۱۴ روش کاهش مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی

چه مشکل بزرگ باشد یا کوچک، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بازگشت رابطه‌ی جنسی به زندگی خود انجام دهید. خوب بودن رابطه‌ی شما در راستای سلامت روانی، فیزیکی و عاطفی شماست. صحبت کردن با همسرتان، داشتن یک زندگی سالم، آماده کردن بسیاری از وسایل کمکی عالی در بازار برای خودتان و تنها داشتن کمی تفریح می‌تواند به روزهای سخت شما کمک کند. ۱۴ روش درمان مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی در ادامه بررسی شده.

لذت بردن از یک رابطه‌ی جنسی

رابطه‌ی جنسی، این کلمه می‌تواند احساسات زیادی را در بر داشته باشد، از عشق، هیجان و عطوفت گرفته تا هوس، اضطراب و ناامیدی و همچنین تمام واکنش‌هایی که افراد در روابط جنسی خود تجربه می‌کنند. افراد زیادی احساسات خوبی در روابط جنسی خود دارند. اما بسیاری دیگر در معضلات جنسی خود گیر کرده‌اند و از تجربه رابطه‌ی جنسی هیجان‌انگیز و مثبت محروم هستند.

رابطه‌ی جنسی چیست؟

یک نظریه درباره روابط جنسی می‌گوید « رابطه‌ی جنسی تنها برای آزاد سازی هورمون تولید مثل در بدن است که برای بقای نسل انسان ایجاد شده است » البته این دیدگاه سطحی، پیچیدگی واکنش جنسی بشر را تا حدی توجیه می‌کند. علاوه بر موارد فیزیکی بدن، تجربیات و انتظارات شما هستند که به شکل دادن رابطه‌ی جنسی‌تان کمک می‌کنند. درک شما از خودتان به عنوان یک شخص در رابطه، افکار شما درباره‌ی اینکه چه چیزی در روابط جنسی باعث رضایت شما و همسرتان می‌شود، جزء مهمترین فاکتورهای کلیدی برای رشد و حفظ یک زندگی جنسی موفق است.

با همسر خود صحبت کنید.

۱۴ روش کاهش مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی

بسیاری از زوج‌ها در بهترین شرایط جنسی درباره روابط جنسی باهم صحبت نمی‌کنند. زمانی که مشکلات جنسی بوجود می‌آیند برخی احساسات مانند آسیب‌پذیری، شکنندگی، شرمساری، متهم شدن و خشم، موجب می‌شود از صحبت درباره این موضوع خودداری شود و از آنجایی که حرف زدن پایه‌ی یک رابطه‌ی سالم است گفتن این حرف‌ها نه تنها باعث افزایش کیفیت روابط جنسی شما می‌شود بلکه شما را از لحاظ عاطفی به هم نزدیک‌تر می‌کند. پس حتماً با همسر خود درباره روابط زناشویی که باهم دارید صحبت کنید.

زمان خوبی برای حرف زدن پیدا کنید.

دو نوع مکالمه‌ جنسی بین شما و همسرتان وجود دارد، یکی در اتاق خواب و دیگری در محیط‌هایی به جز اتاق خواب است. در بین معاشقه‌ی خود می‌توانید درباره علاقه‌ای که به همسرتان دارید و احساس خوبی که از کنار او بودن دارید بگویید، اما درباره موضوعاتی مثل مشکلات ارگاسم یا کاهش میل جنسی بهتر است در زمانی مناسب و در جایی به جز اتاق خواب صحبت کنید.

از هم انتقاد نکنید.

به جای اینکه روی نقاط منفی یکدیگر متمرکز شوید، بهتر است این موارد را به عنوان پیشنهاداتی در جملات مثبت پنهان کنید، مثلا « من اینکه به موهایم دست می‌زنی را دوست دارم »، بیان کردن موارد جنسی که به شکل مشکل است و باید با یکدیگر حل کنید بهتر از این است که یکدیگر را سرزنش کنید.

همسرتان را از تغییرات بدن خود مطلع سازید.

اگر گر‌گرفتگی باعث می‌شود شب بیدار شوید و یا یائسگی باعث خشکی واژن شما شده، در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. بهتر است او بداند چه اتفاقی در بدن شما افتاده تا این تغییرات فیزیکی را به عنوان سرد شدن شما در نظر نگیرد. به همین صورت اگر آقایان، دیگر مثل قبل با فکر کردن به رابطه جنسی دچار نعوظ نمی‌شوید به همسر خود نشان دهید که چطور می‌تواند شما را تحریک کند، به جای اینکه بگذارید فکر کند مثل سابق برای شما جذاب نیست.

صادق باشید.

شاید فکر کنید با دروغ گفتن در مورد ارگاسم، به احساسات همسر خود کمک کردید اما در حقیقت شما به مسیر بسیار لغزنده‌ای وارد شدید. شاید صحبت کردن درباره‌ی مشکلات جنسی برای شما سخت باشد اما مشکل اصلی زمانی ایجاد می‌شود که مسئله به این مهمی که زیر خاک دفن کرده‌اید، شروع به بیرون آمدن کرده و باعث بروز مشکل در زندگی شما می‌شود.

۱۴ روش درمان مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی

۱۴ روش کاهش مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی

امروزه درمان مشکلات جنسی نسبت به زمان گذشته ساده‌تر شده است، داروها و درمان‌های بسیار زیادی برای بهبود مشکلات جنسی وجود دارد، اما اگر مشکلات جنسی شما جدی نباشد می‌توانید با کمی تغییر در شیوه زندگی و روابط خود آن مشکل را حل کنید. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد درمان خانگی مشکلات جنسی است که می‌توانید در خانه امتحان کنید.

1. به خودتان آموزش دهید.

وسایل کمک آموزشی زیادی برای درمان انواع مشکلات جنسی وجود دارد، می‌توانید در اینترنت یا کتابخانه به منابع معتبر مراجعه کرده و اطلاعات خوبی به دست بیاورید، شما می‌توانید مشکل خود را شناسایی و اقدامات لازم برای رفع آن را شروع کنید و البته کمک گرفتن از یک مشاور خوب نیز به شما توصیه می‌شود.

2. به خودتان زمان دهید.

با افزایش سن واکنش جنسی بدن نیز آرام‌تر می‌شود، شما و همسرتان باید یک روش آرام، راحت و مناسب خودتان را پیدا کنید، از طرفی این را باید بپذیرید که تغییرات فیزیکی بدن شما اجتناب ناپذیر است و بعد از گذشت مدتی شما برای تحریک شدن و رسیدن به ارگاسم زمان بیشتری نیاز خواهید داشت و البته این موضوع اصلا چیز بدی نیست، زیرا این زمان اضافه به شما فرصت معاشقه بیشتر را خواهد داد و درهای جدید از تجربه جنسی عالی و با کیفیت را به روی شما باز خواهد کرد.

3. از ژل لوبریکانت استفاده کنید.

این یکی از ۱۴ روش درمان مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی است. اغلب خانوم‌ها قبل از یائسگی دچار خشکی واژن می‌شوند که این مشکل به سرعت باعث کاهش میل جنسی و زیاد شدن تنش در روابط شما می‌شود، البته به سادگی با استفاده از ژل لوبریکانت این مشکل برطرف می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از رابطه‌ی دردناک بهتر است از لوبریکانت استفاده کنید و زمانی که دیگر اثر نداشت می‌توانید با مشورت پزشک از گزینه‌های دیگری بهره‌مند شوید.

4. محبت‌های فیزیکی را فراموش نکنید.

حتی اگر خسته‌اید، تحت‌فشارید یا ناراحت هستید بوسیدن و بغل کردن برای داشتن ارتباط فیزیکی و عاطفی اهمیت زیادی دارد و آن را فراموش نکنید.

5. تمرین لمس کردن

تکنیک‌های تمرکز روی نقاط حساس که درمان‌گران جنسی استفاده می‌کنند می‌تواند به شما نیز کمک کند تا بدون تلاش زیادی صمیمیت فیزیکی خوبی با همسر خود ایجاد کنید. بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی به شما کمک می‌کنند تا این موضوع را آموزش ببینید و تمرین کنید، حتی می‌توانید از همسرتان بخواهید نقاطی را که دوست دارد شما لمس کنید را خود لمس کند، این کار به شما کمک می‎‌کند تا نقاط تحریک ‌پذیر او را به راحتی پیدا کنید.

6. حالت‌های مختلف (پوزیشن های نزدیکی) را امتحان کنید.

همیشه سعی کنید آمادگی برای حالت‌های مختلف رابطه جنسی داشته باشید. تجربه حالت‌های مختلف جنسی به افزایش اشتیاق و کیفیت روابط جنسی شما کمک می‌کند. برای مثال تحریک‌پذیری زمانی که مرد پشت زن قرار می‌گیرد. بسیار بالاست و باعث می‌شود زن به ارگاسم برسد.

7. فانتزی‌های خود را بنویسید.

سعی کنید روش‌هایی که دوست دارید در روابط جنسی با همسرتان داشته باشید را بنویسید یا توضیح دهید. سعی کنید به تجربه‌ی خود یا فیلمی که باعث تحریک شما شده است فکر کنید. سپس این خاطرات را با همسرتان بوجود آورید. این کار برای کسانی که میل جنسی کمی دارند بسیار موثر است.

8. ۱۴ روش درمان مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی – سعی کنید آرام باشید.

قبل از داشتن رابطه‌ی جنسی کاری انجام دهید که هر دوی شما را آرام کند. مانند یک بازی کامپیوتری یا بیرون رفتن برای شام و حتی می‌توانید از تکنیک‌های ریلکسیشن مانند تمرین‌های تنفس یا یوگا کمک بگیرید.

9. تسلیم نشوید

اگر به نظر می‌رسد هیچ‌یک از تلاش‌های شما نتیجه‌ای ندارند امید خود را از دست ندهید. پزشک شما اغلب می‌تواند علت مشکل جنسی شما را ارزیابی کرده و قادر است درمان‌های مؤثری را پیشنهاد دهد. او می‌تواند با تخصص خود مشکلات جنسی شما را برطرف کند و به شما کمک کند تا زندگی جنسی خوبی داشته باشید.

10. داشتن وضعیت خوب سلامت

خوب پیش رفتن رابطه‌ی جنسی با سلامت روانی، فیزیکی و عاطفی شما رابطه مستقیم دارند. از این رو مشابه همان عادات سالمی که برای حفظ تناسب و سلامت بدن استفاده می‌کنید می‌توانید برای بهبود کیفیت روابط جنسی خود نیز استفاده کنید.

11. سیگار نکشید.

سیگار با بیماری عروق محیطی مرتبط است و این مشکل می‌تواند روی جریان خون در بافت‌های واژن و آلت جنسی اثر بگذارد. بعلاوه زنانی که سیگار می‌کشند. دو سال زودتر از زنان غیر سیگاری وارد یائسگی خواهند شد. اگر برای ترک سیگار به کمک نیاز دارید آدامس نیکوتین را امتحان کرده یا از پزشک خود برای دارو کمک بخواهید.

12. الکل نخورید.

این یکی از ۱۴ روش درمان مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی می باشد. الکل می‌تواند واکنش‌های جنسی را با تأثیر بر سیستم عصبی مرکزی از بین ببرد. نوشیدن آن می‌تواند به کبد آسیب زده و منجر به افزایش تولید استروژن در مردان شود. در زنان الکل می‌تواند محرکی برای گرگرفتگی بوده و خواب شما را مختل سازد. همچنین مشکلاتی که در یائسگی وجود دارند را تشدید می‌کند.

13. رژیم غذایی صحیح داشته باشید

۱۴ روش کاهش مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی

مصرف زیاد غذاهای چرب باعث بالا رفتن کلسترول خون و چاقی شما می‌شود که این موارد فاکتورهای بسیار خطرناکی برای بروز بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. علاوه بر این اضافه‌وزن باعث بی‌حالی شما و از دست دادن تناسب اندام شما خواهد شد. کسانی که وزن خود را کم می‌کنند می‌توانند به افزایش میل جنسی خود کمک کنند.

14.۱۴ روش درمان مشکلات جنسی و رازهای افزایش لذت جنسی –  رابطه جنسی خود را حفظ کنید.

زمانی که سطح استروژن در بدن زنان کم می‌شود. دیواره‌های واژن انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. شما می‌توانید این فرایند را با فعالیت جنسی، کند یا حتی معکوس سازید. همچنین در مردان با عدم نعوظ برای مدت زمان طولانی، آلت از خون غنی از اکسیژن که برای حفظ عملکرد جنسی به آن نیاز دارد محروم شده، در نتیجه چیزی شبیه به بافت یک زخم درون سلول‌های این ماهیچه شکل می‌گیرد که با توانایی آن با بزرگ شدن در زمان افزایش جریان خون در تداخل بوده و مانع آن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا