مزایای بازی برای بزرگسالان

فقط به این دلیل که ما بالغ هستیم، این بدان معنا نیست که باید زندگی را تماماً با کار بسازیم. بیاموزید که چگونه بازی می تواند به روابط، شغل و روحیه شما کمک کند. یک لحظه این صحنه را تصور کنید. زن سالخورده روی تاب زمین بازی، دهانش از خوشحالی باز است در حالی که شوهر با خوشحالی تاب خوردن را از پشت هدایت می کند. احتمالا خنده ای بر لب خود حس کردید. مزایای بازی برای بزرگسالان را در این مقاله از وب سایت همکده بررسی کرده ایم. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

اهمیت بازی بزرگسالان

در زندگی پرمشغله و مدرن خود، بسیاری از ما به قدری روی تعهدات کاری و خانوادگی تمرکز می کنیم که به نظر می رسد هرگز زمانی برای تفریح ​​خالص نداریم. جایی بین کودکی و بزرگسالی، بازی را متوقف کردیم. زمانی که اوقات فراغت خود را در نظر می گیریم، به احتمال زیاد در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر قرار می گیریم تا اینکه مانند دوران کودکی به بازی های سرگرم کننده و شاداب بپردازیم. اما بازی فقط برای بچه ها ضروری نیست. می تواند منبع مهمی برای آرامش و تحریک برای بزرگسالان نیز باشد.

بازی با شریک عاشقانه، دوستان، همکاران، حیوانات خانگی و کودکان راهی مطمئن (و سرگرم کننده) برای تقویت تخیل، خلاقیت، توانایی های حل مسئله و رفاه عاطفی شماست. انجام بازی بزرگسالان زمانی است که کار و تعهدات را فراموش کنید و به روشی غیرساختارمند و خلاق اجتماعی باشید.

بازی می تواند به سادگی مسخره کردن با دوستان، به اشتراک گذاشتن جوک با یک همکار ، ساختن آدم برفی در حیاط، بازی با سگ، بازی کردن در یک مهمانی، یا با همسرتان بدون هیچ مقصدی به دوچرخه سواری رفتن باشد. نیازی نیست که این فعالیت به جز سرگرمی و لذت بردن از خود هیچ نکته ای داشته باشد. با دادن اجازه به بازی با رها شدن شادی آور دوران کودکی، می توانید از فواید سلامتی زیادی در طول زندگی بهره مند شوید.

فواید و مزایای بازی برای بزرگسالان

مزایای بازی برای بزرگسالان

در حالی که بازی برای رشد کودک بسیار مهم است، برای افراد در هر سنی نیز مفید است. بازی می تواند به زندگی شادی بیافزاید، استرس را از بین ببرد، یادگیری را افزایش دهد و شما را به دیگران و دنیای اطرافتان متصل کند. بازی همچنین می تواند کار را سازنده تر و لذت بخش تر کند. شما می توانید به تنهایی یا با حیوان خانگی بازی کنید، اما برای مزایای بیشتر، بازی باید حداقل یک نفر دیگر را به دور از بار حسی ابزارهای الکترونیکی درگیر کند. بازی به شما در موارد زیر کمک می کند:

تسکین استرس

بازی سرگرم کننده است و می تواند باعث آزاد شدن اندورفین شود، مواد شیمیایی طبیعی بدن که حس خوبی دارند. اندورفین باعث ایجاد حس کلی خوب می شود و حتی می تواند به طور موقت درد را تسکین دهد.

بهبود عملکرد مغز

بازی شطرنج، تکمیل پازل یا انجام سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده که مغز را به چالش می‌کشد می‌تواند به پیشگیری از مشکلات حافظه و بهبود عملکرد مغز کمک کند. تعامل اجتماعی بازی با خانواده و دوستان نیز می تواند به دفع استرس و افسردگی کمک کند.

ذهن را تحریک کنید و خلاقیت را تقویت کنید

کودکان خردسال اغلب هنگام بازی بهتر یاد می‌گیرند – این اصل برای بزرگسالان نیز صدق می‌کند. وقتی یک کار جدید سرگرم کننده باشد و در حالتی آرام و بازیگوش باشید، بهتر یاد خواهید گرفت. بازی همچنین می تواند تخیل شما را تحریک کند و به شما در سازگاری و حل مشکلات کمک کند.

روابط و ارتباط خود را با دیگران بهبود بخشید

مزایای بازی برای بزرگسالان

یکی از مزایای بازی برای بزرگسالان، بهبود روابط است. به اشتراک گذاشتن خنده و سرگرمی می تواند همدلی، شفقت، اعتماد و صمیمیت با دیگران را تقویت کند. بازی نباید شامل فعالیت خاصی باشد. همچنین می تواند یک حالت ذهنی باشد. ایجاد طبیعت بازیگوش می تواند به شما کمک کند در موقعیت های استرس زا رها شوید، یخ را با غریبه ها بشکنید، دوستان جدیدی پیدا کنید و روابط تجاری جدیدی ایجاد کنید.

بازی شما را جوان و پرانرژی نگه می دارد

به قول جورج برنارد شاو، «ما بازی را متوقف نمی‌کنیم چون پیر می‌شویم. ما پیر میشویم چون دیگر بازی نمیکنیم.” بازی می تواند انرژی و سرزندگی شما را افزایش دهد و حتی مقاومت شما را در برابر بیماری ها بهبود بخشد و به شما کمک می کند بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

مزایای بازی برای بزرگسالان در روابط

بازی یکی از مؤثرترین ابزارها برای تازه و هیجان انگیز نگه داشتن روابط است. انجام بازی با هم شادی، سرزندگی و انعطاف را در روابط به ارمغان می آورد. بازی همچنین می تواند رنجش ها، اختلاف نظرها و دردها را التیام بخشد. از طریق بازی منظم، یاد می گیریم به یکدیگر اعتماد کنیم و احساس امنیت کنیم. اعتماد به ما این امکان را می دهد که با هم کار کنیم، خودمان را به روی صمیمیت باز کنیم و چیزهای جدید را امتحان کنیم. با تلاش آگاهانه برای گنجاندن شوخ طبعی و بازی بیشتر در تعاملات روزانه خود، می توانید کیفیت روابط عاشقانه خود را بهبود بخشید – و همچنین ارتباطات خود را با همکاران، اعضای خانواده و دوستان.

بازی به رشد و بهبود مهارت های اجتماعی کمک می کند. مهارت های اجتماعی به عنوان بخشی از دادن و گرفتن بازی یاد می شود. در طول بازی کودکی، بچه ها در مورد ارتباطات کلامی، زبان بدن، مرزها، همکاری و کار گروهی یاد می گیرند. به عنوان بزرگسال، شما همچنان به بهبود این مهارت ها از طریق بازی و ارتباط بازیگوش ادامه می دهید.

بازی همکاری با دیگران را آموزش می دهد

مزایای بازی برای بزرگسالان

بازی یک کاتالیزور قوی برای اجتماعی شدن مثبت است. از طریق بازی، کودکان یاد می‌گیرند که چگونه با دیگران «خوب بازی کنند» – با هم کار کنند، قوانین مورد توافق طرفین را رعایت کنند و در گروه‌ها معاشرت کنند. به عنوان بزرگسال، می توانید به استفاده از بازی برای شکستن موانع و بهبود روابط خود با دیگران ادامه دهید.

بازی می تواند زخم های عاطفی را التیام بخشد

به عنوان یک فرد بزرگسال ، وقتی با هم بازی می کنید، دقیقاً همان الگوهای رفتاری را درگیر می کنید که به طور مثبت مغز کودکان را شکل می دهد. همین رفتارهای بازیگوش که سلامت عاطفی کودکان را پیش بینی می کند می تواند منجر به تغییرات مثبت در بزرگسالان نیز شود. برای مثال، اگر فردی که از نظر عاطفی ناامن است با یک شریک امن بازی کند، می تواند به جایگزینی باورها و رفتارهای منفی با فرضیات و اعمال مثبت کمک کند. این گزینه یکی از اساسی ترین مزایای بازی برای بزرگسالان است.

رفع مشکلات رابطه با طنز و بازی

بازی و خنده با نزدیک کردن افراد به یکدیگر، ایجاد پیوند مثبت و حل تعارضات و اختلافات، نقش اساسی در ایجاد روابط قوی و سالم دارند. در روابط جدید، بازی و شوخ طبعی نه تنها برای جذب طرف مقابل، بلکه برای غلبه بر هر گونه ناهنجاری یا خجالتی که در فرآیند آشنایی و شناخت شما ایجاد می شود، می تواند ابزار موثری باشد. معاشقه نمونه بارز نحوه استفاده از بازی و شوخ طبعی در تعاملات بزرگسالان است. در روابط طولانی‌مدت، بازی می‌تواند ارتباط شما را هیجان‌انگیز، تازه و سرزنده نگه دارد و در عین حال صمیمیت را عمیق‌تر کند. همچنین می تواند به شما کمک کند بر اختلافات و تشدیدهای کوچکی که ممکن است در طول زمان ایجاد شوند غلبه کنید.

در محل کار بازی کنید

بسیاری از شرکت ها مدت‌هاست که ارتباط بین بهره‌وری و محیط کاری مفرح را تشخیص داده‌اند. برخی با ارائه کلاس‌های هنر یا یوگا، برگزاری مهمانی‌های منظم، ارائه بازی‌هایی مانند فوتبال یا پینگ پنگ، یا تشویق به استراحت‌هایی مانند تعطیلات در طول روز کاری برای کارمندان به بازی کردن و تخلیه بار منفی، بازی و خلاقیت را تشویق می‌کنند. این شرکت‌ها می‌دانند که بازی بیشتر در محل کار منجر به بهره‌وری بیشتر، رضایت شغلی بالاتر، روحیه بیشتر در محل کار، و کاهش نادیده گرفتن کارمندان و جابجایی کارکنان می‌شود.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که برای چنین شرکتی کار کنید، فرهنگ را در آغوش بگیرید. اگر شرکت شما فاقد اخلاق بازی است، همچنان می توانید حس بازی خود را در ساعات استراحت و ناهار بسازید. تا جایی که می توانید استراحت های خلاقانه داشته باشید. در حین استراحت قهوه با همکاران شوخی کنید، استرس را هنگام ناهار با تکمیل پازل های کلمه با هم کاهش دهید. این می تواند پیوندی را که با همکاران خود دارید تقویت کند و همچنین عملکرد شغلی شما را بهبود بخشد. برای افرادی که مشاغل معمولی دارند، حفظ حس بازی می تواند با کمک به رفع خستگی، تفاوت واقعی در روز کاری ایجاد کند.

استفاده از بازی برای افزایش بهره وری و نوآوری از مزایای بازی برای بزرگسالان

مزایای بازی برای بزرگسالان

موفقیت در کار به مدت زمانی که کار می کنید بستگی ندارد. بستگی به کیفیت کار شما دارد و کیفیت کار شما به شدت به رفاه شما بستگی دارد. وقت گذاشتن برای پر کردن خود از طریق بازی یکی از بهترین راه هایی است که می توانید به حرفه خود کمک کنید. وقتی پروژه ای که روی آن کار می کنید با یک نقص جدی روبرو می شود، کمی وقت بگذارید و بازی کنید و کمی بخندید. مکث برای بازی خیلی بیشتر از دور کردن ذهن شما از مشکل است. وقتی بازی می کنید، بخش خلاق مغزتان را درگیر می کنید و «ویرایشگر درونی» خود را ساکت می کنید، آن مانع روانی که افکار و ایده های شما را سانسور می کند. این اغلب می تواند به شما کمک کند تا مشکل را از دید جدیدی ببینید و راه حل های خلاقانه و تازه ای بیاندیشید.

 

 

منابع
helpguide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا