کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک

وقتی یکی از نزدیکان در سنین بالاتر می میرد، مردم در دانستن این که مرگ بخشی از فرایند طبیعی زندگی است، احساس آرامش می کنند. وقتی با مرگ ناگهانی فرزندتان روبرو می شوید، این تجربه یکسان نیست. کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک دردناک است. خصوصا برای خانواده. در این مقاله از وب سایت همکده ما تکنیک هایی برای آرامش بیان می کنیم. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

راه هایی برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک

کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک

والدینی که فرزندشان فوت کرده شرایط بدی دارند. معنی ندارد که زندگی در سنین پایین به پایان برسد. به ویژه هنگامی که مرگ ناگهانی و بدون هشدار باشد. ضرر آنقدر عمیق است که می تواند خفه کننده باشد. اگر در خانواده خود با این نوع اتفاق ها روبرو هستید ما را دنبال کنید.  برای یاری به شما و خانواده تان آماده ایم.

در کنار هم بمانید

به عنوان یک خانواده در کنار هم باشید و برای کمک به یکدیگر تکیه کنید. در حالی که همه اعضای خانواده باید وقت خصوصی خود را بگذرانند، شما همچنین می توانید در کنار یکدیگر آرامش داشته باشید. با هم بودن می تواند به شما کمک کند به یاد داشته باشید که در غم و اندوه خود تنها نیستید. از قدرت حس تعلق خانواده برای کمک به مدیریت غم و اندوه خود استفاده کنید. آنجا باشید تا از یکدیگر حمایت کنید. اگرچه زمانی تصور می شد که مرگ یک کودک منجر به آمار بالای طلاق در میان والدین داغدیده می شود، اما تحقیقات علمی از این امر حمایت نمی کند.

آمار هایی در این باره موجود است. فقط ۱۲ درصد از زوج ها از هم جدا می شوند. آنهایی که فرزند از دست دادند. برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی کودک روش زیاد است. بهترین کار در دسترس هم بودن می باشد. این حمایت ها باعث می شود تا غم و اندوه افراد کمتر شود.

برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک به دنبال کمک حرفه ای باشید

Coping with the sudden death of a child

در این شرایط همه اندوهگین می شوند. مرگ فرزند بر ازدواج تاثیر می گذارد. حتی بر روابط هر یک از والدین با فرزندان بازمانده فشار وارد کند. برای رفع  فقدان از متخصصان کمک بخواهید. سعی نکنید به تنهایی از این شرایط عبور کنید. مشاوره خانواده می تواند مهارت های لازم را برای شما و خانواده شما برای گذراندن این فقدان بسیار دشوار فراهم کند. مرگ ناگهانی سخت است. اما لزوماً بیشتر از مرگ پیش بینی شده سخت تر نیست. به گفته ترز راندو، احتمالا مقابله با آن دشوارتر باشد. زیرا بسیار مخرب است.

به همین دلیل، مهم است که یک متخصص را پیدا کنید. این استراتژی ها به شما کمک می کند روزها، هفته ها و ماه های آینده را مدیریت کنید. در همین حال، سایر فرزندان شما نیز ممکن است از مشاوره غم و اندوه برای یادگیری مدیریت احساسات خود بهره مند شوند. تمامی این موارد برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک مهم هستند.

راهنمایی را بپذیرید

برای این که بتوانید شرایط خوبی داشته باشید، راهنمایی را بپذیرید. حتی می توانید پا را فراتر بگذارید. خود نیز در نقش یک راهنما عمل کنید. باز و مایل به پذیرش کمک اعضای خانواده، دوستان یا همسایگان باشید. به آنها اجازه دهید در وعده های غذایی، مراقبت از فرزندان دیگر شما و غیره بهتان کمک کنند.

همچنین، به دیگران اجازه دهید کارهای روزمره مانند لباسشویی یا خرید مواد غذایی شما را انجام دهند. سعی نکنید همه کارها را به تنهایی یا بدون کمک انجام دهید. به خود استراحت لازم را بدهید. اگر مردم چیزهایی مانند “به من اطلاع دهید چگونه می توانم کمک کنم” گفته اند خوب است. آنها را با پیشنهاد خود مطرح کنید. در صورت نیاز از آنها کمک بخواهید. اطرافیان شما تمایل به کمک دارند، اما ممکن است ندانند چگونه.

آماده شدن با مراحل ثانویه سوگ

برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک مراحل مختلفی وجود دارد. یکی از این مراحل دوره تنهایی پس از مراسم های اولیه است. باید بدانید دو دوره زمانی متمایز پس از وفات وجود دارد. می تواند به شما در درک روند سوگ کمک کند. اولین مورد بلافاصله پس از مرگ است، هنگامی که خانواده، دوستان و جامعه دور هم جمع می شوند.

این دوره زمانی است که شما با مراسم تشییع جنازه و مراسم یادبود سروکار دارید. فعالیت های زیادی وجود دارد. مورد دوم زمانی خاص را توصیف می کند. تمام شرایط خراب است. حال مناسبی که توسط فامیل و دوستان به خانواده داده شده بود نیست. بقیه همانطور که می دانند به زندگی باز می گردند. خانواده داغدار بدون عزیزشان هستند. در این شرایط با زندگی روبرو می شوند.  مردم تصور می کنند که برخورد با  مرگ کودک سخت است. بلافاصله پس از مرگ، کابوسی بسیار دلخراش است. چیزی که آنها متوجه نمی شوند این است که کابوس همچنان ادامه دارد. خانواده باید مدتها بعد از اتمام کار با کابوس خود کنار بیایند. روبرویی با ادامه زندگی بدون فرزند سخت است. این واقعیت جدید تا کنون یکی از سخت ترین کار ها است.

خطوط ارتباطی باز

کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک

برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک شیوه های ارتباطی مهم هستند. اگرچه تعطیل کردن وسوسه انگیز است، باز نگه داشتن خطوط ارتباطی و گذراندن وقت با کیفیت در کنار هم مهم است. در مورد مرگ و فوت صحبت کنید. آنچه شما احساس می کنید به همه اعضای خانواده شما کمک می کند تا غم خود را برطرف کنند. همچنین به شما کمک می کند پیوند های خانواده شما قوی باقی بماند یا قوی تر شود. به یاد داشته باشید، دانستن اینکه خانواده آن ها هنوز قوی است، می تواند به سایر فرزندان شما کمک کند تا بتوانند روند سوگ خود را با موفقیت پیش ببرند.

برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک به ملاقات حرفه ای ادامه دهید

همچنان ضروری است که به دنبال کمک باشید.  مسائل پیش بینی نشده بسیاری با فوت ایجاد می شود. در اینباره به حمایت نیاز خواهید داشت. به ویژه هنگام گذراندن مراحل غم و اندوه. مشکلات ممکن است مانند کاهش نمرات یک خواهر یا برادر، افسردگی نوجوانان یا عضوی از خانواده که دیگر نمی خواهد بدون معشوق زندگی کند خود را نشان دهد. در حالتی که در حال ملاقات با یک متخصص هستید که شما را می شناسد. می داند خانواده شما در چه شرایطی هستند. کمک گرفتن در این شرایط بسیار آسان تر است. سپس، هنگامی که مشکلات بوجود می آیند، فردی را دارید که می تواند به شما در پردازش آنچه اتفاق می افتد کمک کند و از طریق آن کار کند.

گروه پشتیبانی پیدا کنید

برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک گروه پشتیبانی مهم است. بسیاری از والدین متوجه می شوند که عضویت در یک گروه حمایتی، چه به صورت خانوادگی و چه به تنهایی کمک می کند. در حالی که جای دیدن یک متخصص حرفه ای نیست، گروه ها می توانند لایه دیگری از پشتیبانی را اضافه کنند.  فرصتی را برای ارتباط با افرادی که تجربه مشابه شما را دارند ارائه می دهد. گروه های حمایتی مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن هستند. خصوصا برای  آنچه شما فکر می کنید.شرایطی برای کنار هم بودن با افراد مشابه دارد.

به همان اندازه دوستان شما می خواهند با شما همدردی کنند و در کنار شما باشند. در مورد فوت فرزند چند نکته وجود دارد. مسائلی که ممکن است آن ها درک نکنند. از این رو، گروه های حمایتی می توانند برای روند بهبود حیاتی باشند.

به سلامت خود توجه کنید

کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک

برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی یک کودک تکنیک زیاد است. به سلامت خود دقت کنید. برخی از سلامتی خود غافل می شوند. غذای مناسب نمی خورند. ورزش را متوقف می نمایند. به غذاهای فست فود تکیه کنند. زیرا فقط انرژی لازم برای پخت و پز ندارند. همچنین ممکن است ویزیت ها و معاینات منظم پزشک را نادیده بگیرند.

تلاش برای تغذیه سالم و انجام ورزش مهم است. آما خود را به خاطر نرفتن به ورزشگاه اذیت نکنید. پخت و پز را آسان بگیرید. برای بازگشت به مسیر اصلی، قدم های کوچک بردارید. به طور مثال می توانید از یک پیاده روی ساده شروع کنید. با شروع به احساس بهتر، می توانید تغییرات سبک زندگی سالم و روال عادی را وارد زندگی خود کنید. اکثر مردم متوجه می شوند که وقتی از نظر جسمی بهتر هستند، از نظر روحی نیز احساس بهتری دارند.

از افراد منفی دوری کنید

برای کنار آمدن با مرگ ناگهانی کودک این تکنیک بسیار مهم است. افراد زیادی در آنجا هستند که نمی دانند چگونه با دلسوزی و همدلی به آنچه شما و خانواده تان تجربه می کنید پاسخ دهند. آنها ممکن است چیزهای غیر حساس بگویند. یا ممکن است انتظارات غیرواقعی از شما داشته باشند. هیچ یک از این موارد برای شما یا خانواده شما سالم نیست. اندوه یک فرایند است. هرگز نقطه ای وجود ندارد که ناگهان “بر آن غلبه کنید”. به جایی خواهید رسید که می توانید دوباره لبخند بزنید و بخندید. اما، این بدان معنا نیست که شما بیش از این واقعیت دارید. این که فرزندی را از دست داده اید. وفات فرزند شما را تغییر می دهد.

منابع:

https://www.verywellfamily.com/coping-with-the-sudden-death-of-a-child-2609745

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا