نکاتی درباره نامزد کردن

نامزد کردن نیازمند شناخت کافی است. این که بخواهیم فقط با حرف زدن ازدواج‌ کنیم طبیعتاً دچار شکست خواهیم شد. شکست های عاطفی می تواند آسیب های روانی مختلفی را ایجاد کند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. در مقاله های قبل یک نوع از ازدواج را برای شما تعریف کردیم. ازدواج سفید یکی از آن ها است. افراد باید قبل از ازدواج همدیگر را به خوبی بشناسند.

در این بین هم خانواده های هستند که با منطق درست ازدواج های موفقیت آمیز را ایجاد می کنند. اما به راستی چه ازدواجی موفقیت آمیز خواهد بود؟ این ها همه سوالاتی است که ممکن است از خودتان بپرسید. البته مشاوران ازدواج نیز می توانند به زوجین برای دوام ازدواج کمک کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که نکاتی درباره نامزد کردن چگونه است؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نکاتی درباره نامزد کردن با شما صحبت کنیم.

نامزد کردن یک تصمیم مهم است

نکاتی درباره نامزد کردن

نامزد کردن یک تصمیم مهم است که برای همیشه زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. هر فردی بر اساس جدول زمانی منحصر به فرد خود در زندگی عمل می کند. و هیچ زمان مشخصی برای این که چه مدت باید قبل از نامزدی با کسی قرار بگذارید وجود ندارد. اکثر مردم پس از مدت زمان قابل توجهی در رابطه با یک فرد نامزد می کنند.

با این حال، چیزهایی وجود دارد که باید قبل از نامزدی در مورد آن ها صحبت کرد که ممکن است در طول رابطه به وجود نیامده باشد. زمانی که شما و شریک زندگیتان به فکر نامزدی هستید، باید به جای تمرکز بر رابطه در زمان حال، فکر خود را به آینده تغییر دهید.

مواردی که باید قبل از نامزدی مورد بحث قرار گیرد

هر رابطه ای متفاوت است، اما نامزدی کردن یک چیز مشترک دارد. آن ها تعهدی برای به اشتراک گذاشتن آینده خود با شخص دیگری هستند. از آن جایی که تعهد بسیار مهمی است، نباید تعهدات را ساده انگاشت. بدون بحث در مورد این موضوعات با شریک زندگی خود عجله نکنید:

آرزوهای شغلی

زندگی چیزهای بیشتری از کار دارد، اما بخش قابل توجهی از وقت شما را می گیرد. شما باید قبل از نامزدی با شریک زندگی خود در مورد اینکه شغل رویایی او چگونه به نظر می رسد صحبت کنید. مهم است که بدانید آن ها چه ساعتی کار می کنند زیرا این بر زندگی خانه شما تأثیر می گذارد.

همچنین می تواند نشان دهد که آیا آن ها زیاد در جاده خواهند بود یا این که به طور بالقوه شما را ملزم به نقل مکان به شهری است که برای صنعت آن ها بهتر است. برای اکثر مردم، این چیزها معامله شکن نیستند. اما آن ها نگاهی اجمالی به آن چه در آینده با شریک زندگی شما خواهد داشت را ارائه می دهند.

مکان زندگی شما برای نامزدی کردن مهم است

شهری که در آن زندگی می کنید می تواند زندگی روزمره شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. شما باید با شریک زندگی خود در مورد جایی که آن ها می بینند و آن ها را دوست دارند صحبت کنید. آیا همیشه برنامه ریزی کرده اید که به شهری که در آن بزرگ شده اید برای بزرگ کردن خانواده خود برگردید؟ این چیزی است که باید قبل از نامزدی با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

به عنوان مثال، شما همیشه می خواستید پس از ازدواج به یک شهر کوچک نقل مکان کنید. شریک زندگی شما قصد دارد برای همیشه در یک شهر بزرگ زندگی کند، این می تواند منجر به مشاجره و مشکلات شود. این برنامه های متفاوت در یک رابطه مسئله ای نیست، اما بعد از نامزدی اهمیت پیدا می کند.

البته، یک ازدواج مستلزم سازش است. فرض کنید شما و شریک زندگی‌تان ایده‌های متفاوتی در مورد نحوه اقامت آینده‌تان دارید.  ممکن است نیاز داشته باشید که انتظارات خود را برای یافتن یک رسانه شاد تنظیم کنید. اما، اگر شما و شریک زندگی تان هر دو تمایلی به  تغییر مکان ندارید، ممکن است مشکل ساز باشد.

سبک زندگی روزانه و نامزدی کردن

نکاتی درباره نامزد کردن

جایی که زندگی می‌کنید و کاری که انجام می‌دهید به شدت بر شکل زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد. اما، بسیاری از عناصر دیگر زندگی وارد روابط شما می شوند که قبل از نامزدی باید در مورد آن ها صحبت کنید. از شریک زندگی خود بپرسید که یک آخر هفته ایده آل برای او چگونه به نظر می رسد. آیا به پیاده روی می روید یا روز را در داخل خانه سپری می کنید؟ آیا بیشتر اوقات را به عنوان یک زوج با هم سپری می کنید یا زمان بیشتری را با گروه های مجزای دوستان خود خواهید گذراند؟ هیچ پاسخ اشتباهی برای این سؤالات در مورد سبک زندگی وجود ندارد، اما مهم است که شما و همسرتان ایده های مشابهی در مورد نحوه گذراندن اوقات فراغت خود داشته باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

البته این فراتر از تعطیلات آخر هفته است. شما باید در مورد این که چگونه وظایف خانگی مانند پخت و پز و نظافت را به طور ایده آل تقسیم می کنید، بحث کنید. یا این که می خواهید از هر حیوان خانگی در زندگی خود استقبال کنید، صحبت کنید. ممکن است برخی از این موارد در زمانی که با شخصی قرار می‌گیرید بی‌اهمیت به نظر برسند. اما بعد از نامزدی و به خصوص در زندگی مشترک بسیار مهم می‌شوند. باید مطمئن شوید که شما و شریک زندگیتان می خواهید سبک زندگی مشابهی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است یکی از شما از روال روزمره خود ناراضی باشد.

روابط گذشته و نامزدی کردن

این یکی ممکن است کمی ناخوشایند باشد که با شریک عاشقانه خود آشنا شوید. اما مهم است که قبل از نامزدی این کار را انجام دهید. لازم نیست تمام جزئیات روابط گذشته شریک خود را بررسی کنید، اما دانستن اصول اولیه می تواند به شما در درک بهتر شریک زندگی خود کمک کند. مهمترین چیزی که باید در مورد آن بحث شود این است که چرا این روابط پایان یافتند و هر یک از شما چه چیزی از روابط گذشته آموخته اید. دانستن این بخش‌ها از گذشته شریک زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا همدیگر را در رابطه‌تان در حال و آینده شادتر کنید.

فرزندان

بچه دار شدن برای بسیاری از افراد نقطه عطف شگفت انگیزی در زندگی است. اما، بچه ها برای همه نیستند، و این اشکالی ندارد. بسیار مهم است که قبل از نامزدی کردن با شریک زندگی خود در مورد این که آیا آن ها بچه می خواهند یا نه صحبت کنید. اگر هرگز نمی خواهید بچه دار شوید، هیچ اشکالی ندارد. اما، اگر شریک زندگی شما همیشه می خواست پدر و مادر باشد، ممکن است برای رابطه مشکل ساز باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نکاتی درباره نامزد کردن

بر خلاف مکانی که در آن زندگی می کنید، این که آیا می خواهید بچه دار شوید یا نه چیزی است که ممکن است ایده خوبی برای مصالحه نباشد. فرض کنید شما نمی خواهید بچه دار شوید و همسرتان می خواهد بچه دار شود. سازش کردن و داشتن تنها یک فرزند هیچ یک از شما را خوشحال نمی کند. کودکان بخش عمده ای از زندگی را تشکیل می دهند، بنابراین مهم است که شریکی را پیدا کنید که خواسته های مشابهی با خودتان در رابطه با بچه دار شدن داشته باشد.

سلامتی

ممکن است بتوانید وضعیت سلامتی شریک زندگی خود را از رابطه با آن ها بسنجید. اما گاهی اوقات بیماری ها هیچ نشانه ظاهری را نشان نمی دهند. یا ممکن است شریک زندگی شما در گذشته مشکلات سلامتی داشته باشد که هرگز در مورد آن ها صحبت نکرده اید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نکاتی درباره نامزد کردن

در حالی که برخی از مشکلات سلامتی را می توان با انتخاب سبک زندگی برطرف کرد. برخی دیگر قابل درمان نیستند و می توانند بر زندگی شما و فرزندان آینده شما تأثیر بگذارند. اما، دانستن تاریخچه سلامت فردی و همچنین داشتن سابقه خانوادگی بیماری مهم است. زیرا هر گونه مشکل سلامتی که داشته باشد زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر شما فردی هستید که مشکلات سلامتی بیشتری نسبت به همسرتان دارید، این گفت و گو برای شما نیز بسیار مهم است. شما می خواهید بدانید که با کسی هستید که می تواند در زمان های چالش برانگیز از شما حمایت کند، خواه مربوط به سلامتی باشد یا موارد دیگر. گفت و گو در مورد سلامتی می تواند نشان دهد فردی که به فکر همسر خود هست، برای مدت طولانی در کنار شما است. این فرآیند هم در روزهای خوب و هم در روزهای بد است.

منابع
وبسایت regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا