چند نشانه ای که در برقراری ارتباط با مردم مشکل دارید (و چگونه آن را برطرف کنید)

برقراری ارتباط با مردم می تواند بسیار سخت باشد. ارتباط با همسرتان می تواند باعث حس علاقه بیشتر در زندگی شود. یک سری عبارت اما توسط روان شناسی مورد بررسی قرار گرفته است که می تواند به ارتباطات شما با همسرتان کمک کند. ازدواج در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند.

در واقع ارتباطات باعث پیشرفت انسان ها می شوند. ما در مقاله های قبل در ارتباط با ارتباطات و مزایای آن صحبت کردیم. حال نوع ارتباط در زندگی و مسئله ازدواج کنی متفاوت است. نیاز های که دو زوج به همدیگر دارند با نیازی که یک شرکت به کارکنانش دارد فرق می کند. نکته ای که باید بدانید این است که ایجاد یک ازدواج خوب چگونه به وجود می آید. آیا راهی برای ایجاد یک ازدواج خوب با همسرتان وجود دارد یا خیر؟ ازدواج مسئله آسانی نیست. بنابراین باید با نگاه خاصی به این موضوع نگاه کرد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه ای که در برقراری ارتباط با مردم مشکل دارید (و چگونه آن را برطرف کنید) چگونه است؟

استرس در زوجین و برقراری ارتباط با مردم

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه ای که در برقراری ارتباط با مردم مشکل دارید (و چگونه آن را برطرف کنید)، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با برقراری ارتباط با مردم

هنگامی که از جمله استفاده می کنید، به شریک زندگی شما کمک می کند تا احساس شما را نسبت به او درک کند. با بیان این که همراهی با آن ها باعث می شود همه چیز درست به نظر برسد، متوجه می شوند که شما می خواهید زمان بیشتری را با هم بگذرانید. آن ها متوجه خواهند شد که شما فرآیند برقراری ارتباط با همسر  خود را به درستی انتخاب کرده اید و هر زمان که اولویتی داشته باشید آن ها اولین نفر هستند.

تو بهترین دوست من شده ای، و من می خواهم همه تجربیات را با تو انجام دهم.

یکی از اولین نشانه هایی که نشان می دهد شخص خود را پیدا کرده اید این است که او به سرعت بهترین دوست شما می شود. شما یک دوستی عمیق را احساس خواهید کرد حتی اگر رابطه عاشقانه باشد. شما برقراری ارتباط با همسر خود را ایجاد می کنید و زندگی شما به طور یکپارچه با هم هماهنگ می شود. به علاوه، با وجود تفاوت‌هایتان، به ندرت با هم برخورد خواهید کرد. مطمئن شوید که شریک زندگی شما می داند که شما چنین احساسی دارید و خوشحال هستید که او بخشی از زندگی شماست.

من فقط می دانم که شما شخص اول زندگی من هستید.

وقتی فرد مناسب را پیدا کردید، نسبت به او مسئولیت پذیر خواهید شد. شما مجبور نخواهید بود بپرسید که آیا آن ها شخص شما هستند یا خیر، زیرا فقط این را می دانید که اولویت با خانواده خودتان است. مهم نیست که چه مدت آن ها را می شناسید زیرا متوجه خواهید شد که چه زمانی فردی را که می خواهید زندگی خود را با او بگذرانید پیدا کرده اید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی چیزی عمیق را احساس می کنید، به شهود خود گوش دهید. ممکن است هیچ کس دیگری را در دنیا پیدا نکنید که به شما احساسی شبیه این شخص بدهد. از اطلاع دادن به آن ها نترسید. زیرا آن ها نیز احتمالاً عمیق بودن فرایند برقراری ارتباط با مردم را احساس می کنند.

وقتی با شما هستم احساس احترام زیادی می کنم زیرا شما با احساسات من هماهنگ هستید.

احساس احترام در یک رابطه یکی از مهمترین جنبه هاست. وقتی با شخص خود هستید احساس راحتی و امنیت خواهید کرد زیرا می دانید که آن ها به شما و مرزهای شما احترام می گذارند. به علاوه، به نظر می رسد که آن ها می دانند که در هر لحظه که با هم هستید چه احساسی دارید. ممکن است متوجه شوید که شخص شما نیز احساسات پنهان شما را درک می کند. آن‌ها متوجه خواهند شد که شما مضطرب، غمگین، عصبانی یا هر چیز دیگری هستید. به جای این که وانمود کنند که چیزی را اشتباه نمی بینند، هر کاری که می توانند برای آرامش شما و ایجاد احساس بهتر در شما انجام می دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر این شخص را پیدا کردید، مطمئن شوید که به او بگویید که قدردان احترام و آگاهی او هستید. آن‌ ها با دانستن اینکه شما تلاش آن‌ها را تشخیص می دهید احساس خوبی خواهند داشت و این باعث می شود که آن ها بخواهند به انجام آن ادامه دهند.

من دوست دارم که اهداف ما با یکدیگر هماهنگ باشند.

اشاره به این که اهداف شما با یکدیگر همسو هستند به همنوع شما کمک می کند تا برقراری ارتباط با مردم  را نیز ببیند. آن ها احتمالا از قبل می دانند، اما بیان آن با صدای بلند شما دو نفر را به هم نزدیکتر می کند. به علاوه، گفتگو را برای صحبت در مورد آینده باز می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

پس از بیان این جمله به شریک زندگی خود، ممکن است متوجه شوید که شما دو نفر در حال بحث در مورد مرحله بعدی رابطه خود هستید. این مکالمه به شما امکان می‌دهد ببینید آیا در همان صفحه هستید و به زودی چیزهای مشابهی می‌خواهید. با این حال، اگر مکالمه تا این حد پیش نرفت، ناامید نشوید. زیرا شریک زندگی شما همچنان آن را در ذهن خود خواهد داشت.

هر زمان که با شما هستم احساس آرامش می کنم.

پیدا کردن کسی که به شما احساس آرامش بدهد می تواند زندگی را تغییر دهد. شما نمی خواهید بیشتر وقت خود را با کسی بگذرانید که هرج و مرج و اضطراب ایجاد می کند. اگر شخص شما این احساسات آرامش بخش را به زندگی شما می آورد، حتما فرآیند برقراری ارتباط با مردم به درستی انجام شده است .

چند نشانه ای که در برقراری ارتباط با مردم مشکل دارید (و چگونه آن را برطرف کنید)

آیا برقراری ارتباط با مردم را چالش برانگیز می دانید؟  «انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است. فردی که به طور طبیعی و نه تصادفی غیراجتماعی است زیر نظر ما است. جامعه چیزی است که مقدم بر فرد است.

نکته

ارسطو، با تمام درخشش فلسفی خود – مستعد بیان چیزهای عجیب بود. او قبل از کشف چیزهای بسیار مهم به دنیا آمد. مثل پزشکی و روانشناسی.

اما در مورد یک چیز حق داشت: انسان موجودی اجتماعی است.

«موجود اجتماعی به چه معناست؟»

آدام وایتز، روانشناس و استاد دانشکده مدیریت فارغ التحصیل کلوگ، مفهوم «انسان ها موجودات اجتماعی هستند» را توضیح می دهد:

مفهوم انسان‌ها به‌عنوان «طبیعت اجتماعی» به ایده‌های مهم متعددی اعتبار بخشیده است: اینکه انسان‌ها برای زندگی و تداوم حیات به برقراری ارتباط با مردم دیگر نیاز دارند. همچنین انسان‌ها تمایل دارند همیشه برای تعامل اجتماعی دارای آمادگی باشند. و اینکه مطالعه به‌ویژه ویژگی‌های اجتماعی عملکرد انسان عمیقا مهم است.»

نکته

اساساً، وایتز می‌گوید که ما موجوداتی وابسته به هم هستیم – ویژگی گونه ما که به میلیون‌ها سال تکامل مرتبط می‌شود. علاوه بر این، با وجود ترجیحات فردی، ما انتظار داریم در زندگی روزمره با افراد دیگر تعامل داشته باشیم.

چرا برخی از ما اجتماعی نیستیم و در برقراری ارتباط با مردم مشکل داریم؟

متأسفانه جامعه باعث می شود که برخی افراد احساس کنند از لحاظبرقراری ارتباط با مردم دچار مشکلاتی هستند. برخی به عنوان یک فرد بسیار محتاط، هنوز هم گاهی اوقات چنین احساسی دارد. بسیاری از شما با خواندن این کلمات ممکن است همین احساس را داشته باشید. طبق تحقیقات ما انسان‌ها نیاز به معاشرت داریم. برای برخی، این یک واقعیت ناراحت کننده از زندگی است.

عدم برقراری ارتباط با مردم و علت آن

بنابراین، ما در مورد چند دلیل عدم برقراری ارتباط با مردم صحبت خواهیم کرد که چرا شما تمایل دارید از افرادی مانند آن‌ها دوری کنید. ما حتی می‌خواهیم یک قدم فراتر برویم و نکاتی را ارائه کنیم که ممکن است مسائل اجتماعی را کمی آسان‌تر کند. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا ممکن است در برقراری ارتباط با مردم مشکل داشته باشید:

شما افسرده یا مضطرب هستید که باعث ایجاد مشکلاتی در برقراری ارتباط می شود

اگر در این دسته قرار می گیرید، نگران نباشید. شما مطمئنا تنها نیستید افسردگی و اضطراب بیش از 40 میلیون نفر – و میلیون ها نفر دیگر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. افسردگی می تواند مانند یک ابر سیاه بالای سر شما باشد. اضطراب که اغلب با افسردگی همراه است، احساس تنش و ناراحتی مزمن را ایجاد می کند.

نکته

افسردگی و اضطراب شرایط قابل درمان هستند. اگرچه بهبودی کامل ممکن است مدتی طول بکشد. بهترین توصیه این است که در مورد علائم خود تحقیق کنید و روش(های) درمانی را پیدا کنید.

شما برای برقراری ارتباط با مردم با مسائل شخصی سروکار دارید

همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که «کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید». با این حال، بسیاری از مردم بسیار مایلند که این توصیه را نادیده بگیرند. حقیقت این است که مردم ممکن است نسبت به تمایلات اجتماعی شما ناآگاه باشند. ممکن است با چیز سنگینی در قلب خود دست و پنجه نرم کنید، که برقراری ارتباط با مردم را به یک کار آسان تبدیل نمی کند.

نکته

اگر مشکلات شما احساس ناراحتی عمیقی در محیط‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، گزینه‌های موجود شما به شرایط بستگی دارد. بسیاری از شرکت ها برنامه ای به نام EAP ارائه می دهند که هدف آن کمک به کارکنانی است که در شرایط سختی قرار دارند.

احساس ناخوشایندی دارید

شرم آور نیست که خودتان بپذیرید که از معاشرت راحت نیستید. رفتار غیر اجتماعی ناشی از بی دست و پایی را می توان با برخی تمرینات غلبه کرد.

نکته: کمی تجسم یا مدیتیشن را امتحان کنید. یادگیری تکنیک های ذهن آگاهی می تواند به غلبه بر بسیاری از استرس های ذاتی که ممکن است احساس کنید کمک کند. شما بیش از آنچه فکر می کنید بر بدن خود کنترل دارید.

برای برخی برقراری ارتباط با مردم انرژی شما را تخلیه می کند

اگر به نظر می رسد معاشرت همیشه ذخایر انرژی شما را از بین می برد، احتمالاً به دلیل ماهیت درونگراتر شماست. افسردگی نیز یک احتمال مشخص است. برای وضوح بیشتر، هیچ ارتباطی بین درونگرایی و افسردگی وجود ندارد. مورد دوم یک مشکل جدی سلامت روان است.

نکته: شما باید به بدن خود و آنچه که نیاز دارد گوش دهید. و اگر به خلوت نیاز دارید آن کار را انجام دهید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا