مشاوران چند راه برای نابودی خشم در زندگی نشان می‌دهند

نابودی خشم در زندگی یکی از راه‌های رسیدن شما به آرامش است. آرامش به این معنا نیست که در بهترین نقطه دنیا زندگی کنید. زمانی که نتوانید ذهن خود را از خشم خالی کنید هر جای دنیا که باشید آسیب پذیر هستید. همه ما می دانیم که آسیب به اعضای خانواده چگونه مشکلاتی را به وجود می آورد. امروزه درمانگران مشکلات روانی بیشتر تلاش می کنند تا نسبت به موضوع خشم راه حل های مناسبی انتخاب کنند. برای مثال فردی که دچار درگیری در محل کار است ممکن است بیشترین میزان خشم را تجربه کند.

یا شخصی که از کودکی در محیطی نامناسب بزرگ شده است می تواند خشم را در خود داشته باشد. گاهی اوقات اما خشم می تواند به علت اختلالات روانی ایجاد شود. در دنیای روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از این اختلالات شخصیت مرزی است. این اختلال می تواند باعث ایجاد خشم شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که مشاوران چند راه برای نابودی خشم در زندگی نشان می‌دهند، چگونه است.

راه های نابودی خشم در زندگی و اختلالات روانی

یک سری اختلالات هستند که به دلیل شیوع بسیار زیاد آن ها هر بک از افراد خانواده می تواند آن را تشخیص دهد. برای مثال در دوران سخت بیماری کووید ۱۹ شما می توانید اشخاصی را پیدا کنید که به علت شرایط قرنطینه دچار مشکلات روحی شده اند یا این که گوشه گیر شده اند و دوست ندارند با کسی حرف بزنند. طبیعتا تا همچین شخصی را ببینید می گویید او دچار یک اختلال روانی است. یکی از اختلالات روانی اختلالات شخصیتی هستند. موضوع امروز مقاله ما  که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است در ارتباط با این است که مشاوران چند راه برای نابودی خشم در زندگی  نشان می‌دهند چگونه است.

راه های سالم برای نابودی خشم در زندگی بدون آسیب به اعضای خانواده

همه ما گاهی در دنیایی با فشارها و ناامیدی های فزاینده نیاز داریم که خشم را رها کنیم. نگه داری احساسات مخرب مانند خشم می تواند منجر به رفتارهای مضر مانند پرتاب یا شکستن اشیا یا حتی خشونت فیزیکی نسبت به دیگران شود. بنابراین جلوگیری از خشم قبل از اینکه از کنترل خارج شوید می تواند از واکنش های کنترل نشده و روابط آسیب زا جلوگیری کند. خشم انفجاری که منجر به آزار کلامی یا فیزیکی می‌شود، میلیون‌ها نفر را در کشور های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد. بر اساس یک مطالعه 5 ساله که در ژورنال Behavioral Science & Law منتشر شده است، حدود 9 درصد از افراد کشور‌ها، یا 22 میلیون نفر، مشکلات تکانشی داشته‌اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علاوه بر این، این افراد ادعا کردند که دسترسی آسان به حداقل یک اسلحه دارند که فقط مشکل را تشدید می کند. افراد حاضر در مطالعه خشم طبیعی هم نداشتند. آن‌ها حملات غیرقابل کنترل خشم را گزارش کردند که معمولاً منجر به اعمال خشونت فیزیکی یا شکستن وسایل اطراف خانه آن‌ها می شد. اگر از این نوع عصبانیت رنج می برید، نگران نباشید. می توانید این نکات را دنبال کنید تا خشم خود را کنترل کنید و زندگی آرام تر و بدون استرس داشته باشید.

در اینجا چند راه سالم برای نابودی خشم در زندگی بدون آسیب رسانی به دیگران بیان خواهد شد:

از گفتگو یا موضوعی که شما را عصبانی می کند، اجتناب کنید.

هیچ کس نمی تواند یک مکالمه منطقی و درست در خشم لحظه‌ای خود داشته باشد. وقتی در مورد چیزی احساس سردرگمی یا استرس می کنید، به فرد مورد نظر بگویید که از آن‌جا دور شود. سپس هنگامی که احساس آرامش کردید و حس کردید بهتر می توانید به مشکلات رسیدگی کنید، مسائل را به شیوه ای مسالمت آمیز مطرح کنید. همه ما در مورد چیزی اختلاف نظر داریم یا هر از گاهی از زندگی ناامید می شویم. اما نحوه برخورد با این مسائل شخصیت ما را مشخص می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای جلوگیری از خشم، ابتدا باید بفهمید که چرا چنین احساسی دارید و چه کاری می توانید برای کاهش احساسات انجام دهید. این معمولاً مستلزم آن است که خود را از موقعیت دور کنید تا بتوانید به روشی متمدنانه بر این موضوع غلبه کنید. تمام زمان مورد نیاز خود را صرف کنید، حتی اگر چند روز طول بکشد تا آرام شوید. شخص دیگری که درگیر است از این واقعیت که شما می خواهید با احترام به آن‌ها پاسخ دهید قدردانی می کند.

تکنیک های تنفس را امتحان کنید

برای نابودی خشم در زندگی، گاهی اوقات، کافی است چند نفس عمیق بکشید. هیچ چیز در این دنیا در حالت ذهنی ناپایدار و عصبانی حل نمی شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید از واکنش‌های انفجاری اجتناب کنید، باید این سیگنال‌ها را در مغز خود خاموش کنید و به او بگویید که هیچ تهدیدی برای شما وجود ندارد. تنفس آهسته و پیوسته به بدن و ذهن شما سیگنال می دهد که چیزی برای نگرانی ندارید.

بدانید چه چیزی باعث عدم نابودی خشم در زندگی شما می شود

آیا افراد یا موقعیت های خاص فقط عصبانیت شما را به جوش می آورند؟ اگر چنین است، باید دلیل عصبانیت شما را بشناسید تا بتوانید از رفتارهای مضری مانند گفتن چیزهایی که قصد ندارید اجتناب کنید. تا زمانی که بتوانید خشم خود را تحت کنترل درآورید، ممکن است بخواهید از قرار گیری در اطراف چیزها یا افرادی که شما را تحریک می کنند اجتناب کنید. اگر این امکان پذیر نیست، فقط مرحله 1 را دنبال کنید و قبل از بازگشت به موقعیت، نفسی بکشید.

مشاوران چند راه برای نابودی خشم در زندگی  نشان می‌دهند

آیا آرزوی یک زندگی آرام و نابودی خشم در زندگی را دارید که در آن روحیه شما شاد و پایدار باشد؟ باید بدانید که عصبانیت بخشی طبیعی از چرخه های احساسی شماست، اما بسیاری از مردم یاد نگرفتند که چگونه این انرژی منفی را به طور موثر هدایت کنند. خشم یکی از احساساتی است که می تواند از کنترل خارج شود. در این حالت ذهنی، ممکن است متوجه شوید که چیزهایی را می‌گویید یا انجام می‌دهید که منظورتان نیست. انگار موجود دیگری بر بدنت تسلط پیدا می کند. اگر می خواهید فردی مثبت اندیش باشید و افرادی داشته باشید که از ارتباط در کنار شما لذت می برند، باید یاد بگیرید که چگونه خشم خود را کنترل کنید. در این‌جا چند راه ساده وجود دارد که می توانید نابودی خشم در زندگی راحت تر کنید.

محرک های خشم خود را بدانید

احتمالاً تا به حال می دانید که چه چیزی باعث تحریک شما در زندگی می شود. شاید فرزندان شما مدام غذای باقیمانده خود را در همه جا پخش می کنند یا سینک ظرفشویی را کثیف می کنند.  همه افراد در زندگی خود چیزهایی دارند که پرداختن به آن‌ها سخت است، اما یادگیری روش های موثر برای نابودی خشم در زندگی مهم است. اگر می خواهید یک زندگی آرام داشته باشید، باید چیزهایی را که شما را به خطر می اندازند شناسایی کنید. هنگامی که این موارد را تشخیص دادید، می توانید روی مهارت های مقابله موثر کار کنید.

نکته

به جای ورود به درگیری لفظی با همکارتان، اگر موضوع را به کسی که در موقعیتی اقتدار قرار دارد، ببرید کمک کننده است. وقتی دیدید خیلی به منطقه قرمز نزدیک شدید، عقب نشینی کنید و اجازه دهید شخص دیگری آن را مدیریت کند.

از افرادی که شما را عصبانی می کنند دوری کنید

همه اقوام یا همکارانی دارند که ممکن است باعث عصبانیت آن ها شود. اگر می‌دانید فردی پر از انرژی منفی است و روی شما تأثیر می‌گذارد، به هر قیمتی شده از او دوری کنید. اگر آن شخص فردی باشد که با او کار می کنید یا با او زندگی می کنید، شاید وقت آن رسیده که موقعیت خود را دوباره ارزیابی کنید تا در زندگی خود آرامش داشته باشید. مشاوران هشدار می دهند که روابط مسموم و دوستی می تواند عاملی برای خشم و عصبانیت باشد. اما شما قدرت کنترل و نابودی خشم در زندگی احساسات منفی را دارید.

یاد بگیرید که کلام خود را کنترل کنید

بیایید فرض کنیم که شما در مرکز خرید قدم می زنید و گروهی از نوجوانان شما را با نامی تحقیرآمیز صدا می کنند. اولین پاسخ شما این است که حرفی را به آن‌ها برگردانید تا احساس بهتری داشته باشید. با این حال، با این رفتار نمی توانید یک زندگی آرام داشته باشید. در این شرایط، باید قبل از اینکه عصبانیت شما را تحت تاثیر قرار دهد، خود را از محیط دور کنید. به یاد داشته باشید، این‌ها نوجوان هستند و زمانی که می خواهند خودنمایی کنند، به گفتن چیزهای ناپسند معروف هستند.

هر چیزی که شما بگویید فقط شما را در سطح آن‌ها پایین می آورد. حتی اجازه ندهید این وضعیت روی فرآیند نابودی خشم در زندگی تأثیر بگذارد.

بگذارید مسائل عصبی کنند از کنار شما برود

اگر به جایی در زندگی تان برسید که بتوانید اجازه دهید همه چیزهتی بی مورد برایتان فاقد اهمیت باشد، به نابودی خشم در زندگی کمک خواهد کرد. اگر به خاطر هر چیز کوچکی ناراحت می شوید، نشان دهنده یک مشکل بزرگتر است. چیزهایی که هر روز برای شما اتفاق می‌افتد می‌توانند شما را ناراحت کنند، اما باید یاد بگیرید که همه چیز را رها کنید.

بحث های خود را عاقلانه انتخاب کنید زیرا همه چیز ارزش عصبانیت شما را ندارد. کسانی که زندگی آرامی دارند به شما خواهند گفت که اگر رضایت و خوشبختی می خواهید، یاد خواهید گرفت که بسیاری چیزها را نادیده بگیرید.

تمرکز خود را تغییر دهید

تمرکز روی تمام مشکلات و چیزهایی که شما را ناامید می کند آسان است. با این حال، برای به دست آوردن انرژی مثبت بیشتر در زندگی، چرا همه چیزهای بد را فراموش نکنید و روی چیزهای خوب تمرکز نکنید. شمردن موهبت‌هایتان می‌تواند کل نگرش شما را تغییر دهد و می‌تواند دید جدیدی به زندگی به شما بدهد.

احساسات خود را بنویسید

گاهی اوقات زندگی بیش از حد سخت است که نمی توان آن را تحمل کرد، مهم نیست چقدر تلاش می کنید. شما یک زندگی آرام می خواهید، اما احساس می کنید ابر سیاهی در اطراف شما وجود دارد. اگر می‌خواهید نابودی خشم در زندگی خود را ایجاد کنید، احساسات خود را مکتوب کنید.

بسیاری از مطالعات نشان دادند که یادداشت روزانه راهی عالی برای نابودی احساساتی است که شما را اذیت می کنند.

نکته

چیزها را در درون خود نگه ندارید زیرا فقط باعث ناراحتی شما می شود. به بیان روانشناسان، ژورنال نویسی یک روش نابودی خشم در زندگی و  بیان احساسات و تأمل در زندگی شما است.

مدیتیشن را یاد بگیرید

مدیتیشن یک راه عالی برای کاهش اضطرابی است که در درون خود احساس می کنید. شما یاد خواهید گرفت که تنفس خود را آرام کنید و تمرکز خود را بهتر کنید. مدیتیشن اخیراً در کشور های مختلف رایج است زیرا مردم به دنبال راه های غیر دارویی برای آرامش هستند.

 

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا