چگونه ورزش به مشکلات ذهنی خصوصا میگرن کمک می کند؟

ورزش باعث سلامتی و تندرستی در افراد می شود. همه پزشکان و روان شناسان به اهمیت ورزش پی برده اند. یکی از فواید ورزش کمک به مشکلات ذهنی خصوصا میگرن است. همان طور که می دانید میگرن نوعی از سردرد های شدید است که بیشتر از طریق ژنتیکی اتفاق می افتد. حال اکثریت روان شناسان به این موضوع پی برده اند که با ورزش می توان از میگرن جلوگیری کرد. اهمیت ورزش در بین جوامع امروزی بیشتر شده است. اگر افراد شناخت مناسب نسبت به هم نداشته باشند نمی توانند ازدواج موفقی کنند.

ورزش در دنیای امروزی بسیار مهم است. یکی از مواردی که برای آمادگی ذهنی حت در دوران بارداری مهم است شرایط روحی و ورزش کردن است. برخی از اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه ورزش به مشکلات ذهنی خصوصا میگرن  کمک می کند؟

رفتار افراد در برابر میگرن

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه ورزش به مشکلات ذهنی خصوصا میگرن  کمک می کند؟ صحبت کنیم.

 ورزش چگونه می تواند میگرن را کاهش دهد؟

نحوه پیشگیری از میگرن قبل و حین ورزش

برای افرادی که میگرن مزمن را تجربه می کنند، مهم است. ورزش به سلامت و تندرستی کلی شما کمک می کند. همچنین یک راه اثبات شده برای کاهش تعداد سردردهای شما در ماه و همچنین شدت این سردردها است. این خبر خوشایند بسیاری از مبتلایان به میگرن است.

این مقاله توضیح می‌دهد که میگرن چیست، چگونه ورزش می‌تواند درد سر را کاهش دهد و چگونه از میگرن قبل و در حین ورزش پیشگیری کنیم. همچنین برخی از اشکال ورزش را ارائه می دهد که می توانید آن ها را امتحان کنید.

میگرن چیست؟

کلینیک کلیولند میگرن را به‌عنوان یک بیماری عصبی رایج که علائم مختلفی را ایجاد می‌کند، به ویژه سردرد ضربان‌دار و ضربان‌دار در یک طرف سر شما ایجاد می‌کند.» میگرن را می‌توان با نورهای روشن، کمبود خواب، هورمون‌ها، استرس تشدید کرد. صداهای بلند یا بوهای خاص و غذاهای خاص تشدید کننده این سردردها هستند. این نوع مشکل می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد.

به گفته بنیاد جهانی میگرن (AMF)، یک سازمان غیرانتفاعی که به پیشرفت تحقیقات و آگاهی در مورد میگرن اختصاص دارد، کسانی که از میگرن رنج می برند فقط سردرد خفیفی ندارند. در عوض، این یک وضعیت ناتوان کننده است که بیش از 39 میلیون مرد، زن و کودک را در کشور های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد.

ورزش چگونه می تواند میگرن را کاهش دهد؟

انتخاب ورزش به طرق مختلف برای شما سودمند است. اول از همه، شما به کل بدن خود تمرین می دهید و به سلامت فیزیکی خود می پردازید. هنگامی که ورزش می کنید، اندورفین نیز ترشح می کنید. اندورفین ها به عنوان مسکن های طبیعی عمل می کنند و باعث ایجاد حس خوب می شوند.

داشتن حس خوب برای افرادی که مبتلا به ای نوع سردردها هستند بسیار مهم است. این به این دلیل است که دانشمندان می گویند متأسفانه افراد مبتلا به میگرن در معرض افزایش خطر افسردگی و اضطراب هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر به طور منظم ورزش می کنید، می توانید دفعات میگرن خود را نیز کاهش دهید. اخیراً، دانشمندان پس از بررسی 44 مقاله، عمدتاً ادبیات در وب سایت PubMed، در مورد ارتباط بین ورزش و این سردردها، مطالعه ای را در مجله The Journal of Headache and Pain منتشر کردند.

این مقالات ارتباط بین ورزش بدنی و میگرن را از دیدگاه اپیدمیولوژیک، درمانی و پاتوفیزیولوژیک نشان دادند. نتایج واضح بود: “ورزش منظم ممکن است اثرات پیشگیرانه ای بر دفعات میگرن داشته باشد.”

اگر در اثر ورزش دچار سردرد شدید چه؟

برای برخی افراد، به نظر می رسد که ورزش منظم می تواند به شما کمک کند. آن ها نگران این هستند که در وهله اول فشار کاری باعث یا شروع سردرد آن ها شود. فوران ناگهانی فعالیت گاهی اوقات باعث میگرن یا سردردهای ناشی از فعالیت می شود. بنابراین ممکن است افراد در استفاده از ورزش به عنوان ابزاری در کیت درمان مدیریت سردرد خود مردد باشند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که پزشکان موافق هستند که افزایش فشار خون ممکن است به سردرد کمک کند. اما اجازه ندهید که این بهانه شما برای اجتناب کامل از ورزش باشد. مزایای بسیار زیادی از ورزش حاصل می شود. در عوض، به بیماران توصیه می شود که ورزش، ورزش و حرکت را در برنامه روزانه خود ادغام کنند.

نحوه پیشگیری از میگرن قبل و حین ورزش چگونه است؟

قبل از ورزش برای جلوگیری از حمله میگرن چه کاری می توانید انجام دهید؟ برنامه خواب، خوردن و ورزش مداوم به سلامت کلی ما کمک می کند. پایبندی به یک برنامه منظم، به ویژه با یک برنامه ورزشی، برای کسانی که سردرد می گیرند مفید است. این به این دلیل است که مبتلایان به این نوع سردردها ممکن است استفراغ کنند. خواب خود را از دست بدهند و دائماً برنامه های روزانه آن ها قطع شود. آن ها ممکن است احساس خستگی یا بی انگیزگی برای دویدن یا رفتن به باشگاه کنند. اما با همه این اتفاقات تسلیم نشوید.

ایجاد یک برنامه ورزشی منظم و رعایت آن در طول زمان نتایج بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت. در زیر موارد دیگری وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال ابتلا به میگرن قبل و در حین ورزش انجام دهید.

از گرمای زیاد خودداری کنید

اگر در دمای بسیار بالا ورزش کنید، ممکن است دچار کم آبی شوید. فعال باشید و صبح زود ورزش کنید و در سایه به ورزش خود ادامه دهید. قرار گرفتن در معرض گرما مداوم نیز می تواند باعث گرمازدگی شود. هم کم آبی بدن و هم گرمازدگی می توانند باعث سردرد شوند.

بدن خود را هیدراته کنید

برای جلوگیری از کم آبی آب زیاد بنوشید. اگر متوجه شدید که به طور متوسط ​​یا شدید ورزش می کنید و عرق نمی کنید، ممکن است نشانه کم آبی بدن باشد. اگر احساس تشنگی می کنید، بدن شما ممکن است نشانه ای از نیاز به مایعات بیشتر را برای شما ارسال کند. بنابراین، یک بطری پر آب در هنگام ورزش با خود بیاورید.

اخیراً یک مطالعه بالینی در مجله علوم اعصاب منتشر شد که ارتباط بین نوشیدن آب و شدت سردرد میگرنی را بررسی می‌کند. این مطالعه شامل 256 زن بین 18 تا 45 سال بود. نتایج نشان داد که شدت ناتوانی سردردها، شدت درد، فراوانی سردرد و مدت سردرد در افرادی که آب بیشتری مصرف کرده اند کمتر بود.»

کسانی که میگرن می گیرند باید توجه داشته باشند که نوشیدن آب می تواند به سردرد آن ها کمک کند. بین مصرف روزانه آب و ویژگی های سردرد میگرنی همبستگی وجود داشت. بنابراین، اگر می توانید، هر روز و به خصوص هنگام ورزش، آب بیشتری بنوشید.

یک میان وعده بخورید

یک یا دو ساعت قبل از تمرین غذا بخورید. اگر قبل از فعالیت بدنی شدید، یک وعده غذایی حجیم یا سنگین بخورید، ممکن است حالت تهوع یا گرفتگی عضلات را تجربه کنید. سیستم گوارش شما در زمانی کار می کند که به عضلات خود نیاز دارید تا فعال باشند.

برعکس، سعی کنید با حالت گرسنگی یا از قبل با معده خالی ورزش نکنید. مبتلایان به میگرن ممکن است در طول ورزش دچار تنبلی و سبکی سر شوند. همچنین میان وعده غذایی ممکن است به میگرن کمک کند. قبل از ورزش، یک تکه میوه یا غذای پروتئینی با آجیل بخورید. تامین سوخت میان وعده با کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین راهی عالی برای آماده‌سازی بدن برای فعالیت است.

ورزش را به صورت تفریحی انجام دهید

تفریح در کنار ورزش به خصوص برای مبتلایان به میگرن مهم است. توصیه نمی شود یک برنامه ورزشی شدید را به طور ناگهانی معرفی کنید. حتما قبل از شروع با حرکات کششی، راه رفتن، بلند کردن آرام وزنه ها و شروع آهسته بدنتان را گرم کنید. با پزشک خود یا یک مربی مورد اعتماد در مورد چگونگی افزایش ایمنی صحبت کنید. همچنین به افراد مبتلا به این نوع سردردها به ویژه یادآوری می شود که پس از قطع ورزش، خود را سرد کنند.

ورزش برای افرادی که میگرن مزمن را تجربه می کنند

چگونه ورزش به مشکلات ذهنی خصوصا میگرن کمک می کند؟

نه تنها با پیروی از یک رژیم ورزشی سالم تر و پرانرژی تر می شوید، بلکه این ها گزینه های غیر دارویی هستند. آن ها همچنین راه های رایگان و در دسترس برای افزودن به درمان میگرن شما هستند.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا