علت نیازمتدی مادران به تعطیلات بدون کودکان توسط روانشناسان

تعطیلات بدون کودکان برای خانواده ها و خصوصا مادران واجب است. مادران بیشترین زمان را برای تربیت فرزند خود سپری می کنند. تربیت فرزندان در این دوره بسیار مهم است. همان طور که ما در دوران مدرسه و دانشگاه برای فرزند خود تلاش می کنیم در این دوره نیاز به حساسیت بیشتری داریم. چرا که در این دوره بیشتر احساسات کودک شکل می گیرد.

حتی اگر مراقب نباشیم ممکن است اتفاقای مثل اضطراب یا افسردگی در کودک ما اتفاق بیفتد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. شما اگر می خواهید کودکتان در ایده موفق تر شود باید از امروز عزت نفس او را تقویت کنید. اگر کودک بتواند هر دو گزینه عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند پیروز خواهد شد. در ادامه می خواهیم ببینیم که علت نیازمتدی مادران به تعطیلات بدون کودکان توسط روانشناسان، چگونه است؟

تربیت کودک در کنار تعطیلات بدون کودکان برای مادر

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علت نیازمتدی مادران به تعطیلات بدون کودکان توسط روانشناسان، صحبت کنیم

تربیت کودکان در سن پیش دبستانی و استفاده از تعطیلات بدون کودکان

تربیت کودکان در پیش دبستانی نیاز به ترکیبی از هنر و علم دارد. همچنین به چابکی جدی نیاز دارد. آن چه قبلاً برای رفتار کودک خود انجام دادید ممکن است دیگر موثر نباشد. صبر و ثبات می تواند برای حل مشکلات رفتاری کودک سه، چهار یا پنج ساله کلیدی باشد. در عین حال، ممکن است لازم باشد گاهی از آزمایش و خطای کوچکی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا ببینید چه استراتژی های انضباطی برای خانواده شما بهترین کار را می کند.

رفتار معمولی در پیش دبستانی

رشد در پیش دبستانی به این معنی است که فرزند شما می خواهد مستقل باشد. این تلاش برای خودمختاری می تواند چالش های جدیدی را در زمینه فرزندپروری از نظر رفتار و نیازهای انضباطی ایجاد کند. و ممکن است فرزند شما از آزمایش رفتارهای جدید لذت ببرد تا ببیند چگونه پاسخ خواهید داد. گذار به پیش دبستانی ممکن است باعث شود کودک شما اضطراب جدایی را تجربه کند. یا ممکن است از تعامل با سایر کودکان و معلمان ترس داشته باشد.

آزمایش محدودیت ها در این سن و استفاده از تعطیلات بدون کودکان برای مادر

کودکان در این سن نیز ممکن است در حال آزمایش محدودیت ها باشند و نافرمانی نشان دهند. آن ها ممکن است از این که نمی توانند کاری را که می خواهند انجام دهند، ناامید شوند. زیرا مهارت های حرکتی آن ها هنوز به این خوبی تکمیل نشده است. این ناامیدی ها و اضطراب ها اغلب می توانند منجر به مشکلات رفتاری مانند سرپیچی، صحبت پشت سر، فریبکاری و موارد دیگر شوند.

کودکان پیش دبستانی درک درستی از درست و غلط دارند. آن ها می توانند از قوانین ساده پیروی کنند و اغلب هدف آن ها جلب رضایت بزرگسالان است. با این حال، آن ها منطق بزرگسالان را درک نمی کنند، بنابراین گاهی اوقات برای انتخاب سالم تلاش می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر چه آن ها باید کنترل تکانه را بهبود بخشند، اما فرزند شما همچنان به کارهای زیادی در این زمینه نیاز دارد. آن ها ممکن است فریاد بزنند، چیزهای بد بگویند یا احساس عصبانیت کنند. آن ها اغلب قوانین و محدودیت ها را آزمایش می کنند. اما باید درک بهتری از پیامدهای مستقیم رفتار خود ایجاد کنند.

  • رفتار معمولی
  • اضطراب جدایی
  • نا امیدی
  • عبور از مرزها
  • می تواند از قوانین ساده پیروی کند
  • توسعه کنترل ضربه
  • چالش های رفتاری
  • دروغ گویی
  • ناله کردن
  • بازگشت به صحبت کودک
  • سرکشی

دروغ گفتن یک چالش رایج هنگام تربیت کودکان در پیش دبستانی است. گاهی اوقات، داستان های آن ها تلاشی برای رهایی از مشکلات است.  در مواقعی دیگر، آن ها فقط از تخیل خود برای بیان داستان های دور از ذهن استفاده می کنند.

گریه و زاری کردن یکی دیگر از مسائل رایج در دوران پیش دبستانی است. کودکان پیش دبستانی اغلب فکر می کنند اگر برای اولین بار این کار را انجام دهند، التماس و ناله شما را مجبور می کند نظر خود را تغییر دهید.

نکته ای در ارتباط با تعطیلات بدون کودکان

در بسیاری از خانه ها، صحبت با کودک در بالای لیست تربیت کودکان در پیش دبستانی قرار دارد. اما بازگشت به صحبت با کودک می تواند بخشی عادی از رشد پیش دبستانی باشد. گاهی اوقات، کودکان پیش دبستانی از آن برای جلب توجه استفاده می کنند. در مواقع دیگر به دلیل استرس یا اضطراب دچار عقب نشینی می شوند. به عنوان مثال، یک کودک ممکن است درست قبل از ورود به مهد کودک  صحبت کردن با کودک دیگری صحبت کنند تا آرام تر شوند.

علت نیازمتدی مادران به تعطیلات بدون کودکان توسط روانشناسان

ایجاد تعطیلات بدون کودکان، سخت است. خصوصا وقتی مادر هستید، به راحتی می توانید از اینکه برای خودتان وقت بگذارید، احساس گناه کنید. مسئولیت‌های شما در قبال فرزندانتان می‌تواند بسیار زیاد باشد، و ممکن است نگران باشید که آن‌ها بدون شما رنج خواهند برد. اما این اقدام که تعطیلات بدون کودکان را داشته باشید، در واقع یک اتفاق مثبت است. این نوع از تعطیلات انفرادی که همچنین به عنوان “momcation” شناخته می شود، می تواند برای هر مادری معجزه کند. در واقع، این تعطیلات برای شما مفید هستند.

نکته

و این فقط ما نیستیم که آن را می گوییم – این واقعیتی است که کارشناسان به خوبی می دانند. فرآیند مادری یک کار تمام وقت است و تعطیلات بدون کودکان امری واجب است. روانشناسان توضیح می دهند که چرا مادران باید بدون بچه تعطیلات را بگذرانند

قبل از اینکه خسته شوید استراحت خواهید کرد

همانطور که گفتیم، کارهای یک مادر مانند یک شغل تمام وقت است. اگرچه اکثر مادران فرزندان شاد و سالم خود را به جای پرداخت پاداش کافی می دانند. اما همچنان می تواند خسته کننده باشد. با این حال، هیچ شغل انسانی در جهان وجود ندارد که شما را ملزم کند 365 روز در سال بدون وقفه کار کنید.

نکته

مطمئناً، ممکن است گاهی اوقات با تمام خانواده خود به سفر بروید، اما این به شما فرصتی نمی دهد که از آن کار همیشه سخت دوری کنید. در مورد آن فکر کنید – آیا هر تعطیلاتی با فرزندانتان واقعاً برای شما یک تعطیلات است. زمانی که مجبور هستید برای آن‌ها وسایل خود را جمع کنید، مراقب آن‌ها باشید و با عصبانیت های احتمالی در مکانی که با آن آشنا نیستید کنار بیایید؟

تعطیلات بدون کودکان با تعطیلات خانوادگی چه تفاوتی دارد؟

البته ما در این‌جا تعطیلات خانوادگی را انتخاب نمی کنیم. آن‌ها خاطرات شگفت انگیزی را خلق می کنند که برای سال های آینده باید آن‌ها را گرامی داشت و دوست داشت. اما آن‌ها دقیقاً مورد نیاز مادران نیستند. برای کسب انرژی در محیطی که هستید به آرامش کامل و استراحت نیاز دارید. چیزی که بسیاری از مادران خانه نشین به آن فکر نمی کنند این است که چقدر کار در روز برای فرزندان خود انجام می دهند. شما باید به تک تک جزئیات فکر کنید. مادران باید:

  • بچه هایشان را صبح بیدار کنند و لباس آن ها را بر تن کنند
  • بچه هایشان را به فعالیت های مختلف ببرند
  • شستن ظرف ها
  • لباس شستن
  • پخت غذا
  • مسئولیت های مربوط به مدرسه را به عهده بگیرند

این کارهای زیادی است که شما به عنوان مادر در یک روز انجام می دهید، و بدتر از آن، انتظار می رود که همه آن‌ها را انجام دهید. اگر مجبور باشید این کار را 24 ساعته و 7 روز هفته و بدون وقفه و بدون زمان من انجام دهید، در نهایت خستگی آسان است. عدم انجام تعطیلات بدون کودکان باعث می شود بیش از یک نفر از هر ده والدین هفته فرسودگی شدید را تجربه می کنند.

فعالیت های مادر می تواند به جلوگیری از فرسودگی شدید کمک کند، که می تواند منجر به مشکلات دیگری شود: استرس مزمن، افسردگی، اضطراب و غیره.

از تعطیلات بدون کودکان خانواده شما سود خواهند برد

بسیاری از مادران از تنها گذاشتن خانواده خود می ترسند، زیرا نگران این هستند که بدون آن‌ها به سادگی کار پیش نمی رود. اما همانطور که معلوم است، خانواده شما می توانند به اندازه یک سفر شما از کارهای خود بر بیایند.

اعتماد را تحکیم می کند

اگر همسری دارید که می‌توانید به او اعتماد کنید –  پس خیالتان راحت باشد و بدانید که او می‌تواند از پس کارها در خانه برآید. هنگامی که به تعطیلات می روید، ممکن است تعجب کنید که آیا آن‌ها به وظیفه خود عمل می کنند. به خصوص اگر شما کسی هستید که معمولاً به کارهای مربوط به بچه ها رسیدگی می کنید. اما یک نفس عمیق بکشید و از تفکر مثبت در تعطیلات بدون کودکان استفاده کنید.

نکته

وقتی فرزندان خود را با خوشحالی به شریک زندگی خود واگذار می کنید، به آن‌ها نشان می دهید که به آن‌ها اعتماد دارید. شما نشان می دهید که آن‌ها می توانند در غیاب شما به خوبی از کارها مراقبت کنند. این همچنین شما را برای احتمال موقعیت‌های آتی که ممکن است استرس‌زاتر باشند، آماده می‌کند. جایی که شریک زندگی شما باید در خانه مسئولیت پذیر باشد.

آن‌ها پیوند بیشتری با پدرشان برقرار خواهند کرد

مطمئناً فرزندان شما همسر و سایر مراقبان خود را دوست دارند. اما وقتی شما را بیشتر می بینند، قوی ترین پیوند را با آن‌ها برقرار می کنید. تعطیلات بدون کودکان به آن‌ها این فرصت را می دهد که با پدر  خود کمی بیشتر ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، تغییر کوچکی در پویایی خانواده در زمانی که شما نیستید ممکن است چیزهای خوبی را در فرزندانتان به ارمغان بیاورد. آن‌ها ممکن است سعی کنند بیشتر به یکدیگر کمک کنند یا به هم نزدیک تر شوند. زیرا شما در کنار هم نیستید که بحث های کوچک را از بین ببرید.

شریک زندگی شما کاری که انجام می دهید را درک خواهد کرد

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر شما مراقب اصلی کودک هستید، پس مقدار زیادی کار در روز انجام می دهید – و متأسفانه، ممکن است خودتان متوجه میزان کامل تلاشی که می کنید نباشید. در این صورت ممکن است شریک زندگی شما هم اینطور نباشد.

بسیاری از کارهایی که یک مادر انجام می دهد، با توجه به نوع فعالیت یک کار طاقت فرسا محسوب می شوند. وقتی با تعطیلات بدون کودکان برای یک بار به همسر خود اجازه می دهید کنترل زندگی را در دست بگیرد، احساس بهتری دارید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا