راه های عملی برای یافتن و استفاده از انگیزه

در جهانی که زندگی می کنیم همه در تلاش برای پیشرفت و موفقیت هستند. موفقیت و پیشرفت لازمه تلاش و کوشش است. بزرگ ترین شرکت ها در دنیا با استفاده از متخصصان مختلف به دنبال توسعه و پیشرفت خود هستند. دیگر می توان گفت فقط ثبات داشتن مهم نیست. چرا که اگر شما در یک نوع محصول یا ارائه کاری فقط روند ثابت خود را داشته باشید دچار مشکل خواهید شد. انگیزه برای تلاش و کوشش و پیشرفت در کار بسیار مهم است.

شما می توانید با استفاده از مشاوره شغلی باعث پیشرفت و کمک به خودتان شوید. خیلی از افراد اما به علت داشتن غرور کاذب به سوی مشاوره نمی روند. این ها افرادی هستند که احتمال شکست در آن ها وجود دارد. استفاده از انگیزه بسیار مهم است و نیازمند رعایت اصول مختلفی است. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های عملی برای یافتن و استفاده از انگیزه چگونه است؟

ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های عملی برای یافتن و استفاده از انگیزه صحبت کنیم.

انگیزه تقریباً در هر کاری که انجام می دهیم نقش دارد.

 انگیزه

انگیزه تقریباً در هر کاری که انجام می دهیم نقش دارد. از بیدار شدن از رختخواب در صبح تا مقابله با یک کار سنگین تا پس از انجام وظیفه جدید در محل کار، در نهایت این احساس انگیزه اساسی است که ما را از آغاز تا پایان هر کاری که زندگی مان را به خطر می اندازد هدایت می کند. صنام حافظ، PsyD، عصب شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه کلمبیا خاطرنشان می کند: “انگیزه یک فعالیت کلیدی برای داشتن یک زندگی مولد است. بدون انگیزه، انجام وظایف مهم، یافتن زندگی کاری و خانه برای افراد دشوار است. تعادل زندگی  به این انگیزه افراد بسیار وابسته است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مقاله برخی از موانع رایج را که ممکن است مانع انگیزه ما شوند، مورد بحث قرار می دهد. همچنین روش های عملی را که می توانید پیدا کنید و از انگیزه استفاده کنید. حتی در زمانی که واقعا برای انجام آن تلاش می کنید، مشخص می کند.

چرا پیدا کردن انگیزه گاهی سخت است؟

برخی از افراد به راحتی انگیزه خود را پیدا می کنند. آن ها می توانند کارهای روزمره را بدون هیچ فکری دوم انجام دهند.  و از صبح تا عصر بسیار کارآمد باقی می مانند. با این حال، دیگران ممکن است برای یافتن احساس انگیزه حتی در ساده ترین کارها تلاش کنند. البته، حتی کسانی که در غیر این صورت سریع در یافتن انگیزه دست به گریبان هستند. این ها ممکن است هر از گاهی برای به دست آوردن این انرژی تلاش کنند. برخی از موانع متداول ایجاد انگیزه در زیر شرح داده شده است.

کمی یا بدون جهت بودن

برخی از افراد ممکن است خود را در طول روز، هفته یا ماه بدون جهت زیاد “شناور” ببینند. بدون اهداف مشخص، دشوار است بدانید که در وهله اول باید برای انجام چه کارهایی انگیزه داشته باشید. یک لیست ساده روزانه برای انجام وظایف خود تهیه کنید. لیست اهداف ماهانه یا برنامه پنج ساله می تواند مسیر مثبت را الهام بخشد.

عدم انضباط شخصی

 انگیزه

داشتن یک هدف یا مأموریت گام اول است. اما داشتن نظم و انضباط شخصی برای غلبه بر وظیفه ای که انجام می دهید به همان اندازه مهم است. راشل ایوا دیو، DNM، DIM، دکتر دارای تخصص دوگانه طب طبیعی و تلفیقی و بنیانگذار ModiHealth می گوید: “انگیزه یک رفتار آموخته شده است.”

او می افزاید: “بسیاری از مردم استراتژی های خود انضباطی را از طریق ارزش ها و درس های آموخته شده از خانواده دریافت می کنند. برخی از آن ها با شرکت در ورزش‌ های گروهی و تجربیات مدرسه یاد می گیرند. با این حال، همه افراد استراتژی ها یا عادات خوبی که از انگیزه مطلوب پشتیبانی می کند، آموزش نمی بینند. ” برای تقویت نظم و انضباط شخصی هرگز دیر نیست، اما این نیاز به تمرکز دارد.

شک به خود و ترس از شکست در مقابل انگیزه

شکست می تواند احساسات زیادی را به همراه داشته باشد. خجالت، نفرت از خود، غم، نگرانی و استرس. اولین قدم برای دستیابی به موفقیت تقریباً همیشه کلی است. اما با این وجود، این احساسات ناخوشایند هستند و پردازش سالم آن ها دشوار است. ممکن است افرادی که از شکست می ترسند ترجیح دهند هیچ کاری انجام ندهند تا در کاری شکست بخورند.

صحبت با یک درمانگر در مورد احساس شک

صحبت با یک درمانگر در مورد احساس شک در خود  مفید است. ترس از شکست می تواند به شما کمک کند تا به طور سالم و موثر بر این مسائل غلبه کنید. راشل گلدمن، دکترای تخصصی، FTOS، روانشناس دارای تخصص در زمینه سلامتی می گوید: “بسیاری از افراد ترس، احساس یا افکار مربوط به شکست را تجربه می کنند.  اما تا زمانی که شما سعی نکنید انگیزه داشته باشید، هرگز اهدافتان را نمی دانید.” “به خاطر داشته باشید که اگر آهسته و کوچک شروع کنید، رسیدن به اهداف آسان تر است.”

احساس غرق شدن

وقتی زیاده روی در شما وجود داشته باشد، می تواند یک احساس خفه کننده و تقریبا فلج کننده ایجاد کند. دکتر نصاف حافظ می گوید: “گاهی اوقات اگر شخصی به شدت تحت فشار قرار گیرد، ممکن است عقب نشینی کند. و از همه وظایفی که باید انجام دهد اجتناب کند.” اجازه دادن به خود برای نه گفتن به وظایف یا تعهدات جدید مهم است. وقت گذاشتن برای خود و یافتن تعادل بهتر بین کار و زندگی می تواند به طور فوق العاده ای مفید باشد.

اضطراب، استرس یا افسردگی و درمان آن با استفاده از انگیزه

 انگیزه

حتی کسانی که افراد با انگیزه ای هستند، گاهی اوقات دچار افت سرسختی می شوند. این می تواند زمانی رخ دهد که سلامت روان در بهترین حالت خود نباشد. یافتن استراتژی هایی برای مقابله با اضطراب و استرس مانند مدیتیشن، ورزش و گفتگو با دوستان می تواند مفید باشد. اگر مشکوک به افسردگی هستید، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند. حتی ممکن است داروهایی را برای کمک به شما در یافتن آرامش و تعادل تجویز کند.

روش های اثبات شده برای یافتن و مهار انگیزه

هیچ وقت برای پرداختن به این موانع مشترک برای ایجاد انگیزه دیر نیست. اگر احساس می کنید گیر افتاده اید یا مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این نکات می تواند شما را به حرکت در آورد.

شناسایی عادات، شیوه ها و الگوهای ضعیف (بدون قضاوت)

رفع هر چیزی ابتدا نیاز به تایید دارد. این ممکن است دشوار باشد. چرا که شناسایی نقاط ضعف می تواند باعث شود ما نسبت به خود احساس بدی داشته باشیم.  اما سعی کنید به یاد داشته باشید که همه ناقص هستند و از قضاوت شدید خود بپرهیزید. دکتر دیو اشاره می کند که بسیاری از عادات ما ناخودآگاه هستند و ما آن ها را روی ذهن خودکار انجام می دهیم. او به منظور حذف الگوهای غیر مفید، خاطرنشان می کند که مهم است که ابتدا از آن ها آگاهی داشته باشیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر بتوانیم در اطراف آن ها [الگوهای ما] آگاهی پیدا کنیم و اقدامات عمدی و مستمر را اعمال کنیم خوب است. ما می توانیم عادات خود را تغییر دهیم. این باعث می شود تا چیزهایی را که مانع از رسیدن به جایی که شما می خواهید حذف کنیم. شما بایدعادت یا الگویی را مشاهده کردید یا تشخیص دهید. راه هایی که عادت شما را مانع می کند، بیان کنید، سپس راهی را برای مهار این الگو بنویسید.

ایجاد انگیزه ذاتی

انگیزه درونی انگیزه درونی است که ما را درگیر فعالیتهایی می کند که لذت بخش و مفید هستند. دکتر نصاف حافظ می گوید: “برخی از انگیزه های ذاتی که ما را تحریک می کند. آن ها عبارتند از: کنجکاوی، رشد شخصی، چالش ها، احساس وظیفه و تعلقظ، وابستگی و تشخیص هدف.” به عنوان مثال، خواندن کتابی در مورد بدن انسان به دلیل علاقه به آناتومی نمونه ای از انگیزه ذاتی است. ” در زیر راهی وجود دارد که می توانید انگیزه ذاتی را به برنامه روزانه خود وارد کنید. تا در هدف خود موفقیت بیشتری کسب کنید:

ایجاد اهداف دست یافتنی

انگیزه

احساس انگیره در مورد یک هدف یا یک پروژه طبیعی است. حتی اگر این مأموریت یک ماموریت بزرگ باشد. شما  می توانید آن را به اهداف کوچک تقسیم کنید تا به خط پایان برسید. “به عنوان مثال، فرض کنید پروژه یا کار دشواری در پیش دارید. اکثر مردم معمولاً تا آخرین دقیقه منتظر می مانند تا شروع شود. به منظور جلوگیری از این امر، لیستی از اهداف دست یافتنی برای هر روز خود را به طور موثر تهیه کنید. ”

https://www.verywellmind.com/highly-effective-strategies-to-harness-motivation-5120217

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا