چند ترفند مدیریت منفی گرایی که دوباره ذهن شما را مثبت می کند

مدیریت منفی گرایی برای ایجاد آرامش در زندگی مهم است. این کار باعث می شود ذهن ما مثبت تر فکر کند. نحوه کنترل و برخورد با افکار منفی درهر شخصی متفاوت است. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای توقف این افکار ارائه داده اند. طبیعتاً هر چقدر که بخواهیم منفی بافی کنیم حتی اگر به کارما هم اعتقاد نداشته باشید فشار های روانی بسیاری را تحمل می کنید. از این رو بهتر است مثبت فکر کنید و برای موفقیت در زندگی خود تلاش کنید.

موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با افکار منفی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. افکار ما در زندگی به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی اوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه با شخصی که دارای افکار منفی هست شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند ترفند مدیریت منفی گرایی که دوباره ذهن شما را مثبت می کند، چگونه است.

روابط و تاثیرات مدیریت منفی گرایی

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند ترفند مدیریت منفی گرایی که دوباره ذهن شما را مثبت می کند، صحبت کنیم.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه نشان داد که افرادی که درگیر تمرین ذهن آگاهی بودند، پس از قرار گرفتن در معرض تصاویر منفی افکار منفی کمتری را تجربه کردند. این  نشان می دهد که ذهن آگاهی ممکن است تأثیر تفکر منفی را کاهش دهد.

با مدیریت منفی گرایی افکار منفی خود را شناسایی کنید

همان طور که افکار خود را مشاهده می کنید، روی شناسایی و برچسب زدن به تحریفات شناختی و منفی بافی کار کنید. به عنوان مثال، اگر تمایل دارید خود را در هر موقعیتی به عنوان یک موفقیت یا شکست کامل در نظر بگیرید، پس درگیر تفکر «سیاه و سفید» هستید. سایر الگوهای تفکر منفی عبارتند از:

نتیجه گیری سریع

این تحریف شامل ایجاد فرضیاتی در مورد آنچه دیگران فکر می کنند یا ایجاد فرضیات منفی در مورد چگونگی وقوع رویدادها است.

فاجعه‌سازی

این الگوی تفکر منفی با این فرض مشخص می‌شود که بدترین نتیجه ممکن بدون در نظر گرفتن احتمالات محتمل‌تر و واقعی‌تر اتفاق می‌افتد.

تعمیم بیش از حد

این الگو با تمایل به اعمال آن چه در یک تجربه اتفاق افتاده در تمام تجربیات آینده مشخص می شود. این می تواند تجربیات منفی را اجتناب ناپذیر جلوه دهد و به احساس اضطراب کمک کند.

برچسب زنی و مدیریت منفی گرایی

وقتی افراد به خود برچسب منفی می زنند، بر احساس آن ها در مورد خود در زمینه های مختلف تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، شخصی که خود را به عنوان «در ریاضی بد» می‌داند، اغلب نسبت به فعالیت‌هایی که شامل آن مهارت است، احساس منفی می‌کند.

جملات با کلمه “باید” برای افکار منفی

تفکری که با جملات “باید” مشخص شده است تنها با فکر کردن در مورد آن چه “باید” انجام دهید به دیدگاه منفی کمک می کند. چنین اظهاراتی اغلب غیر واقعی است و باعث می شود افراد نسبت به توانایی خود برای موفقیت احساس شکست کنند و بدبین شوند.

استدلال عاطفی و مدیریت منفی گرایی

این شامل این است که فرض کنیم چیزی بر اساس پاسخ عاطفی شما به آن درست است. به عنوان مثال، اگر شما عصبی هستید، استدلال عاطفی شما را به این نتیجه می رساند که باید در خطر باشید. این می تواند احساسات منفی را تشدید کند و اضطراب را افزایش دهد.

شخصی سازی و سرزنش

این الگوی فکری شامل شخصی کردن چیزها است، حتی زمانی که آن ها شخصی نیستند. اغلب باعث می شود افراد خودشان را به خاطر چیزهایی که کنترلی روی آن ها ندارند سرزنش کنند.

الگوهای تفکر غیر مفید به روش های ظریف متفاوت است. اما همه آن ها شامل تحریف واقعیت و شیوه های غیر منطقی نگاه کردن به موقعیت ها و افراد است.

نظر گلدمن در ارتباط با مدیریت منفی گرایی

گلدمن پیشنهاد می کند که این مرحله تماماً در مورد شناسایی و برچسب زدن افکار منفی است. “اکنون که شما فکر را مشاهده کردید، می توانید آن را به عنوان یک فکر غیر مفید تشخیص دهید (شاید ما حتی آن را به عنوان یک فکر همه یا هیچ یا نوع دیگری از تحریف شناختی شناسایی کرده ایم). او همچنین پیشنهاد می‌کند که مکث کنید تا فکر را همان طور که هست بپذیرید. به خود یادآوری کنید که این فقط یک فکر است و یک واقعیت نیست.

خلاصه ای در ارتباط با تحریف های شناختی

یادگیری بیشتر در مورد این تحریفات و به خاطر سپردن این که افکار واقعیت نیستند ممکن است به کاهش قدرت این منکرات کمک کند.

با مدیریت منفی گرایی افکار منفی را جایگزین کنید

یکی از بخش های اساسی یک برنامه درمانی که شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) است. بازسازی شناختی است. این فرآیند به شما کمک می کند تا افکار منفی را شناسایی کرده و به پاسخ های مفیدتر و سازگارتر تبدیل کنید. بازسازی شناختی شامل یک فرآیند گام به گام است که در آن افکار منفی شناسایی می شوند، از نظر دقت ارزیابی می شوند و سپس جایگزین می شوند.

گلدمن پیشنهاد می کند که شواهدی را بررسی کنید که این فکر را تایید یا در تضاد است. انجام این کار می تواند به شما کمک کند در عین مدیریت منفی گرایی تفکر منفی را به چالش بکشید. همچنین جایگزین هایی را که مفیدتر و واقع بینانه تر هستند، کشف کنید.

چند ترفند مدیریت منفی گرایی که دوباره ذهن شما را مثبت می کند

مدیریت منفی گرایی باید بخشی از برنامه روزانه ما باشد، در غیر این صورت، ما تمایل داریم که مستقیماً به الگوی تفکر منفی برگردیم. متأسفانه، ما در دنیایی زندگی می کنیم که مملو از منفی گرایی است. اما این قدرت را داریم که تجربه خود را در این‌جا روی زمین انتخاب کنیم. ما نهایت قدرت را در درون خود داریم که انتخاب کنیم به کدام افکار بیشتر توجه کنیم، حتی زمانی که افکار منفی بسیار طاقت فرسا به نظر می رسند. همه ما توانایی تمرکز بر نکات مثبت به جای منفی را داریم. اما زندگی اغلب می تواند مانعی برای ما شود و ما را پایین بیاورد.

«باورها قدرت ایجاد و قدرت تخریب دارند. انسان‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای دارند که از هر تجربه‌ای از زندگی‌شان استفاده کنند و معنایی بیافرینند که آن‌ها را ناتوان می‌کند. یا چیزی که به معنای واقعی کلمه می‌تواند زندگی‌شان را نجات دهد.» – تونی رابینز

نکته

بنابراین، ما به کمک آمدیم و لیستی از ترفندهای ساده را برای شما آوردیم. با این لیست می توانید در زندگی روزمره خود از مدیریت منفی گرایی استفاده کنید تا دوباره احساس مثبت کنید. در این‌جا چند راه برای مدیریت منفی گرایی خود و آوردن انرژی مثبت به زندگی شما بیان خواهد شد:

جملات تاکیدی مثبت را تمرین کنید

به مدت یک هفته، به افکار خود بسیار توجه کنید. آیا آن‌ها بیشتر مثبت هستند یا منفی؟ اگر دومی را انتخاب کردید، باید مقداری برنامه ریزی مجدد انجام دهید. این کار باعث می شود تا مطمئن شوید که افکار شما در بیشتر مواقع جنبه مثبت دارند. نگران نباشید، این به آن اندازه که به نظر می رسد دشوار نیست. فقط کمی تمرین می خواهد. هر زمان که متوجه شدید به سمت الگوهای تفکر منفی می روید، می توانید جملاتی مانند “من خودم را دوست دارم” یا “من عشق، فراوانی و رفاه را به زندگی خود جذب می کنم” بگویید.

همانطور که گفتیم، انجام مدیریت منفی گرایی به تمرین و اراده نیاز دارد. اما همه این‌ها به کاهش سرعت و توجه به افکار شما بستگی دارد. فرآیند کنترل ذهن خود به جای اینکه فقط اجازه دهید آن با حالت خودکار اجرا شود، اطمینان حاصل می کند که افکار شما در یک مکان خنثی یا مثبت باقی می مانند.

نکته

بعلاوه، شواهد نشان می‌دهد که جملات تاکیدی مثبت می‌تواند به تقویت احساس ارزشمندی کمک کند و به مغز کمک کند تا به تهدیدها واکنش سازنده‌تری نشان دهد.

کاری انجام دهید که ذهنتان را از افکارتان دور کند

همه ما می دانیم که وقتی زمان بیکاری زیادی داریم، ذهن ما به راحتی می تواند بیش از حد کار کند و ما را دیوانه کند. با این اوصاف، مهم است که فعالیت‌هایی در زندگی‌تان داشته باشید که احساس خوبی به شما می‌دهند. این کار باعث می شود تا بیش از حد نشخوار فکری نکنید. زیرا این باعث می‌شود که هر کسی احساس خفگی کند.

اگر متوجه شدید که ذهن شما نمی تواند ساکت بماند، شاید فقط به یک مدیریت منفی گرایی نیاز دارید. در هوای تازه بیرون بروید یا با یک دوست برای صرف قهوه ملاقات کنید. ذهن ما تنها زمانی می تواند ما را کنترل کند که اجازه دهیم، و گاهی اوقات، فقط باید به او نشان دهیم که چه کسی رئیس است.

زمانی را برای مراقبت از خود اختصاص دهید

این دنیای پرسرعتی که ما در آن زندگی می کنیم، اهمیت زیادی به مراقبت و احترام به خودمان نمی کند. اما خوب است که نیازی به تایید دیگران ندارید. وقتی از سر کار به خانه می‌روید، به جای اینکه روی کاناپه بنشینید، شاید با یکی از دوستانتان در محله‌تان قدم بزنید. به یاد داشته باشید، مراقبت از خود و مدیریت منفی گرایی خودخواهانه نیست.

نکته

همه ما هر از گاهی به مقداری زمان نیاز داریم، پس دریغ نکنید که برای مدت کوتاهی از این زندگی دشوار جدا شوید. آرامش می تواند برای یک ذهن سرگردان معجزه کند. زیرا با مدیریت منفی گرایی، افکار منفی شما نیز کاهش می یابد. بنابراین زمانی را برای مدیتیشن آگاهانه یا یک جلسه یوگا برای رهایی از استرس خود اختصاص دهید.

به یاد داشته باشید که افکار زودگذر هستند

این را به طور مکرر به خود بگویید: “افکار من مرا تعریف نمی کند.” به هر حال افکار از کجا می آیند؟ چه هدفی دارند؟ ما ممکن است هرگز پاسخ این سوالات را ندانیم. به سادگی به یاد داشته باشید که افکار شما مانند فصل ها می آیند و می روند، می تواند به شما کمک کند کمی آرامش داشته باشید و آنقدر روی آن‌ها تأکید نکنید. تنها در چند ثانیه، ذهن شما به چیز دیگری سرگردان خواهد شد، پس کمی مدیریت منفی گرایی و آرامش را در این واقعیت زندگی پیدا کنید. یک فکر منفی تنها زمانی مضر می شود که بیش از حد به آن توجه کنید و اجازه دهید که شما را تعریف کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا