راه های موثر برای توقف ذهن پر سر و صدا

توقف ذهن پر سر و صدا مانند توقف ذهنیت های منفی در زندگی ما است. وقتی ذهنتان را برای عوامل مثبت آماده کنید طبیعتاً موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. ذهنیت مثبت یکی از عوامل موفقیت است. موفقیت لازمه تلاش است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های موثر برای توقف ذهن پر سر و صدا، چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی با توقف ذهن پر سر و صدا

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های موثر برای توقف ذهن پر سر و صدا، صحبت کنیم.

ذهنیت مثبت بهتر از یک ذهنیت منفی است

سوال قدیمی برای تعیین اینکه آیا شما دارای یک ذهنیت مثبت هستید یا بدبین این است که آیا لیوان را نیمه خالی می بینید یا نیمه پر. این ضرب المثل چیزی بیش از یک لیوان است، زیرا می تواند دیدگاه شما را نسبت به زندگی نشان دهد. بیشتر مردم ارتباط مستقیم بین طرز ذهنیت مثبت و توقف ذهن پر سر و صدا را درک نمی کنند، اما درک تأثیر افکارتان بر شما ضروری است. برخی از مردم فکر می کنند که برای داشتن ذهنیت مثبت باید چیزهای بدی را که برای شما اتفاق می افتد نادیده بگیرید. هیچ راهی برای دوری آن روزهای بد وجود ندارد. اما همه چیز به نگرش شما و نحوه برخورد با این موقعیت ها بستگی دارد. اولین راه برای مثبت اندیشی استفاده از خودگویی برای مبارزه با فرآیندهای تفکر منفی است.

چرا طرز توقف ذهن پر سر و صدا و ذهنیت مثبت بهتر است؟

شما می دانید که هم مسیری در ذهنیت مثبت بهترین راه برای زندگی است، اما به دلایلی نیاز دارید که چرا باید ذهنیت خود را تغییر دهید. در این‌جا چند راه وجود دارد که یک طرز فکر مثبت می تواند شما را به فرد بهتری تبدیل کند و کل زندگی شما را بهبود بخشد.

اگر توقف ذهن پر سر و صدا را انجام دهید، بیشتر زندگی خواهید کرد

این خیلی خوب به نظر می رسد، اما تحقیقات ثابت می کند که اگر کمتر استرس داشته باشید، عمر طولانی تری خواهید داشت.

با توقف ذهن پر سر و صدا و ذهنیت مثبت عزت نفس بهتری خواهید داشت

آیا تا به حال به اولین افکار صبح خود فکر کردید؟ به این فکر کنید که همه چیزهایی که در لیست کارهایتان قرار دارند سخت است، قبل از شروع، خودتان را شکست می دهید.  اگر با ذهنیت مثبت فکر کنید، می توانید عزت نفس خود را افزایش دهید و یاد بگیرید که خود را در یک نور مثبت تر ببینید. اولین افکار شما در این روز باید این باشد که نفس در بدنتان داشته باشید، غذا روی میزتان باشد و یک روز فوق العاده داشته باشید. تغییر طرز فکر می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد و گام شما را تقویت کند.

با توقف ذهن پر سر و صدا و ذهنیت مثبت کمتر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید

افسردگی که تجربه می کنید می تواند شرایطی یا ژنتیکی باشد. برخی از موقعیت‌ها خارج از کنترل شما هستند و وقتی با اخراج از شغل، مرگ یا یک تحول بزرگ دیگر مواجه هستید، خوش‌بینی چالش برانگیز است. با این حال، داشتن ذهنیت منفی می تواند باعث ناراحتی شما شود. آیا می‌دانستید که طبق مطالعات کتابخانه ملی پزشکی، افراد منفی‌گرا بیشتر در معرض افسردگی هستند؟ وقتی روی چیزهای مضر و سمی زندگی تان فکر می کنید، آن‌ها ذهن شما را از بین می برند. منفی گرایی مانند سرطانی است که رشد می کند و منطقه ای را در بر می گیرد و هر چیزی را که لمس می کند، از بین می برد.

راه های موثر برای توقف ذهن پر سر و صدا

آیا تا به حال لحظاتی را داشتید که مغزتان در حال چرخش است و آرام نمی شود؟ یک ذهن پر سر و صدا، که اغلب به شوخی از آن به عنوان “مغز درگیر ” یاد می شود، می تواند برای هر روز بسیار خسته کننده باشد. اگر زندگی شما هرگز به طور کامل ساکت نمی شود، گذراندن زندگی روزمره در یک قسمت می تواند دشوار باشد. خوشبختانه، برای توقف ذهن پر سر و صدا لازم نیست پر سر و صدا بماند. در واقع، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن آموزش دهید تا در صورت نیاز ساکت و آرام شود. در اینجاع چند راه برای توقف ذهن پر سر و صدا وجود دارد

افکار متضاد ایجاد کنید

وقتی به افکار منفی یا پر سر و صدا و ناخواسته فکر می کنید، با افکار جدیدتر و مثبت تر مقابله کنید. ساده به نظر می رسد، اما ابزار مفیدی است که حتی معمولاً توسط روانپزشکان، روانشناسان و درمانگران حرفه ای در درمان شناختی رفتاری استفاده می شود.

انسان ها اغلب به طور خودکار به موقعیت ها با منفی پاسخ می دهند – این فقط بخشی از نحوه عملکرد ذهن ما است. به این ترتیب، یادگیری توقف ذهن پر سر و صدا خود از بد به خوب می تواند یک مهارت بسیار مهم برای زندگی روزمره باشد. در این‌جا نحوه تبدیل ایده های بد خود به تفکر مثبت بی عیب و نقص بیان خواهد شد:

واقعیت خود را آزمایش کنید

وقتی در منفی‌گرایی گیر کردید، تمام چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید این است، و این می‌تواند باعث شود که احساس کنید دنیا در حال پایان است در حالی که اینطور نیست. یک قدم به عقب بردارید و برای لحظه ای با خود فکر کنید. شواهد برای حمایت از افکار بد شما کجاست؟ آیا به نتیجه گیری نادرست می پردازید؟ شواهد چه می گویند؟

ابتدا اهداف خود را در نظر بگیرید

آیا افکار منفی شما در خدمت هدفی هستند؟ آن‌ها شما را به سمت اهدافتان سوق می دهند؟ به احتمال زیاد، آن‌ها در راه شما هستند.

به دنبال چیزهای مثبت باشید

جنبه روشن این وضعیت چیست؟ بسیاری از اوقات، وقتی روی بدی ها تمرکز می کنید، به طور تصادفی چیزهای خوبی را که دیده می شد مسدود می کنید. به دنبال پوشش نقره ای باشید – حتی اگر فقط یک درس باشد، از وضعیت بد درس خواهید گرفت.

برای توقف ذهن پر سر و صدا یک مجله نگه دارید

روزنامه نگاری راهی عالی برای نظم به افکارتان است. اما اگر می‌خواهید واقعاً ذهن شما را آرام کند، باید ژورنال را به شیوه‌ای درست نگه دارید. در اینجا چند نکته برای انجام آن وجود دارد:

یادداشت نویسی

هر روز این را به خود بگویید – هر زمان که مغز شما پر سر و صدا می شود، باید آن را ساکت کنید و آن را برای زمان ثبت روزانه خود که می تواند بین 10 تا 30 دقیقه باشد، ذخیره کنید. این زمان تعیین‌شده به این معنی است که عدم توقف ذهن پر سر و صدا شما مجبور می‌شود قبل از اینکه بی‌حرکت شود، منتظر بماند. این کار همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از شر افکار تکانشی خلاص شوید و تنها زمانی که به زمان دفترچه رسیدید، نگرانی‌های واقعی باقی می‌ماند.

باید یادداشت روزانه همراه خود داشته باشید

اجازه ندهید یک روز بدون زمان یادداشت شما بگذرد. اگر به نظر می رسد که در یک روز زمان زیادی را صرف می کند، تعداد دقیقه های صرف شده روزانه را کاهش دهید. آن‌چه مهم است این است که شما متعهد هستید به مدت زمان همیشه قابل تنظیم است.

به خودتان اجازه دهید آزادانه بنویسید

در حالی که در زمان ثبت خاطرات خود هستید، کاملاً در مورد هر چیزی که مغز پر سر و صدا به ذهنتان خطور می کند. بنویسید، خواه ترس، نگرانی، افکار، احساسات یا هر چیز دیگری. توقف ذهن پر سر و صدا می تواند تفکر مثبت را تقویت کند.

وقتی تمام شد، توقف کنید. مدت کار خود را زمانی که مهلت اختصاصی به یادداشت نویسی شما تمام شد، فوراً متوقف کنید. و ژورنال را کنار بگذارید. باید منتظر جلسه بعدی فردا باشید تا دوباره به افکار پر سر و صدا فکر کنید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

هر جا که می روید یک دفترچه یادداشت کوچک همراه داشته باشید و وقتی احساس کردید افکار بلند شروع به وزیدن می کنند، تبلت کوچک خود را بردارید و محرک های اطراف خود را یادداشت کنید تا حواس خود را پرت کنید. چه چیزی می توانید ببینید؟ شنیدن؟ بو؟ چه کسی همراه شماست؟ چه کار می کنی؟ ساعت چنده؟ این نه تنها به شما کمک می کند تا محرک های خود را کشف کنید، بلکه به شما کمک خواهد کرد.

ارتباط بین توقف ذهن پر سر و صدا و تنفس

تنفس طبیعی و خودکار است، اما تنفس آگاهانه اینطور نیست. وقتی افکارتان پر سر و صدا هستند، می توانید روی تنفس خوب تمرکز کنید تا همه چیز را متوقف کنید. در بسیاری از مواقع، زمانی که اضطراب را تجربه می کنید، نفس های سریع و کوتاهی می کشید. در عوض، تمرکز خود را به تنفس طولانی و آهسته تغییر دهید. چند تکنیک آسان برای تنفس وجود دارد که می توانید امتحان کنید. ابتدایی ترین روش نه یک تکنیک، بلکه آگاهی است:

  • دست خود را روی شکم خود بگذارید.
  • روی احساس بالا آمدن شکم در هنگام دم تمرکز کنید و در حین بازدم پایین بیایید.
  • حدود شش نفس در دقیقه یا یک نفس در ده ثانیه به آرامی و عمیق نفس بکشید.

همچنین می‌توانید نسخه بهتری از تنفس آگاهانه را مانند موارد زیر تمرین کنید:

  • چشمان خود را ببندید و ذهن خود را آرام کنید.
  • کاملاً روی تنفس خود تمرکز کنید. همانطور که دم و بازدم را انجام می دهید، با وضوح کامل تجربه کنید که نفس وارد و خارج می شود.
  • در این مرحله، ذهن شما ممکن است شروع به سرگردانی کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، این صف شما برای بازدم است.
  • در حین بازدم، دوباره بر روی دم تمرکز کنید.
منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا