چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟

همه ما در یک زمانی می توانیم با شخصی که دوستش داریم زندگی تشکیل بدهیم. گاهی أوقات هم بسیاری افراد ممکن است ازدواج نکنند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند.

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت أصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در خانواده و تغییر همسر

چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟ صحبت کنیم.

تغییر همسر و شخصی که عاشقش هستید

اگر عاشق کسی هستید که از نظر شما نقص دارد، ممکن است امیدوار باشید که طرف مقابلتان با گذشت زمان به سمت بهتر شدن تغییر کند. این باعث می شود تا تردیدهای آزاردهنده به طرز جادویی از بین بروند. بسیاری از زوج‌ها با این باور که می‌توانند عیب‌های یکدیگر را برطرف کنند وارد روابط خود می‌شوند و عادت‌های بد به‌طور جادویی پس از گذشت زمان از بین می‌روند، اما متأسفانه این اتفاق به ندرت می‌افتد.

شما نباید تصور کنید که شریک زندگی شما تغییر خواهد کرد تا رابطه به نتیجه برسد. پذیرفتن آن ها و دوست داشتن آن ها مهم است. زیرا رفتار آن ها احتمالاً به این زودی ها تغییر قابل توجهی نخواهد داشت. همان طور که احتمالاً از تجربه خود می دانید، تغییر می تواند بسیار دشوار باشد.

چیزهایی که احتمالاً تغییر نخواهند کرد

کارهای خاصی وجود دارد که شریک زندگی شما انجام می دهد که ممکن است ارزش تلاش برای تغییر آن ها را نداشته باشد. اگر هنوز نتوانستید برای تغییر همسر خود کاری کنید، ممکن است بخواهید در مورد میزان تلاش خود برای حفظ رابطه تجدید نظر کنید.

شما را در اولویت قرار نمی دهد

شریکی که در ابتدا شما را در اولویت قرار نمی دهد، احتمالاً بعداً تغییر نخواهد کرد. اگر بعد از کار، دوستی، خانواده یا سرگرمی های شریک زندگی خود در رتبه دوم قرار دارید، مهم است که بدانید این امر احتمالاً تغییر نخواهد کرد.

برای اکثر مردم، این یک رابطه منفی خواهد بود. اگر نمی‌توانید به شریکتان اعتماد کنید که شما را در اولویت قرار دهد. همان طور که او را در اولویت قرار می‌دهید، این امر عواقب قابل‌توجهی در زمان مذاکره با هم و مدیریت اولویت‌ها با تکامل زندگی‌تان خواهد داشت.

رفتار توهین آمیز و تغییر همسر

چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟

اگر شریک زندگی شما از نظر جسمی یا عاطفی آزاردهنده است، بسیار مهم است که مشکل را بشناسید و متوجه شوید که این تقصیر شما نیست. در واقع در توان شما نیست که آن را اصلاح کنید. صرف نظر از علت رفتار شریک زندگی تان، امنیت شما مهمترین نکته است. با فردی که به او اعتماد دارید در مورد وضعیت و کارهایی که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید صحبت کنید.

تفاوت های شخصیتی

گاهی اوقات شخصیت های بد نزد بسیاری از افراد جذابیت دارند. اما کنار آمدن با کسی که از انجام کارهای مشابه شما لذت می‌برد، بسیار آسان‌تر است. اگر تفاوت‌های زیادی در شخصیت شما وجود دارد، مثلاً یکی از شما از پذیرایی از مهمان‌ها در آخر هفته لذت می‌برد در حالی که دیگری تنهایی را ترجیح می‌دهد، این می‌تواند در دراز مدت باعث دردسر شود. ویژگی های شخصیتی مانند درون گرایی و برون گرایی ذاتی هستند و به احتمال زیاد تغییر نمی کنند.

اگر شما و شریک زندگیتان شخصیت خودتان را حفظ کنید و دچار دوگانگی نشوید، فرآیند تغییر همسر هم می تواند آسان تر شود. مطمئناً نقاط مشترکی وجود دارد. اگر بتوانید کارهایی را که دوست دارید با هم انجام دهید بیابید و از ویژگی‌های خاص یکدیگر لذت ببرید، تفاوت‌های شخصیتی کمتر احتمال دارد که معامله‌کننده باشد.

استراتژی های مقابله ای

روابط شاد به شدت به سازگاری شخصیت بستگی دارد. عادات، علایق و رفتارهای آزاردهنده شریک زندگی شما در نهایت می تواند باعث ایجاد اصطکاک شود. اگر این فرایند برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، رنجش تقویت می شود و روزی شما را منفجر می کند.

خبر خوب این است که با برقراری ارتباط باز و صادقانه، امیدی برای وضعیت شما وجود دارد. به یاد داشته باشید، هیچ کس کامل نیست. همچنین احتمالاً چیزهایی دارید که شریک زندگی شما دوست دارد در مورد شما تغییر دهد.

نبردهای خود را عاقلانه انتخاب کنید

رابطه شما یک معامله بسته است. صرف نظر از این که در ابتدا چقدر عالی به نظر می رسیدند، همسرتان همیشه عادت هایی دارد که شما را آزار می دهد. یاد بگیرید که نبردهای خود را انتخاب کنید و استدلال های خود را برای مسائل مهم تر حفظ کنید. هیچ رابطه ای کاملاً عاری از تعارض نیست. این روشی است که شما با اختلافات برخورد می کنید که همه تفاوت را ایجاد می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دکتر جان گاتمن، محقق و کارشناس روابط، در کتاب خود، هفت اصل برای مؤثر ساختن ازدواج، خاطرنشان می‌کند. 69 درصد مسائل مربوط به رابطه از مشکلات غیرقابل حل تشکیل شده است. این ها می تواند شامل موارد کوچکی در مورد تغییر همسر یا شریک زندگی شما باشد که شما را به روشی اشتباه اتفاق می افتد.

همه روابط دارای نگرانی هایی هستند که شامل ویژگی های شخصیتی یا خلقی می شود. این می تواند باعث درگیری دائمی شود. این مشکلات غیر قابل حل چیزهایی هستند که می توانید یاد بگیرید که با آن ها زندگی کنید. انتقاد بیش از حد یا سرزنش شریک زندگی خود به خاطر چیزهای کوچک می تواند منجر به مسائل مهم تر و حتی طلاق شود.

عادت های طولانی مدت برای تغییر همسر سخت است

از طرف دیگر، این که از شریک زندگی خود بخواهید که عادت هایی و رفتارهایی که از گذشته تا به امروز دارد به یک باره تغییر دهد غیر ممکن است. عاداتی مانند این ها در مورد این که چرا آزاردهنده هستند قابل درک است و انجام تنظیمات کوچک نیازی به تلاش زیادی ندارد.

علاوه بر این، دانستن تفاوت بین رفتار سالم و مضر ضروری است. اگر رفتار همسرتان به هر نحوی توهین آمیز شد، تعیین حد و مرز را تمرین کنید و قاطعانه بگویید که برخی رفتارها غیرقابل قبول هستند.

با مشاور خودتان مشورت کنید

خودتان را بشناسید و نگاهی به نگرش ها، باورها، رفتارها، انتظارات، نگرانی ها، محرک ها و ترس های خود بیندازید. اگر اوضاع بهتر نشد می توانید با این شخص بمانید؟ یک مشاور یا یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چه نقشی در این موقعیت بازی می کنید.

ارزش های خود را در نظر بگیرید

چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟

اگر شما و همسرتان ارزش های کاملاً متفاوتی دارید، ممکن است رابطه با مشکل مواجه شود. اگر در مورد مهمترین چیزها توافق دارید، همیشه می توانید به کسی کمک کنید تا دیدگاه های مختلف را درک کند. رفتارها برای تغییر همسر به صورت دوستانه اشکالی ندارد. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که این مکالمات را محترمانه انجام دهید و فرض کنید که هر دو طرف نیت خوبی دارند.

صبور باشید و یکدیگر را درک کنید

اگر شریک زندگی شما در گذشته تمایلی به ایجاد تغییرات نداشته است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که رویکرد متفاوتی داشته باشید. تلاش برای سوق دادن کسی به سمت تغییر رفتار آسان نیست. آن ها فقط از سمت شما رنجیده می شوند و راه هایی برای اجتناب از کاری که از آن ها می خواهید پیدا می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمنیه

چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟

نکته کلیدی، صبر و درک این است که این درست یا غلط بودن رفتار مشخص نیست، بلکه باید مطمئن شویم تغییر همسر می تواند مثبت باشد. آن ها مورد احترام هستند، شنیده می شوند، مورد توجه قرار می گیرند – همه چیزهایی که ما از شرکای خود توقع داریم.

از خود بپرسید آیا رفتارهایی وجود دارد که آن ها صرفاً به این دلیل که شما آن را تحمل می کنید ادامه داده اند؟ اگر چنین است، قبل از هر چیزی، با آن ها صحبت کنید. آن ها ممکن است متوجه نشوند که چیزی شما را آزار می دهد، مگر این که شما صحبت کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا