چند مورد از نشانه های کسی که دچار خستگی ذهنی است (و چه چیزی باعث آن شده است)

خستگی ذهنی می تواند به علت کار زیاد یا حتی فشار های روانی ایجاد شود. یه صورت عادی و نرمال خستگی ذهنی که ناشی از کار و فعالیت باشد یا یک استراحت یا خوابیدن درست می شود. اما خستگی ذهنی ناشی از فشار های روانی به شدت آسیب زا است. کسب انرژی برای زندگی روزمره لازم است. برای پیشرفت همه ما نیاز به رعایت یک سری قوانین داریم.

همه ما دوست داریم که به موفقیت برسیم. شاید برایتان تعجب آور باشد اما در روان شناسییکی از راه های رسیدن به موفقیت همین کسب انرژی است. بسیاری از افراد روزانه از خستگی شدید شکایت می کنند. در واقع آن ها نمی دانند که کوچ گارین عوامل نیز باعث این اتفاق می شود. یکی از این موارد عدم داشتن فعالیت در طول روز است. یا برای برخی ممکن است به خاطر استرس شدید آن اتفاق بیفتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند مورد از نشانه های کسی که دچار خستگی ذهنی است (و چه چیزی باعث آن شده است)

وجود دارد.

مشکلات مختلف در زندگی و خستگی ذهنی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند مورد از نشانه های کسی که دچار خستگی ذهنی است (و چه چیزی باعث آن شده است)، صحبت کنیم.

خستگی ذهنی به طور منظم بسیار رایج است.

احساس خستگی به طور منظم بسیار رایج است. در حقیقت، حدود یک سوم نوجوانان سالم، بزرگسالان و افراد مسن احساس خواب آلودگی یا خستگی می کنند.  خستگی یک علامت شایع چندین بیماری و بیماری های جدی است، اما در بیشتر موارد ناشی از عوامل ساده شیوه زندگی است. خوشبختانه این ها اغلب موارد ساده ای هستند که می توان آن ها را برطرف کرد. این مقاله چند  دلیل احتمالی برای خستگی همیشه را فهرست کرده و راه هایی را برای بازگشت انرژی به شما ارائه می دهد.

در یک مطالعه، کودکانی که قبل از بازی فوتبال میان وعده های حاوی کربوهیدرات تصفیه شده زیاد مصرف کردند، نسبت به کودکانی که اسنک بر پایه کره بادام زمینی خوردند، خستگی بیشتری گزارش کردند. خوشبختانه، تحقیقات نشان می دهد که برخی از غذاها ممکن است به جلوگیری از خستگی ذهنی کمک کنند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، هم بامیه و هم آبگوشت خشک شده حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است خستگی را کاهش داده و هوشیاری را افزایش دهند.  برای حفظ سطح انرژی خود، شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده را با غذاهای کامل غنی از فیبر مانند سبزیجات و حبوبات جایگزین کنید.

چند مورد از کسی دچار خستگی ذهنی است (و چه چیزی باعث آن شده است)

آیا می دانستید که ممکن است احساس خستگی عاطفی، جسمی و ذهنی داشته باشید و حتی متوجه آن نباشید؟ چیزها همیشه آنقدر خشک و بریده نیستند و به راحتی می توانید یک درد را با درد دیگر اشتباه بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید سردردهای مزمن ناشی از رخت خواب بد یا وضعیت بد خواب هستند.

این ممکن است درست باشد. با این حال، این درد همچنین می تواند ناشی از سطوح بالای کورتیزول به دلیل وضعیت روحی ضعیف باشد. شما همیشه خسته هستید تا جایی که تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که سر کار بیدار شوید و به خانه بیایید و تصادف کنید. شما فکر می کنید این بخشی از کارهای روزمره است. اما ممکن است از ذهن و بدن خسته از نظر ذهنی و فیزیکی ناشی شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نکته کلیدی درک سیگنال هایی است که بدنتان به شما می دهد، مهم نیست چقدر چیزهای دیگر را تقلید می کنند.

استرس

مقصر رایجی که باعث خستگی ذهنی می شود. زندگی آنقدر پر از استرس است که نه تنها طاقت فرسا است، بلکه خسته کننده است. خسته شدن کار سختی است و ممکن است با بیشتر خوابیدن با آن کنار بیایید.

بسیاری از مردم صبح از خواب بیدار می‌شوند که انگار یک چشمک نخوابیده‌اند. اما بیش از آن چه برای احساس شادابی لازم است در رختخواب بوده‌اند. آیا به این فکر می کنید که چقدر می خواهید زندگی شما به سمت پیشرفت بیشتر تغییر کند. اما متأسفانه، اوضاع بدتر می شود؟ شما ازدواج سختی دارید، یا تعادل خانواده به هم ریخته است. یا ممکن است مشکلات سلامتی داشته باشید که شما را تحت فشار قرار دهد. همه این موارد می تواند باعث تنبلی شما شود که منجر به خستگی ذهنی شدید می شود.

چند نشانه که یک فرد از نظر ذهنی خسته است

آیا احساس فرسودگی می کنید؟ این حالتی است که در آن خستگی که در ذهن و بدن خود احساس می کنید باعث استرس بیش از حد شما می شود. ممکن است احساس فرسودگی، خستگی و آنقدر غرق در خود داشته باشید که هیچ کاری را به سرانجام نرسانید.

برخی از مردم آن را به عنوان احساس گیر افتادن توصیف می کنند. و ممکن است احساس کنید زندگی شما به جای اینکه شما زندگی خود را هدایت کنید، شما را هدایت می کند. این مواقع خستگی شدید می تواند بر روابط و شغل شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، کیفیت زندگی شما با احساس غرق شدن ذهن شما کاهش می یابد. اما می توانید کاری برای مبارزه با این احساسات وحشتناک انجام دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما باید همه عوامل خطر را شناسایی کنید، بنابراین می توانید برای جلوگیری از مشکلات شدید روحی یا جسمی اقدامات لازم را انجام دهید. در اینجا برخی از علائم حیاتی وجود دارد که نشان می دهد شما از نظر ذهنی خسته هستید.

یک فرد خسته ذهنی به راحتی تحریک پذیر و تحریک پذیر است

آیا متوجه می‌شوید که این روزها با کوتاهی فیوزتان از کوچک‌ترین چیزها اذیت می‌شوید؟ بسیاری از افرادی که از نظر عاطفی خسته هستند، دائماً احساس آشفتگی و تحریک پذیری می کنند. شما به جای این که به نکات مثبت نگاه کنید، به طور مداوم به چیزهای منفی اطراف خود اشاره می کنید. اگر متوجه شدید که در حال عدم عصبانیت خود برای کوچکترین چیزها هستید. این یک عامل خطر است که وضعیت روحی شما خوب نیست. شما نسبت به منفی‌هایی که در اطرافتان هستند بیش از حد حساس می‌شوید، و این باعث می‌شود به روش‌هایی ناسالم فکر و احساس کنید.

جدایی از همه و همه چیز

شما مرحله ای از فرسودگی ذهنی خود را پشت سر خواهید گذاشت که احساس می کنید دیگر هیچ چیز شما را تحت فشار قرار نمی دهد و بی حس هستید. جدایی که احساس می کنید از همه و همه چیز خواهد بود، بنابراین تعیین علت دقیق آن آسان نیست. احساسات غالباً در عقب قرار می گیرند. زیرا آنقدر در برابر بی حسی مصون شده اید که احساس می کنید دیگر نمی توانید گریه کنید یا واکنش زیادی نشان دهید. در نهایت، شما شروع به خستگی ذهنی خود از دنیا خواهید کرد.

یک فرد دارای این مشکل ممکن است فاقد انگیزه باشد

انگیزه شما برای انجام کارها یکی از اولین چیزهایی است که وقتی از نظر ذهنی خسته هستید، باید از آن استفاده کنید. ممکن است ایمان خود را به زندگی از دست داده باشید، یا انرژی لازم برای بلند شدگی و تمیزی خانه را نداشته باشید. انجام کارهای روزمره مانند دوش گرفتن ممکن است کار سختی به نظر برسد. اگر متوجه شدید که دائماً در تلاش برای داشتن انگیزه لازم برای انجام کارها هستید، نشانه آن است که از نظر عاطفی خسته شده اید.

ایجاد مسائل مربوط به هراس و اضطراب

وقتی ماشین داغ می شود چه اتفاقی می افتد؟ در نهایت، موتور قفل می شود یا از فشار گرما خارج می شود. هنگامی که برای مدت طولانی تحت فشار هستید، همین چیزها برای شما اتفاق می افتد. می توانید شروع به تجربه چیزهایی مانند اضطراب یا حملات پانیک کنید. به هر حال وقتی بیش از حد عصبانی هستید، ممکن است متوجه شوید که هراس بخشی از زندگی شما می شود. اضطراب زمانی اتفاق می‌افتد که شما دائماً نگران همه چیز هستید و در حال حاضر در وضعیتی هستید که ذهن و بدن شما بیش از حد خسته هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با توجه به کتابخانه ملی سلامت، کمک برای مسائل مربوط به اضطراب ضروری است. زیرا می توانند به فوبیا و سایر شرایط شدیدتر تبدیل شوند. اضطراب یک بیماری بسیار قابل درمان است. زیرا طبق این مقاله، سودمندترین روش، درمان CBT است.

مسائل ذهنی

فرد ممکن است اغلب گریه کند و احساساتی شود. از آنجایی که شما از قبل خسته شده اید، احساسات شما بیش از حد افزایش می یابد. اغلب اتفاق می افتد که مردم به دلیل احمقانه ترین دلایل بسیار گریه می کنند. با این حال، به نقطه ای خواهید رسید که با بی حسی در درون، اشک هایتان از بین می رود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا