چند روشی که تست تیپ شخصیتی به شما کمک می کند خودتان را کشف کنید

تست تیپ شخصیتی در روانشناسی انواع مختلفی دارد. امروزه از کودکان تا بزرگسالان می توانند تست های شخصیتی را انجام دهند و ویژگی های خود را بدانند. برای کشف خودشناسی تست شخصیتی یک ویژگی مهم است. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از شخصیت وجود دارد. شخصیت های هر فردی تعاریف متفاوتی دارد. همچنین شخصیت در هر فرد می تواند ویژگی های رفتاری مختلفی از آن شخص را برای ما بگوید. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت همیشه قابل تغییر است.

لازمه تغییر شخصیت خصوصا برای تبدیل شدن به یک فرد ایده‌آل داشتن اراده است. تا زمانی که خود فرد نخواهد شخصیت خود را تغییر دهد کسی نمی تواند او را اجبار کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند روشی که تست تیپ شخصیتی به شما کمک می کند خودتان را کشف کنید استفاده کنید. رفتار در هر فردی می تواند متفاوت باشد. رفتار هر فردی باعث می شود آن فرد ویژگی های خود را نشان دهد.

رفتارهای افراد و تست تیپ شخصیتی

رفتار باید به گونه ای باشد که قابل انعطاف و در بعضی موارد قابل کنترل باشد. رفتار در افراد و جنسیت های مختلف متفاوت است. در ادامه می خواهیم ببینیم آیا آزمون شخصیت یونگ می تواند برای افراد مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند روشی که تست تیپ شخصیتی به شما کمک می کند خودتان را کشف کنید، صحبت کنیم.

دانستن نحوه استفاده از نتایج تست تیپ شخصیتی به اندازه انجام آن مهم است

دانستن نحوه استفاده از نتایج آزمایش شخصیت به اندازه انجام آن مهم است. تست های شخصیتی به افراد این فرصت را می دهد تا استعدادها، نقاط قوت و ضعف واقعی خود را کشف کنند، و همچنین چیزی که آن ها را در زندگی پرشور می کند. قبل از شرکت در آزمون شخصیت، ممکن است فرد حتی سطوح و ابعاد چندگانه را در نظر نگیرد که چه چیزی آن ها را به فردی منحصر به فرد و باورنکردنی تبدیل می کند و می تواند در بهبود جامعه و جهان خود نقش مثبتی داشته باشد.

آزمون های رایگان تست تیپ شخصیتی در فضای آموزشی

شاید هیچ مکانی بهتر از کلاس های راهنمایی برای آزمون های شخصیت رایگان وجود نداشته باشد. دانشجویانی که درک توسعه یافته و عمیق تری از خود دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که موفقیت های کسب کرده و در مطالعات خود سرمایه گذاری کنند. آن ها همچنین با ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد درک بهتری از رشته خود خواهند داشت. بر اساس مطالعه ای در سال 2006 در مجله رفتار حرفه ای، دانشجویانی که وقت خود را صرف مطالعه در زمینه هایی کرده اند که شخصاً به آن ها علاقه مند بودند، نسبت به دانشجویانی که این کار را نکرده بودند، موفقیت بالاتری داشتند.

معلمان می توانند به طور موثر از تست تیپ شخصیتی رایگان استفاده کنند.

معلمان می توانند به طور موثر از آزمون های شخصیتی رایگان در کلاس های درس خود و در سراسر برنامه درسی خود استفاده کنند تا به دانش آموزان این امکان را بدهد که آن ها را به عنوان افرادی واقعاً منحصر به فرد کشف و کشف کنند. آن ها همچنین می توانند نتایج آزمایشات شخصیتی را در نظر بگیرند زیرا او در جهت مدیریت موثر کلاس درس تلاش می کند، که حتی برای باتجربه ترین معلمان نیز یک چالش بوده است.

همان طور که دانش آموزان در ظاهر، از نظر جسمی، زبانی، فرهنگی و غیره دارای تنوع هستند، در مورد تجزیه و تحلیل شخصیت آن ها نیز به همان اندازه استثنایی هستند. معلمان می توانند از این تنوع برای جمع آوری طبیعی دانش آموزان استفاده کنند، به طور غیرمستقیم دانش آموزان را راهنمایی می کنند که تفاوت های خود را بپذیرند و بنابراین، کلاس درس خود را متحد می کنند.

درس های بالقوه ای که می توان از گنجاندن تست های شخصیتی در کلاس درس آموخت، می تواند نتایج جاودانی داشته باشد و تا آخر عمر بر دانش آموزان تأثیر بگذارد.

استفاده مناسب از تست تیپ شخصیتی در دانش آموزان

هنگامی که دانش آموزان نتایج آزمون های شخصیتی خود را در نظر می گیرند و رشته ای را انتخاب می کنند که برای آن ها مناسب است، ممکن است لازم باشد که در آن رشته، یک رشته تخصصی را برای تمرکز بر روی آینده  انتخاب کنند. با توجه به وب سایت بنیاد مایرز-بریگز، شاخص نوع مایرز-بریگز (MBTI)، یکی از شناخته شده ترین تست های شخصیتی موجود در جهان ، می تواند بر روی چه زمینه ای دانش آموز موفق باشد ، چه در زمینه پزشکی، چه اثری داشته باشد. تحصیلات، تجارت، حقوق و غیره MBTI آن ها ممکن است این تصمیم دشوار را برای آن ها بسیار آسان تر کند.

تست تیپ شخصیتی رایگان در فضای کار حرفه ای

هیچ چیز نمی تواند ناامید کننده تر از گیر افتادن در شغلی باشد که در آن اشتیاق وجود ندارد. هر روز با اشتیاق سر کار آمدن، در یک روال معمول گیر افتادن، از خود، ارزش و هدف آن ها در این زندگی سوال می کنید، همه نشانه هایی هستند که شاید زمان آن رسیده باشد که برای کشف دوباره خود وقت بگذارید.

مزایای وقت گذاشتن برای انجام تست تیپ شخصیتی رایگان

به طور هدفمند وقت گذاشتن برای انجام تست شخصیت رایگان می تواند به افراد در کشف مجدد خود به عنوان یک انسان، این که در چه کاری مهارت دارند، چگونه تفسیر، استنباط و تجزیه و تحلیل اطلاعات می کنند و در نهایت: چگونه می توانند به طور مثبت و پرشور به جهان اطراف کمک کنند، کمک کند. با صرف وقت برای در نظر گرفتن متقابل نتایج آزمایشات شخصیتی رایگان خود، افراد می توانند با قاطعیت نتایج را بررسی کرده و شغلی را جستجو کنند که مناسب شخصیت آن ها باشد.

یکی از شناخته شده ترین تست تیپ شخصیتی، شاخص نوع مایرز بریگز است

یکی از شناخته شده ترین تست های شخصیت، شاخص نوع مایرز بریگز است. MBTI دارای چهار دسته شخصیت مجزا (جهان مورد علاقه، اطلاعات، تصمیمات و ساختار) و دو زیرگونه در هر دسته است. در مجموع، 16 ترکیب ممکن از انواع شخصیت وجود دارد که همه آن ها بستگی به عدم همسان بودن فرد در آزمون شخصیت دارد.

چند روشی که تست تیپ شخصیتی به شما کمک می کند خودتان را کشف کنید

محبوبیت تست تیپ شخصیتی در بین تست های آنلاین چند برابر می شود. جای تعجب نیست که کلمه “شخصیت” بیش از هر کلمه دیگری در عنوان مسابقه ظاهر می شود. قدمت تست های شخصیت به سال 1917 برمی گردد. یک روانشناس، رابرت وودورث، آزمایشی برای تعیین وضعیت روانی سربازان پس از بازگشت از جنگ ایجاد کرد. این تست بعداً پایه و اساس تمام تست های شخصیتی شد که امروز صادر می شود. پنج حوزه گسترده وجود دارد که تست تیپ شخصیتی آن‌ها را پوشش می دهد.

  • – برونگرایی – توانایی تعامل فعال با دیگران
  • – روان رنجوری – میزان و شدت احساسات منفی تجربه شده
  • – وظیفه شناسی – شامل کمال، خودکنترلی و سازماندهی است
  • – توافق پذیری – توانایی کنار آمدن خوب با دیگران
  • – گشودگی به تجربه – ویژگی هایی که یا خلاقانه و فکری هستند یا ساختارمند و قابل پیش بینی

نکته

برای هر دامنه یک طیف وجود دارد. در انتهای هر طیف رفتار افراطی قرار دارد. برای برونگرایی، یک سر طیف برونگرایی افراطی و سر دیگر آن درونگرایی افراطی است. نقطه خنثی جایی در وسط دو نقطه افراطی قرار دارد. هدف از تست تیپ شخصیتی این است که اندازه گیری شود که شما در طیف هر دامنه قرار می گیرید. یادگیری جایی که در طیف قرار می گیرید مزایایی دارد. چند مزیت شرکت در آزمون تیپ شخصیتی را در ادامه خواهیم گفت.

آزادی

شرکت در تست تیپ شخصیتی مانند نگاه به یک آینه است. بازتابی که به عقب منعکس می شود، تصویری دقیق تر با جزئیات بسیار بیشتر است. رالف امرسون در کتاب خود به نام «مرد نامرئی» نوشت: «وقتی بفهمم کی هستم، آزاد خواهم شد». در آموختن اینکه چه کسی هستید و در حقیقت خود زندگی کنید، آزادی وجود دارد.

خودآگاهی و تست تیپ شخصیتی

به دست آوردن بینش در مورد رفتار و فرآیندهای فکری شما یک مهارت حیاتی برای موفقیت در شغل و زندگی شما است. خودآگاهی روشنگری را افزایش می دهد. روشنگری فرصت هایی را برای رشد ذهنی و عاطفی آشکار می کند. این رشد توانایی شما را در تمرین خودکنترلی افزایش می دهد.

نقاط قوت و ضعف

هیچ کس کامل نیست. هرکسی نقاط قوت و ضعفی دارد. بخش های کلیدی زندگی خود را که نیاز به بهبود دارند، شناسایی کنید. آن‌چه را که می توانید درست کنید، بهبود بخشید. از این زمینه ها آگاه باشید، اما بر روی سرمایه گذاری زمان با کیفیت برای توسعه نقاط قوت خود تمرکز کنید.

ارتباطات اجتماعی و تست تیپ شخصیتی

ارتباط هسته اصلی هر رابطه است. مسائل مربوط به ارتباط با دیگران باعث افزایش بی نظمی اجتماعی و اضطراب اجتماعی می شود. آگاهی از نحوه برقراری ارتباط می تواند به شما در بهبود مهارت های ارتباطی کمک کند.

ارزیابی شغلی

شناسایی نقاط قوت به شما کمک می کند تا مسیر پنهان شغل خود را کشف کنید. هنگام انتخاب شغل می توانید از تست تیپ شخصیتی برای سنجش میزان علاقه و ناپسندی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر آزمایش نشان دهد که در ویژگی برون گرایی امتیاز بالایی کسب کردید، کار به تنهایی در خانه دور از همه برای شما چالش برانگیز خواهد بود.

فرآیند تصمیم گیری

ما از جنبه های منطقی یا احساسی مغز انتخاب می کنیم. درک نحوه تصمیم گیری می تواند به پردازش تصمیم گیری بهتر در آینده کمک کند. تونی رابینز: “در لحظه تصمیم گیری شما است که سرنوشت شما شکل می گیرد.” اگر بر اساس احساسات خود تصمیم می گیرید، کمی وقت بگذارید و جنبه منطقی را ببینید و بالعکس.

درک بیشتر از دیگران

خود روشنگری به درک بهتر دیگران کمک می کند. این آزمون نشان می دهد که همه ما نقاط ضعف و نقصی داریم و هر روز در کسب کمال شکست می خوریم. ما در برخی زمینه ها برتر هستیم و در برخی دیگر کم داریم. با کسب این بینش، دیدگاه‌های متفاوتی را در مورد چگونگی مشاهده جهان پیرامون خود و افراد در آن ایجاد می‌کنیم.

نکته

خودشناسی با تست تیپ شخصیتی کلید ایجاد  زندگی سرشار از رضایت، شفقت، همدلی و درک است. تست تیپ شخصیتی به این مسیر برای کشف خود کمک می کند. در حالی که نمی توانیم به گذشته برگردیم، تست شخصیت به ما نقشه راهی می دهد که چگونه به جلو حرکت کنیم، متفاوت اما بهتر.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا