چند نکته درباره زمانی که احساسات منفی شما را تحت فشار قرار می دهد

احساسات منفی می تواند ما را تحت فشار قرار دهد. همچنین آسیب های ناشی از آن ها نیز خطرناک هستند. یک سری اتفاقات در دنیای امروزی ناگهانی است و باعث ایجاد احساسات مختلف در شما خواهد شد. یکی از این آسیب ها به علت اتفاقات ناگوار یا همان استرس پس از سانحه می تواند رخ دهد. اما این فقط بخشی از دلایل زیاد مبارزه با احساسات است. اگر در زندگی برای احساسات خود اهمیت قائل نشویم کسی برای ما ارزش قائل نمی شود. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم. احساست در زندگی بسیار مهم است.

شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوی از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

رفتارهای مختلف و مبارزه‌ با احساسات منفی

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی شأن دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته درباره زمانی که احساسات منفی شما را تحت فشار قرار می دهد، صحبت کنیم.

مشاوران برای رهاسازی فوری احساسات منفی را آشکار می کنند.

آیا می‌دانستید که احساسات منفی در بدن ما ذخیره می‌شوند و باعث می‌شوند احساس استرس مزمن کنیم؟ وقتی احساسات خود را رها نمی کنیم، آن‌ها در درون ما جمع می شوند تا این که در نهایت دچار آسیب می شویم. این یک مشکل بزرگ در دنیای مدرن است زیرا بسیاری از مردم احساس می‌کنند در موقعیت‌های خاصی گرفتار شده‌اند. این منجر به استرس می شود که می تواند مشکلات سلامتی بیشماری ایجاد کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، حتی اگر نتوانیم محیط خود را تغییر دهیم، می توانیم نگرش خود را نسبت به آن تغییر دهیم. اغلب، این شرایط نیست که باعث ایجاد احساسات منفی می شود، بلکه ادراکات ما هستند. برای داشتن یک زندگی شاد و کامل، رهاسازی افکار و احساسات منفی ضروری است. با انجام این کار، احساس سبکی بسیار بیشتری خواهید داشت و با زندگی و مردم در سطح عمیق تری ارتباط برقرار خواهید کرد.

مشکلات جسمی و روانی به خاطر این احساسات

اگر احساسات منفی باقی مانده باشد، می تواند منجر به مشکلات روانی و جسمی شود. برخی از تحقیقات نگرش های منفی را به استرس مزمن، بیماری قلبی، بیماری قلبی عروقی و فشار خون بالا مرتبط می کند تا به چند مورد اشاره کند. امروزه مردم به دلایل مختلفی که خارج از کنترل آنهاست، دچار بیماری می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، ما می توانیم نگرش خود را در مورد زندگی کنترل کنیم، که به شرایط بیرونی بستگی ندارد. به عنوان مثال، بسیاری از مردم در کشورهای جهان سوم شادتر از مردم جهان غرب هستند که این نظریه را ثابت می کند. بنابراین، اگر می‌خواهید خوش‌بین‌تر شوید و احساسات منفی را رها کنید، هنگام سم‌زدایی عاطفی، این موارد را در نظر داشته باشید.

احساس گیر افتادن

وقتی رویاها و اهداف زیادی دارید اما به نظر نمی رسد آن را در ذهن داشته باشید، این احساس را می دانید. یا زمانی که احساس می‌کنید مانند یک فرد عادی تماشاگر زندگی خود هستید، اهداف شما هم از بین خواهد رفت. این احساس به این معنی است که شما انرژی را در جایی در ذهن یا بدن خود به دام انداخته اید. باید از خود بپرسید که چه چیزی باعث آن شده است و چگونه می توانید از این احساس فراتر بروید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شاید این فقط یک یادآوری ملایم باشد که باید روال خود را تغییر دهید یا چیز جدیدی را امتحان کنید. این می تواند به معنای انجام اقدامات پیشگیرانه از احساسات منفی باشد، مانند تغییر شغل یا نقل مکان به یک شهر جدید. در هر صورت، احساس به دام افتادگی به این معنی است که برای کشف علت اصلی باید کمی عمیق تر فکر کنید.

شرم و احساس های ما

شرم یک انرژی ارتعاشی بسیار کم است که نیروی حیات را مستقیماً از شما تخلیه می کند. به جای اینکه خودتان را قضاوت کنید و هر کاری را که اشتباه انجام داده اید تجزیه و تحلیل کنید، چرا این انرژی را به چیزی مثبت تر منتقل نکنید؟ اجازه ندهید که احساسات منفی فضایی ذهن شما اشغال کند.

غرق شدگی

این احساس منفی زمانی به وجود می آید که ما مقدار زیادی در ذهن خود داشته باشیم. شخصیت های تیپ A احتمالاً می توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند زیرا آن‌ها همیشه فعالیت هایی در حال انجام دارند. با این حال، حتی افرادی که سرگرمی های زیادی دارند گاهی اوقات به استراحت نیاز دارند.

چند نکته درباره زمانی که احساسات منفی شما را تحت فشار قرار می دهد

استرس و احساسات منفی شما را دچار مشکلاتی می کند. صرف نظر از اینکه چه احساسی دارید، احساسات منفی خوب یا بد نیستند. آن‌ها بخشی از زندگی هستند که باید آن‌ها را در آغوش بگیرید و به رسمیت بشناسید. احساسات به طور گسترده به عنوان علائمی در نظر گرفته می شوند که نشان می دهد چیزی اشتباه است یا درست. با این حال، برخورد با احساسات چیزی است که بیشتر مردم ترجیح می دهند تا زمانی که می توانند نادیده بگیرند. مهم نیست که چقدر استرس خود را پیچیده می‌دانید، دلیلی اساسی وجود دارد که چرا آن اتفاق می‌افتد.

احساسات منفی باعث ایجاد انعطاف می شود

وقتی احساسات خود را در محدوده کامل تجربه می کنید، سطح انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد. همچنین به شما کمک می کند تا با استرس و احساسات منفی بهتر مقابله کنید. شما باید به خود اجازه دهید هر آن‌چه را که نیاز دارید در زمانی که احساسات شما منفی است احساس کنید. عادت به داشتن این احساسات به شما امکان می دهد یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید. شما همچنین استراتژی هایی را افزایش می دهید که می توانید از آن‌ها به عنوان ابزاری برای حل مشکلات استرس خود استفاده کنید. مکانیسم‌های مقابله همچنین به شما این امکان را می‌دهند که بفهمید می‌توانید بر هر احساس منفی یا موقعیت استرس‌زا غلبه کنید.

توانایی های حل مشکلات با غلبه بر احساسات منفی

علاوه بر این، هنگامی که یاد می گیرید با انبوه های منفی کنار بیایید، به طور غیرمستقیم به توانایی های خود برای حل مشکلات اطمینان بیشتری پیدا می کنید. اعتماد به نفس شما را از روی آوردن به روش های ناسالم برای مقابله با استرس باز می دارد. از این رو، به یاد داشته باشید که تکامل دائمی شما شامل مهارت های مقابله ای است که هنگام برخورد با منفی ها به دست می آورید. برای شما ضروری است که یاد بگیرید چگونه استرس را به طور سالم مدیریت کنید. مکانیسم های مقابله ای به شما اجازه می دهد زندگی داشته باشید که پر از مبارزه نباشد. تعارضات کمتری که احساس می کنید نتیجه انعطاف پذیری است که از طریق مقابله و استقامت ایجاد می شود.

وقتی استرس دارید، از صمیم قلب زندگی می کنید

مهم است که به یاد داشته باشید که احساس همه احساسات در زندگی ضروری است. برای اینکه بتوانید از صمیم قلب زندگی کنید، باید به خود اجازه دهید تا طیف کاملی از احساسات را تجربه کنید. برای مثال، زمانی که از غم و اندوه یا درد رنج می برید، متوجه خواهید شد که از شادی بیشتر قدردانی می کنید. احساسات منفی و مثبت با هم ارتباط دارند و طیف کاملی از احساسات انسانی را تشکیل می دهند. این احساسات به شکلی به هم پیوسته و وابسته به یکدیگر مکمل یکدیگر هستند. شما نمی توانید روی یکی تمرکز کنید و دیگری را نادیده بگیرید زیرا فقط نیمی از زندگی را خواهید داشت.

احساسات منفی یک علامت هشدار دهنده است

برخورد با احساسات ماهیت واقعی شما را مشخص می کند. حالت طبیعی انسان حالتی است که به هم پیوسته و آرام باشد. وقتی استرس دارید، اغلب با بهترین طبیعی خود هماهنگ نیستید. بنابراین، احساسات منفی به شما نشان می دهد که چیزی از مسیر خارج است. احساساتی مانند دلهره، دلخوری و ناامیدی به عنوان علائم اولیه این است که چیزی دیگر برای شما خوب نیست. وقتی چنین احساساتی را نادیده می گیرید، می توانند به ترس، خشم یا رنجش تبدیل شوند.

نکته

اگر چنین احساساتی بیشتر نادیده گرفته شوند، به نفرت، افسردگی، خشم و اضطراب تبدیل می شوند. نادیده گیری احساسات منفی خفیف مانند غفلت از یک کودک نوپا است که به توجه شما نیاز دارد. آن‌ها بی سر و صدا به دنبال جلب توجه هستند. اما هر چه بیشتر آن‌ها را نادیده بگیرید، صدای آن‌ها بلندتر می شود.

هنگامی که احساسات منفی دارید، به یاد داشته باشید که آن‌ها هشداری هستند که نشان می دهد مسیری که می روید پایدار نیست. علاوه بر این، برخی از این حالات به شما می گویند که چیزی اشتباه است. وقتی برای انجام کاری احساس بدی می کنید، نشانه آن است که کار اشتباهی انجام دادید.

انجام کار اشتباه و احساس گناه

احساس گناه یکی دیگر از احساسات منفی است که به شما می گوید چه زمانی کار اشتباهی انجام می دهید. چنین احساساتی به عنوان مکانیسم های خود اصلاح کننده عمل می کنند. بنابراین، احساسات خود را یک علامت هشدار برای چیزی در نظر بگیرید.

استرس طبیعی است

در طول زندگی به شما می گویند که استرس چیز بدی است. دنیایی که درون آن مثبت اندیشی به یک امر عادی تبدیل شده است، وجود احساسات منفی توصیه ای نیست. در عوض، همیشه تشویق می‌شوید که همیشه شکرگزار باشید. شکرگزاری اشکالی ندارد. با این حال، عاقلانه است که بدانیم شادی یک عامل ثابت در زندگی نیست. همه چیز با گذشت زمان تغییر خواهد کرد و شما در موقعیت های استرس زا قرار خواهید گرفت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی متوجه نمی‌شوید که استرس و احساسات منفی فقط معقول هستند، به خودتان بدی می‌کنید. زمانی که استرس می گیرید، همیشه احساس بدتری پیدا می کنید زیرا فکر می کنید این یک اتفاق رایج نیست. در بیشتر موارد، شما تصور می کنید که مشکلی در شما یا زندگی شما وجود دارد. نمی توان از استرس و احساسات منفی اجتناب کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا