دلایلی که نیاز به اثبات خود به دیگران ندارید

اثبات خود به دیگران در بسیاری از مردم وجود دارد. متاسفانه اکثریت ما سعی می کنیم از تاییدیه های دیگران برای زندگی خودمان برنامه ریزی کنیم. کمال گرایی یکی از ویژگی های است که بسیاری افراد ممکن است آن را داشته باشند. در روان شناسی رفتار های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یا این که باعث آسیب شود.

هر فردی می تواند در طول زندگی خودش رفتار های مختلفی داشته باشد. کمال گرایی یک رفتار بد است. کمال گرایی در یک حدی می تواند مفید باشد اما بیش از حد می توان. آسیب بزند. ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد.

رفتارها در ابتدایی کودکی و اثبات خود به دیگران

برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه رفتار و بررسی و مدیریت آن نیاز به این امر است که افراد بخواهند مشکلات خود را برطرف کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که نیاز به اثبات خود به دیگران ندارید، صحبت کنیم.

تکمیل وظایف در رفتار افراد و اثبات خود به دیگران

وقتی نوبت به تکمیل وظایف می رسد، بعضی از افراد بیشتر از دیگران به جزئیات توجه می کنند. تفاوت بین توجه به جزئی ترین جزئیات و کمال گرا بودن در این است که آیا به هر حال تصمیم گرفتید از آن راضی باشید یا این که ناشی از نوعی فشار داخلی یا خارجی است.

نظر محققان درباره اثبات خود به دیگران

برای پیچیدگی بیشتر مسائل، حتی محققان در مورد تعریف کمال گرایی توافق ندارند. آن ها همچنین در مورد این که آیا تمایلات کمال گرایانه می تواند برای همیشه مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه همیشه با نوعی از مشکلات ارتباط دارند، نظرات گوناگونی دارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وجه مشترک محققان این است که همه آن ها بر این عقیده اند که افراد کمال گرا معمولاً از درمان خودداری می کنند، اما وقتی می خواهند آن را امتحان کنند و درگیر این روند می شوند، اغلب کاملاً مثر است.

بررسی دیدگاه های کمال گرایی و اثبات خود به دیگران

نتایج متناقض مطالعات انجام شده در مورد کمال گرایی نشان می دهد که محققان برای درک بهتر این که کمال گرایی سرمایه ای برای دستیابی به موفقیت است یا مشکلی است که باید حل شود، باید مطالعات بیشتری انجام دهند. دو دیدگاه اصلی بالینی درباره مسئله کمال گرایی ناسازگار و سازگار است. از دیدگاه ناسازگار، برخی از محققان بر این باورند که کمال گرایان تمایل به ایجاد مشکلات جدید دارند و تمایلات کمال گرایانه آن ها ممکن است به آسیب شناسی روانی کمک کند.

کمال گرایی از نظر دیدگاه سازگاری

از طرف دیگ، از دیدگاه سازگاری، محققان خاصی این استدلال را پشتیبانی می كنند كه فردی با گرایش های كمال گرا می تواند آن گرایش ها را تطبیق دهد و از آن ها به عنوان دارایی برای كمك به آن ها در رسیدن به اهدافشان استفاده كند، حتی اگر اهداف آن ها بسیار بلند پروازانه باشد.

نظریه ای که اعلام می کند کمال گرایی و اثبات خود به دیگران بدون مشکل نیست

نظر یک روانشناس عملی و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا در ارتباط با این زمینه این گونه بیان می شود که: یک روانشناس عملی و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا، با Gordon Flett، Ph.D.، استاد روانشناسی دانشگاه یورک در تورنتو همکاری کرده است و آن ها ثابت کرده اند که محققان ناسازگار هستند کمال گرایی بیش از 20 سال تحقیقات این تیم نشان می دهد که کمال گرایی ارتباط مستقیمی با افسردگی تک قطبی، خودکشی، اضطراب، اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی و پرخوری و سایر مشکلات سلامتی دارد.

هیویت و فلت از این ایده حمایت می کنند که کمال گرایی انواع مختلفی دارد

هیویت و فلت از این ایده حمایت می کنند که کمال گرایی انواع مختلفی دارد و هر یک مشکلات خاص خود را به همراه می آورد.

مثالی در ارتباط با اثبات خود به دیگران و کمال گرایی

دکتر هیویت نمونه ای از یکی از بیماران  خود را ارائه می دهد. یک دانشجوی دانشگاه که مبتلا به افسردگی شده بود فشار زیادی به خودش وارد می کرد تا در یکی از دوره های دانشگاهی خود A + دریافت کند. دانش آموز با شدت مطالعه می کرد و در کلاس نتیجه خوبی می گرفت.

افکار خودکشی و اثبات خود به دیگران

هنگامی که دکتر هیویت پس از پایان کلاس دانش آموز را دید، متوجه شد که او بیش از گذشته افسرده و خودکشی کرده است. دانشجو احساسات خود را با بیان اینکه A + اثبات شکست او بود توضیح داد. دانشجو معتقد بود که اگر واقعاً عالی بود، می توانست در کلاس A + بدست آورد بدون اینکه خیلی سخت کار کند.

نظریه ای مبنی بر این که کمال گرایی می تواند با هدف گذاری و دستیابی سازگار باشد

محققان دیگر دیدگاه مخالف کمال گرایی دارند. آن ها ادعا می کنند افرادی که کمال گرا هستند می توانند از تمایلات کمال گرایانه خود برای شلیک به اهداف والای زندگی خود استفاده کنند. ورزشکاران کلاس جهانی استانداردهای فوق العاده بالایی برای خود دارند.

دلایلی که نیاز به اثبات خود به دیگران ندارید

کسب شادی واقعی در دنیای امروز کار ساده ای نیست. به نظر می رسد همه در مورد زندگی شما و نحوه زندگی شما نظر دارند و این کار را برای شما غیرممکن می کند زیرا احساس می کنید باید دائماً خود را به دیگران ثابت کنید. جامعه در ذهن شما نقش می بندد که باید مانند این شخص باشید یا مانند آن شخص رفتار کنید و این بیشتر باعث بدبختی می شود. چرا مردم احساس می کنند که باید در زندگی روزمره خود را به اعضای خانواده، همسر، همکاران، مدیریت و سایرین ثابت کنند؟ خوشبختانه، نیازی ندارید که اثبات خود به دیگران اجرا کنید یا خوشبختی خود را با آن‌چه دیگران در مورد شما فکر می کنند تعریف کنید.

چند دلیل که اثبات خود به دیگران لازم نیست

اکنون، وقتی از زندگی بر اساس قوانینی که دیگران برای زندگی شما وضع کردند دست بکشید، باعث ناراحتی شما می‌شود. زیرا مردم مقاومت و مخالفت را دوست ندارند. با این حال، این یک سفر راحت است یا نه، مهم نیست، زیرا زندگی شماست. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که مجبور نیستید چیزی را به کسی ثابت کنید و اینکه چگونه می توانید وقتی تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران را متوقف می کنید، فردی شادتر باشید.

اعتبار سنجی خارجی شما را تعریف نمی کند

ممکن است کتابی بنویسید، اما شانس اینکه در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرید کم است. ممکن است بتوانید مانند یک خواننده آواز بخوانید، اما این بدان معنا نیست که شما محبوب ترین خواننده بعدی خواهید بود. جستجوی اثبات خود به دیگران از منابعی مانند این نه تنها ناقص است، بلکه سطحی است.

فرقی نمی کند که شهرت جهانی فراتر از انتظارتان داشته باشید. آن‌چه واقعاً اهمیت دارد این است که به اطرافیان خود مهربانی نشان دهید. شما می‌توانید تمام پول و شهرت دنیا را داشته باشید. اما اگر نتوانید خیریه باشید و به کسی کمک کنید، آیا کاری انجام دادید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ارزش های درونی شما بسیار مهم تر هستند. یافتن موفقیت به تنهایی و تعیین شرایط برای معنای آن بهترین راه برای پیروزی در زندگی است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین خود را نشان بدهید

شما از شکست می ترسید و فکر اینکه در جایگاه دوم یا سوم قرار بگیرید از نظر اکثر مردم خوب نیست. آن‌ها می خواهند شما همیشه برنده باشید.

تلاش برای بهترین چیز بدی نیست، اما شما نمی توانید خود را در حد استاندارد بالایی نگه دارید که هرگز نتوانید آن را اندازه بگیرید. آیا می خواهید چیزی را به دیگران یا خودتان ثابت کنید؟ تا زمانی که تمام آن‌چه را که دارید می دهید، دلیل خوبی برای افتخار دارید.

شما محدودیت های خود را می دانید

چرا مردم به خاطر اثبات خود به دیگران خود را بر اساس نظر کل جامعه قضاوت می کنند تا توانایی هایشان؟ این بسیار خسته کننده است که همه را در یک گروه بزرگ جمع کنیم و انتظار همین چیزها را داشته باشیم. مردم اغلب از کلمه عادی برای توصیف سلامت روحی و جسمی استفاده می کنند، زیرا این وضعیتی است که می خواهند به آن برسند. شما می توانید تمام زندگی خود را فقط در تلاش برای رسیدن به یک ایده آل بگذرانید. اما هرگز آن را در ذهن خود اندازه گیری نخواهید کرد. می‌دانید توانایی انجام چه کاری دارید و محدودیت‌هایتان چگونه است. تلاش برای سنجش زندگی‌تان بر اساس اثبات خود به دیگران، فقط شما را برای شکست آماده می‌کند.

باید از دستاوردهای خود راضی باشید

شما می دانید که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید همه را در این زندگی خوشحال کنید، اما حداقل باید برای رضایت شخصی تلاش کنید. وقتی در پایان ماه، روز یا هفته خود به گذشته نگاه می کنید، می توانید بگویید که 100 درصد کار خود را انجام دادید و بهترین کار را انجام دادید؟ یا پشیمان هستید و آرزو می کنید که کارها را طور دیگری انجام می دادید؟

شما باید یک فرد مشوق برای خودتان باشید. در حالی که باید کمی فروتنی را حفظ کنید، باید به همه چیزهایی که انجام دادید افتخار کنید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

فرض کنید خانه ای را می خرید، آن خانه نشان از فداکاری، سخت کوشی و ثبات مالی شما دارد. یافتن رضایت در زندگی به این معناست که تمام آنچه را که دارید ببینید و به دستاوردهای خود افتخار کنید.

آن‌چه برای شما مهم است، اولویت است

دیدگاه شما نسبت به موفقیت از مشاهده اطرافیانتان ناشی می شود. حتی چیزهایی مانند تماشای تلویزیون تصورات از پیش تعیین شده ای را در ذهن شما ایجاد می کند که زندگی چگونه باید باشد. بیشتر زنان به خاطر اثبات خود به دیگران منتظر می مانند تا شاهزاده شان سوار بر اسبی سفید بیاید و آن‌ها را نجات دهد. وقتی عشق پیدا کردند، بر اساس چیزهایی که از این افسانه ها در ذهنشان حک می شود، این روابط را قضاوت می کنند. این ها فقط داستان هایی بر اساس واقعیت هستند، پس نباید عاشقانه خود را بر اساس این داستان ها بسنجید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر می خواهید در این زندگی خوشبختی پیدا کنید، اثبات خود به دیگران را متوقف کنید. برای کسب رضایت، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مهم است و چگونه می خواهید زندگی کنید. حتی اگر زمین بخورید و اشتباه کنید، آن‌ها اشتباهاتی هستند که باید انجام دهید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا