نشانه های رقابت شریک زندگی شما با شما چگونه است؟

رقابت شریک زندگی با شما می تواند علل مهتبس داشته باشد. نکته مهم در روابط امروزی بحث مدیریت رفتار است. شما نمی توانید در زندگی با همسر خود مانند یک رئیس باشید. تمامی روابط نیاز به هماهنگی و سازگاری با هم دارند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند.

در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت اصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه های رقابت شریک زندگی شما با شما چگونه است؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در خانواده و رقابت شریک زندگی

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه های رقابت شریک زندگی شما با شما چگونه است، صحبت کنیم.

علائم خطرناک ناسازگاری و رقابت شریک زندگی

وقتی با شریک زندگی خود هستید، هر دوی شما باید احساس کنید که قرار بود یک زوج باشید. اما اگر با مسائل ناسازگاری دست و پنجه نرم کنید، این ارتباط لذت بخش را قطع می کنید. جذابیت و سازگاری یکسان نیستند و ناسازگاری با شریک زندگی  مسئله بزرگی است.  این احساسات جذب فیزیکی و شیفتگی هستند. ممکن است با آن شخص ملاقات کنید و این فرآیندهای احساسی همچنان وجود دارند. با این حال، هنگامی که آن‌ها را بشناسید و به چند قرار ملاقات بروید، ممکن است که شما دو نفر با هم سازگار نباشید. حتی اگر آن‌ها به اندازه کافی خوب به نظر می رسند و خانواده و دوستان شما تأیید می کنند، ممکن است برای ادامه یک رابطه خیلی متفاوت باشید.

چند نشانه ناسازگاری و رقابت شریک زندگی

برخی افراد درگیر یک رابطه می شوند و تفاوت های گسترده بین خود و همسرشان را نادیده می گیرند. این اتفاق اغلب با جدایی بدی ختم می شود که به آن‌ها و احتمالاً دیگران صدمه می زند. مراقب باشید و به دنبال این چند علائم باشید که ناسازگاری را نشان می دهد.

شما هیچ چیز مشترکی ندارید

برخی از چیزهایی که برای اولین بار شما را جذب دیگری کرد چه بود؟ اگرچه جذابیت فیزیکی در درجه اول است، اما سازگاری چیزی است که افراد را در کنار هم نگه می دارد. از طرفی هم می گویند اضداد جذب می کنند. در حالی که این در برخی سطوح صادق است، شما برای ایجاد یک پیوند به چیزی نیاز دارید که هر دو دوست دارید. اگر نمی توانید زمینه مشترک پیدا کنید و علاقه ای به اشتراک گذاری علایق جدید ندارید، ممکن است با ناسازگاری و رقابت شریک زندگی داشته باشید.

شما در حال مبارزه با شریک زندگی خود هستید

وقتی می شنوید که زن و شوهری می گویند که آن‌ها هرگز اختلاف نظر ندارند، در این صورت یا ناصادق هستند یا یکی از آن‌ها با خودش صادق نیست. شما ممکن است با هم باشید. اما شما و شریک زندگی تان هنوز افرادی با نظرات و تفاسیر متفاوت هستید. این طبیعی است که گاهی اوقات با ناسازگاری و رقابت شریک زندگی برخورد کنیم. تنها تفاوت این است که زوج های سازگار یکدیگر را می شناسند و سعی می کنند اختلافات از کنترل خارج نشود. هر یک از شما می‌دانید که کدام بحث ها را انجام  ندهد و چه زمانی بحث بیش از حد داغ می‌شود. ممکن است کمی دعوا کنید. اما مشاجرات جدی شما یک اتفاق روزمره نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، اگر شما و همسرتان بیشتر دعوا می کنید، باید به ناسازگاری با شریک زندگی توجه داشته باشید. در این مورد، شما یک منطقه جنگی ناسازگار ایجاد کردید و نه فضایی که برای عشق مساعد باشد.

شما با فرهنگ های مختلف خود در تضاد هستید

وقتی دو بزرگسال عاشق می شوند و فرهنگ های متفاوت خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند بسیار زیباست. در حالی که ترکیب دو فرهنگ و مصالحه آسان نیست، اما می توان آن را انجام داد. اگر شما و معشوقتان تفاوت های فرهنگی، قومیتی یا ملی دارید، برای رابطه نیاز به عشق و صبر دارد. متأسفانه، برخی از زوج‌ها نمی‌توانند در مورد فرآیند ناسازگاری و رقابت شریک زندگی امتیازی قائل شوند. اینکه چگونه فرزندان خود را تربیت خواهید کرد به یک بحث همیشگی تبدیل می شود.

ناسازگاری و رقابت شریک زندگی یعنی آن‌ها برای اهداف آینده هم نظر نیستید

برای تحقق بخشیدن به سرنوشت خود، باید اهدافی برای آینده داشته باشید. البته ممکن است در نوجوانی و جوانی بارها تغییر کنند. در نهایت، هنگام ترسیم مسیرهایی که شما را به آن‌ها می رساند، اهداف خود را در ذهن خواهید داشت. طرف مقابل شما نیز رویاهای دیرینه ای دارد. فقط به این دلیل که هر دوی شما برنامه های متفاوتی دارید به این معنی نیست که نمی توانید با هم باشید. هنگامی که زوج ها عاشق می شوند، اهداف خود را به اشتراک می گذارند و در صورت نیاز آن‌ها را به هم متصل می کنند.

ناسازگاری و رقابت شریک زندگی باعث می شود در رابطه احساس ناامنی کنید

یکی از نیازهای اساسی انسان امنیت است، چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی. البته دغدغه اصلی شما این است که نسبت به خود مطمئن باشید. شما نمی توانید به کسی متکی باشید که این کار را برای شما انجام دهد. با این حال، انسان ها باید در روابط خود احساس امنیت کنند. باید بدانید که شریک زندگی شما حامی شماست و بهترین منافع شما را در نظر می گیرد. آن‌ها به شما وفادار خواهند بود و بزرگترین تشویق کننده شما در زندگی خواهند بود.

نشانه های رقابت شریک زندگی شما با شما چگونه است؟

برخی از مقایسه‌ها در یک رابطه می‌تواند سالم باشد. زیرا می‌تواند به زوج‌ها در ایجاد انگیزه برای بهبود در یکدیگر کمک کند. اما وقتی این مقایسه به رقابت تبدیل می‌شود، ممکن است خشم و نفرت ایجاد شود و رابطه را خراب کند. شما باید علائمی را بشناسید که نشان می دهد رقابت شریک زندگی با شما بیش از حد است. همچنین نکات مفیدی را در مورد چگونگی رفع این مشکل بیاموزید. “مقایسه یک عمل خشونت آمیز علیه خود است.” – ایانلا وانزانت. در این‌جا چند نشانه ای که رقابت شریک زندگی و نحوه رفع آن بیان خواهد شد.

عبارت “ما” در رابطه شما از بین می رود

این روزها بیشتر کارها را جداگانه انجام می دهید تا با هم. شما دیگر احساس نمی کنید که در همان اوایل رابطه خود هستید. به گفته کارشناسان، فرآیند رقابت شریک زندگی معمولاً بین شرکای که برای مدت طولانی با هم بودند اتفاق می افتد. با این حال، اگر زوج‌ها یاد بگیرند که نقاط قوت یا ضعیف خود را تشخیص دهند، می‌توانند بر اساس تفاوت‌ها و فردیت خود پیشرفت کنند. علاوه بر این، آن‌ها می توانند مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال، اگر او در پرورش بچه ها عالی است و شما در آشپزخانه بهتر هستید، باید به یکدیگر بفهمانید که این‌ها حوزه های شما در خانه هستند.

شریک زندگی شما همیشه نیاز به “برد” و حفظ برتری دارد.

آیا رابطه شما شبیه یک رویداد ورزشی است، جایی که شریک زندگی شما در این هفته تعداد دفعات بیشتری از ظرف ها را می شوید؟ آیا شریک زندگی شما تلاش می کند تا در هر بحثی که دارید پیروز شود؟ روابط فقط زمانی پیروز می شوند که وحدت وجود داشته باشد. خوشبختانه، رقابت شریک زندگی با شما قابل حل است. کاری انجام دهید تا مطمئن شوید که این اتفاق کمتر انجام می‌شود. به عنوان مثال، او ممکن است بیان کند دوست دارد شما به او در کارهای خانه کمک کنید. شما باید به جای مقاومت با او همکاری داشته باشید.

شریک زندگی شما موفقیت شما را کوچک می کند

وقتی به او می گویید که در محل کارتان ترفیع گرفتید، هیچ هیجان و غرور از جانب شریک زندگی تان وجود ندارد؟ آیا او آن‌چه را که شما به دست آوردید کم ارزش می داند؟ یک مطالعه نشان می دهد که فرآیند رقابت شریک زندگی در روابط بسیار رایج است. این احتمالاً نشان می دهد که شریک زندگی شما برای مقابله با موفقیت و نارسایی های شما مشکل دارد. برای رفع این الگو، دفعه بعد که با مشکل کاری مواجه شدید، از او راهنمایی بخواهید. هر کاری می توانید انجام دهید تا به شریک زندگی خود کمک کنید احساس کند که نقش مهمی در موفقیت شما دارد.

شریک زندگی تان شما را به خاطر ترک شغلتان مقصر می داند

شریک زندگی تان باعث می شود که اگر شب ها تا دیر وقت کار کنید، احساس گناه می کنید. شما اغلب در مورد شغل خود دعوا می کنید. این کار باعث می شود تا فرایند رقابت شریک زندگی جایی  شما سخت تر به نظر می رسد. از انجام شغل های  سخت احساس گناه نکنید. فرض کنید موفقیت شریک زندگی شما در مقایسه با موفقیت شما کمرنگ می شود. این ناامنی های اوست که باید با آن‌ها کنار بیاید نه این که شما باید شغل خود را رها کنید.

شریک زندگی شما سلطه جو است و همیشه تدنبال هدف خودش است

بسیاری از مردان ایده رقابت شریک زندگی و کنترل را دوست دارند. برخی از روابط به خوبی کار می کنند زیرا شرکا با نقش های خود به عنوان نقش مسلط یا مطیع موافقت می کنند. اما اگر شریک زندگی شما یک فرد سلطه‌گر است، ممکن است مشکلاتی در رابطه شما ایجاد شود. یک شخصیت سلطه گر می تواند به یک قلدر تبدیل شود، به خصوص اگر مقایسه ها وارد معادله شوند. با شریک زندگی خود صادق باشید و قبل از اینکه این رابطه به یک رابطه توهین آمیز تبدیل شود، به او بگویید که چه احساسی دارید.

شریک زندگی شما سعی می کند از شما پیشی بگیرد

آیا برای تولد فرزندانتان هدایای جداگانه ای می دهید و متوجه می شوید که چگونه شریک زندگی تان سعی می کند آن‌چه را که شما می دهید به تصویر بکشد؟ ساختار رابطه تان را دوباره بررسی کنید تا بفهمید چرا او نیاز دارد از شما پیشی بگیرد. ممکن است مسائل عمیق‌تر و قانع‌کننده‌تری وجود داشته باشد که در صورت امکان، باید آن‌ها را بررسی کنید و با یک درمانگر صحبت کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا