نشانه هایی که شکست توسط شریک زندگی برای شما انجام می شود

شکست توسط شریک زندگی یعنی این که یک سری رفتارها در رابطه به شما احساس کم ارزشی بدهد. رابطه یک فرآیند دو طرفه است. روابط نیاز به مدیریت درست دارند. بعضی اوقات ارتباطات بین افراد می تواند ضربات سختی به زندگی آن ها وارد کند خصوصا اگر نتوانند حرفای مهم را به یکدیگر بزنند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد.

اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت أصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که شکست توسط شریک زندگی برای شما انجام می شود چگونه است.

استرس در خانواده و شکست توسط شریک زندگی

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که شکست توسط شریک زندگی برای شما انجام می شود، صحبت کنیم.

برای جلوگیری از شکست توسط شریک زندگی زمان مناسب را بشناسید

اگر می خواهید گفتگوی چالش برانگیز با شخص خود داشته باشید، زمان بندی بسیار مهم است. شما آنقدر با آن ها بوده اید که بدانید چه زمانی در حال چت هستند. دانستن این خلق و خوی می تواند در حل و فصل یک موضوع یا ایجاد بن بست تفاوت ایجاد کند. زمانی که شما یا شریک زندگیتان خسته هستید یا احساس بدخلقی می کنید از مطرح  موضوعات بحث برانگیز خودداری کنید. ابراز نگرانی های خود بلافاصله بعد از کار یا در هنگام شام احتمالاً برای شما نتیجه معکوس خواهد داشت. درعوض، منتظر زمانی باشید که هر دو راحت باشید و برای بحث باز باشید.

چند علامت که شکست توسط شریک زندگی را نشان می‌دهند

هر رابطه ای سختی هایی دارد. در واقع، زمانی که برای مدتی با هم باشید، مرحله رنجش در شریک زندگی شروع می شود. متوجه خواهید شد که چیزهای جزئی شما را آزار می دهد و ممکن است بیشتر از قبل مخالفت کنید و بحث کنید. همین بحث های کوچک است که می تواند باعث شود یک شریک کینه توز رفتارهای منفی از خود نشان دهد.

چند علامت خطرناک شکست توسط شریک زندگی

وقتی فردی به دنبال مسائلی در رابطه خود می گردد، همیشه بررسی فرد مقابل آسان تر است. با این حال، برای تشکیل این اتحادیه دو نفر لازم است، و هر یک از شما احساسات و نظراتی دارید که می تواند مانع از آن شود. هر دوی شما با هم متفاوت هستید و باید عیوب خود و مسائل شریکتان را بررسی کنید. در این‌جا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد یک شریک کینه توز ارتباط شما را از بین می برد.

رنجش در شریک زندگی باعث می شود شخص اختلافات را انتخاب کند

زمانی که برای مدتی با هم باشید، متوجه خواهید شد که مواقعی بیشتر از دیگران تمایل به مشاجره دارید. با این حال، همیشه یک مهلت وجود دارد و همه چیز به حالت عادی باز می گردد. وقتی شریکی رنجیده دارید، مشاجره می تواند دائمی شود.

تلاش های شما قدردانی نمی شود

شما می توانید با چندین روش قدردانی خود را ابراز کنید، اما تمجیدهای کلامی برای فرآیند رنجش در شریک زندگی ضروری است. اگر شریک زندگی تان به شما احترام نمی گذارد و از شما برای کارهای کوچکی که انجام می دهید تشکر نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که آن‌ها نسبت به شما تلخی دارند.

شکست توسط شریک زندگی، نظرات دو طرف را به شکل جوک در می آورد

جوک باید خنده دار باشد. با این حال، وقتی شریک زندگی تان چیزهایی کنایه آمیز، توهین آمیز، بی ادبانه یا تحقیرآمیز می گوید، دردناک است. آیا آن‌ها شما را در مقابل دیگران به شوخی می اندازند؟ این اتفاق ظالمانه فقط به آسیب شما می افزاید. شاید سعی می کنید نیت شوخی های همسرتان را انکار کنید، یا از درون گریه می کنید زیرا احساس می کنید رابطه شما در حال نابودی است. وقتی کسی که دوستش دارید ظالم می شود، نشانه عصبانیت و ناامیدی فروخورده است که ظاهر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به گفته دکتر ژاکلین جانسون، وقتی شریک زندگی شما چیزی بسیار توهین آمیز به شما می گوید، باید بی تدبیری او را پاسخ دهید.  سپس، باید دور از دیگران در مورد آن صحبت کنید و به موضوع اصلی پشت این نظرات برسید.

آن‌ها دائماً به شما بدگویی خواهند کرد

غیرممکن است که با همه چیزهایی که همسرتان می گوید و انجام می دهد موافقت کنید. با این حال، مشکل رنجش در شریک زندگی زمانی ظاهر می شود که آن‌ها شروع به سرزنش شما در مقابل دیگران می کنند. تحقیر شما در مقابل فرزندان یا سایر اعضای خانواده به خصوص برای آن‌ها می تواند آزاردهنده باشد. شریک خشمگین بدون توجه به اینکه چه کسی مهمان شما است، هیچ تردیدی در مورد نحوه صحبت با شما نخواهد داشت، و به راحتی می توان فهمید که رفتارهای بد زبانی و شرم آور به این دلیل است که آن‌ها از نظر عاطفی مضطرب هستند.

فقدان محبت و صمیمیت و شکست توسط شریک زندگی

یکی از بهترین چیزها در رابطه با محبت و صمیمیت است که به اشتراک می گذارید. در نتیجه، وقتی این چیزها از دست می‌رود، نشانه آن است که چیزی درست نیست. بسیاری از افراد برای انتقام گرفتن از طرف مقابل از صمیمیت خودداری می کنند و این نشانه آن است که آن‌ها تلخی را در خود جای دادند.

نشانه هایی که شکست توسط شریک زندگی برای شما انجام می شود

اول از همه، شکست توسط شریک زندگی چیست؟ این یک فرایند است که در واقع در طول رابطه بین یکی از زوجین اتفاق می افتد. «اصطلاح شکست در رابطه عمل آگاهانه هدایت کسی به سمت کنترل وی توسط خود است. سوزان وینتر، نویسنده و کارشناس روابط، می‌گوید: «این فرآیندی است که برای کنترل و برتری در رابطه استفاده می‌شود.

در بسیاری از روابط این پدیده خاص رخ داده است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این عمل فرستادن پیام‌های غیر متعهد اما معاشقه‌آمیز است. یا به کسی توجه کافی برای علاقه‌مند نگه داشتن او می‌دهد تا طرف مقابل کسی را در حالت آماده باش داشته باشد.

این چیز جالبی نیست، و بسیاری از مردم ممکن است متوجه نشوند که شریک زندگی آن‌ها در وهله اول آنها را نسبت به دیگران می سنجد. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما شکست توسط شریک زندگی چگونه است.

پیام های پراکنده می فرستند

آیا هر چند وقت یکبار از آن‌ها پیام دریافت می کنید، اما نه به طور مداوم؟ اگر ارتباط مداوم با آن‌ها نداشته باشید، ممکن است دچار شکستگی شوید. آن‌ها هر چند روز یک بار برای شما پیام می فرستند. اما فقط با شرایط خود، زیرا “نفس آن‌ها زمانی برآورده می شود که پس از ماه ها به سراغ شما می آیند و شما رفتار قبلی آن‌ها را پذیرفتید. در واقع در چرخه ای از یک رابطه ناخوشایند ادامه می دهید. از طرف دیگر، ذهن شما شروع به ضربه زنی به عزت نفس شما می کند.

یکی از نشانه‌های شکست توسط شریک زندگی پیام های آن ها بی معنی هستند

مطمئناً، گاهی اوقات آن‌ها برای شما پیام‌هایی ارسال می‌کنند که محتوایی دارند. اما معمولاً این فقط پیامی است که می‌گوید «تو چه کار می‌کنی؟» یا “چه خبر؟” پیام‌ها فاقد محتوا هستند و فقط وقتی احساس می‌کنید که در حال فاصله گرفتن از شما هستند.

پیام ها مبهم هستند

به نظر می رسد که آن‌ها همیشه پیام مبهمی برای شما دارند. اما شما هرگز واقعاً نمی دانید منظور آن‌ها چیست. آن‌ها می گویند که شما باید به زودی یکدیگر را ملاقات کنید. اما هرگز برنامه های مشخصی نسازید. این یک علامت خطرناک است که توسط کسی که شما را شکننده می داند به رابطه ادامه دهید.

آن‌ها فقط می خواهند بدون تعهد با شما وارد رابطه شوند

وقتی شکست توسط شریک زندگی ایجاد می شود، احتمالاً به این دلیل است که می‌خواهد بدون هیچ تعهدی شما را داشته باشد. «بعضی وقت‌ها به این دلیل است که شرایطی در زندگی یک نفر اتفاق می‌افتد و او نمی‌داند که دارد این کار را انجام می‌دهد. دکتر جنیفر رودز، روانشناس و کارشناس روابط می گوید: در مواقع شکست توسط شریک زندگی، کسی برای تعهد آماده نیست.

نکته

«شاید این رابطه عالی شروع شود، شما با هم بیرون رفتید و زمان خوبی با هم گذراندید. اما حالا متوجه شدید که شما فقط یک فرد مطیع در رابطه هستید. خودتان را گول نزنید: این یک رابطه واقعی نیست. آن‌ها فقط به یک دلیل می خواهند هر چند وقت یکبار شما را ببینند،. همچنین شما تنها کسی نیستید که این کار را برای او انجام می دهید.

صمیمیت فیزیکی و شکست توسط شریک زندگی

وقتی همدیگر را می بینید، معمولاً خیلی سریع از نظر فیزیکی صمیمی می شوید. اگر متوجه شدید که شریک زندگی شما تماماً در حال برقراری ارتباط است، ممکن است این یک علامت خطرناک باشد.

آن‌ها غیر متعهد هستند

به نظر می رسد نمی توانید آن‌ها را برای هیچ چیز آماده کنید. آن‌ها حتی دوست دارند تصمیم گیرنده اصلی باشند. این معمولاً با پیام‌های پراکنده ترکیب می‌شود و همیشه مایل به برتری است.

نکته

فرد از طریق پیام‌های غیرمتعهد پراکنده، اما مکرر – ارتباط برقرار می‌کند. اما به اندازه‌ای نیست که شما را مطمئن به رابطه با خودش کند. جسیکا بنت، نویسنده، می‌گوید: « افرادی که فرآیند شکست توسط شریک زندگی را ایجاد می کنند، به‌طور مداوم با یک چشم‌انداز عاشقانه ارتباط برقرار می‌کنند. اما هرگز قرار ملاقاتی را تعیین نمی‌کنند.

احساس خوبی ندارید

وقتی پیامی دریافت می کنید، دقیقاً احساس خوبی نسبت به آن ندارید. شاید هیجان اولیه تماس وجود داشته باشد. اما بعد از آن احساس خوبی نسبت به آن پیدا نمی کنید. قلب شما در حال تپش است و ممکن است در مورد دفعه بعدی که قرار است با شما تماس بگیرند احساس اضطراب کنید.

شما تعجب می کنید که چه اشتباهی انجام دادید

هر بار که به نظر نمی‌رسد به آن‌ها دسترسی پیدا کنید احساس گناه می کنید. یا هر بار که فاصله زمانی طولانی بین پیام‌ها وجود دارد، از خود می‌پرسید که چه اشتباهی انجام دادید. البته، در وهله اول هرگز اشتباهی انجام ندادید، اما این احساس باز هم از بین نمی رود.

 

 

منابع
powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا