نشانه هایی که یک نفر در حال تجربه آشفتگی عاطفی است

تجربه آشفتگی عاطفی به علت های مختلفی در زوجین به وجود می آید. مشکلات عاطفی در بین افرادی که به تازگی وارد رابطه می شوند می تواند بیشتر از زوج های قدیمی باشد. مسائل مربوط به احساسات در روابط همیشه اهمیت خاصی داشته است. در رابطه قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. این قواعد می تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. خیلی از افراد دوست دارند نیاز هایی را که  تا به امروز نتوانستند رفع کنند با رابطه این کار را انجام دهند. اما این درست نیست.

چرا که شما باید به عنوان یک شخص بالغ و فهمیده پای به رابطه بگذارید. برای برخی افراد فقط این که بتوانند عشق بورزند یا مسائل مالی را بهبود بخشند همه چیز درست است. اما در روان شناسی گفته شده است که حد تعادل در روابط بیشتر باعث پایداری آن رابطه شده است. یکی از مواردی که ممکن است آسیب های عاطفی را به همراه داشته باشد همدلی است. شاید برایتان عجیب باشد که همدلی به نوان یک ویژگی خوب چگونه آسیب عاطفی ایجاد می کند؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که یک نفر در حال تجربه آشفتگی عاطفی است، چگونه است

اختلالات عاطفی و تجربه آشفتگی عاطفی

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که یک نفر در حال تجربه آشفتگی عاطفی است، صحبت کنیم.

همدلی و تجربه آشفتگی عاطفی

یک مطالعه جدید نشان داد که مردم بیشتر از آن که با همدلی به دیگران نگاه کنند، به صورت عینی نگاه می کنند.

ابراز همدردی می تواند به طور باورنکردنی خساراتیداشته باشد و باعث آسیب عاطفی فرد شود. از طریق محدودیت ها و بررسی با خود، می توانید همدلی را بدون خسته شدن ابراز کنید. همه چیز به این آرامش نیست که بخواهید شخص دیگری برای درک آن چه واقعاً در حال گذراندن آن هستید وقت بگذارد. دیده شدن به این روش واضح می تواند استرس شرایط سخت را کاهش دهد. با این حال، چنین عبارتی می تواند برای شخص همدل خساراتی ایجاد کند.

این فشار روانی داوطلبانه می تواند باعث شود که برخی از افراد در ابراز همدلی دچار آسیب عاطفی شوند.

تحقیقات درباره تجربه آشفتگی عاطفی

تحقیقی اخیراً در مجله روانشناسی تجربی منتشر شد. در این تحقیق محققان به بررسی زمان و چرایی دلسوزی مردم با دیگران پرداختند.

عادت هایی که به پیشگیری یا کاهش تجربه آشفتگی عاطفی کمک می کند

مردم توجه زیادی به بریدگی ها و جراحات بدنی دارند. اما در مورد آسیب های احساسی چطور؟ اگر چه آن ها اغلب مراقبتی را که شایسته آن هستند دریافت نمی کنند.

چند علائم خطرناک از تجربه آشفتگی عاطفی

آیا تا به حال احساسات عمیق و شدیدی دارید که تا حد خستگی شما را تحت تأثیر قرار دهد؟ در حالی که این احساسات غیرمولد و مضر هستند، بی نظم نیستند. بی نظمی عاطفی یک وضعیت پزشکی گیج کننده و ترسناک است که در آن فردی ممکن است یک دقیقه به صورت هیستریک بخندد و دقیقه بعد گریه کند. به نظر می رسد کنترلی بر احساسات خود ندارند. مطمئناً، احساسات این افراد بیش از حد زیاد است.

نشانه هایی که یک نفر در حال تجربه آشفتگی عاطفی است

آیا علائم پریشانی عاطفی را می شناسید؟ نادیده گرفتن زمانی که شخصی در حال گذراندن روزهای سخت است و به سمت تحولات عاطفی پیش می رود، دشوار است. با این حال، زمانی که آن‌ها نتوانند از مهارت های مقابله ای مناسب استفاده کنند، ممکن است وضعیت بدتر شود. مسائل مربوط به سلامت روان در جامعه امروزی واقعی است. با افزایش فشارهای شغلی، خانوادگی، مالی و سلامتی، غیرمعمول نیست که فردی تحت فشار قرار بگیرد. به این موقعیت‌ها، تجربه‌ای که زندگی را تغییر می‌دهد، اضافه کنید، و این یک هشدار برای فاجعه است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ابتدا باید بدانید که خوب نبودن اشکالی ندارد. تجربه آشفتگی عاطفی مرتبط با بیماری روانی کم کم شروع به از بین رفتن می کند. مردم بیش از هر زمان دیگری به دنبال کمک هستند. بنابراین، آیا می دانید اگر دوست یا یکی از عزیزانتان دچار مشکل شد به دنبال چه چیزی باشید؟

چند نشانه که کسی در حال تجربه آشفتگی عاطفی است

ممکن است برخی از علائم پریشانی عاطفی را بدانید، اما احتمالاً از همه نشانه‌هایی که نشان می‌دهد کسی در مشکل است آگاه نیستید. در این‌جا رایج‌ترین علائم تجربه آشفتگی عاطفی وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. زیرا هرگز نمی‌دانید اقدام سریع شما چه زمانی ممکن است شما را نجات دهد.

انزوا

وقتی کسی در یک طوفان عاطفی قرار می گیرد، معمولاً می خواهد خود را آرام کند و با دنیا روبرو نشود. اگر چه این راهی برای بهبودی است. زیرا آن‌ها با احساسات خود سروکار دارند، اما دلیلی برای هشدار نیز است. تحولات عاطفی و افسردگی ناشی از آن می تواند فکر خودکشی را در ذهن آن‌ها ایجاد کند. بدترین کاری که یک فرد می تواند انجام دهد زمانی که از قبل استرس روانی دارد این است که منزوی شود.

گریه مداوم

وقتی کسی در حال مبارزه با یک تحول است، احساسات همه جا را فرا می گیرد. ممکن است متوجه شوید که آن‌ها بیشتر از قبل گریه می کنند و کل موضع عاطفی آن‌ها ممکن است کاملاً ظریف باشد. سعی کنید آن‌ها را به خاطر اشک ها سرزنش نکنید. به جای آن، به دوست یا دوستتان آرامش و ایجاد همدردی کنید. آن‌ها باید این احساسات را بیرون بریزند نه این که آن‌ها را در درون خود نگه دارند.

نوسانات خلقی

یکی از نشانه هایی که نشان می دهد احساسات در اوج هستند، نوسانات خلقی است. آیا آن‌ها از یک دقیقه شاد به لحظه بعد غمگین می شوند؟ آیا هیچ‌وقت نمی‌دانید که قرار است چه شخصیت یا حالتی را نشان دهید؟ نوسانات خلقی می تواند نشان دهنده تجربه آشفتگی عاطفی باشد. با این حال، هنگامی که خلق و خوی به جلو و عقب تغییر می کند، می تواند به معنای یک اختلال شخصیت یا یک بیماری شدید سلامت روان مانند دوقطبی باشد.

خستگی

شخصی که در حال تجربه یک طوفان عاطفی است اغلب احساس خستگی می کند. خستگی اغلب با افسردگی و اضطراب شدید همراه است، که ممکن است آن‌ها نیز احساس کنند. فردی که به طور معمول فقط 6 تا 7 ساعت در شبانه روز می خوابد ممکن است بار دیگری 10 تا 12 ساعت بخوابد و همچنان احساس کند که به بیشتر نیاز دارد. اگر متوجه شدید که باز نگه داشتن چشمان آن‌ها یک مبارزه بزرگ است، می تواند نشان دهنده برخی از مشکلات سلامت روان باشد.

سردرد

چرا به نظر می رسد سردرد با موقعیت های استرس زا همراه است که بدن باید تحمل کند؟ فردی که دچار تجربه آشفتگی عاطفی است ممکن است سردردهای مختلفی را تجربه کند. به نظر می رسد سردردهای تنشی مانند میگرن، شایع ترین سردرد برای استرس هستند. هنگامی که ماهیچه ها در بدن به دلیل افزایش هورمون های کورتیزول و آدرنالین سفت می شوند، اغلب باعث درد می شوند. اگر فردی هر روز از سردرد شکایت می کند، نیاز به بررسی دارد.

اسهال

همانطور که مطالعات بیشتری در مورد ارتباط مشکلات روده و مغز انجام می شود، چیزهای بیشتری آشکار می شود. بسیاری از افراد زمانی که به اعصابشان ناراحت می شود، دچار اسهال می شوند. این یک علامت زیبا نیست، اما مطمئناً می تواند بدن را کم آب کند و مسائل را پیچیده تر کند. اگر متوجه شدید دوست یا یکی از عزیزانتان بیشتر از قبل ناراحتی معده دارد، می تواند نشانه ای از ناراحتی باشد.

تغییرات اشتها

مصرف بیش از حد غذا یکی از ساده ترین راه ها برای چاق شدن است. برخی از افراد متوجه خواهند شد که اشتهای آن‌ها در هنگام تجربه آشفتگی عاطفی به طرز باورنکردنی افزایش می یابد، در حالی که برخی دیگر متوجه می شوند که دیدن غذا باعث حالت تهوع آن‌ها می شود. در هر صورت مراقب تغییرات قابل توجه اشتها باشید تا نشان دهید که آیا وضعیت عاطفی آن‌ها در خطر است یا خیر.

اجتناب از خانواده و دوستان

اگر انزوا کافی نبود، مردم اغلب از دعوت به رویدادهای بیرونی اجتناب می کردند. ممکن است متوجه شوید که ارتباط خانواده بدون پاسخ می ماند و عواطف درست نمی شوند. افرادی که زمانی بسیار اجتماعی بودند، اکنون نادیده گرفته شده اند و ترجیح می دهند در خانه بمانند.

احساس گناه یا ناامیدی

طبیعی است که وقتی احساسات در پریشانی هستند احساس ناامیدی یا درماندگی کنید. یکی از مواردی که باید به دقت زیر نظر داشته باشید، هرگونه احساس ناامیدی است. در حالی که این بخشی طبیعی از احساس افسردگی است، همچنین می تواند نشان دهد که فرد دیگر چیزی برای زندگی ندارد. وقتی فردی در این چارچوب ذهنی قرار می گیرد، دارای تجربه آشفتگی عاطفی است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا