چند راه برای داشتن شجاعت بیشتر در خانواده

شجاعت اصلی مهم در زندگی است. افراد شجاع معمولا در زندگی موفق تر هستند. چرا که ریسک های بیشتری می کنند. البته ریسک ها نیز باید حساب شده باشد. اگر شما بدون این که فکر خود را به کار گیرید دست به ریسک های بزرگ بزنید احتمال شکست بیشتر می شود. در کل شجاعت برای هر فردی مناسب است. اما این بدان معنا نیست که افراد شجاع نباید از هیچ چیز بترسند. در واقع تفاوت بسیاری بین نترس بودن و شجاعت است.

به طور کلی شجاعت یعنی مقاومت هنگام ترسیدن. شاید برایتان جالب باشد اما حتی بزرگ ترین افراد در دنیای امروزی دچار کمبود شجاعت هستند. افراد ترجیح می دهند ناراحتی را کمتر کنند. اما این فرآیند. به موارد مختلفی بستگی دارد. بهتر است سعی کنید برای یادگیری شجاعت درست به مشاوره بروید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای داشتن شجاعت بیشتر در خانواده چگونه است.

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه شجاعت بیشتری در خانواده داشته باشیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای داشتن شجاعت بیشتر در خانواده صحبت کنیم.

مردم شجاعت را با نترس بودن برابر می دانند.

 شجاعت

اگر شما مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً شجاعت را با نترس برابر می دانید. اما این تفسیر نادرست است. در حقیقت، شجاعت این است که علی رغم ترسی که احساس می کنید، اقدام کنید. شجاعت عبارت است از تمایل به پاسخگویی بدون ترس با وجود اضطراب و نگرانی. که حتی ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد. در واقع، یکی از بهترین راه های شجاعت این است که بفهمید از چه چیزی می ترسید و سپس اجازه ندهید که این ترس شما را اذیت کند. زیرا اگر اجازه دهید، ترس این قدرت را دارد که شما را از حرکت به جلو، ریسک و استفاده بهینه از فرصت ها باز دارد. در همین حال، شجاع بودن به شما این امکان را می دهد که از فرصت استفاده کنید. به دنبال رویاهایتان بروید و آن چه را که از زندگی می خواهید بدست آورید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ممکن است شما با ترس دست و پنجه نرم کنید و بخواهید شجاعت بیشتری در زندگی خود احساس کنید.  راه های مختلفی وجود دارد که می توانید شجاعت خود را تمرین دهید. از هر موقعیتی حداکثر استفاده را ببرید. در این جا مروری بر آن چه شما باید در مورد شجاع بودن بدانید آمده است. همچنین نکاتی در مورد این که چگونه مطمئن شوید که زندگی پر از شجاع بودن را سپری می کنید.

فواید شجاع بودن در افراد مختلف چگونه است؟

شجاعت بیشتر در زندگی به شما کمک می کند تا به طور مناسب به خطرات پاسخ دهید و کارهای مثبت را در زندگی انجام دهید. اما برای فراتر رفتن از ترس های خود به کار نیاز است. در حقیقت، شجاع بودن این است که همه چیز را از راه دور بررسی کنید. خطرات و مزایا را بررسی کنید و علیرغم ترس این راه را انتخاب کنید. علاوه بر این، شجاعت به شما این قدرت را می دهد که به دنبال چیزهایی باشید که برای شما مهم هستند. همچنین اعتماد به نفس شما را تقویت می کند و به شما امکان می دهد به توانایی های خود ایمان داشته باشید. به همین ترتیب، مهم است که بدانید شجاعت فقدان ترس نیست.

 احساس ترس گاهی مفید است

شجاعت

در واقع احساس ترس بسیار مفید است. چرا که باعث می شود سرعت خود را کاهش داده و خطرات را به درستی ارزیابی کنید. اگر احساس ترس می کنید هرگز خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید و تصور نکنید که شجاع نیستید. شجاع بودن به این معناست که می توانید علیرغم احساس ترس، کار خود را انجام دهید. علاوه بر این، هرچه بیشتر بتوانید با ترس های خود روبرو شوید بهتر است. بیشتر پاسخ ترسناک خود را با یک پاسخ شجاعانه جایگزین خواهید کرد. در این جا برخی دیگر از مزایای شجاعت آورده شده است:

  • شجاع بودن در میان ترس می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند.
  • پذیرش شجاعت به شما این امکان را می دهد که جهان را از منظر دیگری ببینید.
  • تبدیل شجاعت به بخشی از زندگی، شما را قادر می سازد تا دیگران را نیز در انجام این کار توانمند سازید.
  • انتخاب این که از منطقه راحتی خود خارج شوید و شجاع تر باشید مفید است. این اتفاق شما را به فردی قوی تر تبدیل می کند. حتی تجربیاتی را که در زندگی خود دارید گسترش می دهد.
  • شجاع بودن شما را به فردی موفق تر تبدیل می کند. زیرا به احتمال زیاد رویاهایتان را دنبال می کنید و از فرصت هایی که دارید استفاده می کنید.
  • پذیرش شجاعت و گنجاندن آن در زندگی باعث افزایش حس شادی شما می شود.

چگونه شجاعت بیشتری احساس کنیم؟

ترسناک بودن نیرویی قدرتمند است که می تواند منجر به رکود شود. در حقیقت، اگر به ترس به درستی نگاه نشود، می تواند شما را از رسیدن به اهداف و دنبال کردن فرصت ها باز دارد. در نتیجه، بسیاری از مردم به ترس اجازه می دهند آن ها را در منطقه راحتی خود گیر بیاندازند. آن ها شجاع بودن خود را منعطف نکرده و علیرغم خطرات، چیز جدیدی را امتحان نمی کنند. اگر این سناریو بسیار شبیه زندگی شما به نظر می رسد، ممکن است بخواهید کمی عمیق تر تحقیق کنید. و زمینه هایی را در زندگی خود تعیین کنید که می توانید شجاع تر باشید.

به عنوان مثال، آیا شما باید به دنبال ارتقاء در محل کار باشید نه این که فقط امیدوار باشید که متوجه سختی کار شما شوند؟ آیا احساس می کنید باید دفعه بعد برای ارتقاء شغل خود کارهای بیشتری انجام دهید؟ احتمالاً حوزه های بی شماری در زندگی شما وجود دارد که می توانید در آن کمی شجاع تر باشید. در این جا چند راه برای کمک به شما در پذیرش شجاعت و پیاده سازی آن در زندگی وجود دارد.

نگاه سالم را حفظ کنید

بسیاری اوقات، مردم تصور می کنند که شما یا قوی به دنیا آمده اید یا اصلا قدرتمند نیستید.  این درست است که برخی افراد می توانند بیشتر مستعد نشان دادن شجاع بودن باشند. اما بدان معنا نیست که همه چیز برای شما از دست رفته است. در حالی که برخی از افراد با اهداف مشخص تری نسبت به دیگران متولد می شوند. همه افراد می توانند با برنامه ریزی مناسب، قوی بودن بودن خود را بهبود بخشند. به همین ترتیب، مهم است که تشخیص دهیم ترس یک فرایند بسیار بد است. در حقیقت، ترس از برخی جهات فقط سالم است.

به عنوان مثال، ترس باعث تحریک سیستم عصبی و غرایز بقا شما می شود. این باعث می شود که حفظ امنیت شما بهبود یابد. به همین دلیل، ممکن است هنگامی که یک غریبه در کوچه ای تاریک به شما نزدیک می شود احساس ترس کنید.

به جای این که فرض کنید ترسیدن چیز بدی است، به آن به عنوان فرصتی نگاه کنید

شجاعت

ترسیدن را به عنوان یک فرصت در زندگی خو شناسایی کنید. این کار باعث پیشرفت بیشتر شما خواهد شد. تا بیشتر بدانید که چه کسی هستید و چرا ممکن است از خروج از منطقه امن خود بترسید. یا کمتر از آن هیجان زده باشید. ممکن است متوجه شوید که اگر وقت بگذارید و ترس خود را نام ببرید بهتر باشد. حتی دلیل وجود آن را بفهمید، شاید ایده بهتری را پیدا کنید که چگونه بر آن غلبه کنید یا علیرغم آن قوی باشید.

تحقیقات نشان می دهد که بیان احساسات شما در مهار پاسخ های منفی شما به ترس کمک می کند. علاوه بر این، ابراز ترس شما را ضعیف نمی کند. در عوض، شما را قوی تر می کند. پس از همه، به آسانی نمی توان تشخیص داد که در کجا آسیب پذیر هستیم. بنابراین، اگر بتوانید ترس های خود را تصدیق کنید، یک قدم به شجاعت نزدیک شده اید.

در نتیجه، به جای این که ترس خود را به حداقل برسانید یا وجود آن را انکار کنید، آن چه را که شما را اذیت می کند تشخیص دهید. با تصدیق ترس خود – یا با نوشتن آن یا با به اشتراک گذاشتن آن با یک عضو خانواده – به خود قدرت می دهید که علیرغم احساس ترس، شجاع باشید.

نقاط قوت خود را مشخص کنید

شجاعت

وقتی نوبت به زندگی پر از موفقیت می رسد، به شما کمک رسانی می کند. این کمک باعث می شود تا با تشخیص این که در چه کاری مهارت دارید و همچنین در کجا موفق بوده اید، شروع کنید. در واقع، تحقیقات نشان می دهد افرادی که نقاط قوت خود را تشخیص داده و توسعه می دهند موفق تر هستند. آن ها احساس خوشبختی و افسردگی کمتری می کنند.

https://www.verywellmind.com/7-ways-to-feel-more-courageous-5089058

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا