انگیزه برای انجام عمل

تا به حال فکر کرده اید وقتی چیزی باید تغییر کند، چگونه خود را برای انجام عمل تحت فشار قرار دهیم؟ در برخی مواقع، لحظه ای تعیین کننده فرا می رسد که فراتر از هیچ شکی می دانید که نمی توانید به زندگی خود ادامه دهید. می‌دانی که چیزی باید بدهی و متوجه می‌شوی که فقط دو گزینه دارید، یا تغییر دهید یا همان بمانید. ایده انتخاب یکی از آن گزینه‌ها کاملاً غیرقابل تحمل است، بنابراین خود را بین این دو، در این برزخ وحشتناک بلاتکلیفی گرفتار می‌کنید. در این نوشته از وب سایت مرکز مشاوره همکده به بررسی این مطلب می پردازیم که انگیزه برای انجام عمل  چیست؟ اگر می خواهید در عمل خود انگیزه داشته باشید، می توانید به صورت مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی با ما در ارتباط باشید.

انگیزه برای انجام عمل

دانستن اینکه باید یک کار را انجام دهید اما انگیزه ای برای شروع ندارید احساس وحشتناکی است. همه ما می‌خواهیم سازنده باشیم و به اهداف خود برسیم یا لیست کارهای خود را بررسی کنیم، اما گاهی اوقات انگیزه برای اقدام وجود ندارد. برداشتن اولین قدم برای شروع کاری می تواند مانند صعود به قله اورست باشد. بنابراین اجازه دهید در مورد اینکه چگونه می توانید به خودتان انگیزه دهید تا اقدامی انجام دهید و آنچه را که باید انجام شود به انجام برسانید، بحث کنیم. ابتدا چشم اندازی از آنچه می خواهید به دست آورید داشته باشید و فوایدی که به همراه خواهد داشت را یادداشت کنید. سپس یک هدف در اطراف چشم انداز خود تعیین کنید و سیستمی ایجاد کنید که از اقداماتی که برای دستیابی به آن نیاز دارید پشتیبانی کند. در نهایت، بهانه های خود را کنار بگذارید و به هر حال اقدام کنید.

این که آیا برای تمیز کردن خانه، کاهش وزن، تحصیل برای مدرسه یا تغییر زندگی خود به انگیزه نیاز دارید، فرمول ایجاد انگیزه در خودتان یکسان است. هنگامی که آن را یاد گرفتید، می توانید آن را در هر چیزی اعمال کنید. بیایید به جزئیات بیشتری در مورد چگونگی خودانگیختگی بپردازیم.

چرا احساس بی انگیزگی می کنید؟

انگیزه برای انجام عمل  می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. دلیلش این نیست که تنبل هستید یا وظیفه مهم نیست، فقط طبیعت انسان است. حتی اگر انجام کاری آسان باشد، انجام ندادن آن نیز آسان است، بنابراین ما آن را انجام نمی دهیم. همچنین زندگی کثیف و پیچیده است! همه ما میلیون‌ها تعهد و حواس‌پرتی داریم که باید از بین ببریم، به راحتی می‌توان از مسیر خود دور شد و به خود گفت که بعداً این کار را انجام خواهی داد.

به راحتی شما عواقب بی عملی خود را، بزرگ یا کوچک، تا آن زمان جادویی بعدی نمی بینید. فقط زمانی که بعدا می رسد، آنقدر راحت نیست، درست است؟ نکات انگیزشی زیر به شما کمک می کند تا به مسیر خود بازگردید. چگونه در خود انگیزه ایجاد کنید تا اقدام کنید؟ تکنیک های انگیزه برای انجام عمل در ادامه بررسی می شوند:

چشم انداز داشته باشید

زمانی که نیاز به ایجاد انگیزه در خود دارید، داشتن چشم‌اندازی از اینکه چه کسی می‌خواهید باشید و چه چیزی می‌خواهید داشته باشید برای کمک به اقدامات شما می‌تواند واقعاً مفید باشد. وقتی احساس نوعی بدبختی می‌کنم، به بینایی‌ام برمی‌گردم و این به من کمک می‌کند دوباره انگیزه داشته باشم. برای دسترسی به این دید، در یک فضای ساکت بنشینید، چشمان خود را ببندید، دست خود را روی قلب خود بگذارید و بهترین نسخه از خود یا زندگی خود را طوری تصور کنید که گویی در زمان حال است. شما کجا هستید؟ چه کسی همراه شماست؟ هر روز چه کاری انجام می دهید که زندگی شما را بهبود می بخشد؟ لباست چطوره؟ خانه شما چه شکلی است؟ به کجا سفر کرده اید؟

من دوست دارم این تجسم را حداقل یک بار در هفته انجام دهم. شما همچنین می توانید این را یادداشت کنید و یک تابلوی چشم انداز بسازید. تصاویری را بیابید که اهداف شما را نشان می دهد، خواه خانه رویایی، ماشین، تعطیلات، محل کار، بدنه و غیره باشد. شاید شما دقیقاً ندانید چه کاری می خواهید انجام دهید، اما شرط می بندم که می دانید چه احساسی دارید. شما می خواهید احساس امنیت، شادی، رضایت، فراوانی، سلامتی، قوی، دوست داشته شدن داشته باشید و انگار چیزی برای زندگی دارید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، دید شما می تواند این باشد که شما آن چیزها را احساس می کنید. اگر در برابر هر یک از آن احساسات مقاومت می کنید، مثل اینکه لایق آنها نیستید، لطفاً دوره پیشرفت باورهای محدود من را بررسی کنید. من فکر می کنم واقعا به شما کمک خواهد کرد.

انگیزه برای انجام عمل با دانستن چرایی خود

هدف از انجام کاری که نیاز دارید یا می خواهید انجام دهید چیست؟ چگونه به تحقق یک هدف، بهبود خود یا بهبود زندگی شما کمک می کند؟ آیا با چشم اندازی که برای زندگی خود دارید همسو است؟ در مورد اینکه چرا باید این اقدام را انجام دهید واقعاً روشن شوید و آن را یادداشت کنید! شما باید دلیل خود را بنویسید زیرا در نهایت فراموش می کنید یا بهانه می آورید و انگیزه شما از پنجره بیرون می رود. وقتی این اتفاق می‌افتد، و همیشه خواهد بود، زیرا ما انسان هستیم، دلیل خود را به خاطر بسپارید.

وقتی آن زمان رسید، برگرد و آنچه نوشتی را بخوان. با اهداف، چشم انداز و هدف خود هماهنگ شوید و انگیزه باز خواهد گشت. به هر حال، چرا شما همیشه نباید عمیق باشد. می تواند فقط به این دلیل باشد که باید انجام شود تا دیوانه نشوید یا شغل خود را از دست ندهید.

هدف گذاری کنید

اکنون که چشم انداز خود را می شناسید، زمان آن است که اهداف روشنی برای خود تعیین کنید. گاهی اوقات ما انگیزه خود را از دست می دهیم زیرا واقعاً نمی دانیم چه کاری باید انجام دهیم. می‌دانم که زمان زیادی را صرف نکردم، زیرا یا نمی‌دانستم چه می‌خواهم یا نمی‌دانستم چگونه آن را انجام دهم. داشتن هدف می تواند شما را تشویق کند تا با هدایت کردن به شما اقدام کنید، اما هنگام تعیین هدف باید دو نکته مهم را به خاطر بسپارید.

اولین مورد در انگیزه برای انجام عمل این است که شما باید آنها را به مراحل قابل اجرا روزانه یا هفتگی تقسیم کنید. دوم این است که شما به یادآوری های مکرر نیاز دارید تا انجام آن اقدامات را فراموش نکنید. دو مرحله بعدی به این امر کمک می کند، بنابراین در اینجا در مورد شکستن اهداف شما صحبت خواهیم کرد. فرض کنید هدف شما خرید خانه است. اگر فقط «خرید خانه» را در دفترچه یا برنامه ریز خود بنویسید، برای رسیدن به آن کافی است؟ البته که نه. گام های زیادی بین حرکت شما وجود دارد. قبل از اینکه بتوانید آنها را بگیرید و آن خانه را بخرید، باید بدانید آنها چه هستند. بنابراین می توانید آن را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

  • تصمیم بگیرید که در چه مکانی می خواهید زندگی کنید
  • بودجه خود را تعیین کنید
  • مشخص کنید که هر ماه چقدر باید برای پیش پرداخت پس انداز کنید
  • بانکی پیدا کنید تا از آن وام بگیرید

شاید یک مرحله تحقیق برای جمع آوری اطلاعات داشته باشید، سپس یک مرحله اقدام زمانی که تحقیق شما انجام شد. وقتی حداقل قدم‌های اولیه را می‌دانید، انگیزه برای تلاش برای رسیدن به هدف بسیار آسان‌تر می‌شود.

انگیزه برای انجام عمل با سیستم پشتیبانی در محیط خود

هدف کاهش اصطکاک بین شما و موفقیت با تبدیل خانه شما به فضایی است که عادات خوب را ترویج می کند. نکته شگفت انگیز در مورد عادات این است که آنها بر انگیزه تکیه نمی کنند. وقتی عادتی ایجاد می کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کند، رفتار مورد نظر شما خودکار می شود. لازم نیست سعی کنید با خودتان صحبت کنید که اقدامی انجام دهید، فقط بدون فکر کردن این کار را انجام می دهید.

آیا می خواهید آب بیشتری بنوشید؟ یک بطری آب در نزدیکی خود نگه دارید تا وقتی آن را دیدید فقط یک نوشیدنی بنوشید. برای انجام یک کار به یک یادآوری روزانه نیاز دارید؟ یک ردیاب عادت را چاپ کنید و روی آینه یا یخچال خود قرار دهید تا با دیدن آن رفتار را تحریک کند. آیا می خواهید ورزش را آسان تر کنید؟ لباس ها و کفش های تمرینی خود را شب قبل بچینید. محیط خود را به یک متحد انگیزشی تبدیل کنید. به خود انگیزه دهید تا اقدام کنید.

بهانه های خود را کنار بگذارید

به دلایلی که به خود می گویید چرا در حال حاضر نمی توانید اقدامی انجام دهید، از نزدیک نگاه کنید.

  • خیلی خسته ام.
  • من وقت ندارم
  • نمی دانم چگونه.
  • من نمی توانم آن را انجام دهم.
  • خیلی سخته

آشنا بنظر رسیدند؟ همه ما گاهی این چیزها را به خود می گوییم. شما باید صادقانه به بهانه های خود نگاه کنید و ببینید که آیا آنها واقعی هستند یا فقط داستان هستند. این ها به عنوان انگیزه برای انجام عمل مهم هستند. بیشتر اوقات حقیقت این است که ما خیلی خسته نیستیم (حداقل نه برای چیزهای سرگرم کننده)، ما زمان داریم (برای تماشای نتفلیکس یا مرور در رسانه های اجتماعی)، می توانیم یاد بگیریم که چگونه این کار را انجام دهیم. تلاش کنید و اگر آن را به مراحل کوچکتر تقسیم کنیم خیلی سخت نیست.

اگر واقعا وقت ندارید، یا کمی فداکاری کنید یا تصمیم بگیرید که آیا واقعاً همین الان این را می خواهید. اگر نمی دانید چگونه، یاد بگیرید یا کسی را پیدا کنید که می داند. شاید واقعا خیلی سخت است کمک بگیرید. اگر واقعا خیلی خسته هستید بیشتر بخوابید. اگر با بهانه های خود مقابله نکنید، آنها شما را باز خواهند داشت و من می دانم که شما این را نمی خواهید.

شمارش معکوس از 5 و انجام آن به هر حال

گاهی اوقات فقط باید آن را بمکید و خود را مجبور به حرکت کنید. در قانون 5 ثانیه نوشته مل رابینز او روشی دارد که شما از پنج شمارش معکوس می کنید و روی یک حرکت می کنید. پنج، چهار، سه، دو، اقدام کن! بنابراین برای تبدیل این عادت، با کارهای کوچک شروع کنید، مانند بلند شدن از رختخواب، شستن لباس هایتان، جارو کشیدن زمین. عمل بر اساس 1 را غریزی کنید تا وقتی از این روش در موارد مهم استفاده می کنید، خودکار و مؤثر باشد.

انگیزه برای انجام عمل با کار کردن روی چیزی

اگر واقعا سخت کار کرده اید و احساس خستگی می کنید، استراحت کنید! لازم نیست همیشه سازنده باشید. کار سرگرم کننده ای برای انجام دادن پیدا کنید یا به سرگرمی دیگری بپردازید. چه خواندن کتاب، تماشای تلویزیون، نقاشی، بافتنی، ورزش کردن، اجازه دهید مغزتان برای مدتی روی چیز دیگری تمرکز کند. یک تایمر برای 15-30 دقیقه روی تلفن خود تنظیم کنید، سپس برگردید و کاری را که باید انجام دهید انجام دهید.

نگاه نهایی

امیدوارم در اینجا چند استراتژی را یاد گرفته باشید که به شما در ایجاد انگیزه برای اقدام و رسیدن به اهدافتان در زمانی که احساس بی انگیزگی می کنید کمک کند! این نوشته شما را به جهت انگیزه برای انجام عمل هدایت می کند.

 

 

منابع
apointoflight

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا