آیا می خواهید یک زندگی زیبا داشته باشید؟

زندگی زیبا ویژگی های مختلفی دارد. همه ما می دانیم که ایجاد یک زندگی زیبا امری مهم است. همه ما باید سعی کنیم هدف های مشخصی در زندگی داشته باشیم. هر کسی به نحوی دوست دارد خودش را به برتری برساند. اما امروزه روان شناسی می گوید که هر کس اهداف دقیق تری داشته باشد و برای آن تلاش کند موفق تر خواهد بود.

موفقیت با زور به دست نمی آید. حتی اگر شما شخصی باشد که تمام مدال  افتخارات را با هزینه های زیاد به دست آورید باز از نظر یادگیری عصب هستید. خصوصا از کسی‌ که اهداف بلند مدت داشته اند. همان طور که می دانید همانند برنامه ریزی، تعیین اهداف هم به ٣ بخش تقسیم می شوند. ابتدا اهداف کوتاه مدت سپس میان مدت در آخر هم تست هدف. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا می خواهید یک زندگی زیبا داشته باشید؟

پیشرفت در زندگی و ایجاد زندگی زیبا

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا می خواهید یک زندگی زیبا داشته باشید، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دکتر میچل براون می گوید: “هیچ قانونی وجود ندارد که شما باید آن را به تنهایی انجام دهید.” “علنی کردن اهداف خود و اشتراک گذاری با دیگران تعهد و احتمال موفقیت شما را افزایش می دهد. داشتن کسی که شما را تشویق کند یا به شما کمک کند تا وارد مبحث خانواده واقع بینانه شوید موفق تر هستید. این که در مسیر درست حرکت کنید مهم است. ”

چگونه به خود بیاموزیم که یک زندگی زیبا داشته باشیم؟

وقتی به معنای زندگی هدفمند فکر می کنید، چه تصوراتی به ذهنتان خطور می کند؟ بیشتر مردم به خانه های شیک، داشتن پول زیاد در بانک و کار لذت بخش فکر می کنند. اگرچه این اهداف مهم هستند، اما آن چیزی نیستند که زندگی هدفمند را تعریف می کنند یا به ما احساس زندگی هدفمند را می دهند. اگر داشتن پول بیشتر واقعاً پاسخی برای داشتن یک زندگی هدفمند بود، هرگز اخباری در مورد افراد مشهور و ورزشکارانی که در نهایت به ورشکستگی می‌رسند نمی‌بینید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افرادی که زندگی زیبا دارند، هر روز با انرژی و هیجان از خواب بیدار می شوند. این افراد می توانند کارهای متفاوتی انجام دهند. آن‌ها دنیای اطراف خود را با شادی و حیرت مشاهده می کنند و دوست دارند تجربیات، دانش و بینش خود را با خانواده، دوستان و غریبه ها به اشتراک بگذارند.

ایجاد زندگی زیبا با بررسی ارزش ها و باورهای خود

برای شروع یافتن هدف زندگی خود، باید باورها، افکار و ارزش های خود را از نزدیک بررسی کنید. ممکن است اهداف سطحی را تعیین کنید. این ها  حول چیزهای ملموس یا پول متمرکز می شوند. همچنین احتمالاً نسبت به فرآیند و مراحل لازم برای کسب این چیزها احساس نگرانی، اضطراب، ترس یا ترس می کنید.

نکته

این به این دلیل اتفاق می افتد که خواسته های شما به طور درونی و ناخودآگاه با باورها و خواسته های اصلی درونی شما در تضاد است. در این‌جا برخی از نکات زندگی هدفمند وجود دارد. از این فرآیند باید برای شروع  به یافتن اینکه چه کسی هستید و قرار است در این زندگی چه کاری انجام دهید، استفاده کنید.

نکاتی برای داشتن یک زندگی زیبا

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

یک لیست از قابلیت های خودتان بسازید

فهرست‌ها محرک‌های قدرتمند و ابزارهای عالی خود انعکاسی هستند. برای شروع این تمرین، به یک فضای آرام بروید تا ذهن خود را آرام کنید. چشمان خود را ببندید و شروع به دم و بازدم عمیق کنید. این کار باعث می شود تا ذهن و بدن خود را به سمت احساس آرامش حرکت دهید. هنگامی که کاملاً آرام شدید، می توانید شروع به یادداشت ویژگی ها یا چیزهایی کنید که در این زندگی برایتان ارزش بیشتری قائل هستید.

شما می توانید با هر تعداد که می توانید لیست کنید شروع کنید. اما هدف حذف همه آن‌ها به جز تعداد کمی است. این ارزش‌های اصلی را برای شما به ارمغان می‌آورد که بیشتر از همه برایتان ارزشمند است و باید برای ایجاد زندگی زیبا روی آن‌ها تمرکز کنید.

نکته

یک لیست نمونه می تواند شامل موارد زیر است:

خانواده، دوستان و همسر. شاید فهرستی برای شما بیشتر شبیه این باشد: جاه طلبی، انگیزه و ظرافت. هنگامی که درک قوی از ویژگی ها و افرادی که در این دنیا برای شما ارزش بیشتری قائل هستید، داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ شما می توانید شروع به تغییر طرز فکر خود کنید. این کار باعث می شود تا دیدگاه و اهداف خود را با مأموریتی که این خواسته های اساسی را در بر می گیرد، تغییر دهید.

نکته

همانطور که شروع به تعیین اهداف برای خود در مسیر روشنگری شغلی و روابط می کنید، به سرعت خواهید دید که آیا هدف شما با ارزش های اصلی شما مطابقت دارد یا خیر. اگر این اتفاق به درستی انجام شود، به زندگی زیبا دست خواهید یافت.

آن‌چه شما باور دارید همان چیزی است که شما آشکار می کنید

وقتی صحبت از زندگی زیبا به میان می آید، مهم ترین تغییری که می توانید برای دیدن جهان از دریچه ای متفاوت ایجاد کنید چیست؟ این است که طرز فکر خود را تغییر دهید. هر فکری که داریم و هر چیزی که در طیف خود می بینیم همانند یک انرژی است.

تمرین خودآگاهی و زندگی زیبا

وقتی شروع به تمرین خودآگاهی و شفقت به خود می کنید چه اتفاقی می افتد؟ نسبت به اینکه چه کسی هستید و چه چیزی برای ارائه به جهان دارید، احساس اطمینان بیشتری می کنید. با اعتماد به نفس، خلاقیت، شکوفایی و اشتیاق به وجود می آید که منجر به تعداد بی پایانی از فرصت ها و رشد می شود.

آیا می خواهید یک زندگی زیبا داشته باشید؟

از هر کسی بپرسید که از زندگی چه می‌خواهد و تقریباً همیشه به شادی خلاصه می‌شود. شادی عنصر کلیدی در داشتن یک زندگی زیبا و رضایت بخش است. اشکال مختلفی دارد، اما در پایان روز، بیشتر ما در یک مسیر هستیم – در جستجوی خوشبختی. گاهی اوقات، ممکن است به نظر برسد که داشتن یک زندگی زیبا دشوارتر از آسان است. اما ما شما را تحت پوشش قرار دادیم. نفس عمیقی بکشید و آرام باشید. لازم نیست به اندازه گذشته سخت باشد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک زندگی زیبا داشته باشید.

نکته

همه چیز از جایی که الان هستید شروع می شود. به خود یادآوری کنید که در حال حاضر زندگی زیبایی دارید. با این حال، در میان مشاغل پر استرس، زندگی پرمشغله خانوادگی و بسیاری از تعهدات اجتماعی، به راحتی می توان از زندگی زیبا چشم پوشی کرد. در آن مواقع است که باید از به‌کار بردن نکات زیر بهره‌های زیادی ببرید.

برای ایجاد زندگی زیبا چیزهای کوچک را عرق نکنید

اگر واقعاً می‌خواهید زندگی زیبایی داشته باشید، باید آگاهانه تلاش کنید تا از استرس‌های غیرضروری فاصله بگیرید. زمانی که احساس می کنید مشغول به کار هستید چند سوال از خود بپرسید و یک فهرست شخصی تهیه کنید.

  • آیا واقعاً چیزی که از آن ناراحت هستید مهم است؟
  • آیا ارزش فداکردن یک روز شادی را دارد؟
  • برای حرکت به چه چیزی نیاز دارید؟

اغلب اوقات، این سوالات به شما نشان می دهد که وقت خود را تلف می کنید. هرچه زودتر متوجه این موضوع شوید، زودتر می توانید اقدامات لازم برای بازگشت به روزهای خوب را انجام دهید. هر چه بهتر بتوانید استرس خود را مدیریت کنید، زندگی بهتری خواهید داشت. تمرین کنید که چیزهایی را که مهم نیستند رها کنید، مانند اظهار نظر ناخوشایند شخصی در دفتر یا روزی که به نظر می‌رسد فرزندتان در حالت عصبانیت بی‌وقفه است. استرس اجتناب ناپذیر است. همچنین درس های ارزشمندی را که برای داشتن یک زندگی زیبا به آن نیاز داریم را در اختیار ما قرار می دهد و یکی از این درس ها یادگیری نحوه مدیریت موقعیت های استرس زا است.

شکرگزاری را تمرین کنید

تمرین قدردانی یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای داشتن یک زندگی زیبا انجام دهید. زمانی موثرتر می شود که آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید، صرف نظر از اینکه چیزی “خوب” به نظر می رسد یا نه.

بیشتر مردم فقط زمانی که روز بدی را سپری می‌کنند سعی می‌کنند به خود یادآوری کنند که برای چه چیزی سپاسگزار هستند – تقریباً به عنوان آخرین راه‌حل برای اینکه سعی کنند احساس بهتری داشته باشند. جایی که تمرین قدردانی بزرگترین تغییرات خود را ایجاد می کند، تمرین همیشه آن است.

نکته

زمانی که روز خوبی را سپری می کنید، مدتی دیگر در آن لحظه حضور داشته باشید و از احساس خوبی که دارید سپاسگزار باشید. هنگامی که روز سختی را سپری می کنید، به خاطر فرصتی که برای ایجاد زندگی زیبا دارید سپاسگزار باشید. قبل از اینکه شب به رختخواب بروید یا در حین صرف شام با خانواده یا دوستانتان، با یکدیگر صحبت کنید. همچنین با هم در مورد چیزهایی که به خاطر آن‌ها سپاسگزار هستید و قسمت مورد علاقه تان از روز فکر کنید.

خودتان را بشناسید و دوست بدارید

شما برای ایجاد و حفظ روابط با دیگران در زندگی خود تلاش می کنید، اما در مورد خودتان چطور؟ آیا خودتان را به اندازه دوستان و خانواده خود دوست دارید؟ اگر نه، شما خود را از خوشبختی واقعی باز می دارید زیرا همه چیز از شما شروع می شود. علایق و رویاهای خود را بشناسید و خود را به خاطر منحصر به فردی آن چیزها دوست داشته باشید.

معنی زندگی زیبا برای شما چیست؟

زندگی رویایی خود را به تصویر بکشید. چه چیزی در این نوع زندگی وجود دارد؟ کی اونجاست؟ چه کار می کنی؟ کجا زندگی میکنید؟ پاسخ به همه این سوالات به شما نشان می دهد که چه چیزی مهم است و چه چیزی بیشترین شادی را برای شما به ارمغان می آورد.

اگر برای چیزی که شما را خوشحال می کند کار نمی کنید، به سادگی شادی خود را به تعویق می اندازید. آن را در اولویت قرار دهید و آن‌چه را که برای تحقق رویاهای خود نیاز دارید تغییر دهید.

برای ایجاد زندگی زیبا ذهن خود را باز کنید

داشتن ذهن باز به شما این امکان را می دهد که راحت تر با موقعیت هایی که به طور غیرمنتظره پیش می آیند سازگار شوید. بیشتر چیزها در زندگی دقیقاً آنطور که شما می خواهید پیش نمی روند. داشتن ذهنی باز باعث می‌شود که احتمال موفقیت بیشتری داشته باشید. متوجه شوید که ممکن است چیزی هیجان‌انگیزتر در گوشه و کنار وجود داشته باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا