راه های ساده برای افزایش اراده خود

افزایش اراده به رعایت نکات مختلفی بستگی دارد. همانطور که در مقاله های قبل گفتیم عدم ناامیدی و ایجاد اراده مضاعف باعث موفقیت می شود. همانطور که می دانید اعتماد به نفس و عزت نفس هر دو مکمل یکدیگرند. اعتماد به نفس و عزت نفس برای موفقیت در هر فردی لازم است. روان شناسان تاکید بسیاری بر این دو مورد می کنند. عزت نفس و اعتماد به نفس با هم تفاوت دارند. اما هر دوی  آن ها اگر در فردی وجود داشته باشد آن خصوص موفق تر خواهد بود.

موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. هیچ کس بدون تلاش و هدف گذاری درست نمی تواند به موفقیت برسد. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های ساده برای افزایش اراده خود چگونه است.

افزایش اراده برای جلوگیری ازعزت نفس پایین

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های ساده برای افزایش اراده خود، صحبت کنیم.

شناسایی نشانه های عزت نفس پایین و استفاده از افزایش اراده

گاهی اوقات تشخیص عزت نفس پایین آسان است، اما گاهی اوقات نشانه های عزت نفس پایین چندان واضح نیستند. افرادی که اعتماد به نفس ندارند سعی می کنند آن را پنهان کنند. اما دانستن نشانه های عزت نفس پایین می تواند به شما در شناسایی آن کمک کند. عزت نفس به عقیده افراد در مورد خود، از جمله هویت، احساس شایستگی و احساس تعلق اشاره دارد. اگر شخصی فاقد عزت نفس باشد، عادت هایی ایجاد می کند که سعی کند درد ناشی از افکار منفی خود را مدیریت کند. گاهی اوقات آنقدر این فرایند بد می شود که آن ها کل سبک زندگی خود را بر اساس محافظت از خود در برابر ترس از شکست و طرد شدگی شکل می دهند. این امر بر هر بخش از زندگی افراد تأثیر می گذارد و شناخت و پرداختن به آن ضروری است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از ویژگی های شگفت انگیز با احساس بی لیاقتی همراه است. با این حال، این ها ویژگی هایی هستند که افراد خودآگاه برای مقابله و جلوگیری از موقعیت های ناراحت کننده از خود نشان می دهند

افزایش اراده و جلوگیری از نشانه‌های عزت نفس پایین

با شناخت علائم عزت نفس پایین، به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا از آن رنج می برید یا خیر. بسیاری از افرادی که عزت نفس کمی دارند تصور نادرستی از خود دارند. اما شما می توانید بر آن غلبه کنید و یاد بگیرید که دوباره خود را دوست داشته باشید. به همین ترتیب، به شما کمک می‌کند تا نشانه‌هایی از این مورد را در دیگران ببینید و به شما این امکان را می‌دهد که به آن‌ها نیز کمک کنید.

بلاتکلیفی و افزایش اراده

عدم اعتماد به نفس می تواند منجر به رفتار غیرقطعی شود. فرد مایل به تصمیم گیری نخواهد بود و حتی زمانی که بهترین گزینه مشخص باشد، بین انتخاب ها سرگردان است. آن ها ترجیح می دهند به دیگران اجازه دهند برای آن‌ها تصمیم بگیرند، بدون توجه به آن چه آن‌ها می خواهند یا نیاز دارند. به علاوه، وقتی افراد خودآگاه انتخاب می کنند، اغلب بعداً از خود سؤال می کنند. آن‌ها برای ایستادگی بر تصمیمات خود کار آسانی نخواهند داشت و ممکن است در آخرین لحظه نظر خود را تغییر دهند. بلاتکلیفی آن‌ها ممکن است ناشی از این باشد که باور ندارند می توانند تصمیمات خوبی بگیرند.

بی حوصلگی مکرر یا باور به این که آن ها خسته کننده هستند

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، در تلاش هستند که افزایش اراده خود را ایجاد کنند. اغلب احساس بی حوصلگی می کنند. آن ها احساس می کنند که ارزش لذت بردن را ندارند، بنابراین در عوض تجربیات سرگرم کننده ای را منتقل می کنند. گاهی اوقات آن‌ها سرگرمی را از دست می دهند. زیرا از فکر شکست یا ناامیدی احتمالی می ترسند.

تعلل و افزایش اراده

کسانی که عزت نفس پایین دارند، تمایل دارند کار را به تعویق بیاندازند، اما نه به دلیلی که شما فکر می کنید. فرد در انجام وظایف خود به تعویق می اندازد تا از قضاوت یا تماشای دیگران جلوگیری کند.

همانطور که سعی می کنند اجازه ندهند دیگران آنها را قضاوت کنند، مشکلات دیگری را نیز در زندگی خود ایجاد می کنند.

راه های ساده برای افزایش اراده خود

در حالی که ممکن است رفتن به باشگاه یا مصرف غذای سالم همیشه سخت به نظر برسد. اما می‌توانید با اقدامات تکراری افزایش اراده خود را به تدریج بهتر کنید. بدن فقط کاری را انجام می دهد که ذهن به او می گوید. بنابراین اگر مغز خود را با مثبت اندیشی تغذیه کنید، افزایش اراده به طور طبیعی به وجود می آید. با این حال، در دنیای ما، ذهن ما می تواند به سرعت توسط تبلیغات و محصولات فریبنده اطرافمان ربوده شود.

برای تقویت اراده خود، باید یاد بگیریم که این پیام ها را تنظیم کنیم و به جای آن به دنبال پاسخ در درون خود باشیم. در حالی که باید تسلیم خواسته های خود شویم، اما زیاده روی در آن‌ها اغلب منجر به تضعیف اراده می شود. به گفته انجمن روانشناسی، قدرت اراده می تواند در اثر استفاده بیش از حد یا استفاده کم از بین برود، درست مانند یک ماهیچه. “افزایش اراده از ظرفیت فیزیکی ناشی نمی شود. این از یک اراده تسلیم ناپذیر ناشی می شود.» – مهاتما گاندی

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در این‌جا چند راه آسان برای افزایش اراده شما وجود دارد:

مدیتیشن

فقدان اراده به معنای عدم کنترل خود است. با تسلیم شدگی به تمام امیال و خواسته‌هایمان، نمی‌توانیم افزایش اراده را تمرین کنیم. با این حال، مدیتیشن به ما کمک می‌کند در مقابل خواسته‌های همیشگی خود مقاومت کنیم و به ما کمک می‌کند توجه‌مان را متمرکز کنیم و ذهن‌مان را آرام کنیم. یک ذهن پر هرج و مرج منجر به یک زندگی پر استرس و بدون جهت می شود. اما مدیتیشن می تواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود تا از میان افزایش اراده را تمرین کنید و به پتانسیل خود دسترسی پیدا کنید.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن های طولانی مدت منظم عملکرد را در مناطقی از مغز که مربوط به خودتنظیمی و توجه اجرایی است بهبود بخشیدند. به عبارت دیگر، آن‌ها کنترل بهتری بر احساسات و دامنه توجه خود دارند که هر دو در اعمال اراده نقش دارند. اگر بر احساسات خود قدرت دارید، به عنوان مثال می توانید یک شام سالم را به جای یک وعده غذایی فست فود انتخاب کنید. افزایش اراده طولانی تر به این معنی است که می توانید از نیروی اراده خود برای انجام کارهای پیچیده مانند تمرین یا پایبندی به یک برنامه تجاری استفاده کنید.

نکته

مدیتیشن در ابتدا ناخوشایند به نظر می رسد. زیرا ذهن شما سرگردان است، اما فقط 10 دقیقه در روز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. شما مغز خود را برای تمرکز طولانی تر آموزش می دهید. همچنین متوجه افزایش تمرکز و احساسات متعادل تر در زندگی روزمره خود خواهید شد.

با ایجاد اهداف از منطقه راحتی خود خارج شوید

منطقه راحتی ممکن است دنج و امن به نظر برسد، اما هیچ چیز در آن‌جا رشد نمی کند. اگر می خواهید  به اهداف خود برسید، باید با ناراحتی کنار بیایید. فشار مضاعف هر روز به نوعی به افزایش اراده شما کمک می کند. به یاد داشته باشید – ذهن شما خیلی زودتر از بدن شما تسلیم می شود. این حقیقت در مورد ورزش، تغذیه سالم، کار بر روی برنامه های تجاری یا هر چیز دیگری که می خواهید صدق می کند.

این نتیجه به این معنا نیست که شما نیاز به دوی تلاش بیش از حد دارید، بلکه باید اهداف کوچکی برای خود تعیین کنید. این کار باعث می شود تا فعالیتی برای کسب آن داشته باشید. این هدف به شما کمک می کند تا با استفاده از خویشتن داری و به تأخیر انداختن رضایتمندی، نیروی اراده خود را اعمال کنید.

نظر محققان در ارتباط با افزایش اراده

محققان دریافتند که با ایجاد و رعایت ضرب الاجل های مختلف، می توانید اراده خود را افزایش دهید. برای انجام این کار، کافی است پروژه‌ای را که به تعویق انداختید انتخاب کنید و مهلتی برای تکمیل آن تعیین کنید. در این مطالعه، شرکت‌کنندگان برخی از موارد را از فهرست کارهای خود حذف کردند. در عین حال سالم‌تر غذا می‌خوردند، بیشتر ورزش می‌کردند و سیگار و الکل را کاهش می‌دادند.

وضعیت مالی خود را پیگیری کنید

بسیاری از ما برای چیزهایی که حتی به خاطر نمی‌آوریم ثبت نام کردیم، مانند برنامه‌های  موسیقی، هزینه های زیادی ایجاد می‌کنیم. در حالی که ممکن است این‌ها فقط حداقل مبلغی در ماه هزینه داشته باشند، می توانند به سرعت زیاد شوند. محققان دریافتند که نظارت بر امور مالی به افراد کمک می کند تا اراده خود را بهبود بخشند.

یادداشت هزینه ها برای افزایش اراده

با یادداشت هزینه ها یا استفاده از برنامه های بودجه بندی برای ردیابی هزینه ها، می توانید راحت تر ببینید که پول شما هر ماه کجا می رود. اگر می دانید که مقداری پول در ماه برای صرف غذا در بیرون از خانه خرج می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که این مقدار را کاهش دهید. اگر می‌خواهید روی افزایش اراده کار کنید، امور مالی شما مکان خوبی برای شروع است زیرا بسیاری از ما مخارج خود را کنترل نمی‌کنیم.

مثالی در ارتباط با این زمینه

برای مثال، پس از یک روز کاری طولانی، ممکن است وسوسه شوید که از بری صرف غذا به یک رستوران بروید. با این حال، انجام بیش از حد این کار می تواند حساب بانکی شما را تخلیه کند و اراده را کاهش دهد. هیچ کس پس از گذراندن هشت ساعت در محل کار حسی به آشپزی پیدا نمی کند. اما در هزینه صرفه جویی می کنید و یک وعده غذایی سالم تری خواهید داشت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ردیابی امور مالی همچنین می تواند به شما کمک کند تا ببینید که چگونه احساسات شما در افزایش اراده شما نقش دارند. هنگامی که احساس خستگی و استرس می کنید، ممکن است از غذا برای مقابله استفاده کنید. همانطور که در مثال بالا در مورد آن صحبت کردیم. همچنین ممکن است زمانی که احساس غمگینی یا تنهایی می کنید به خرید بروید. زیرا بسیاری از افراد از اقلام مادی برای مقابله با احساسات ناخوشایند استفاده می کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا