چیزهایی که باید هنگام مواجهه با غم به خاطر بسپارید

مواجهه با غم باید از طریق روش های مناسبی انجام شود. متاسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم اگر فقط با یک شخص غمگین درد و دل کنیم در آینده او دچار ناراحتی نخواهد شد. دنیای ما همیشه خطرات عجیبی در خودش دیده است. از فوران شدن آتشفشان ها تا بمب گذاری های مختلف و جنگ های جهانی. بنابراین ما نمی توانیم مشکلات را پیش بینی کنیم.

اما می توانیم خودمان در برای هر نوع فرآیندی آماده کنیم. اشتباه نکنید منظورمان داشتن وسواس برای این که هر لحظه ممکن است اتفاق خاصی بیفتد نیست. بلکه شما باید بدانید چگونه خود را به اوج تقویت در زمینه روح و روان برسانید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چیزهایی که باید هنگام مواجهه با غم به خاطر بسپارید چگونه است. برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد.

علائم مختلف مواجهه با غم

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهایی که باید هنگام مواجهه با غم به خاطر بسپارید، صحبت کنیم.

هنگامی که یکی از عزیزان می میرد، مواجهه با غم طاقت فرسا باشد

هنگامی که یکی از عزیزان می میرد، مقابله با احساسات غمگین طاقت فرسا باشد. شما تشخیص می دهید که داشتن این احساسات طبیعی است، اما احساس می کنید فقط می توانید تا حد زیادی از عهده آن برآیید. می دانید که می خواهید گریه را متوقف کنید. می دانید که می خواهید قلب شما شفا یابد، اما شفا دادن کار آسانی نیست. خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای درک و زندگی با درد عاطفی فقدان انجام دهید. درمان می تواند شفابخش باشد و می تواند شما را از غم و اندوه جدا کند.

چرا وقتی یک عزیز می میرد مواجهه با غم این قدر سخت است؟

از دست دادن یک عزیز برای بسیاری از دلایل سخت است. البته، شما دلتان برای آن ها تنگ شده است، آن ها زمانی بخشی از واقعیت شما، از روال روزمره شما بودند. حالا که آن ها رفته اند، باید با زندگی بدون آن ها سازگار شوید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بدون آن ها نمی توانید تصور کنید، یا مکان هایی که تصور نمی کنید بدون آن ها انجام می دهید. اگر آن فرد همسر شما بوده است، ممکن است اکنون که آن ها رفته اند تنها زندگی کنید. ممکن است مجبور شوید از مشاغلی که مدتی یا قبلاً انجام نداده اید مراقبت کنید. برای پیچیده تر شدن امور، نه تنها که با مشکلات مشابه و بسیاری دیگر روبرو هستید، بلکه احساس می کنید که با احساس غم و اندوه سر و کار دارید.

علائم شایع غم و اندوه و مواجهه با غم چیست؟

اگر بعد از مرگ احساس غم و اندوه می کنید، می تواند به روش های دیگری نیز ظاهر شود. شما ممکن است احساسات پیچیده ای از غم ، تنهایی، عصبانیت، اضطراب یا احساس گناه داشته باشید. ممکن است افکار شما گیج کننده باشند و در تمرکز مشکل داشته باشید. ممکن است در مورد آن چه از دست داده اید وسواس داشته باشید. غیر معمول نیست که علائم فیزیکی غم خود را احساس کنید.ممکن است احساس سرگیجه کنید، ضربان قلب سریع داشته باشید، احساس خستگی کنید،  تنگی نفس داشته باشید، در قفسه سینه یا گلو احساس سفتی یا سنگینی کنید، یا سردرد یا معده درد داشته باشید.

کاهش وزن یا افزایش وزن نیز ممکن است رخ دهد. شاید رفتار شما نیز تغییر کند. ممکن است بیش از حد معمول گریه کنید ، علاقه خود را به انجام کارهایی که قبلاً برایتان لذت بخش بوده است از دست بدهید. حتی ممکن است بیقرار باشید یا خود را به کار خود بیاندازید. ممکن است در خواب مشکل داشته باشید.

راه های مثبت برای مواجهه با غم

احساسات غمگین بخشی از زندگی است. مواقعی خواهید داشت که خوشحال هستید، اما مواقع عصبانیت یا غمگینی نیز خواهید داشت. هنگامی که این احساسات به وجود می آیند، مهم است که بدانید چگونه آن‌ها را تنظیم و مدیریت کنید. بدون مقابله با احساسات غمگین، آن‌ها می توانند به مشکلات شدیدتری در آینده تبدیل شوند. با این حال، گفتن مواجهه با غم آسان تر از انجام آن است. بسیاری از مردم در سراسر جهان با احساسات غم انگیز دست و پنجه نرم می کنند و نمی دانند چگونه به درستی با آن‌ها برخورد کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، ادامه مطلب را بخوانید. در این‌جا بیان می کنیم که چگونه تحقیقات و درمانگران چند راه مثبت برای مواجهه با غم را نشان می دهند.

خود را از نشخوار فکری منحرف کنید

نشخوار فکری به موقعیتی اشاره دارد که در آن شما اساساً در درون افکار خود به دام می افتید، در حالی که در ظرفی از افکار منفی، پشیمانی و نگرانی ها خورش می کنید. بر اساس مطالعات، این یکی از عوامل اصلی اختلالاتی مانند افسردگی است و می تواند احساسات منفی را به میزان قابل توجهی بدتر کند.

چیزهایی که باید هنگام مواجهه با غم به خاطر بسپارید

مقابله با غم و اندوه می تواند دنیای شما را زیر و رو کند، زیرا برای غلبه بر یک ضرر قابل توجه تلاش می کنید. ممکن است حوصله بلند شدن از رختخواب یا انجام کارهایی که زمانی از آن لذت می بردید نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که غم و اندوه در نهایت کاهش می یابد، می تواند به شما کمک کند تا امید داشته باشید، حتی اگر زمان بر باشد یا متفاوت از روند سوگواری دیگران به نظر برسد.

مواجهه با غم به طرق مختلف بر شما تأثیر می گذارد و می تواند بر فرآیندهای عاطفی، رفتاری، فیزیکی، اجتماعی، شناختی و معنوی شما تأثیر بگذارد. احساسات همراه با غم و اندوه می توانند همه جانبه باشند. اما کارهایی وجود دارد که می توانید زمانی که احساس می کنید تحت فشار هستید انجام دهید. این تجربه در زندگی عادی است و ممکن است برای یادگیری زندگی بدون کسی یا چیزی که دوستش دارید نیاز به تعدیل داشته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساس غم فقط از طریق مرگ اتفاق نمی افتد، زیرا جدایی افراد در یک رابطه دوستی، شغل یا رابطه عاشقانه نیز ممکن است از بین برود. به علاوه، ممکن است از تشخیص بیماری در شما یا کسی که دوستش دارید غمگین شوید. مواجهه با غم و اندوه ممکن است گاهی غیرممکن به نظر برسد، اما می توانید از احساسات شدید عبور کنید. همانطور که اندوهگین می شوید، چیزهایی مانند احساس بی ارتباطی و بی حسی را تجربه خواهید کرد. با شروع به درک و ایجاد تغییرات برای سازگاری، این احساسات به تدریج فروکش خواهند کرد. همانطور که برای بهبود خودتان کار می کنید، مواردی وجود دارد که باید هنگام مواجهه با اندوه به خاطر بسپارید.

چند نکته ای که باید هنگام مواجهه با غم به خاطر بسپارید

در مقطعی از زندگی، همه ما باید یاد بگیریم که چگونه با مرگ دیگران کنار بیاییم. اما بهترین راه برای مقابله با غم چیست؟ متأسفانه، این یک راه حل مناسب برای همه نیست. اما می توانید این راهکارها را برای مقابله با اندوه امتحان کنید.

بدانید که این یک احساس موقتی است

حتی وقتی احساس می کنید که احساسات غمگین شما هرگز آرام نمی شوند و نمی توانید با آن کنار بیایید، به یاد داشته باشید که می توانید. احساسات منفی فقط موقتی هستند و اگرچه ممکن است هرگز به طور کامل ناپدید نشوند، اما به مرور زمان کاهش خواهند یافت. کارشناسان توضیح می دهند که تنها راه حل این مشکل، جلوگیری دقیق و مداوم از غم و اندوه است. اگر سعی می کنید از احساسات اجتناب کنید، فقط بازه زمانی را افزایش می دهید. بعلاوه، وقتی غم و اندوه شما بالا بیاید، قوی تر و ناراحت کننده تر خواهند بود. به خود اجازه دهید غم و اندوه را احساس کنید زیرا این راه شماست، و این احساس در نهایت کاهش می یابد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به یاد داشته باشید که احساسات شما تغییر خواهد کرد، مهم نیست که در حال حاضر چقدر شدید به نظر می رسد. ممکن است به طور کامل بر آنچه اتفاق می افتد غلبه نکنید، اما احساسات شما تغییر می کند و مدیریت غم و اندوه کمتر چالش برانگیز می شود. اگر این فرآیند کمک کرد، به زمان‌های سخت دیگری که در مسیر تجربه کرده‌اید، فکر کنید تا به شما یادآوری کند که خوب می‌شوید. مهم نیست که زندگی چه تغییراتی را ایجاد می کند، بیشتر آن‌ها می توانند به سطح شادی پایدار بازگردند. همه چیز در مورد مواجهه با غم و اندوه و به احساسات شما در طول زمان مرتبط است.

به بخش مثبت چیزها نگاه کنید

از آن جایی که نمی توانید رویدادهای ویرانگر را کنترل کنید، سعی کنید راهی برای استفاده حداکثری از آن‌ها پیدا کنید. اگر در غم مرگ عزیزی هستید، راهی برای یادبود آن ها بیابید. در سالگردها و تعطیلات، زمانی را به یادآوری لحظات شاد خود در کنار عزیزتان اختصاص دهید. شما همچنین می توانید از غم و اندوه خود به عنوان راهی برای تفکر در مورد آن‌چه برای شما مهم است استفاده کنید. از آنجایی که این یک واکنش طبیعی به مرگ چیزی یا کسی است که دوستش دارید، از این احساسات شدید برای چیزی مفید استفاده کنید. پر کردن زندگی خود با چیزهای معنادار به روند بهبودی شما کمک می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یافتن راه های مثبت برای بیان احساسات خود در طول این فرآیند به شما دلیلی می دهد تا هر روز از رختخواب خارج شوید. حتی در سخت ترین روزها، دلیلی برای ادامه زندگی پیدا خواهید کرد.

نگاه به جنبه های مثبت و کسب خروجی های مثبت برای غم و اندوه به شما این امکان را می دهد که امید را در زندگی خود بگنجانید. به این ترتیب، احساس نمی‌کنید عشقی را که به آن شخص داشتید فراموش کرده‌اید، و به شما اجازه می‌دهد از آن به عنوان راهی برای رشد استفاده کنید.

با خود مهربان باشید

غم و اندوه باعث استرس و خستگی شدید می شود، بنابراین مراقبت از خود مهمتر از همیشه است. همانطور که با غذاهای مغذی و آب فراوان از بدن خود مراقبت می کنید، با خودتان رفتاری ملایم داشته باشید. برای استراحت وقت بگذارید و از الکل و شکر نیز اجتناب کنید. از تحت فشار قرار گیری خود در طول فرآیند مواجهه با غم نیز خودداری کنید. غم و اندوه برای هرکسی به اشکال مختلف ظاهر می شود، بنابراین روند سوگواری شما ممکن است متفاوت باشد. به عنوان راهی برای مطابقت با انتظارات دیگران، خود را ناراحت نکنید، اما اجازه ندهید ناراحتی شما را از زندگی دور نگه دارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا