چگونه بفهمیم چه زمانی باید یک رابطه با خانواده را پایان دهیم؟

خانواده اصلی ترین عضو ما در جامعه است. شما نمی توانید خانواده خود را از قبل امتحان کنید. اما می توانید رابطه با اعضای خانواده خود مدیریت کنید. گاهی اوقات خانواده ها به گونه ای رفتار می کنند که فرزندان یا اعضای دیگر خانواده دچار مشکلات خواهند شد. خانواده نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. اگر فقط یک شخص در خانواده مسئولیت های اصلی را داشته باشد بیشترین فشار بر او متحمل خواهد شد. در مقاله های قبل در ارتباط با خانواده و اهمیت آن صحبت کردیم.

همه ما می دانیم که اولین عضوی که هر فرد در آن زندگی می کنند خانواده است. خانواده ها تربیت کودکان را باید به درستی انجام دهند. حال اگر بتوانند برای این نوع تربیت از مشاوره کمک بگیرند بسیار تاثیر گذار خواهد بود. حال می خواهیم ببینیم که آیا خانواده به مشاور نیاز دارد با خیر؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه بفهمیم چه زمانی باید یک رابطه با خانواده را پایان دهیم؟

شادی و خوشبختی در خانواده و رابطه با خانواده

چگونه بفهمیم چه زمانی باید یک رابطه با خانواده را پایان دهیم؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه بفهمیم چه زمانی باید یک رابطه با خانواده را پایان دهیم؟

 پایان دادن رابطه با خانواده به علت بدرفتاری

مردم اغلب جملاتی مانند “خانواده آدم همه چیز آدم است و این که ما نمی توانیم خانواده خود را انتخاب کنیم، را می گویند. اغلب از این نوع اظهارات برای توجیه تصمیم برای تحمل بدرفتاری توسط یکی از اعضای خانواده استفاده می شود.

تا حدودی، عضو خوب خانواده بودن ممکن است به معنای تحمل چیزهایی باشد که در برابر دوستان یا همکاران خود تحمل نمی کنید. اما این بدان معنا نیست که شما باید به هر قیمتی روابط خود را با اعضای خانواده حفظ کنید. گاهی اوقات قطع روابط خانوادگی سالم ترین کاری است که می توانید انجام دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در واقع، بسیاری از مردم با پایان دادن به رابطه با یکی از اعضای خانواده، احساس آرامش زیادی را تجربه می کنند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که 80 درصد از افرادی که رابطه خود را با یکی از اعضای خانواده قطع می کنند، فکر می کنند که تأثیر مثبتی بر زندگی آن ها دارد. شرکت کنندگان در مطالعه گزارش کردند که احساس «آزادتر، مستقل تر و قوی تر» به خاطر قطع رابطه با خانواده می کنند.

قطع روابط خانوادگی عاری از پیامدهای منفی نیست

این بدان معنا نیست که قطع روابط خانوادگی عاری از پیامدهای منفی است. همین مطالعه نشان داد که افرادی که نسبت به والدین یا فرزندشان بیگانه بودند نیز به احتمال زیاد سطوح پایین‌تری از رفاه روانی، احساس از دست دادن و مشکلات مرتبط با انگ مرتبط با تصمیم‌شان را تجربه می‌کردند.

چه تصمیم بگیرید که با خواهرتان صحبت نکنید یا پسر عموی خود را از زندگی خود حذف کنید، احتمالاً تصمیم آسانی نیست. که ممکن است احساس آرامش عمیقی را تجربه کنید. اما مهم است که برای چالش هایی که احتمالاً پس از قطع رابطه با یکی از اعضای خانواده با آن مواجه خواهید شد، آماده باشید.

چند وقت یکبار مردم روابط خود را قطع می کنند

چگونه بفهمیم چه زمانی باید یک رابطه با خانواده را پایان دهیم؟

  • قطع رابطه با خانواده بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.
  • اغلب در مورد آن صحبت نمی شود. برای برخی افراد، ممکن است خجالت آور باشد.
  • دیگران می ترسند فردی بی رحمانه در نظر مردم به نظر برسند.
  • بسیاری به سادگی ترجیح می دهند مسائل خانوادگی را خصوصی نگه دارند.

یک مطالعه در ایالات متحده در سال 2015 نشان داد که بیش از 40 درصد افراد در مقطعی از زندگی خود بیگانگی خانوادگی را تجربه کرده اند. یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که حداقل یک خانواده از هر پنج خانواده بریتانیایی تحت تأثیر قطع رابطه با خانواده قرار می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

و در حالی که بیگانگی اغلب شامل خانواده گسترده می شود، در خانواده های نزدیک نیز نسبتاً رایج است. مطالعه دیگری در ایالات متحده نشان داد که 10٪ از مادران در حال حاضر حداقل از یکس از اعضای خانواده جدا هستند.

پیامدهای روابط سمی در رابطه با خانواده

برخی از مردم به قطع رابطه فکر می کنند اما در واقع این کار را نمی کنند. آن ها ممکن است تهدید کنند یا محدودیت هایی را فقط برای بازگشت به رابطه خود با خانواده تعیین کنند. بنابراین در حالی که آن ها ممکن است قصد قطع ارتباط را داشته باشند، قطع کردن رابطه با یک نفر ممکن است برایشان خیلی سخت باشد.

دیگران روابط سمی را تحمل می کنند زیرا فکر می کنند خانواده باید با یکدیگر در تماس باشند. آن ها ممکن است امیدوار باشند که طرف مقابل تغییر کند یا می ترسند که فرد دیگر بدون آن ها نمی تواند زنده بماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بدون توجه به دلیل، حفظ یک رابطه سمی می تواند عواقب جدی بر سلامتی شما داشته باشد. در واقع، قطع رابطه با کسی ممکن است پاسخی سالم باشد زمانی که در شرایط ناسالم هستید.

روابط سمی می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

روابط سمی می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. چه در نتیجه سوء استفاده عاطفی، عزت نفس شما به شدت کاهش یابد و چه با مشاهده فردی که در حال مبارزه با اعتیاد هستید، اضطراب شما به شدت افزایش می یابد. استرس یک رابطه ناسالم می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان را افزایش دهد.

رابطه با خانواده اگر به صورت سمی باشد سلامت جسمانی را هم از بین می برد

همچنین می تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد. مطالعه‌ای در سال 2007 نشان داد که داشتن یک رابطه منفی، افراد را در معرض خطر بیشتری برای حوادث قلبی، از جمله حملات قلبی کشنده قرار می‌دهد. روابط ضعیف خانوادگی نیز با کندتر شدن زمان بهبود زخم و کاهش تحمل درد مرتبط است.

حتی اگر روابط منفی شما منجر به مشکلات عمده جسمی یا روانی نشود، باز هم ناراحت کننده هستند. یک رابطه مسموم به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد و می تواند باعث شود که در بیشتر اوقات احساس استرس و خستگی کنید.

حفظ رابطه با یک فرد ناسالم به چه معنا است؟

چگونه بفهمیم چه زمانی باید یک رابطه با خانواده را پایان دهیم؟

حفظ رابطه با یک فرد ناسالم همچنین به این معنی است که زمان کمتری برای اختصاص دادن به روابط سالم خواهید داشت. و حمایت اجتماعی مثبت کلید بهزیستی روانشناختی مثبت است.

مردم به ندرت پیوندهای خانوادگی خود را به خاطر یک حادثه منفرد قطع می کنند. در عوض، مطالعات نشان می‌دهد که معمولاً پس از سال‌ها بدرفتاری اتفاق می‌افتد.

گاهی اوقات قطع رابطه با خانواده تدریجی است

ممکن است شخصی به مرور زمان تماس های تلفنی را کاهش دهد یا بازدیدها را کاهش دهد. و مواقع دیگر ناگهانی تر است. ممکن است یک راه نهایی وجود داشته باشد که منجر به این شود که کسی قصد خود را برای قطع روابط اعلام کند.

ممکن است تصمیم بگیرید که قطع رابطه برای شما بهترین است. شاید صحبت نکردن با کسی، استرس روزانه شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یا ممکن است تصمیم بگیرید که قطع رابطه برای طرف مقابلتان بهترین است. ممکن است فکر کنید که داشتن یک رابطه مداوم با شما هیچ لطفی به آن ها نمی کند. این ممکن است درست باشد اگر فکر می کنید طرف مقابل برای حمایت عاطفی یا مالی بیش از حد به شما وابسته است.

رایج ترین دلایلی که افراد رابطه خود را با خانواده قطع می کنند عبارتند از:

  • سوء استفاده یا بی توجهی جنسی، فیزیکی یا عاطفی
  • فرزندپروری ضعیف
  • خیانت
  • سوء مصرف مواد مخدر
  • اختلاف نظرها (اغلب مربوط به روابط عاشقانه، سیاست، همجنس گرا هراسی، و مسائل مربوط به پول، ارث یا تجارت)
  • مشکلات جسمی یا روانی

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این ها تنها دلایل قطع روابط خانوادگی هستند. شما ممکن است ارزش های متفاوتی نسبت به افراد خانواده خود داشته باشید. یا ممکن است به سادگی از رفتار کسی خسته شوید و تصمیم بگیرید که بهتر است در زندگی یکدیگر دخالت نکنید.

تاثیر منفی دوستان و همکاران بر رابطه با خانواده

چگونه بفهمیم چه زمانی باید یک رابطه با خانواده را پایان دهیم؟

برخی افراد اغلب گزارش می دهند که وضعیت خانوادگی آن ها تأثیر منفی بر روابط با دوستان، همکاران و سایر اعضای خانواده دارد. افرادی که روابط خانوادگی خود را قطع کرده‌اند، احتمالاً در کنار  تصمیم خود با قضاوت های زیادی رو به رو  هستند.

والدینی که نسبت به فرزندان خود غریبه هستند، احتمالاً احساس شرمندگی می کنند و “عادی” نیستند. آن ها به راحتی می توانند ضررهای زیادی را تجربه کنند. در واقع، آن ها اغلب احساس می کنند که نقش خود را در خانواده از دست داده اند.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا