نکاتی برای اینکه احساس قدرت کنید تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید

احساس قدرت برای زندگی و کسب اهداف ما مهم است. یکی از این راه ها غلبه بر نقاط ضعف خودمان است. در واقع ما در مرحله اول باید بپذیریم که مشکلاتی داریم و آن ها را حل کنیم. حل این مشکلات می تواند با کمک روان شناسان باشد. نکته دیگر این است که ما چگونه در برابر این مشکلات ایستادگی داشته باشیم. یکی از این مشکلات شک کردن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته برای احساس قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها چگونه است. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

انواع شادی و احساس قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها

شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نکاتی برای اینکه احساس قدرت کنید تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید، صحبت کنیم.

شک به خود به عنوان “عدم احساس قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها تعریف می شود.

شک به خود به عنوان “عدم قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها، شخصیت، اندیشه و غیره” تعریف می شود. به عبارت دیگر، شک و تردید در خود بدان معناست که شما خود را باور ندارید. شک به خود به سمت ذهنیت های منفی گرایش پیدا می کند. ممکن است با یک شکست کوچک شروع شود. اما این یک شکست می تواند شما را از بین ببرد و اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. ممکن است شروع به تمرکز بر شکست کنید. سپس شروع به رشد و گسترش می کند. در نهایت، می تواند شما را از استفاده از فرصت های زیاد زندگی باز دارد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

ما این را در زمین فوتبال می بینیم. یک بازیکن دفاعی شروع فوق العاده ای برای یک بازی دارد و سپس آن ها یک دفع را انجام می دهند. هنگامی که آن ها در حاشیه نشسته اند می توانید روی صورت بازیکنان مشاهده کنید که روی این توپ گیری متمرکز شده اند. این کار شروع به تاثیرگذاری بر اعتماد به نفس آن ها می کند. وقتی دوباره وارد بازی می شوند، هنوز آن رهگیری را به خاطر می آورند.  هر فردی شک و تردید در خود را تجربه می کند. این یک فرایند طبیعی است. با این حال، نباید ذهنیت شما را مصرف کند. هنگامی که شک به خود بر زندگی شما تأثیر می گذارد، به مشکلی تبدیل شده است که باید برطرف شود.

عدم احساس قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها منجر به چه چیزی می شود؟

اگر از شک و تردید در خود رنج می برید، به احتمال زیاد فرصت های پیش روی شما را خراب می کنند. وقتی اعتماد به نفس ندارید و به توانایی های خود اعتماد ندارید، خارج شدن از محدوده راحتی خود و ریسک کردن دشوار است.

کسی را پیدا کنید و با او صحبت کنید

اولین قدم برای غلبه بر شک و تردید در خود، صحبت با فردی است که به او اعتماد دارید. این ممکن است یک دوست، یک عضو خانواده یا یک متخصص بهداشت روانی باشد. بسیاری از مردم از گفتگو با یک درمانگر بیزارند. با این حال، شک به خود کیفیت زندگی را کاهش می دهد. هنگامی که به کمک مورد نیاز خود دست یافتید، می توانید تجربیات جدیدی را تجربه کرده و زندگی ای را که در آرزوی آن بوده اید آغاز کنید. یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا مسیر اعتقاد و اعتماد مجدد خود را طی کنید.

مقدار زمانی را که با افراد منفی می گذرانید محدود کنید

وقت خود را با افرادی بگذرانید که می توانند احساس قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها را در موقعیت شما ببینند. آخرین چیزی که هنگام مبارزه با شک و تردید به خود احتیاج دارید این است که در کنار افراد منفی باشید که قصد دارند شما را به سمت پایین بکشند. مدت زمانی را که با افرادی می گذرانید که تمایل دارند در شرایط مختلف فقط بدی ها را ببینند، کاهش دهید. به دنبال گذراندن وقت با افرادی باشید که خوش بین هستند. امید آن ها در حال از بین رفتن بر شما خواهد بود.

چند نکته برای احساس قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها

برخی می گویند زندگی نعمت و نفرین است. در حالی که شکی نیست که کشور ما روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، شما باید به راه خود ادامه دهید. ممکن است صبح را با لبخندی بر لب شروع کنید و تا ظهر استرس روز شما را شکست داده باشد.

نکاتی برای اینکه احساس قدرت کنید تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید

آیا زندگی شما آنطور که می خواهید پیش نمی رود؟ آیا احساس می کنید در یک رکود هستید و اوضاع از بد به بدتر می شود؟ شما می توانید کل دنیای خود را تنها با احساس قدرت تغییر دهید. اگر از این که صبح از رختخواب بیرون بیایید و به سمت یک کار  بروید و احساس کنید همیشه کمتر از دیگران هستید خسته شدید، وقت آن است که کاری در مورد آن انجام دهید. با ایجاد عادات خوب و تغییر دیدگاه خود از منفی به مثبت، می توانید همه چیز را تغییر دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا تا به حال به شخصی حسادت می کنید که به نظر می رسد همه چیز را با هم دارد؟ ممکن است زن یا مردی باشد که شغلی عالی، خانواده عالی دارد و همیشه لبخند بر لب دارد. تفاوت آن‌ها با شما اعتماد به نفس است. برای رسیدن به هر چیزی در این زندگی، باید اعتماد به نفس داشته باشید و از توانایی های خود مطمئن باشید.

  • با وارونه کردن دنیای خود دارای احساس قدرت شوید
  • قدرت کنترل شادی
  • اعمال شما سرنوشت شما و شادی کلی شما را کنترل می کند

مادی گرایی و احساس قدرت

مادی گرایی مساوی با زندگی خوب نیست. شما می خواهید هر روز صبح با این اطمینان از خواب بیدار شوید که سازنده خواهید بود، روز خوبی خواهید داشت و با هر چالشی به راحتی مقابله خواهید کرد. اگر برای توانمندی آماده هستید، چند موردی که باید به کار ببرید در این‌جا آمده است.

برای کسب احساس قدرت دست از بهانه جویی بردارید

آیا در گذشته انتخاب های ضعیفی برای زندگی داشتید؟ آیا در رابطه ای هستید که ناسالم است و شما را به پایین می کشاند؟ شما باید به جای توجیه رفتارهای ناسالم، به رفتارهای ناسالم رسیدگی کنید. طبیعی است که در زندگی و همه مسئولیت های خود غرق شده باشید. با این حال، باید از بهانه جویی دست بردارید. به خود نگویید که نمی توانید به ورزشگاه بروید زیرا خیلی خسته هستید. در عوض، به خود بگویید که وقتی این کار را انجام دهید، احساس بهتری خواهید داشت و سالم تر خواهید بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از شر روابط سمی خلاص شوید و حفظ آن‌ها را توجیه نکنید. همچنین، اگر در مسیر هدف خود به جایی نمی‌روید، شغلی را پیدا کنید که آن‌چه را که می‌خواهید به شما بدهد. دیگر بهانه ای ندارید زیرا می توانید با دیدگاه مثبت و اراده خالص خود را تقویت کنید. شما سرنوشت خود را کنترل می کنید.

مراقب صحبت های خود باشید

کلمات شما احساس قدرت دارند هنگامی که چیزی را در جو قرار می دهید، نمی توانید آن را پس بگیرید. اگر به خود جملاتی مانند «من هرگز قادر به انجام این کار نخواهم بود» به خودتان بگویید، به احتمال زیاد این کار را نخواهید کرد. شما این قدرت را دارید که با گفتار خود به خود انگیزه دهید. آیا تا به حال در اطراف فردی بودید که همیشه منفی و بدبین باشد؟ سخت است که برای مدت طولانی در کنار کسی با چنین صدای سمی باشید. متوجه خواهید شد که احساس منفی آن‌ها به شما سرایت خواهد کرد. هنگام صحبت با خود یا دیگران مراقب کلمات خود باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما نمی خواهید فردی باشید که مردم از او دوری می کنند، زیرا شما چنین منکری هستید. در عوض، هنگام صحبت با دیگران مراقب گفتار خود باشید. اگر مکالمه خود را در یک طرف آفتابی نگه دارید، از شایعات دوری کنید و در مورد چیزهای مثبت صحبت کنید، آنگاه مردم جذب شما خواهند شد.

بهتر است قبل از صحبت با احساس قدرت بایستید و به پیامی که می‌خواهید منتقل کنید فکر کنید. هنگام صحبت با دیگران کلمات خود را کم و مستقیم بیان کنید. گاهی اوقات، بهتر است به جای صحبت کردن، گوش نکنید.

به دستاوردهای خود پاداش دهید

وقتی کار خوبی انجام می دهید، پس باید به پشت خود دست بزنید. یک سیستم پاداش که معمولا برای کودکان استفاده می شود برای بزرگسالان نیز کار می کند. اهداف کوچکی را تعیین کنید و وقتی به هدفی رسیدید، وقتی را با دوستانتان به خودتان اختصاص دهید. کنترل زندگی خود به معنای تغییر کل دیدگاه شماست. شما باید فهرستی از اهدافی که می خواهید در زندگی به آن‌ها برسید تهیه کنید. هنگامی که به این اهداف می رسید، این یک رویداد مهم است. سیستم‌های پاداش برای حفظ قدرت شما برای ادامه راه عالی هستند.

روی نقاط ضعف خود کار کنید

یکی از راه‌های ایجاد احساس قدرت، فهرست‌بندی نقاط ضعف است. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، چه غذایی به نظر می رسد که شما را در رژیم غذایی تان دچار مشکل می کند؟ وقتی نقطه ضعفی را در زندگی خود شناسایی کردید، می توانید روی آن کار کنید. اگر در مسیر کاهش وزن، دچار مشکلاتی هستید، پس چیزی پیدا کنید که به شما کمک کند. همه چیزهایی دارند که باعث می شود در زندگی دچار لغزش و سقوط شوند. با این حال، هنگامی که قدرت می گیرید، می توانید به سرعت مشکل را شناسایی کرده و راه هایی برای اجتناب از آن بیابید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا به نظر می رسد که روابط سمی را جذب می کنید؟ دریابید که چرا اینقدر جذب افرادی می شوید که بهترین های شما را به نمایش نمی گذارند. سپس، هنگامی که نقطه ضعف را شناسایی کردید، می توانید روی رفع آن کار کنید.

عشق در رابطه و احساس قدرت

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید تا زمانی که خود را یاد نگیرید نمی توانید دیگری را دوست داشته باشید؟ این یکی از قوی‌ترین جملاتی است که می‌توانید از آن برای ایجاد انگیزه در سفر خود برای به دست آوردن مجدد کنترل زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، در این زندگی، شما بزرگترین تشویق کننده خود هستید. بخشی از دلیلی که بسیاری از مردم به روابط مسموم می پردازند این است که آن‌ها معتقد نیستند که شایسته بهتر شدن هستند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا