راه هایی برای تبدیل شدن به یک فرد خوب

یک فرد خوب ویژگی های مختلفی دارد. شخصیت افراد در هر زمان و موقعیتی می تواند تغییر کند. تنهایی باعث ایجاد آسیب های روانی مختلف در افراد می شود. بهترین راه برای شناخت فردی که می خواهید با او رابطه داشته باشید استفاده از مشاور است. اما ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا قرار ملاقات با نزدیک ترین دوست خود کار درستی است یا خیر؟ خیلی اوقات دو دوست صمیمی به هم علاقه پیدا می کنند اما مسئله اصلی این است که این علاقه دو طرفه باشد. بنابراین روان شناسان می گویند که اولین مورد در ایجاد روابط باید علاقه دو طرقه باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای تبدیل شدن به یک فرد خوب، چگونه است

استرس های مختلف در افراد و تبدیل شدن به یک فرد خوب

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای تبدیل شدن به یک فرد خوب، صحبت کنیم.

دوستی صمیمی با یک فرد خوب

وقتی دوستی شما با فردی عمیق تر می شود، به نظر نمی رسد که احساسات عاشقانه شروع به ظهور می کند. شما ممکن است عاشق دوست صمیمی خود شوید. ممکن است فکر کنید که آیا باید بر اساس این احساسات عمل کنید. این می تواند مفید باشد که از خود سوالات درون گرایی بپرسید.  تا بهتر بتوانید نحوه عمل خود را مشخص کنید. اولا، این احساسات چقدر بزرگ هستند؟ آیا فکر می کنید آن ها دوام می آورند؟ رابطه شما با فرد خوب در حال حاضر چگونه است؟ فکر می کنید از نظر احساسات عاشقانه با آن ها سازگار هستید؟ ایجاد تعادل بین احساسات و منطق شما در تصمیم گیری پایدار و عادلانه درباره ادامه دوستی کمک می کند. ممکن است تصمیم بزرگی در انتظار باشد.

مزایای قرار ملاقات با فرد خوب

شما قبلاً اطلاعات زیادی در مورد شخصی که با آن قرار ملاقات دارید می دانستید. یکی از مزایای قرار ملاقات با بهترین دوست این است که از قبل با هم صمیمی هستید. لازم نیست از ابتدا با شخصیت جدیدی رابطه را  شروع کنید. احتمالاً در حال حاضر حس عمیق اعتماد و راحتی در اطراف آن ها وجود دارد. شما به احتمال زیاد علایق مشترک و تجربیات مشترک زیادی دارید. ممکن است احساس خطر کمتری نسبت به قرار ملاقات با یک غریبه داشته باشید. چرا که از قبل می دانید که در سطح عمیق تری با آن ها ارتباط برقرار می کنید. بنابراین اولین قرار ملاقات با بهترین دوستتان می تواند بسیار جذاب باشد. در واقع این شروع یک رابطه برد-برد هم می تواند باشد.

برخورد های مناسب با دیگران چه تاثیراتی دارد؟

برخورد خوب با دیگران راه مهمی برای گسترش مهربانی و مثبت اندیشی است. تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر نفع دیگران، این نوع رفتار اجتماعی می تواند بهزیستی ذهنی شما را نیز افزایش دهد.

چگونه به یک فرد خوب تبدیل شویم

تبدیل شدن به یک فرد خوب آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. کارهایی وجود دارد که می توانید برای نشان دادن شفقت، همدلی و مهربانی در تعاملات روزمره خود با دیگران انجام دهید.

با مهربانی عمل کنید

فرآیند تبدیل یک فرد خوب  به معنای رفتار با مهربانی است و تحقیقات نشان می دهد که مهربانی می تواند تأثیر مثبتی بر مغز شما بگذارد. اعمال محبت آمیز فردی باعث ترشح اکسی توسین و اندورفین می شود و به نظر می رسد که باعث ایجاد ارتباطات عصبی جدید می شود.

مهربانی عادتی است که شخصیت را تقویت می کند. ما مشتاق احساس خوب مهربانی هستیم، بنابراین یک عمل مهربانانه می تواند به راحتی منجر به دیگری شود.

از انتقاد بیش از حد خودداری کنید

وقتی افکار منفی شما را درگیر می کند، می تواند سخت باشد که آدم خوبی باشید. وقتی متوجه شدید که از کسی انتقاد می کنید، سعی کنید ذهنیت مثبت تری داشته باشید. چگونه می توانید شرایط را دوباره تنظیم کنید و یک فرد خوب باشید؟ به عنوان مثال، اگر یک همکار اشتباه کرد، قبل از این که از کار او انتقاد کنید، مکث کنید. شاید اشتباه آن ها را فرصتی برای کمک به آن ها می بینید نه اینکه از آن ها به خاطر کامل نبودن آن ها عصبانی شوید.

صادق باشید

به خود و ارزش های خود وفادار بمانید. شما هنوز هم می توانید خود را به خوبی بیان کنید و در عین حال صادق باشید. فرآیند تبدیل به یک فرد خوب خوب  به این معنا نیست که هرگز به مردم “نه” نگویید یا کارهایی را انجام دهید که نمی خواهید انجام دهید. تعیین مرزهای قوی و منصفانه به این معنی است که از سلامت روانی و عاطفی خود مراقبت می کنید.  وقتی احساس امنیت و احترام می کنید، خوب بودن با دیگران می تواند طبیعی تر باشد.

با خودت خوب باش

نحوه رفتار ما با خود، از جمله صحبت با خود، نقش مهمی در نحوه رفتار ما با دیگران دارد. توجه کنید که چگونه با خودتان صحبت می کنید و وقتی مشکلی پیش می آید چگونه واکنش نشان می دهید – آیا خودتان را سرزنش می کنید یا مجازات می کنید؟ آیا خودت را به اسم صدا می کنی؟ با تمرین صبورانه و نیکی نسبت به خود، رفتار فرد خوب با دیگران را آسان تر می کنیم.

روشن فکر بودن

زندگی پر از تغییر است. وقتی با ایده‌ها، موقعیت‌ها یا افرادی مواجه می‌شویم که برایمان ناآشنا هستند، ممکن است احساسات منفی ایجاد شود که خوب بودن را دشوار می‌کند. ذهن باز یک ویژگی ضروری برای یادگیری و جذب اطلاعات بدون قضاوت است.  باز نگه داشتن ذهن می تواند به شما کمک کند در حین حفظ آرامش  در قلمرو ناآشنا حرکت کنید. وقتی با خود و محیط خود راحت هستید، خوب بودن بسیار آسان تر است. حتی در میان تغییرات زیادی که زندگی در راه شما ایجاد می کند.

مودب باشید

ادب تنها یکی از جنبه های خوب بودن است، اما راه مهمی برای ایجاد لحن مثبت در تعاملات اجتماعی است. به یاد داشته باشید که رفتار دیگران نیازی به پایین آوردن رفتار شما ندارد. اگر دیگران تند یا بی ادبانه رفتار می کنند، پاسخ مودبانه می تواند راهی برای تغییر جهت تعامل باشد. در مکالمات روزمره، کلمات ساده ای مانند “لطفا” و “متشکرم” می توانند به کسی نشان دهند که از او قدردانی می کنید.

به دنبال راه هایی برای مفید بودن باشید

سعی کنید راه‌های کوچکی را بیابید تا در تعاملات روزانه خود با افراد دیگر مفید باشید. از لبخند زدن به دیگران در فروشگاه مواد غذایی گرفته تا کمک به یک همکار در پروژه، مفید بودن می تواند راهی عالی برای تمرین خوب بودن در طول روز باشد.

بخشش را تمرین کنید

رها  رنجش‌های گذشته و بخشیدن دیگران می‌تواند به شما کمک کند با نگرش مثبت‌تری به جلو بروید. وقتی نسبت به دیگران احساس خوبی دارید، خوب بودن آسان تر است. بخشش خود برای فرآیند تبدیل به یک فرد خوب نیز مهم است. بنابراین روی رها کردن تجربیات منفی گذشته که شما را از پرورش ذهنیت مثبت باز می دارد، کار کنید.

قدردانی را تمرین کنید

هر روز چند دقیقه را صرف فکر کردن به چیزی کنید که بخاطر آن سپاسگزار هستید. ممکن است برای شما مفید باشد که یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که قدردانی می‌تواند فواید بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش استرس و افزایش شادی داشته باشد. تمرکز بر افکار مثبت می‌تواند به شما کمک کند نگرش مثبت‌تری داشته باشید و کنار آمدن با مشکلات و مشکلات روزمره زندگی را آسان‌تر کند.

احترام گذاشتن به دیگران

همدلی و احترام نیز مؤلفه های مهم خوبی هستند. در طول روز سعی کنید چیزها را از منظر سایر افراد زندگی خود ببینید و به کارهایی فکر کنید که می توانید برای احترام به نیازهای آن ها انجام دهید. حتی اگر با کاری که شخص دیگری انجام می دهد مخالف هستید، سعی کنید با آن ها با مهربانی و احترام رفتار کنید.

به وقت مردم نیز احترام بگذارید.

اگر با دوستی ملاقات می کنید، برای مثال، سعی کنید به موقع حاضر شوید و در طول مکالمات خود حضور داشته باشید. از خیره شدن بیش از حد به گوشی خود بپرهیزید. گوش دادن فعال را تمرین کنید.

فرآیند تبدیل به یک فرد خوب به چه معناست؟ چگونه می دانید که فرد خوبی هستید؟ برخی از ویژگی هایی که اغلب در تعاریف زیبایی گنجانده می شوند عبارتند از:

تعریف دقیق “فرد خوب” می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. حوزه روانشناسی شخصیت نشان می دهد که چند ویژگی شخصیتی متفاوت با این کیفیت مرتبط است.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا