اما رفتارهای سمی آن ها به تدریج بدتر می شود. آن‌ها افراد زندگی خود را دستکاری می کنند تا آن‌ها را درگیر کنند و به آن چه می خواهند برسند.

افراد دستکاری راحت دروغ می گویند و برای به کسب خواسته های خود سوء استفاده می کنند. آن ها همچنین کارهای محبت آمیزی برای دیگران انجام می دهند. اما این کار با بهای بالایی همراه خواهد بود که تا قبل از آن هیچ کس از آن خبر نداشت.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا