نحوه استفاده از تکنیک های آرامش در خانواده برای فشار خون بالا

تکنیک های آرامش در خانواده اهمیت بسیار زیادی دارد. همه ما می دانیم که آسیب های روانی می تواند خطرات جسمی مانند فشار خون بالا را داشته باشد. خواب خوب نیازمند وعده های غذایی مناسب، عدم استرس و اضطراب است. آرامش ذهن را می توانید از طریق فرآیندی مثل مدیتیشن ایجاد کنید. خواب مناسب می تواند تاثیر بسیار خوبی برای افراد داشته باشد.

خواب برای همه افراد مهم است. برای مثال برخی از افراد هستند که در طول زندگی خود دارای خواب کم یا خواب بیش از حد هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که خواب کافی چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کند. در روان شناسی این گزینه مهم است که افراد بتوانند خواب مورد نیاز خود را داشته باشند.  در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید.

ایجاد فشار های روانی در صورت عدم تکنیک های آرامش در خانواده

یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نحوه استفاده از تکنیک های آرامش در خانواده برای فشار خون بالا، صحبت کنیم.

خواب یک عامل حیاتی در زمینه تکنیک های آرامش در خانواده و تندرستی  افراد است.

انجمن روانشناسی توضیح می دهد که آرامش ذهن برای خواب بهتر یک عامل حیاتی در سلامتی و تندرستی  افراد است. به طور متوسط​​، به بزرگسالان توصیه می شود هر شب حدود هفت تا نه ساعت بخوابند. هرچند معمولاً کوتاه آمدن از این معیار غیر معمول نیست. در بسیاری از موارد، بزرگسالان تعهداتی دارند که می تواند روند خواب خوب هر شب را پیچیده کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از مردم نمی دانند که مهم است که داشتن خواب سالم در هر شب مهم است. کیفیت استراحت شما بر روی مغز، احساسات و سایر قسمت های شما تأثیر می گذارد که به آن ها در تمام ساعات بیداری اعتماد می کنید. اگر مطمئن نیستید که چرا خواب خوب بسیار مهم است، بدون شک می خواهید به خواندن ادامه دهید.

تکنیک های آرامش در خانواده برای خواب بهتر و سالم چیست؟

طبق موسسه ملی بهداشت، عوامل مختلفی تعیین می کنند که آیا شما خواب سالم دارید. هر شب خوابیدن هفت تا نه ساعت مهم است، همان طور که خوابیدن و بلند شدن تقریباً در هر ساعت یک صبح و شب مهم است.

از جمله رفتارهای اضافی که باعث ایجاد خواب سالم می شود

از جمله رفتارهای اضافی که باعث ایجاد خواب سالم می شود، رفع خستگی قبل از خواب، پرهیز از وعده های غذایی بزرگ در اواخر روز و دور شدن از خواب طولانی است.

راه هایی برای تکنیک های آرامش در خانواده

آیا برای خواب در شب تلاش می کنید؟ آیا متوجه می شوید که ذهن شما پر از افکار، به ویژه افکار منفی است که فوراً استراحت و خواب را غیرممکن می کند؟ و بعد از این که بالاخره به خواب رفتید، آیا اغلب روز بعد بدون توجه به خستگی احساس تنبلی می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، باید راه‌هایی را بیاموزید تا مغز خود را آرام کنید و تفکر مثبت را تقویت کنید تا بقیه چیزهایی را که نیاز دارید به دست آورید. در این‌جا چند راه برای آرامش ذهن برای خوابی آرام بیان خواهد شد.

برای کسب تکنیک های آرامش در خانواده روی اجبار خود به خواب تمرکز نکنید

به طور متناقض، تلاش زیاد برای خوابیدن می تواند منجر به مشکلات بیشتر در خواب شود. اگر تا به حال متوجه شده اید که در رختخواب دراز کشیده اید و لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر بیدار می شوید، دقیقاً می دانید که این وضعیت یک استراحت اجباری است. این حتی می تواند ذهن شما را پر سر و صداتر از افکار منفی کند. در این‌جا چند راه برای مقابله با این مشکل وجود دارد:

از رختخواب خارج شوید

اگر در رختخواب دراز کشیده اید و سعی کرده اید 20 دقیقه بخوابید بی فایده است، مغز شما فقط از آن‌جا سردرگم تر می شود. بنابراین بلند شوید و به اتاق دیگری بروید و کاری آرامش بخش انجام دهید که مستلزم قرار گیری در معرض افکار منفی نباشد. به عنوان مثال، ممکن است به یک اتاق نشیمن کم نور بروید و به موسیقی آرام بخش گوش دهید یا یک  کتاب بخوانید. چند دقیقه یا حتی تا نیم ساعت به خود فرصت دهید، سپس بروید و دوباره سعی کنید بخوابید. گاهی اوقات، شکستن چرخه خواب می تواند برای احساس آرامش ذهن کافی باشد.

دلایلی که بعد از تکنیک های آرامش در خانواده احساس خوب ندارید

اگر شما فردی هستید که می‌دانید چگونه برنامه و زمان خود را برای استراحت متعادل کنید، احتمالاً به صورت مناسبی استراحت می‌کنید. چه این استراحت ها شامل تعطیلات، زمان تفریح، خواب معمولی شبانه شما باشد، می دانید که استراحت چقدر برای مغز و احساس آرامش شما مهم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر به اندازه کافی استراحت کنید، چرا پس از آن همچنان احساس خستگی کنید، چه؟ وقتی فکر می‌کنید خوب خوابیده‌اید یا به اندازه کافی استراحت کرده‌اید، اما نمی‌توانید تاثیر مثبتی بر فعالیت های خود داشته باشید، چه می‌کنید؟

نحوه استفاده از تکنیک های آرامش در خانواده برای فشار خون بالا

فشار خون بالا یک قاتل خاموش است که سالانه نزدیک به 60 میلیون فرد در کشور های مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد. اغلب، این وضعیتی است که به تدریج ایجاد می شود، اما اثرات مخرب آن بر بدن شما می تواند کاملاً ناگهانی و بدون هشدار ظاهر شود. اما اگر تا آخر عمر نخواهید برای فشار خون بالا دارو مصرف کنید چه؟ اگر به دنبال درمان های غیر دارویی هستید، ما نکاتی را برای شما داریم.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که حجم خون شما به سطوح خطرناکی بالا می رود. با باریک شدن و محدودیت رگ‌های شما، فشار افزایش می‌یابد. و با گذشت زمان، این فشار اضافی مداوم می‌تواند باعث مشکلات سلامتی جدی مانند حمله قلبی و سکته شود. در حالی که فشار خون بالا به تدریج افزایش می یابد، تشخیص به موقع برای جلوگیری از آسیب به قلب، چشم ها و کلیه ها حیاتی است. انجام معاینات منظم توسط پزشک و کنترل فشار خون در خانه، تصویر دقیق تری از وضعیت شما و اینکه آیا نیاز به کاهش سطح مضر فشار سیستولیک و دیاستولیک دارید به شما می دهد.

چگونه بفهمم فشار خون دارم؟

به طور کلی، اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا تا زمانی که عواقب شدید سلامتی خود را نشان ندهند، از وضعیت خود آگاه نیستند. برای تشخیص و ایجاد تکنیک های آرامش در خانواده به برخی از این علائم و نشانه ها توجه کنید:

  • سردرد
  • تنگی نفس
  • خونریزی بینی
  • برافروختگی پوست و صورت
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • تغییرات در بینایی
  • خون در ادرار

اگر می‌دانید که سابقه خانوادگی فشار خون بالا دارید، اقدامات پیشگیرانه را برای غربالگری و پایش منظم فشار خون خود انجام دهید. داشتن یک زندگی پاک، کاهش استرس و مدیریت وزن نیز راه‌های عالی برای کاهش احتمال ابتلا به مشکلات فشار خون هستند.

افزایش سطح اکسیژن

در این‌جا چند راه برای افزایش سطح اکسیژن در بدن شما وجود دارد.

چه چیزی منجر به فشار خون بالا میشود؟

فشار خون اولیه باعث می شود مکانیسم های عروقی در طول زمان تغییر کنند. عوامل متعددی وجود دارد، از جمله:

ژنتیک

ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به فشار خون بالا باشید. ناهنجاری های ژنتیکی و جهش هایی که از طریق DNA شما به ارث می رسند باعث سخت شدن شریان ها و محدودیت رگ هایی می شوند که به این بیماری کمک می کنند.

تغییرات فیزیکی و تکنیک های آرامش در خانواده

با افزایش سن، عملکردهای خاصی از بدن ما کمتر کارآمد می شود. این عدم تعادل به سیستم های دیگر منتقل می شود و می تواند بر سطح فشار خون تأثیر بگذارد.

انتخاب های محیطی و سبک زندگی

فقدان ورزش و رژیم غذایی نامناسب می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد. سایر مواد مانند مصرف الکل و تنباکو می توانند سیستم شما را مسدود کرده و به فشار خون بالا کمک کنند. داشتن یک سبک زندگی تمیز و کنترل وزن، راهکارهای عالی برای کاهش سطح فشار خون است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فشار خون ثانویه می تواند به طور ناگهانی و بدون هشدار رخ دهد. این اغلب به دلیل عوامل خارجی و تغییرات در بدن است که قابل کنترل نیست، مانند:

  • بیماری کلیوی
  • آپنه خواب
  • نقایص قلبی
  • مشکلات تیروئید
  • عوارض جانبی دارویی
  • سوء مصرف مواد مخدر و الکل
  • اختلال عملکرد غده فوق کلیوی
  • اختلال در عملکرد سیستم غدد درون ریز

تکنیک های آرامش در خانواده و گزینه های درمانی

بسیاری از مردم فکر می کنند که تشخیص به این معنی است که باید برای فشار خون بالا دارو مصرف کنند. اگرچه دارو برای فشار خون بالا یک درمان موثر است. اما برخی از افراد به دنبال روش‌های طبیعی برای مدیریت استرس، بهبود رژیم غذایی و ترویج تکنیک‌های آرام‌سازی طبیعی برای وضعیت خود هستند. اگر شما کسی نیستید که مایل به مصرف دارو برای فشار خون بالا هستید، این جایگزین های طبیعی را برای تکنیک های آرامش در خانواده، کاهش استرس و مدیریت طبیعی فشار خون خود در نظر بگیرید:

سطح فعالیت خود را افزایش دهید

باور کنید یا نه، ورزش اثر آرام بخش بر بدن دارد. همانطور که به طور منظم ضربان قلب و سطح اکسیژن خود را افزایش می دهید، سیستم قلبی عروقی شما قوی تر می شود. در نهایت، قلب شما می تواند خون را با تلاش کمتری در سراسر بدن به گردش درآورد. با هدف 40 دقیقه تعریق، 3 تا 4 بار در هفته، قلب و ریه های شما را در بهترین حالت نگه می دارد و فشار خون را به سطوح سالم تری کاهش می دهد.

یوگا را تمرین کنید

در حالی که ما در مورد موضوع حرکت هستیم، اجازه دهید یوگا را پوشش دهیم. این رشته هزاران سال قدمت دارد و امروزه نیز به دلایل بسیار معتبری انجام می شود. ژست های استراتژیک همراه با تکنیک های تنفس عمدی توانایی باورنکردنی در کاهش استرس و بهبود گردش خون دارند و به کاهش طبیعی فشار خون کمک می کنند. برخی گزارش می دهند که تمرین منظم یوگا موثرتر از مصرف داروهای روزانه برای فشار خون بالا است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا