غم و اندوه پیش بینی شده چیست؟

غم و اندوه به صورت کلی برای همه ما در زندگی اتفاق خواهد افتاد. هیچ کدام از زندگی ها همیشه در آن شادی برقرار نخواهد بود. طبیعت دنیا و زندگی این است که انسان همه پستی و بلندی ها را تجربه کند. غم و اندوه پیش بینی شده یکی از مواردی است امروز جز مشکلات روانی محسوب می شود. بسیاری از غم و اندوه ها در دنیا به علت فشار های مختلف زندگی است.

آیا تا به حال از خود سوال کردید که افراد مشهور و بزرگ چگونه از پس این چالش ها برآمده اند. اگر نگاهی به تاریخ زندگی آن ها بیندازید برایتان قابل فهم است که آن ها چند بار در طول زندگی شکست خوردند. اما آن ها از این شکست ها به عنوان راهی برای پیروزی استفاده کرده اند. همه ما در زندگی ممکن است شکست بخوریم یا حتی دچار ناراحتی های روانی شویم. این ناراحتی های روانی حتی می تواند اختلالات روانی را نیز ایجاد کند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که غم و اندوه قابل پیش بینی چیست و این که چگونه می توانیم آن را حل کنیم.

غم و اندوه پیش بینی شده و اختلالات افسردگی

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های آن افسردگی را به همراه داشته باشد. این بدان دلیلی است که کودک در دوران مدرسه احساس کند با بقیه فرق دارد و مورد تمسخر قرار می گیرد که این باعث آسیب روحی به او می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با غم و اندوه پیش بینی شده چیست، صحبت کنیم.

غم و اندوه پیش بینی شده چه نوع تعریفی دارد؟

غم و اندوه پیش بینی غم و اندوه است که قبل از از دست دادن رخ می دهد. این معمولا توسط عزیزان یک فرد با تشخیص ترمینال و همچنین فردی که در حال مرگ است، تجربه می شود. با این حال، می توان آن را نیز در هر شرایطی که تغییر در انتظار می تواند منجر به از دست دادگی، مانند حرکت به یک شهر جدید، تغییر شغلی.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

غم و اندوه قابل پیش بینی بسیار مشترک با غم و اندوه متعارف، غم و اندوه یک تجربه پس از مرگ یکی از عزیزان. علاوه بر این، غم و اندوه پیش بینی شده می تواند در هر زمان قبل از از دست دادن شروع شود. به عنوان مثال، فرض کنید یک دوست شما یک بیماری تهدید کننده زندگی مانند سرطان داشته باشد. یک عضو خانواده یا نسل نزدیک ممکن است به هر نقطه از شروع اولیه علائم تا زمان تشخیص تا زمانی که آن ها وارد مراقبت از بیمارستان می شوند، گرسنه پیش بینی کننده را تجربه کنند.

غم و اندوه پیش بینی شده چه زمانی تجربه می شود؟

غم و اندوه قابل پیش بینی حتی اگر دوست شما در نهایت از بیماری بهبود یابد، تجربه می شود. این مقاله بحث می کند که چرا غم و اندوه قابل پیش بینی اتفاق می افتد و علائم و فازهای آن را پوشش می دهد. همچنین تفاوت های بین غم و اندوه پیش بینی و غم و اندوه متعارف را مشخص می کند و بحث می کند که آیا غم و اندوه پیش بینی می تواند به کاهش غم و اندوه متعارف کمک کند. در نهایت، شما راه هایی برای مقابله با غم و اندوه پیش بینی خواهید آموخت.

چرا غم و اندوه پیش بینی می شود؟

غم و اندوه پیش بینی شده یک راه است که مردم به واکنش های مختلف بروز می دهند که عدم وجود یکی از عزیزان زندگی در آینده نزدیک اتفاق می افتد. اگر چه هر کس نمی تواند غم و اندوه پیشگیرانه را تجربه کند، برای کسانی که انجام می دهند، این یک پاسخ طبیعی به غم و اندوه است. این  از دست دادگی ضعف در حال حاضر و آینده را به ارمغان می آورد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

غم و اندوه پیش بینی شده چیست؟

برای افرادی که اتفاقات اطراف خود را پیش بینی می کنند، غم و اندوه می توانند به آن ها کمک کنند. این کار باعث می شود تا هر گونه کسب و کار ناتمام را حل کنند و خداحافظی کنند. علاوه بر این، کسانی که پیش بینی مرگ یکی از عزیزان ممکن است از این دوره استفاده کنند. این کار باعث می شود تا بتوانند به نحوی که زندگی آن ها پس از آن که عزیزان از بین برود، به طور اجتماعی تغییر کند. در برخی موارد، مردم حتی امکان پذیر است که غم و اندوه پیش بینی شده آن ها را به تجربه جدایی عاطفی از یکی از عزیزان مرگ خود را تجربه کرده است.

انگیزه رشد شخصی

غم و اندوه قابل پیش بینی می تواند به عنوان انگیزه ای برای رشد شخصی و جستوجوی راهی برای دو دوست یا کسانی که عزیزانشان را در کنار خود ندارند، مناسب باشد. این روش می تواند کمک کند تا آن ها را قادر به جستوجو و یافت معنی و هدف در وضعیت فعلی کند.

نشانه های غم و اندوه قابل پیش بینی

احساسات و رفتارها در هنگام پیش بینی عدنم وجود یکی از افراد در زندگی می تواند متفاوت باشد و با سطوح مختلف شدت احساس شود. برخی از چیزهایی که مانع پیش بینی می شوند می توانند عبارتند از:

  • استرس عاطفی
  • مشغولیت شدید با یکی از عزیزان عزیز
  • مایل به بازگشت فرد به دوران قبل از بیماری
  • تنهایی
  • اشکزار
  • تحریک پذیری
  • خشم
  • خروج از شرایط اجتماعی
  • تمایل به صحبت کردن
  • افسردگی
  • اضطراب

فاز غم و اندوه قابل پیش بینی چگونه است؟

خیلی شبیه غم و اندوه متعارف، مجموعه ای از فاز های مرتبط با غم و اندوه قابل پیش بینی نسبت به مرگ خود و یا یک دوست داشتنی در حال مرگ وجود دارد. در حالی که فازها در یک دنباله قرار می گیرند، ممکن است آن ها را در هر جهت تجربه کرده و حتی ممکن است همپوشانی داشته باشند. ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که بخشی از هر مرحله می آید و روزهای دیگری که هیچکدام انجام نمی شود.

فاز I: مرگ اجتناب ناپذیر است

غم و اندوه پیش بینی شده چیست؟

فرد به این ذهینت رسید که هیچ امیدی برای رهایی خود یا بیماری دوست آن ها وجود ندارد. این تحقق اغلب با افسردگی و غم و اندوه همراه است.

فاز دوم

نگرانی برای فردی که در دنیا نیست

عزیزان ممکن است احساس پشیمانی در مورد استدلال های گذشته یا سوء تفاهم ها با فرد مرگ داشته باشند. در همین حال، فردی که در این دنیا نیست ممکن است ترس و نگرانی را در مورد مرگ افزایش دهد، در حالی که نگرانی در مورد احساسات دوستداران خود را تجربه می کنند.

مرحله III: تمرین مرگ

هر دو فرد در حال مرگ و نزدیکان ممکن است شروع به آمادگی برای مرگ با بحث در مورد تدابیر های مراسم تشییع جنازه، مراسم خداحافظی، و انجام فعالیت های دیگر که در مورد آن‌چه که پس از مرگ فوری اتفاق می افتد، آغاز می شود.

فاز IV: تصور زندگی بدون فرد مورد علاقه شما

عزیزان ممکن است تصور کنند که زندگی پس از از دست دادن زندگی خواهد بود و زندگی را که می توانستند اگر مرگ قریب الوقوع اتفاق نیافتند، خشمگین شود. آن ها ممکن است در مورد آن چه که شرایط اجتماعی مانند بدون داشتن دوست خود را  تصور می کنند یا این که چگونه مردم در مورد عدم وجود آن ها واکنش نشان خواهند داد. در همین حال، فرد ممکن است تصور کند که زندگی عزیزانشان مانند زمانی که آن ها در این دنیا نیستند، می شود. و در نظر می گیرند که ممکن است پس از مرگ آن ها دیگر زندگی معنایی ندارد.

تفاوت بین غم و اندوه قابل پیش بینی و غم و اندوه متعارف

شباهت های زیادی بین غم و اندوه پیش بینی شده و غم و اندوه متعارف وجود دارد. اما مطالعات اثباتی ایجاد می کند که برخی از تفاوت های کلیدی نیز وجود دارد. بر خلاف تلفات ناگهانی، از دست دادگی قابل  پیش بینی، مردم را قادر می سازد تا برای تغییراتی که از عدم وجود آن فرد هستند، مهیا شوند. این کار باعث می شود تا کسانی که شاهد مرگ هستند نگرانی کمتری داشته باشند. با این حال، تحقیقات نیز نشان داده است که غم و اندوه پیش بینی شده با خشم شدید تر، از دست دادن کنترل عاطفی و پاسخ های غم انگیز غیرطبیعی همراه است. این پاسخ ها ممکن است به دلیل عدم اعتماد به یکدیگر و عدم وجود کنترل ناشی از غم و اندوه قابل پیش بینی باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به عبارت دیگر، هنگامی که ما از دست دادن پیش بینی می کنیم، ما نیز آینده ای را تصور می کنیم. اما ما نمی توانیم مطمئن باشیم که آینده چه چیزی واقعا خواهد بود.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا