چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شویم؟

خونریزی بینی در دوران بارداری یکی از مواردی است که برای همه خانوم ها به وجود می آید. بنابراین بهتر است نگران این قضیه نباشید. در دنیای امروزی کمی مسئله بارداری پیچیده شده است. اما نکته ای که باید بدانید این است که چگونه از یکدیگر به عنوان دو زوج مراقبت کنید. حمایت از همسر در دوران بارداری نقش بسیار مهمی دارد. رفتار در طول بارداری می تواند تغییر کند اما مردان باید بتوانند با این نوع رفتار کنار بیایند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شویم؟

خوشبختی در زندگی و خونریزی بینی در بارداری

چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شویم؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شویم؟ صحبت کنیم.

دوران بارداری و خونریزی بینی

اگر در دوران بارداری دچار خونریزی بینی شوید، احتمالاً احساس نگرانی کرده و غافلگیر خواهید شد. خون دماغ اغلب به طور ناگهانی اتفاق می افتد و دیدن خون می تواند ترسناک باشد. ناگفته نماند که پاک کردن خون کاری نیست که هیچ یک از ما از انجام آن لذت ببریم.

ممکن است تعجب کنید که چرا این اتفاق می افتد و آیا این امکان وجود دارد که خونریزی بینی می تواند به شما یا کودک شما آسیب برساند. خونریزی بینی جالب نیست، اما می توانید مطمئن باشید که بسیار رایج است. در واقع، بسیاری از افراد در دوران بارداری خود متوجه افزایش خونریزی بینی می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این افزایش به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش حجم خون است. خوشبختانه، خونریزی بینی در دوران بارداری به ندرت جدی است. آن ها بیش از هر چیز اذیت کننده یک فرایند عادی هستند.

بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا خونریزی بینی در بارداری اتفاق می افتد؟ چگونه آن را مدیریت کنیم، و برای جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید.

چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شوید؟

مانند بسیاری از جنبه‌های بارداری، می‌توانید خونریزی بینی خود را (همچنین به عنوان “اپیستاکسی” شناخته می‌شود) به خاطر همه تغییراتی که بدن شما برای حمایت و رشد کودک خود متحمل می‌شود، بدانید. این ها به احتمال زیاد باعث این خونریزی بینی در بارداری می شوند.

دانیل روشن، MD، متخصص زنان و زایمان  در شهر نیویورک می گوید: وقتی باردار هستید، حجم خون شما تا 50٪ افزایش می یابد. فشار حجم خون اضافی می تواند باعث ترکیدن رگ های شکننده بینی و خونریزی شود.»

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شویم؟

به عبارت دیگر، تمام خون اضافی که در بدن شما در گردش است می‌تواند باعث آسیب‌پذیری رگ‌های خونی در بینی شود و منجر به تجربه بسیار آزاردهنده و ناخوشایند خونریزی بینی شود.

میچل اس کرامر، MD، رئیس بخش زنان و زایمان در بیمارستان هانتینگتون، می گوید: هورمون های در حال تغییر شما نیز نقش مشابهی دارند. هورمون های بارداری همچنین باعث می شوند رگ های خونی در بینی شما نسبت به این خونریزی های مزاحم حساس تر شوند.

نظر دکتر کرامر در ارتباط با این زمینه

دکتر کرامر اضافه می‌کند که احتمال احتقان در دوران بارداری بیشتر است و عطسه یا دمیدن بینی راحت‌تر می‌تواند منجر به خونریزی بینی شود. دکتر کرامر می گوید در موارد نادری، خونریزی بینی ممکن است با افزایش فشار خون در دوران بارداری همراه باشد

Kecia Gaither، که یک پزشک دارای گواهینامه دو طرفه در OBGYN و پزشکی مادر و جنین است، توضیح می دهد که برخی از محیط ها، شرایط پزشکی و داروها نیز می توانند احتمال خونریزی بینی در بارداری را افزایش دهند. دکتر گیتر می گوید: « خونریزی بینی می تواند بیشتر با سرماخوردگی، آلرژی، رقیق کننده خون، داشتن غشای مخاطی خشک به دلیل هوای سرد، اتاق های دارای تهویه مطبوع یا محیط های خشک اتفاق بیفتد.

خونریزی بینی در بارداری چقدر شایع است؟

اگر خونریزی بینی در دوران بارداری شما را غافلگیر کرده و نگرانتان کرده است، می توانید با دانستن این که خون دماغ در بارداری در واقع بسیار شایع است، دل ببندید. دکتر کرامر می گوید که از هر 5 فرد باردار، 1 نفر دچار خونریزی بینی می شود.

خونریزی بینی در دوران بارداری چه زمانی شروع می شود؟

خونریزی بینی در بارداری ممکن است در هر زمانی رخ دهد. اما به گفته دکتر کرامر، معمولا در سه ماهه دوم بارداری شروع می شود. او می‌گوید، اما برخی از افراد از سه ماهه اول شروع به آن می‌کنند.

علائم چیست؟

علائم خونریزی بینی می تواند به طور ناگهانی ظاهر شود و می تواند کاملاً تکان دهنده باشد. خون می تواند از یک یا هر دو سوراخ بینی شما خارج شود. جریان می تواند سبک تر یا سنگین تر باشد و معمولاً بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد.

گاهی اوقات هنگام خواب دچار خونریزی بینی می شوید. این می تواند هم شگفت انگیز و هم بسیار آزاردهنده باشد. به علاوه، هیچ کس نمی خواهد خونریزی بینی را در نیمه شب تجربه کند.؟خون دماغ شبانه اغلب با یک قلقلک در پشت گلو قبل از این که خون از بینی شما خارج شود شروع می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شویم؟

دکتر کرامر می‌گوید: اگر چه برخی از خون دماغ شدن خودبخودی هستند و به نظر می‌رسد که از هیچ‌جا ناشی می‌شوند. اما بسیاری از خون دماغ شدن ها با نوعی تحریک مجرای بینی همراه است. این ممکن است عطسه باشد یا زمانی که مرتب بینی خود را پاک کرده اید. آلرژی، سایر تحریکات بینی یا آب و هوای خشک نیز ممکن است قبل از خون دماغ شدن باشد.

دکتر کرامر می گوید: نکته مهم این است که خون دماغ شدن با علائم دیگری مانند درد یا سردرد همراه نیست. اگر این علائم را دارید، باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

آیا خونریزی بینی بارداری قابل پیشگیری است؟

اگر خون دماغ مکرر در دوران بارداری اتفاق بیفتد، احتمالاً به راهی برای پایان دادن به آن امیدوار هستید. متأسفانه، خونریزی بینی همیشه قابل پیشگیری نیست. گفته می‌شود، اگر از برخی از محرک‌هایی که می‌توانند باعث خون دماغ شدن شوند اجتناب کنید، ممکن است بتوانید از آن ها جلوگیری کنید یا حداقل تعداد دفعات آن ها را کاهش دهید.

دکتر Gaither پیشنهاد می کند که بینی خود را تا حد امکان به آرامی مرطوب نگه دارید تا باعث خون دماغ شدن نشود. او همچنین توصیه می کند که از مرطوب کننده برای مرطوب نگه داشتن هوایی که تنفس می کنید استفاده کنید. دکتر کرامر می گوید: مصرف داروهایی برای آلرژی یا سرماخوردگی برای کاهش عطسه و احتقان می تواند به کاهش خون دماغ شدنکمک کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دکتر روشن توصیه می کند اتاقی را که در آن هستید خیلی گرم نگه ندارید.  زیرا هوای گرم می تواند مجرای بینی شما را خشک کند. او همچنین توصیه می کند که اگر در دوران بارداری مستعد خون دماغ شدن هستید، از کندن موهای بینی یا دستکاری داخل بینی خود به هر طریقی خودداری کنید.

راه های تسکین و درمان خونریزی بینی

اگر احساس خون دماغ شدن دارید، سعی کنید وحشت نکنید. چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای رفع سریع خون دماغ شدن انجام دهید. ابتدا بهتر است دراز بکشید یا بنشینید. سپس کمی به جلو خم شوید و برای 10 تا 15 دقیقه بعد، ناحیه نرم بینی خود را درست بالای سوراخ های بینی فشار دهید. این فشار را برای تمام مدت ثابت نگه دارید.

گزینه دیگر این است که یک پارچه یا کیسه سرد را روی بینی خود قرار دهید. دمای سرد می تواند رگ های خونی شما را منقبض کند و جریان خون را کاهش دهد. پس از خون دماغ شدن، سعی کنید از خم شدن زیاد به جلو و یا دمیدن بیش از حد شدید بینی خودداری کنید.

چه زمانی باید به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کرد

چرا در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شویم؟

بیشتر خون دماغ شدن ها در دوران بارداری را می توان در خانه مدیریت کرد. دکتر گیتر پیشنهاد می کند اگر خونریزی شما به درمان های خانگی پاسخ نمی دهد و بیش از 30 دقیقه طول می کشد، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

دکتر گیتر هشدار می دهد که اگر خونریزی شما زیاد است، خونریزی شما مشکل دارد، یا احساس سرگیجه یا سبکی سر دارید، باید به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا