مطالعات نشان می دهد که عدم محبت در طول همه گیری باعث افزایش افسردگی و تنهایی می شود

عدم محبت در طول همه گیری آسیب های زیادی را می رساند. یکی از این آسیب ها افسردگی است. بیماری همه‌گیری بر اقتصاد و به خصوص روان مردم تاثیرات بسیاری گذاشته است. اما خوشبختانه به علت واکسیناسیون اوضاع کمی بهتر شده است. حال سوال اینجا است که ما چه کاری باید انجام دهیم تا در برابر این مسائل قوی باشیم.

اگر قبلا هم دچار این مشکلات نبوده ایم خود به خود به خاطر این بیماری آسیب های به ما وارد شده است. سلامت روان زنان همیشه بیشتر از مردان در معرض خطر بوده است. طبق تحقیقات انجام شده فشارهای روانی وارد شده بر خانوم ها بیشتر از آقایان است. اما این اثبات نمی کند که آقایان به هیچ وجه دچار مشکلات روانی نمی شوند. حال بیماری همه گیری باعث افزایش این اختلالات روانی شده است.

اختلالات ناشی از عدم محبت در طول همه گیری

همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که مطالعات نشان می دهد که عدم محبت در طول همه گیری باعث افزایش افسردگی و تنهایی می شود، چگونه است.

سلامت روان زنان و رهایی از عدم محبت در طول همه گیری

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت کافی داشته باشید. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه جوانان می توانند استرس پس از همه گیری را در هنگام کسب شغل کاهش دهند، صحبت کنیم.

بیماری همه‌گیری – رهایی از عدم محبت در طول همه گیری

این بیماری همه گیر بر سلامت روان همه افراد، به ویژه برای زنان تأثیر گذاشته است. فشار ترکیبی از دست دادن شغل و مسئولیت خانوادگی باعث افزایش استرس شده است. اختلال در مسئولیت های خانوادگی، هم برای زنانی که شاغل هستند و هم برای آنهایی که نیستند، منبع استرس است.

این بیماری همه گیر باعث ناراحتی و آسیب های روانی، استرس و بیکاری برای مردم در سراسر جهان شده است. با این حال، زنان – به ویژه مادران – این اثرات را به میزان بالاتری تجربه می کنند.

نکته ای در ارتباط با تاثیر این بیماری در زنان

بر اساس آمار اداره آمار کار، 2.5 میلیون زن از ابتدای شیوع بیماری همه گیر، در مقایسه با 1.8 میلیون مرد، بازار کار را ترک کردند. زیرا آن ها مسئولیت های بیشتری را در زمینه آموزش در خانه و فرزندپروری روزمره بر عهده گرفتند.

کارهایی که در حین عدم محبت در طول همه گیری افراد قوی انجام می دهند

همه گیری جهانی کووید-19 به عنوان یکی از مخرب ترین اتفاقات، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی، در تاریخ ثبت خواهد شد. یادگیری یک واقعیت جدید چالش برانگیز است زیرا زندگی روزمره شما با فاصله گذاری اجتماعی، ماسک ها و عوامل استرس زا دائمی در برابر تهدید نامرئی که در کمین شماست تغییر می کند. استرس مالی ناشی از از دست دادن شغل ویرانگر است. با این حال، افراد قوی با تمام مشکلات سازگار خواهند شد. آیا جای تعجب است که مردم مضطرب، افسرده و درگیر مشکلات سلامت روان هستند؟ این اولین بحران در تاریخ دنیا نیست، اما بحرانی است که به خاطر تلفات جانی و ویرانی مالی ناشی از آن به یادگار خواهد ماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کشورها یاد می‌گیرند که با این مشکل کنار بیایند و ادامه دهند، اما بخش زیادی از نحوه واکنش شما به یک بحران از قدرت اصلی شما ناشی می‌شود. یک فرد با ذهنی قوی می‌تواند این تجربیات نامطلوب را بهتر از کسی که انعطاف‌پذیر نیست مدیریت کند. بیرون آمدن از این کابوس با رشد پس از سانحه به جای استرس پس از سانحه امکان پذیر است.

اصطلاح رشد پس از سانحه و عدم محبت در طول همه گیری

اگر اصطلاح رشد پس از سانحه را نشنیده اید، تنها نیستید. وقتی یک تجربه استرس زا را پشت سر می گذارید، به جای تغییرات منفی، تغییرات روانی مثبت ایجاد می کنید.

کارهایی که افراد قوی برای محافظت از عدم محبت در طول همه گیری خود انجام می دهند

وقتی این بیماری همه گیر تمام شود، و خواهد شد، می توانید قوی تر از قبل از شروع آن باشید. با این حال، اعمال شما نشان می دهد که چگونه در طرف مقابل این بیماری در حال تلاش باشید. اگر می خواهید مطمئن شوید که از نظر روانی آسیبی ندیده اید، در این‌جا چند مورد وجود دارد که افراد قوی برای جلوگیری از مشکلات سلامت روان طولانی مدت بیماری همه‌گیری انجام می دهند.

آن‌ها یاد می گیرند که چگونه احساسات خود را کنترل کنند

اگر در طول این بیماری همه گیر گاهی اوقات کمی غمگین هستید و گریه می کنید، پس باید بدانید که تنها نیستید. یک فرد سالم از مسائل عاطفی خود دوری نمی کند. در عوض، آن‌ها یاد می گیرند که چگونه آن را کنترل کنند.

راه های رهایی از عدم محبت در طول همه گیری

رهایی از استرس بیماری همه گیری جهانی بسیار چالش برانگیز است. بسیاری از مردم به دلیل الزامات قرنطینه، مشکلاتی با اضطراب، افسردگی و سایر مسائل مربوط به سلامت روان دارند.

مطالعات نشان می دهد که عدم محبت در طول همه گیری باعث افزایش افسردگی و تنهایی می شود

عدم محبت در طول همه گیری نتیجه فاصله گذاری اجتماعی و انزوا در طول همه گیری COVID-19 بود. مردم از افزایش افسردگی، تنهایی و استرس در نتیجه کمبود محبت رنج می بردند. تمرکز بر سایر زمینه های سلامتی، حفظ ارتباطات مجازی و صحبت با یک متخصص می تواند به افراد کمک کند تا با ارتباطات محبت آمیز از دست رفته کنار بیایند.

اجتناب از شلوغی و تاثیرات آن

اجتناب از شلوغی، فاصله از هم و ماندن در انزوا، باعث تجمع در سراسر جهان در دو سال گذشته بود. این اقدامات در حالی که به مهار گسترش COVID-19 کمک می کند، مانع از تعامل چهره به چهره شده است. عدم ارتباط انسانی در ابتدایی ترین سطح، یک نیاز اساسی را از ما سلب کرد – نیاز به محبت. بر اساس یک مطالعه جدید در مجله روابط اجتماعی و شخصی، عدم محبت در طول همه گیری با افزایش افسردگی، استرس و تنهایی در زمان  COVID-19 مرتبط است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

«محبت از لمس فیزیکی به تعامل مجازی غیرشخصی تبدیل شد. اولیویا چانته فریزر، مدیرعامل Transform You LLC توضیح می‌دهد که مردم باید در نحوه تعامل خود با دیگران خلاق می‌شدند. سپس کسانی نیز بودند که انزوا و اجتناب از تعامل را انتخاب کردند. اکنون که محدودیت‌های COVID-19 در سرتاسر جهان در حال کاهش است، مردم تلاش می‌کنند تا به حالت عادی برگردند. انجام این کار به این معنی است که تشخیص دهیم عدم محبت در طول همه گیری چگونه بر سلامت روان ما تأثیر گذاشته و اقداماتی را برای بهبود آن انجام دهیم. با بررسی اهمیت محبت، مشکلات ذهنی و عاطفی بدون آن را می بینیم و می آموزیم که چگونه می توانیم ارتباط محبت آمیز را دوباره برقرار کنیم.

جزئیات مطالعات در مورد عدم محبت در طول همه گیری

تیمی از محققان از پاسخ های نظرسنجی برای درک سلامت روان افرادی که در انزوا بودند استفاده کردند. آن‌ها سه مجموعه نظرسنجی را در ماه می و ژوئن 2020 توزیع کردند. نزدیک به 700 بزرگسال 18 ساله و بالاتر در این مطالعه شرکت کردند. اکثریت بزرگی از پاسخ دهندگان در مراحل اولیه همه گیری زمانی که نظرسنجی ها انجام شد تحت دستور ماندن در خانه بودند. هر یک از شرکت کنندگان به سوالاتی در مورد تنهایی، علائم افسردگی، استرس و رضایت از زندگی پاسخ دادند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن‌ها می‌توانستند متوجه شوند که آیا با پاسخ‌هایی مانند «در زندگی‌ام محبت کافی دریافت نمی‌کنم» و «احساس افسردگی داشتم» موافق یا مخالف هستند. اکثر مردم ابراز داشتند که در زندگی خود محبت را ندارند و با غم و تنهایی دست و پنجه نرم می کنند. این مطالعه همچنین تفاوتی را در واکنش‌های مردان و زنان به کمبود محبت نشان داد و اشاره کرد که زنان بیشتر از مردان علائم افسردگی را تجربه می‌کنند.

عدم محبت در طول همه گیری در زنان و مردان

“زنان تمایل دارند که پرورش دهندگان طبیعی باشند و می توانند از نظر عاطفی بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنند. فریزیر می‌گوید ناتوانی در درگیری در این تمایلات طبیعی به افزایش علائم افسردگی کمک می‌کند. این اطلاعات قابل توجهی را در مورد نیاز به تعامل انسانی بیان می کند. وی می گوید «این اطلاعات نشان می‌دهد که محبت آشکار و ارتباطی برای سلامت روان و رفاه همه افراد ضروری است.

محققان می گویند که فرضیه مطالعه از درک نظریه تبادل عاطفی است. بر اساس این نظریه، محبت یک نیاز فطری انسان است. علاوه بر این، ارتباطات محبت آمیز به افراد کمک می کند تا در زمینه جلوگیری از عدم محبت در طول همه گیری پیشرفت کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی افراد فاقد محبت بودند، با درد جسمی و کیفیت خواب پایین دست و پنجه نرم می‌کردند. تحقیقات نشان می دهد که حیوانات خانگی نقش مهمی در مبارزه با تنهایی در طول کووید-19 دارند

اهمیت محبت و عدم محبت در طول همه گیری

مردم با کلماتی که به زبان می آورند و همچنین با اعمال خود ابراز محبت می کنند. از نظر جسمی، روحی و روانی بر افراد تأثیر می گذارد.  محبت می تواند با حمایت، احساس تعلق یا رفاقت و عشق مرتبط باشد. از نظر بیولوژیکی، انواع خاصی از محبت می تواند به ترشح اکسی توسین کمک کند. راس توضیح می دهد که اکسی توسین هورمونی است که به بدن ما اجازه می دهد تا احساسات عشق، اعتماد، همدلی و شفقت را تجربه کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

لمس انسان یک راه قدرتمند برای برقراری ارتباط محبت است. بدون آن لمس حسی، کودکان می توانند تاخیرهای رشدی را تجربه کنند. لمس می تواند شادی، قدردانی و عشق را منتقل کند. اما وقتی لمس به خاطر عدم محبت در طول همه گیری حذف شود، یا به شدت کاهش یابد، مانند موردی که در طول همه‌گیری COVID-19 رخ داد، می‌تواند خلأ ایجاد کند. کارشناسان می گویند مهم است که اقداماتی را انجام دهید تا از مزایای محبت بهره مند شوید، حتی اگر نمی توانید به دیگران نزدیک شوید.

او می گوید “من مردم را تشویق می کنم که فعال بمانند. او همچنین توصیه می کند فردی را پیدا کنید که بتواند به شما در پردازش احساسات چالش برانگیز کمک کند. “

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا