راه های مهربانانه برای کمک به چالش های سلامت روان

چالش های سلامت روان امروزه به شدت زیاد شده است. متاسفانه مردم دنیا اکثرا به مسائل سلامت روان یا مشکلات روانی افراد احترام نمی گذارند. احساس تنهایی در افراد با مشکلات روانی معمولاً با افسردگی و اضطراب‌ همراه است. طبیعتاً همه چیز در زندگی خوشحال بودن نیست. همه ما تجربیات تلخ را خواهیم دید. در این بین ایجاد تعادل و مدیریت درست بین همه احساسات در هر فرد می تواند کمک کننده باشد. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد.

تاثیر تنهایی بر چالش های سلامت روان و آسیب های آن

نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های مهربانانه برای کمک به چالش های سلامت روان، صحبت کنیم.

راه های تاثیر تنهایی بر چالش های سلامت روان افراد

بسیاری از مردم در مورد درونگرایی و دوست داشتن زمان تنهایی صحبت می کنند، و این کاملاً خوب است. اما زمانی ممکن است مشکل ایجاد شود که تنهایی به احساس تنهایی تبدیل شود و باعث شود شما از دیگران احساس بیگانگی کنید. از نظر اجتماعی منزوی شوید و برای برخی اتفاقات مضطرب شوید. به طور کلی، این بر سلامت روانی شما تأثیر منفی می گذارد. در ظاهر، تنهایی آنقدرها هم مهم به نظر نمی رسد. حتی ممکن است فکر کنید که باید یاد بگیرید که اگر احساس تنهایی می کنید بیشتر دوست داشته باشید در بین اطرافیان خود باشید. باز هم، این یک جمله کاملاً نادرست نیست، اما واقعیت این است که تعامل اجتماعی برای زندگی انسان ضروری است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انسان ها به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند و حتی درونگراترین افراد در میان ما از احساس انزوا و جدایی از دیگران رنج خواهند برد. در این‌جا چند روشی که تاثیر تنهایی بر چالش های سلامت روان ما می گذارد، بیان خواهد شد.

می تواند مقابله با استرس را سخت تر کند

اگر تا به حال از شخصی جدا شدید، احتمالاً به خوبی می دانید که چگونه داشتن یک ساختار حمایت اجتماعی عالی اغلب می تواند این وضعیت بسیار استرس زا را ایجاد یا از بین ببرد. و این چیزی است که توسط علم نیز پشتیبانی می شود. یک مطالعه نشان داد که داشتن یک گروه اجتماعی:

  • تاب آوری ذهنی شما را افزایش می دهد
  • به روش های مثبتی بر پاسخ عصبی شیمیایی شما تأثیر می گذارد
  • با تأثیرات استرس زا از محیط شما مقابله می کند

سطح استرس شما را کاهش می دهد

در مقابل، تنهایی به این معنی است که شما از همه این مزایای ارزشمند برخوردار نمی شوید. حتی ممکن است در مقایسه با سطوح بالاتر استرس را تجربه کنید – حتی زمانی که در حال استراحت هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فهمیدن دلیل آن سخت نیست- خصوصا با کمک یک گروه پشتیبانی، فضای امنی برای تخلیه و افرادی که در آن‌جا هستند. این کار باعث می شود تا هر زمان که درگیر هستید به شما از لحاظ روحی، جسمی و مالی کمک کنند، پیدا خواهید کرد.

تاثیر تنهایی بر چالش های سلامت روان ممکن است منجر به رفتار ناسالم شود

فقط چند بار به لطف کسانی که دوستشان دارید از انتخاب های بد زندگی دور شدید؟ یا حتی (به شوخی و محبت) شما را به ایجاد عادات سالم تر تهدید می کند؟ همانطور که مشخص است، تحقیقات ثابت می کند که داشتن پیوندهای اجتماعی مثبت در زندگی شما می تواند:

  • تشویق به مصرف غذاهای بهتر
  • مطمئن شوید که خواب کافی دارید
  • شما را مجبور به مراقبت بهتر از سلامت جسمانی خود کنید
  • شما را به انجام ورزش به اندازه کافی سوق دهد
  • احتمال درگیری در مصرف مواد را کاهش می دهد
  • عادات مثبت اندیشی را تشویق کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تاثیر تنهایی بر چالش های سلامت روان می تواند باعث آسیب روانی شود. شاید متوجه باشید که وقتی تنها هستید چقدر افسرده تر می شوید – و این فقط تخیل شما نیست. یک مطالعه نشان داد که تنهایی یک عامل خطر مهم و قابل توجه در ایجاد افسردگی است. درک دلیلش هم خیلی سخت نیست. زیرا وقتی به آن فکر می کنید، تنهایی اغلب به این معنی است:

  •  بیشتر احتمال دارد که تفکر منفی کنید، که می تواند شما را به تمرکز روی افکار منفی سوق دهد.
  • به احتمال زیاد کنترل تحریکات را ندارید، كه یك عامل خطر برای ابتلا به افسردگی است.
  • شما از نیاز اولیه انسانی برای ارتباط اجتماعی و عاطفی محروم هستید
  • شما به طور فزاینده ای با تفکر منفی دست و پنجه نرم می کنید

این چند عامل اغلب به طور کلی منفی تر و بر خود متمرکز می شوند که در نهایت می تواند منجر به افسردگی شود.

تاثیر تنهایی بر چالش های سلامت روان ممکن است خطر خودکشی شما را بدتر کند

در رسانه ها این موضوع بسیار رایج است که این فرد تنها و نادیده گرفته شده است که در نهایت خودکشی می کند. هر چقدر هم که تلخ باشد، یک نوع داستان سرایی است که متاسفانه ریشه در واقعیت دارد. تحقیقات نشان داد که تنهایی اغلب خطر افکار خودکشی و در نهایت اقدام به خودکشی را افزایش می دهد.

راه های مهربانانه برای کمک به چالش های سلامت روان

در یک دنیای کامل، حرکت برای بی‌اعتنایی به سلامت روان با آغوش باز مواجه می‌شود. با این حال، بسیاری از مردم هنوز یک ذهنیت قدیمی دارند که فردی که مشکلات سلامت روانی را تجربه می کند ضعیف است. طبق اعلام کتابخانه ملی پزشکی، در واقع، از هر پنج بزرگسال، یک نفر در سال جاری دچار چالش های سلامت روان خواهد شد. با چنین شانس های بسیار زیاد، چرا مردم هنوز می خواهند به اتفاقی بسیار رایج انگ ضعف بزنند؟ مردم بیش از حد کار می‌کنند و دستمزد کمتری دریافت می‌کنند، که استرس بی‌رویه را به زندگی پر هرج و مرج اضافه می‌کند. برای کسب حداقل خرج و مخارج نه تنها باید چند ساعت یا بیشتر در هفته کار کنید، بلکه مسئولیت های خانگی، خانوادگی و سایر مسئولیت ها را نیز بر عهده دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انجام تمام کارهایی که نیاز دارید و هنوز هم برای مراقبت از خود زمان دارید، چالش برانگیز است. آخرین باری که یک ساعت برای خواندن کتاب یا تماشای یک فیلم خوب با دوستانتان وقت گذاشتید، کی بود؟ بخشی از این دلیل افزایش چالش های سلامت روان است. ذهن شما مانند یک کامپیوتر است. آیا زمانی که صفحات مرورگر اینترنت را با تعداد. زیاد باز بگذارید و همزمان موسیقی پخش کنید،  رایانه بارگذاری نمی شود؟ مغز شما فقط می تواند چندین دستور را در یک زمان دریافت کند. وقتی از هزاران جهت مختلف فشار وارد می شود، سقوط می کند.

آگاهی مردم از چالش های سلامت روان

بنابراین، مردم در سرتاسر کشور به خوبی از استرس و فشار آگاه هستند. اما همچنان به کسانی که برای مدت طولانی تحمل می کردند، انگ می زنند. زمان آن است که سلامت روانی را با ارزش جلوه دهیم و مردم را تشویق کنیم که به دنبال کمکی باشند که نیاز دارند.

چند راه برای بی‌اعتنایی به چالش های سلامت روان

برای اینکه انگ زدایی اتفاق بیفتد، همه باید نقش خود را انجام دهند. ممکن است احساس کنید که صدای شما در میان بقیه افراد اهمیتی ندارد، اما برای ایجاد تفاوت باید یک نفر جلوی همه این عوامل بایستد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

همانند مثال قدیمی مردی را که در ساحل قدم می زد و ورزش می کرد.  او به یک منطقه خاص آمد و هزاران ستاره دریایی با افزایش جزر و مد در ساحل سرازیر بودند. مردی که عاشق طبیعت بود، شروع کرد به بازگرداندن آن‌ها. مرد دیگری به این منطقه آمد و دید که چه می کند.

تماشاگر کنجکاو شد اما فکر کرد که اقدامات او احمقانه است. در حالی که مرد را تماشا می کرد که بدون خستگی آن‌ها را به جای دیگر پرتاب می کرد. از او پرسید که چرا وقت خود را تلف می کند زیرا هیچ راهی برای تأثیرگذاری وجود ندارد. مرد به او گفت که اگر قبل از طلوع خورشید آن‌ها را به اقیانوس باز نگرداند همه آن‌ها خواهند مرد.

مرد به پرتاب آن‌ها در اقیانوس ادامه داد. تماشاچی سرش را تکان داد و به او گفت که به هر حال مهم نیست.

تفاوت دیدگاه مردم در اخلاقیات

اخلاقیات مثل این است که کاری که شما انجام می دهید ممکن است فقط برای یک نفر تفاوت ایجاد کند. اما اگر حتی یک نفر تحت تأثیر قرار بگیرد، مهم است. در این‌جا دلایلی وجود دارد که چرا باید برای بی‌اعتنایی به چالش های سلامت روان مبارزه کنید.

ترویج انصاف در میان بیماری های جسمی و روانی

خانمی به سمت مغازه ای برای خرید می رود و وسیله خود را در جایی دور از بقیه پارک می کند. او از ماشین پیاده می شود و آزادانه وارد مغازه می شود. او توسط یک آقای مسن تر متوقف می شود و به او می گوید که باید از خود خجالت بکشد که در این مکان پارک کردید. خانم به او می گوید که من دارای یک مشکل تنفسی هستم. مرد خندید و گفت که ظاهرت کاملاً خوب است. در این مثال آن زن دچار اضطراب اجتماعی است به همین علت سعی می کند با انجام این کار خودش را آرام کند.

نکته

این یک معجزه است که او حتی می تواند با اضطراب اجتماعی اش به مغازه برود، چه رسد به اینکه توسط شخص دیگری مورد انتقاد قرار گیرد.

او جرات نمی‌کند از بیماری که دستگاه اکسیژن دارد بپرسد که چرا در جایی دور از بقیه ماشینش را پارک می کند، پس چرا برای آن زن اینقدر متفاوت رفتار کرد؟ نسبت به دیگران مهربان و دلسوز باشید، زیرا هرگز نمی‌دانید با چه مشکلاتی روبرو هستند.

برای مبارزه باچالش های سلامت روان توهین به خود را نپذیرید

شما مجبور نیستید با یک حالت شرم پنهان شوید چون نیازهای خاصی دارید. زیرا هنوز می توانید عضوی سازنده در جامعه باشید. حتی زمانی که با مسائل مربوط به سلامت روان سروکار دارید، می توان زندگی هدفمندی بسازید و برای آینده برنامه‌ریزی کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا