چرا همه با من مشکل دارند؟ 13 علت را بشناسید.

گاهی از خودتان می پرسید که چرا همه با من مشکل دارند؟ چرا همه از من متنفر هستند؟ چرا همه از من دور می شوند؟ یا چرا کسی مرا دوست ندارد؟ واقعیت این است که بدون دوست داشتن و اعتماد کردن به سختی می توان زندگی کرد. پس همه به این نیاز دارند که دوست داشته شوند و با بقیه هم رابطه دوستی برقرار کنند. پس اگر فکر می کنید همه با شما مشکل دارند و همه از شما دور می شوند بهتر است این مقاله از همکده را تا انتها بخوانید تا علت اصلی اینکه چرا همه با من مشکل دارند را بدانید.

چرا همه از من متنفر هستند؟ چرا همه از من بدشون میاد؟

اگر به دنبال پاسخ سوالاتی هستید که بتوانید عیب ها و نکات منفی مربوط به اخلاق و نقطه ضعف خودتان را بشناسید بهتر است شایع ترین عوامل محرکی که باعث می شود بقیه افراد از شما دور شوند را بشناسید. مهمترین عللی که چرا همه با من مشکل دارند عبارتند از:

زیاد حرف زدن

اگر چه صحبت کردن می تواند یکی از راه های برقراری ارتباط با دیگران باشد، اما زیاد حرف زدن هم می تواند باعث دور شدن افراد از شما شوند. برقراری ارتباط با افراد اطرافمان به این معناست که به آنها فرصت و فضایی برای پاسخگویی بدهیم تا آنها هم بتوانند حرف هایشان را بزنند. وقتی کسی را مجبور می‌کنید که دائما به حرف‌هایتان گوش کند، شکی نیست که او به دنبال فرصتی می گردد که از شما دور شود و از دستتان فرار کند. چون شما با پرحرفی خودتان نشان می دهید که هیچ ارزشی برای طرف مقابل تان قائل نمی شوید و دوست ندارید حرف های آنها را بشنوید.

برای اینکه بتوانید این مشکل خود را برطرف کنید و به یک شنونده خوب تبدیل شوید بهتر است راهکارهای زیر را رعایت کنید:

  • از فرضیات یا قضاوت کردن خودداری کنید.
  • هنگام صحبت به احساسات آنها توجه کنید.
  • با آنها به زبان خودشان صحبت کنید (بازتاب همدلانه).
  • در حال صحبت کردن به چشمان آنها نگاه کنید.
  • خود را به جای گوینده بگذارید. از دیدگاه آنها به آنچه می گویند فکر کنید.
  • با تکان دادن سر یا گفتن «اوه-هه» یا «بله»، تصدیق کنید که در حال گوش دادن هستید.
  • در صورت امکان، اگر فرصتی داده شد، نظرات آنها را خلاصه کنید تا بهتر متوجه شوید.

آزار و اذیت کردن

اگر دائما به دنبال این هستید که چرا همه با من مشکل دارند و چرا همه از من دور می شوند؟ بهتر است به رفتارهای خود دقت کنید. شاید باعث آزاد و اذیت دیگران می شوید. هیچ کس دوست ندارد مورد آزار و اذیت قرار گیرد. شاید از نظر خودتان خیلی عادی رفتار می کنید، اما همین رفتار شما ممکن است باعث آزار و اذیت دیگران شود. اولین واکنش شما ممکن است این باشد که “این مشکل آنهاست، نه من.” اگر احساس می‌کنید کسی را آزار داده یا ناامید کرده‌اید، بهتر است با او حرف بزنید و حرف های او را بشنوید.

عدم انعطاف پذیری

چرا همه با من مشکل دارند؟ 13 علت را بشناسید. || مرکز مشاوره همکده

یکی از علل دیگر اینکه چرا همه با من مشکل دارند این است که احتمالا در برخورد با دیگران انعطاف پذیر نیستید. این رفتار باعث از دست دادن بسیاری از روابط می شود و ممکن است سایر افراد از شما دور شوند و همین موضوع بر روی روابط ما تاثیر بسیار زیادی می گذارند. اگر بتوانید در کنار افزایش اعتماد به نفس خود، کمی انعطاف پذیر باشید بدون شک راحت تر می توانید با دیگران دوست شوید.

شاکی بودن

اگر همیشه از همه کس و همه چیز شاکی هستید پس باید بدانید که یکی از عللی که چرا همه از من بدشون میاد و متنفر هستند، همین موضوع باشد. شاکی بودن باعث می شود که شما یک فرد منفی نگر باشید و چالش و مشکلاتی را برای اطرافیان خود ایجاد کنید. اما موضوع مهم این است که کسی منفی بودن و شاکی بودن را دوست ندارد. یکی از بدترین چیزهایی که می توان منجر به بروز انرژی منفی در افراد شود، شاکی بودن دائمی است. از شکایت کردن دست بردارید! چیزهای خوب زندگی را ببینید و به خود و اطرافیانتان انرژی مثبت بدهید.

عدم رعایت بهداشت فردی

یکی دیگر از پاسخ های احتمالی به اینکه چرا همه از من متنفر هستند؟ می تواند به عدم رعایت بهداشت شما مربوط شود. در این شرایط بهتر است از خودتان بپرسید آیا واقعا دوست دارید در کنار کسی باشید که بدن و یا دهان او همیشه بو می دهد یا فقط کثیف یا نامرتب به نظر می رسد؟ بدون شک دیگران هم این شرایط را دوست ندارند و از کسانی که بهداشت فردی را رعایت نمی کنند دور می شوند.

به عنوان یک بزرگسال، شما باید مراقب ظاهر و بوی خود باشید و باید بدانید که رعایت بهداشت فردی نشان دهنده نیمی از شخصیت درونی شما است. حتی اگر بهترین شخصیت را داشته باشید، هیچ کس دوست ندارد در کنار کسی باشد که بوی بد می دهد، به خصوص زمانی که مجبور است برای مدت طولانی در کنار شما بنشیند.

پشت سر مردم حرف زدن

یکی از علل ایجاد درگیری های مختلف در بین افراد، بروز شایعات زیاد هستند که افراد با غیبت دیگران ممکن است به این شایعات دامن بزنند. از طرفی هم شایعات زیاد باعث برهم خوردن روابط دوستانه می شود. اگر دائما پشت سر دیگران حرف می زنید، ممکن است سایر افراد را از خودتان دور کنید.

اهمیت ندادن به وقت دیگران

بدون شک زمان برای همه ما مهم است و دوست داریم از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنیم. برای همین کسی دوست ندارد وقتش را برای چیزهای بی ارزش از دست بدهد. پس اگر به دنبال این هستید که چرا همه از من دور می شوند و از من بدشون میاد بهتر است به وقت افراد اهمیت بدهید. اگر در قرار خود تاخیر کردید حتما عذرخواهی کنید. اهمیت دادن به زمان نشان دهنده احترام شما به طرف مقابل است. حتی فقط پنج یا ده دقیقه تاخیر می تواند برای مردم آزاردهنده و نشان دهنده بی احترامی باشد.

عدم اعتماد به شما و غیرقابل پیش بینی بودن

یکی از عللی که چرا همه با من مشکل دارند این است که رفتار های شما کاملا غیرقابل پیش بینی هستند و افراد نمی توانند روی رفتار شما حساب باز نکنند. همین موضوع باعث احساس ناامنی می شود که دیگران در اطراف شما احساس امنیت نکنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که یک دقیقه خوشحال و لحظه بعد کاملا عصبانی هستید، با نشان دادن این رفتارهای دوگانه و متضاد ممکن است سایر افراد را از خودتان دور کنید. چون افراد نمی توانند ذهن شما را بخوانند و رفتارهای شما را پیش بینی کنند.

برای همین بهتر است خودتان باشید و وقتی چیزی می گویید، به جای وعده های توخالی، در واقع آن را انجام دهید. به مردم نشان دهید که می توانند روی شما حساب کنند و به موقع نیاز به آنها کمک کنید.

ناامیدی بیش از حد

احساس نا امیدی و ناراحتی بیش از حد شما باعث می شود تا بقیه از شما دور شوند. برای همین بهتر است احساس نا امیدی و ناراحتی را از خودتان دور کنید و رفاه و شادی خودتان را به عوامل خارجی و دیگران گره نزنید.

برای یک بار هم که شده، جوانب مختلف زندگی خودتان را در اختیار بگیرید و اگر مشکلی در این زمینه دارید از یک روانشناس یا روانپزشک برای بررسی علت اصلی ناامیدی خود کمک بگیرید. به طور حتم آنها راهکارهایی برای نجات شما از این وضعیت تان دارند.

عدم مسئولیت پذیری

چرا همه با من مشکل دارند؟ 13 علت را بشناسید. || مرکز مشاوره همکده

شاید شما فردی با اعتماد به نفس بالا باشید اما در روابط با دیگران، مسئولیت هیچ کاری را قبول نمی کنید و حاضر نیستید به کسی کمک کنید. تا زمانی که یاد نگیرید که چگونه نقاط ضعف خود را بپذیرید و بفهمید که مشکل شما در برقراری روابط با دیگران چیست بدون شک نمی توانید بفهمید که چرا همه شما را دوست نداند. در برخی مواقع باید این واقعیت را بپذیرید که ممکن است مشکلی در شما وجود داشته باشد و زمان آن رسیده است که بالاخره کاری برای آن انجام دهید.

کنترل کردن دیگران

برخی افراد دوست دارند مانند یک رهبر در گروه عمل کرده و سایر افراد را کنترل کنند. شما باید از تلاش برای اینکه رئیس همه باشید دست بردارید. کسی از شنیدن دستور و کنترل شدن خوشش نمی آیند. روانشناسان معتقدند که کنترل کردن یکی از بزرگترین مشکل در روابط بین افراد است که نشان می دهد شما به طرف مقابلتان احترام نمی گذارید. یاد بگیرید که به دیگران اعتماد کنید. چون عاداتی که باعث پرخاشگری و کنترل دیگران می شود، اعتماد را از بین می برند.

رک و بی پرده صحبت کردن

یکی از دلایل دیگری که ممکن است باعث شود شما دیگران را از خودتان دور کنید این است که شما در اعتقادات خود در مورد سیاست، مذهب و سایر موضوعات حساس بسیار صریح هستید. شما به این موضوع توجه ندارید که حرف های شما چگونه ممکن است بر دیگران تأثیر بگذارد. و علاوه بر این، وقتی وارد بحثی در مورد این موضوعات می شوید، به حرف های دیگران گوش نمی دهید. به معنای واقعی کلمه هیچ راهی برای شما وجود ندارد که بتوانید نظر خود را تغییر دهید یا با کسی که با شما مخالف است سازگاری نشان دهید.

حرف خودتان را بزنید اما به حرف های دیگران هم گوش دهید. ذهن باز داشته باشید بدون شک اطرافیان شما افراد منطقی هستند و حرف های شما را می شنوند. راه‌هایی وجود دارد که شما می توانید با افرادی که دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به شما دارند دوست شوید. احترام، اجازه دادن به فضا، و شنیدن حرف های دیگران بهترین راهکار ها در این زمینه هستند.

کینه توزی و عدم بخشش دیگران

یکی دیگر از علل اینکه چرا همه از من متنفر هستند می تواند این باشد که آدم کینه ای هستید و درگیری را به اصلاح مشکلات ترجیح می دهد. اگر می خواهید دیگران شما را دوست داشته باشند، باید آنها ببخشید و کینه را کنار بگذارید. یاد بگیرید که دیگران را ببخشید.

منابع
https://hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا