آسان تر نمودن مقابله با ضرر

در زندگی مشکلات بسیار جدی و زیادی برا همه ما ممکن است به وجود بیاید. این که بگوییم همیشه باید زندگی به نفع ما باشد درست نیست. گاهی ممکن است در زمینه های مختلف دچار مشکلاتی شویم. اما نکته مهم این است که ما بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. در واقع بعضی أوقات یک سری مشکلات بدون این که ما خبر داشته باشیم به سراغمان می آید. بعضی افراد با کوچک ترین مشکلاتی ناامید می شوند و دست از تلاش بر می دارند. بسیاری هم از این اتفاق به عنوان پلی برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته که آسان تر نمودن مقابله با ضرر چگونه است. برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد.

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته که می تواند مقابله با ضرر را آسان تر کند صحبت کنیم.

از دست دادن کسی که دوستش دارید هرگز شرایط آسانی نخواهد بود

آسان تر نمودن مقابله با ضرر

از دست دادن کسی که دوستش دارید هرگز شرایط آسانی نخواهد بود. وقتی کسی از دنیا می رود، کنار آمدن با آن چه اتفاق افتاده سخت است. شما در روزهای آینده احساسات زیادی را تجربه خواهید کرد و طبیعی است که ندانید چه کار کنید. گاهی اوقات حتی ممکن است احساس کنید دنیای شما در اطراف شما در حال فروپاشی است، اما لازم نیست امید خود را از دست بدهید. هنگامی که به دلیل درگذشت یکی از عزیزان خود احساس غم و اندوه شدید می کنید ، دیدن راهی رو به جلو دشوار است. با این حال، همچنین می توان با برداشتن قدم های خاص قدرت و امید پیدا کرد. نگاهی به ده نکته زیر بیندازید که می تواند کنار آمدن با از دست دادن یکی از عزیزان را آسان تر کند.

صحبت در مورد آسان تر نمودن مقابله با ضرر

صحبت در مورد آن‌ چه در حال رخ دادن است بسیار بهتر از پنهان کردن آن در داخل خودتان است. برخی از افراد از احساسات خود خجالت می کشند و سعی می کنند آن ها را از دیگران پنهان کنند. ممکن است از گریه کردن در مقابل مردم شرمنده باشید یا فقط احساس اشتراک گذاری غیرعادی در مورد موضوعات احساسی داشته باشید. باز شدن همه افراد کمی طول می کشد، اما باید افرادی را پیدا کنید که به آن ها اعتماد دارید و می توانید برای پشتیبانی به آن ها مراجعه کنید. داشتن حداقل یک یا دو نفر که بتوانند از نظر احساسی از شما حمایت کنند خوب خواهد بود. این می تواند یک عضو خانواده باشد یا یک دوست قابل اعتماد باشد. داشتن دوستان مناسب می تواند به شما در گذراندن حتی سخت ترین زمان ها کمک کند.

نکته ای در ارتباط با آسان تر نمودن مقابله با ضرر

در مورد آن چه اتفاق افتاده است و چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد فکر کنید. شما باید صادق باشید و اجازه دهید احساساتی باشید. وقتی در مورد موضوعاتی صحبت نمی کنید، مقابله با آن سخت تر از آن چه می خواهید باشد می شود. صرف کمی وقت برای گفتن موضوعات در حال حاضر می تواند به شما این امکان را بدهد که احساسات خود را به شیوه ای سالم کنترل کنید. این امر باعث می شود که شما در زندگی دوباره به جلو حرکت کنید و دوباره به حالت عادی نزدیک شوید.

به خود اجازه دهید که غصه بخورید

پذیرش از دست دادن یک عزیز همیشه آسان نیست و برخی از افراد سعی می کنند از غم و اندوه به جای پردازش آن جلوگیری کنند. ممکن است به این فکر کنید که خود را درگیر کار خود کنید تا مجبور نباشید برای کسی که از دست داده اید غصه بخورید. این امر سالم نیست و باید به خود اجازه دهید احساساتی شود. ممکن است در حال حاضر خوب نباشید زیرا این شخص برای شما اهمیت زیادی داشت. کنار آمدن با اندوه زمان می برد و مجبور نیستید آن را به تنهایی انجام دهید. همان طور که در بالا ذکر شد، یافتن شخصی برای صحبت می تواند کمک کننده باشد. همچنین ممکن است لازم باشد مدتی را صرف احساسات و ناراحتی کنید.

این طبیعی است که چنین احساسی داشته باشید وقتی چیزی غم انگیز اتفاق افتاده است و گریه نشانه ضعف نیست. کنار آمدن با غم و اندوه ممکن است برای شما طبیعی نباشد، اما باید به خود زمان بدهید.

به خود اجازه دهید عصبانی شوید

همچنین باید بدانید که کنار آمدن با اندوه برای همه یکسان نخواهد بود. به عنوان مثال، برخی از افراد وقتی از بین می رود احساس عصبانیت زیادی می کنند. این ممکن است در ابتدا برای شما اشتباه به نظر برسد، اما شما باید احساسات خود را پردازش کنید. خشم یکی از مراحل غم و اندوه است که شما آن را تجربه خواهید کرد. کنار آمدن با عصبانیت مهم است و ممکن است برای شروع احساس بهتر نیاز به عصبانی شدن داشته باشید. هنگامی که با خشم کنار می آیید، ونیت کردن به کسی که مورد اعتماد شما است ممکن است مفید باشد. برخی از افراد در مواجهه با شکست این چنین عصبانی می شوند و شما فقط باید اجازه دهید اوضاع خوب پیش برود. کنار گذاشتن این احساسات منفی سالم ترین راه برای حرکت و شروع کنار آمدن با غم و اندوه است.

عزیز خود را به خاطر بسپارید

به یاد آوردن فرد مورد علاقه شما می تواند به شما کمک کند تا گاهی اوقات احساس بهتری داشته باشید. گاهی اوقات به نظر می رسد که به یاد آوردن شما را از آن چه که هستید غمگین تر می کند. با این حال، در نهایت شما می توانید به زمان هایی که با هم گذرانده اید نگاه کنید و لبخند بزنید.

بسیار خوب است که کمی وقت خود را به یاد لحظاتی که با معشوق خود دوست داشتید اختصاص دهید. می توانید به تصاویر نگاه کنید، ویدئوها را تماشا کنید و فقط در مورد زمان هایی که با هم گذرانده اید فکر کنید. این باید یک فعالیت گاه به گاه باشد که به شما کمک می کند تا درباره ماهیت مثبت رابطه خود با این شخص فکر کنید. اگر به خاطر سپردن اوقات خوب خیلی سخت است، ممکن است لازم باشد کمی صبر کنید و به خود زمان بیشتری برای بهبودی بدهید.

به آن چه دوست عزیزتان برای شما می خواهد فکر کنید

آسان تر نمودن مقابله با ضرر

همچنین می توانید برای فکر کردن در مورد آن چه دوست عزیز شما برای شما می خواهد قدم بردارید. آیا دوست عزیز شما می خواهد شما وقتی که او رفته است همیشه احساس ناراحتی کنید؟ یا آیا آن ها می خواهند شما یک زندگی شاد داشته باشید و به همه امیدها و رویاهای خود برسید؟ کسی که از دست داده اید به شدت به شما اهمیت می داد و می خواست شما دوباره شادی را پیدا کنید. ممکن است زمان ببرد و احساس غم و اندوه کاملاً قابل قبول است. فقط بدانید که دوست داشتنی شما می خواهد منبع خوشبختی شما باشد نه چاه غم. در نهایت، شما می توانید قدرت لازم برای شروع مجدد حرکت را پیدا کنید و همیشه به یاد خواهید داشت که چگونه عزیز شما از شما حمایت کرده است.

تمرکز بر فعالیت های مثبت مفید است

اگر بعد از گذراندن مراحل احساسی کمی احساس بهتری پیدا کرده اید، زمان آن فرا می رسد که به کارهای مثبت بازگردید. برای بسیاری از افراد این فرآیند مفید است. بهتر است بر فعالیت های مثبتی تمرکز کنید که به شما کمک می کند دوباره از زندگی لذت ببرید. ممکن است بخواهید زمانی را صرف مشارکت در برخی از سرگرمی های مورد علاقه خود کنید تا بتوانید بیشتر لبخند بزنید. همچنین خوب است که وقت خود را صرف انجام کارهای مثبت برای سلامت جسمانی خود مانند ورزش و تغذیه مناسب کنید. این اقدامات کوچک می تواند مقابله با غم را بسیار ساده تر کند و می تواند شما را به احساس قدیمی خود نزدیک کند.

برای آسان تر نمودن مقابله با ضرر به یک گروه مشاوره بپیوندید.

آسان تر نمودن مقابله با ضرر

آیا هنوز با از دست دادن عزیزانتان دست و پنجه نرم می کنید؟ برخی از افراد هنگام برخورد با اندوه، سفر سخت تری را نسبت به دیگران خواهند داشت. وقتی همسر یا فرزندی را از دست می دهید، این کار سخت تر می شود. پیوستن به یک گروه حمایتی می تواند راه خوبی برای مقابله با غم و اندوه شما در هنگام دستیابی به متحدان جدید باشد. هنگامی که احساس بهتری نسبت به مسائل دارید، این امکان وجود دارد که به دیگران در گروه کمک کنید همان طور که به شما کمک شده بود.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا