چند دلیل این که چرا ازدواج متاهلی ایده بدی است

ازدواج یکی از مواردی است که همه ما ممکن است با آن رو به رو شویم. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. شما نمی توانید تا آخر عمر خود تنها بمانید. تنهایی آسیب های روانی مختلفی را ایجاد می کند. ازدواج ها انواع مختلفی دارند. در مقاله های قبل یک نوع از ازدواج را برای شما تعریف کردیم. ازدواج سفید و ازدواج متاهلی مواردی از آن ها است. افراد باید قبل از ازدواج همدیگر را به خوبی بشناسند. در این بین هم خانواده های هستند که با منطق درست ازدواج های موفقیت آمیز را ایجاد می کنند. اما به راستی چه ازدواجی موفقیت آمیز خواهد بود؟ این ها همه سوالاتی است که ممکن است از خودتان بپرسید. البته مشاوران ازدواج نیز می توانند به زوجین برای دوام ازدواج کمک کنند.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چند دلیل این که چرا ازدواج متاهلی ایده بدی است چگونه است؟  در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل این که چرا ازدواج متاهلی ایده بدی است صحبت کنیم.

ممکن است ازدواج شما در حال حاضر برای شما چندان راضی کننده نباشد

چند دلیل این که چرا ازدواج متاهلی ایده بدی است

ممکن است ازدواج شما در حال حاضر برای شما چندان راضی کننده نباشد. بسیاری از افراد ازدواج می کنند و خود راضی می شوند. شاید زندگی عاشقانه شما مانند گذشته نباشد. حتی ممکن است احساس کنید همسرتان اعصاب شما را خرد می کند، حتی اگر هنوز او را دوست دارید. برخی ممکن است آن قدر از ازدواج احساس خستگی کنند که برای برآوردن برخی از خواسته های خود به دنبال یک ارتباط هستند. اگر چه این هرگز ایده خوبی نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر به خیانت همسر خود فکر می کنید، باید یک قدم به عقب بردارید تا متوجه شوید. به این ده دلیل نگاه کنید که چرا ازدواج متاهلی یک ایده بد است. حتی اگر ازدواج شما مانند گذشته نباشد، باز هم خیانت به کسی درست نیست. اگر بتوانید این دلایل را بررسی کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که نظر خود را تغییر دهید و کارها را به روش صحیح انجام دهید. حداقل به این فکر کنید که این رابطه زناشویی چه تاثیری می تواند بر زندگی شما و افرادی که دوستشان دارید قبل از ادامه کار داشته باشد.

داشتن رابطه در برخی مناطق غیرقانونی است

ممکن است متوجه این موضوع نشوید، اما داشتن رابطه در جاهایی غیرقانونی است. بسیاری از ایالت های مختلف دارای قوانینی هستند که زنا را به عنوان یک جرم کیفری تلقی می کند. این بدان معناست که ممکن است به دلیل خیانت به همسر خود دچار مشکل شوید. اگر همسرتان بخاطر خیانت تصمیم به طلاق گرفت، اوضاع را برای شما پیچیده تر می کند. شما می توانید خود را در موقعیت بدی مانند ازدواج متاهلی قرار دهید. این فرآیند زندگی شما را در طول روند طلاق بسیار استرس زا می کند. حتی افرادی که با شما خیانت می کنند ممکن است گاهی اوقات با پیامدهای قانونی رو به رو شوند. بنابراین معشوق احتمالی شما نیز باید برای فکر کردن به مسائل مکث کند.

خیانت از نظر احساسی به همسرتان آسیب می رساند

خیانت از نظر احساسی به همسرتان آسیب می رساند و این چیزی است که می تواند تأثیر عمیقی داشته باشد. کشف این که شخصی به شما خیانت کرده است، به هر حال وحشتناک است. وقتی شوهر یا همسر شما به شما خیانت می کند، احساس بدتری هم خواهد داشت. این که بدانید کسی که خیانت کرده است همان فردی است که عاشقانه شما را دوست داشته کمی دشوار است. این می تواند به اعتماد به نفس شما آسیب برساند و از نظر احساسی شما را بسیار آسیب پذیر کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخی از زن و شوهرهایی که مورد خیانت قرار گرفته اند بسیار افسرده می شوند. این می تواند عوارضی را برای آن ها ایجاد کند و اعتماد آن ها به دیگران را برای آن ها سخت تر کند. اقدامات خودخواهانه شما می تواند منجر به یک درد عاطفی برای همسر شما شود. قبل از تصمیم به ازدواج متاهلی، حداقل باید آینده همسرتان را در نظر بگیرید. اگر واقعاً خوشحال نیستید، بهتر است به ازدواج خود پایان دهید.

ازدواج متاهلی به شهرت شما لطمه می زند

چند دلیل این که چرا ازدواج متاهلی ایده بدی است

آیا واقعاً می خواهید به عنوان پسر یا دختری شناخته شوید که به همسر خود خیانت می کند؟ این اقدامی است که می تواند تصور مردم از شما را بد کند. کسی که به همسر خود خیانت می کند در نگاه بسیاری صادق به نظر نمی رسد. البته، مردم مرتکب اشتباه می شوند و بخشش امکان پذیر است. این هنوز در نظر بسیاری از شما ضعیف خواهد بود و خیانت در جامعه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این می تواند به جایگاه شما در سازمان های خاص آسیب برساند. مهمتر از همه، خانواده و دوستان شما ممکن است شما را متفاوت ببینند.

حقیقت معمولاً آشکار می شود

ممکن است فکر کنید که می توانید رابطه خود را مخفی نگه دارید و همه چیز خوب خواهد بود. برخی از افراد در پوشاندن امور خود بهتر از دیگران هستند. ممکن است بتوانید برای مدتی بر روی چیزها نظارت داشته باشید، اما حقیقت معمولاً آشکار می شود. اگر این کار را انجام دهید، بدون شک به رابطه شما آسیب می رساند. دروغ گفتن ساده نیست و تلاش برای مخفی نگه داشتن چیزی به پیچیدگی یک رابطه، آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. وقتی یک فرد در رابطه دروغ می گوید، مجبور خواهد بود همچنان دروغ خودش را ادامه دهد. این کار باعث می شود تا زندگی شما آسیب ببیند. این می تواند استرس زیادی را به دنبال داشته باشد، و شما در نهایت ناامید خواهید شد.

پتانسیل بیمار های STDs و ازدواج متاهلی

پتانسیل ابتلا به بیماری های مقاربتی (STDs) یکی دیگر از دلایل خوبی است که شما از داشتن رابطه خودداری می کنید. ممکن است یک رابطه زناشویی راه حلی برای نیازهای شما به نظر برسد. اما بی پروایی می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به STD شود. برخی از بیماری های مقاربتی بیشتر از دیگران مشکل ساز هستند، اما هیچ کدام از آن ها سرگرم کننده نخواهند بود. اگر هنوز به طور نیمه منظم با آن ها رابطه دارید، می توانید این بیماری مقاربتی را به همسرتان منتقل کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به یاد داشته باشید که استفاده از حفاظت ایمنی شما را در برابر بیماریهای مقاربتی تضمین نمی کند. این می تواند به جلوگیری از بیماری های مقاربتی کمک کند. اما نمی تواند خطر را به صفر برساند. این غیر منطقی نیست که همسرتان را در موقعیتی قرار دهید که به او STD بدهید. این فقط یک دلیل خوب دیگر برای اجتناب از ارتباطات متاهلی است.

خطر بارداری ناخواسته

باردار شدن معشوقه یا خود باردار شدن خوب نخواهد بود. این می تواند اثبات ضمنی رابطه شما باشد و می تواند منجر به مجموعه ای پیچیده از رویدادها شود. خواه بخواهید همسر فعلی خود را ترک کنید یا نه، باید انتخاب کنید که این امر شما را در موقعیت دشواری قرار می دهد. اگر حاملگی ناخواسته ای در طول رابطه شما رخ دهد، کسی صدمه می بیند. مرد به دنبال راهی برای سرگرمی و لذت جنسی شروع هستند، اما زمانی که کسی باردار می شود نظرشان تغییر می کند.

آزار رساندن به فرزندان خود

چند دلیل این که چرا ازدواج متاهلی ایده بدی است

اگر از قبل بچه دارید، پس ازدواج متقابل شما می تواند به طور واقعی به آن ها آسیب برساند. رابطه شما می تواند منجر به فسخ ازدواج شما شود. این امر باعث از هم پاشیدگی خانواده شما می شود و پویایی بین شما و فرزندان شما را برای همیشه تغییر می دهد. اگر تنها حضانت نسبی فرزندان خود را به پایان برسانید، تقریباً به دفعات آن ها را نخواهید دید. برخی از والدین فقط پس از طلاق از حق ملاقات برخوردار می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فرزندان شما به احتمال زیاد دنیا را برای شما معنا می کنند. وقتی به همسرتان خیانت می کنید، در بسیاری موارد خانواده خود را نیز فریب می دهید. اگر از این منظر به مسائل فکر می کنید، به راحتی می توانید دریابید که چرا اجتناب از خیانت بهترین انتخاب برای شما است. لطفاً فرزندان خود را در موقعیتی قرار ندهید که چیزهای زیادی را نبینند. خیانت به شما رضایت موقت می دهد و خانواده شما را مجبور می کند با عواقب پایدار رو به رو شوند.

دلایل مذهبی و ازدواج متاهلی

چند دلیل این که چرا ازدواج متاهلی ایده بدی است

هنگامی که به دنبال جستجوی رابطه هستید، باید در مورد رفتار خود فکر کنید. ممکن است یک رابطه جنسی چیزی باشد که شما واقعاً آن را می خواهید، اما احتمالاً می دانید که تسلیم شدن در برابر احساسات می تواند بد باشد.

https://www.regain.us/advice/marriage/10-reasons-why-a-married-hookup-is-a-bad-idea/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا