یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن

برای اینکه بهترین پدر و مادر برای فرزند خود باشید، باید وقت بگذارید تا شخصیت طبیعی او را بیاموزید. او را به شیوه هایی که برای آنها بهترین کار را می کند، تربیت کنید. توصیه های والدین اغلب جملات کاملی است که برای همه کودکان مهم است که همه آنها از یکدیگر متفاوت و منحصر به فرد هستند. شاید به همین دلیل است که استفاده از برخی از توصیه های کلاسیک و قدیمی والدین بسیار ناامید کننده است. در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن می پردازیم. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

یادگیری شخصیت طبیعی فرزندان

یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن

احتمالاً شما از بدو تولد با فرزندان خود آشنا شده اید و برخی از رفتارهای طبیعی آنها را درک کرده اید. البته، شما مادر / پدر آنها هستید. شما می دانید که آنها چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، چه چیزی آنها را می ترساند و چه چیزی به آنها انگیزه می دهد. غذاهای مورد علاقه آنها و برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شان را می دانید. مادران فرزندان خود را به خوبی می شناسند، اما ما می توانیم عادت بدی را برای فرزندپروری فرزندان خود ایجاد کنیم که ممکن است برای آنها مفید نباشد.

بسیاری از استراتژی های مختلف وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، اما ما می توانیم روی استراتژی هایی تمرکز کنیم که فقط به دلیل اینکه مد روز هستند یا برای یک دوست مفید است، کار نمی کنند. این کار را نکنید. پاداش ها و نمودارها برای برخی کار می کنند اما برای برخی دیگر کار نمی کنند. زمان به بسیاری از کودکان کمک می کند سرعت خود را کاهش دهند و به آنچه اتفاق افتاده فکر کنند.

برای فردیت آنها ارزش قائل شوید

Learning a child's natural personality is better for parents

ایده پشت شناختن شخصیت طبیعی فرزند شما این است که بیاموزید چه چیزی باعث می شود او بیشتر شناخته شود و همه ویژگی های منحصر به فرد او را داشته باشید و از آن به نفع والدین خوب بودن خود استفاده کنید. با آنها طوری رفتار کنید که باید با آنها رفتار شود. شخصیت های انسانی هم از طریق ژنتیک در بدو تولد و هم از محیطی که ما در آن پرورش یافته ایم شکل می گیرد.  یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن است. پنج ویژگی اصلی شخصیتی که توسط روانشناسان شناسایی شده است توصیف می شود: سازگاری، وظیفه شناسی، برون گرایی، روان رنجوری و باز بودن.

هر یک از ما ترکیبی ویژه از هر پنج ویژگی هستیم. چگونگی جمع شدن همه اینها رازی است که ما در طول سالها پیدا می کنیم. ما به عنوان والدین اغلب با چیزهایی که باعث ناراحتی فرزندانمان می شوند و حتی چیزهایی که آنها را خوشحال می کند، گیج می شویم. ما باید آنها و ویژگی های شخصیتی آنها را بیاموزیم. وقتی این ایده را که می توانیم فرزندان و رفتارهای آنها را کنترل کنیم، کنار بگذاریم، می توانیم با آنها به عنوان خود منحصر به فرد خود رفتار کنیم و یاد بگیریم که چگونه به تعدیل رفتار بد آنها کمک کنیم.

واکنش های مختلف والدین

یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن همراه با واکنش هایی است.  وقتی بچه هایی داریم که بسیار احساسی هستند، اغلب نمی دانیم چگونه واکنش نشان دهیم و کاری را انجام دهیم که هرگز مانند رهایی احساسات آنها یا عدم پیشنهاد گوش دادن یا حتی پرسیدن سوالات زیاد، به ما کمک نمی کند. برخی از بچه ها به طور طبیعی کمی احساساتی تر یا کمی بدخلق تر هستند و این مشکلی نیست. اگر فرزند شما چنین است، سعی نکنید او را از این کار جدا کنید.

شاید به یک ساعت بعد از مدرسه نیاز دارند تا به تنهایی استراحت کنند، بگذارید. اگر آنها می خواهند زمان بیشتری را در خانه نسبت به سایر افراد بگذرانند، اگر در غیر این صورت خوشحال به نظر می رسند، خیلی نگران نباشید. شاید فرزندی دارید که به طور کلی با هر کاری که می کنید مخالف است، هیچ کاری را که به عنوان والدین انجام داده اید سرزنش نکنید. به دلیل سوء استفاده یا بی توجهی، محیط خانه آنها به خلق و خوی همیشه سخت کمک نمی کند.

ما باید تشخیص دهیم که هر فرد منحصر به فرد است و رویکرد یک اندازه برای همه کار نمی کند. اگر بیش از یک فرزند دارید. شما این را از قبل می دانید زیرا هر یک از فرزندان شما احتمالاً بسیار متفاوت از بقیه است. یا اگر فقط یک فرزند دارید، مشاهده کرده اید که رفتار دوست آنها با رفتار آنها متفاوت است. راهکاری که برای یک کودک کار می کند ممکن است برای فرزند دیگر جواب ندهد. «کد کودک» نوشته دانیل دیک یک کتاب تربیتی است که به والدین کمک می کند تا اصول ژنتیک و نقش ژن ها در ایجاد شخصیت فرزندان ما را درک کنند. سپس به والدین کمک می کند تا ویژگیهای اصلی فرزندشان را تشخیص دهند و آنها را راهنمایی می کند که چگونه آنها را به طور موثرتر تربیت کنند.

واکنش های فرزندان

یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن اهمیت زیادی دارد. دکتر دیک استاد روانشناسی و ژنتیک انسانی و مولکولی در دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا (VCU) است. کتاب او عمیقا به فرزندپروری فرزندان ما بر اساس شخصیت خود آنها پرداخته است. بر اساس مصاحبه با VCU News

، دکتر دیک پس از داشتن آنچه که مردم به عنوان یک کودک دشوار توصیف می کنند، برای نوشتن این کتاب الهام گرفت. این کودکی است که عمیقاً با احساسات بالا احساس می کند و در شرایط خاص نیازهای زیادی دارد. این امر او را تحقیر کرد. او را به فکر فرو برد که چرا فرزندش واکنش هایی را نشان می دهد که بیش از حد سخت به نظر می رسید.

وقتی بچه ای دارید که بسیار ناراضی به نظر می رسد و شرایط زیادی را ایجاد می کند، ممکن است خودتان را سرزنش کنید و تعجب کنید که چه اشتباهی کرده اید. اما آنچه شما باید انجام دهید این است که رویکرد خود را در مورد فرزندپروری تغییر دهید. رشد کودک زمینه ای است که همیشه در حال تغییر است و رعایت آن دشوار است. با این حال، به نظر می رسد که ما در حال پیچیده کردن بیش از حد مسائل هستیم. نکاتی نیاز داریم تا واقعاً بچه های خود را بشناسیم. این امر از استرس و اضطراب هم کم می کند‌

تطبیق والدین با شخصیت

یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن

درست مانند بزرگسالان، کودکان شخصیت های متفاوتی دارند. آنها ممکن است برونگرا، حتی معتدل یا درون گرا باشند. به همین ترتیب، نقاط قوت یک کودک ممکن است نقاط ضعف کودک دیگر باشد. نکته کلیدی برای والدین این است که نه تنها این تفاوت ها را تشخیص دهند بلکه آنها را درک کرده و برای هماهنگی با آنها تلاش کنند. دانستن نحوه شناخت هر کودک به روشی که به شخصیت او حساس و مطابق است، یکی از بهترین کارهایی است که والدین می توانند انجام دهند. در اینجا نکاتی درباره نحوه سازگاری وجود دارد. در واقع با یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن اقدام می کنید.

دانش آموز شخصیت فرزند خود شوید

با توجه به شخصیت فرزند خود، واقعاً باید بدانید فرزند شما کیست. بهترین راه برای این کار مطالعه فرزندتان است. به نحوه تعامل آنها با افراد دیگر فکر کنید. آیا آنها جسور و پرحرف هستند یا عقب می افتند و مشاهده می کنند؟ یا شاید فرزند شما جایی در وسط زمین بیفتد. شما همچنین باید در مورد نوع فعالیت های فرزند خود، شدت احساسی، تحمل آنها در برابر ناامیدی ها، سطح انرژی و واکنش آنها نسبت به تغییر فکر کنید. همه این ویژگی ها به شما در مورد شخصیت و خلق و خوی کودک شما بینش می دهد. اگر به این ویژگی ها توجه کنید، آنها به عنوان راهنمای شما به عنوان والدین شما عمل خواهند کرد.

قدر آنها را بدانید

برای والدین، ​​وقتی بچه ها دقیقا همانطور که انتظار می رفتند کار نکنند، می تواند سخت باشد. به عنوان مثال، شاید شما در خواب داشتن یک ستاره ورزشی بودید. اما فرزند شما موسیقی و کتاب را ترجیح می دهد. یا شاید فرزند شما هیچ شباهتی به شما ندارد و شما به فرزندی امیدوار بودید که عشق شما را به ماجراجویی سهیم کرده باشد. از طرف دیگر، فرض کنید فرزند شما دقیقاً شبیه شما است. خطاها و همه اینها، و شما دائماً سرکوفت می زنید. صرف نظر از اینکه فرزند شما چه کسی است، مهم این است که شما شگفتی و شادی را در آنچه که او خلق شده است بیابید.

هرگونه ایده از پیش تعیین شده را کنار بگذارید و یاد بگیرید که زیبایی شخصیت فرزند خود را بپذیرید و بدانید. یادگیری شخصیت طبیعی فرزند بردی والدین بهتر بودن نقش پررنگی دارد.  البته هیچ کودکی بی نقص نیست و روزهایی نیز وجود خواهد داشت که رفتارهای آنها مشکل دارد. اما همیشه در شخصیت خود به دنبال شگفتی باشید و به چیزهای ویژه آنها عشق بورزید و قدردانی کنید.

همدلی را بیاموزید

یادگیری شخصیت طبیعی فرزند برای والدین بهتر بودن

گاهی اوقات، ویژگی های شخصیتی کودکان می تواند خسته کننده باشد. شاید فرزند شما رفتار فریبنده ای داشته باشد. شما فردی هستید که دوست دارد برنامه خود را رعایت کند. یا شاید شما یک فرد اجتماعی هستید اما فرزند شما ترجیح می دهد در خانه باشد. زمان هایی پیش می آید که شخصیت شما و فرزند شما با هم ناسازگار هستند. علاوه بر این، ناسازگاری ها می تواند منجر به درگیری شود. به همین دلیل، مهم است که یک قدم به عقب بردارید و بیاموزید که چگونه از دیدگاه فرزند خود به مسائل نگاه کنید. این بدان معنا نیست که آنها می توانند بر خانواده فرمانروایی کنند و نحوه گذراندن وقت خانواده را تعیین کنند.

اما، مهم است که با چیزهایی که به کودک شما آرامش و آسایش می بخشند همدل باشید. به دنبال راه حل ها و سازش ها برای جلوگیری از درگیری های احتمالی باشید. به عنوان مثال، اگر فرزند شما به زمان زیادی در خانه نیاز دارد، سعی کنید قبل از آن در مورد آنچه در برنامه دارید پیشاپیش به او اطلاع دهید. سپس در مورد مدت زمان غیبت خود مصالحه کنید. به این ترتیب، فرزند شما با حضور در مراسم خانواده تسلیم می شود. اما شما نسبت به نیاز او حساس هستید.

فرزندپروری شخصیت های مختلف

با رشد و تکامل کودکان، شخصیت آنها درخشان می شود. دانستن نحوه سازگاری با شخصیت منحصر به فرد و در حال تکامل فرزند شما نه تنها شما را به یک والد موفق تر تبدیل می کند، بلکه به فرزندتان نیز می گوید که شما نه تنها او را دوست دارید و قدر او را می دانید، بلکه به عنوان فردی نیز شناخته می شوید. هیچ چیز به اندازه شناخته شدن در عمیق ترین سطح، عشق را بیان نمی کند. روش هایی برای والدین برخی از ویژگی های شایع ترین شخصیت وجود دارد. با این حال، به خاطر داشته باشید که شخصیت ها پیچیده هستند و دارای ویژگی های زیادی هستند.

منابع:

https://www.verywellfamily.com/how-your-kids-personalities-can-change-your-parenting-4797510

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا